بازدید 15194

واکنش ده نمکی به انتقاد نایب رئيس مجلس

مسعود ده‌نمكي كه در سفر زيارتي كربلا به سر مي‌برد، در پي صحبت‌هاي حجت‌الاسلام ابوترابي مبني بر غيرواقعي بودن «اخراجي‌ها2» و صحنه‌هاي اردوگاه اسارت در اين زمينه پرداخت.
کد خبر: ۹۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳ 26 April 2010
مسعود ده‌نمكي در پي صحبت‌هاي حجت‌الاسلام ابوترابي گفت: اسناد و فيلم‌هاي مربوط به واقعي بودن «اخراجي‌ها2» را در هر جلسه‌اي كه لازم باشد، به نمايش خواهم گذاشت.

به گزارش فارس مسعود ده‌نمكي كه در سفر زيارتي كربلا به سر مي‌برد، در پي صحبت‌هاي حجت‌الاسلام ابوترابي مبني بر غيرواقعي بودن «اخراجي‌ها2» و صحنه‌هاي اردوگاه اسارت به ارائه توضيحاتي در اين زمينه پرداخت.

ده‌نمكي در ابتداي اين گفت‌وگو با اشاره به اين كه حاضر است تمام اسناد و مدارك «اخراجي‌ها2» را ارائه كند، گفت: اسناد و فيلم‌هاي مربوط به واقعي بودن «اخراجي‌ها2» را در هر جلسه‌اي كه لازم باشد به نمايش خواهم گذاشت تا همه ببينند رزمندگان ما در اردوگاه‌ها تحت چه شرايطي دين و انقلاب خود را زنده نگه داشتند.

وي افزود: البته به اين شكل نبود كه همه اردوگاه‌ها داراي يك فضا باشند اما اسناد و مداركي دارند كه نشان مي‌دهد در برخي از اردوگاه‌ها نظير رومادي اسراي ما حتي براي خواندن دو ركعت نماز مصيبت‌هاي بسياري متحمل مي‌شود، چه برسد به اين كه در يك اردوگاه براي آزار اسرا ترانه پخش كند.

كارگردان فيلم‌هاي سينمايي اخراجي‌ها 1 و اخراجي‌ها 2 خاطرنشان كرد: تمامي اين مسائل در حالي مطرح مي‌شود كه حتي تعدادي از آزادگان جنگ تحميلي در اين فيلم بازي كردند و برخي از رهبران اردوگاه‌هاي مختلف نيز از پشت صحنه فيلم بازديد كردند و در واقع اخراجي‌ها، پيام وحدت ملي را براي مردم به ارمغان آورد و ميليون‌ها نفر در سالن‌هاي سينما به همراه آزادگان سرود «اي ايران» را سر دادند.

ده نمكي تأكيد كرد: اين موضوع در شرايطي اتفاق افتاد كه ما در فضايي قرار داشتيم كه فيلم‌هاي دفاع مقدس مخاطبان چنداني نداشت و اينگونه انتقادات يك‌سويه تأسف آور است و اين در حالي است كه مقام معظم رهبري در ديدار با هنرمندان و اهالي سينما به طور صريح در رسانه ملي از سه فيلم آژانس شيشه‌اي، ليلي با من است و اخراجي‌ها نام بردند و نوع نگاه استقبال مخاطبان را از نقاط مثبت اين سه فيلم برشمردند.

اين كارگردان سينماي ايران ادامه داد: در چنين شرايطي اظهار تأسف است ساخت فيلم ناديده گرفتن زحمات زيادي از آزادگان ، هنرمندان و استقبال چندين ميليون نفري مردم است و به دور از انصاف اين گونه انتقادات بيان شده است.

ده نمكي در اين گفتگو با تأكيد بر اين كه ورودش به سينما براي شكستن كليشه‌هاي غلط بوده است، اظهار داشت: مسلما من نيازي به تخيل ندارم چرا كه گنجينه تاريخ دفاع مقدس را آكنده از وقايع و ناگفته‌هايي مي‌دانم كه نسل امروز تشنه ديدن و دانستن آنهاست به شرط آن كه سليقه‌اي با آنها برخورد نشود.

كارگردان فيلم سينمايي اخراجي‌ها 2 تصريح كرد: گرچه هيچ كاري خالي از اشكال و ايراد نيست اما به گمانم اخراجي‌ها1 و 2 وقتي اينچنين آماج حملات قرار مي‌گيرند در حالي كه تماما الهام گرفته از واقعيتها و ناگفته هاي جنگ تحميلي است يقينا دارد تاوان كليشه شكني‌هاي خود را مي‌پردازد.
وي در ادامه با اشاره به انتقاد ابوترابي از اخراجي‌ها 2 خاطرنشان كرد: انتقادات ايشان در شرايطي مطرح مي‌شود كه شخصا از دفتر و پژوهشگاهي كه در زمينه اسارت مشغول به كار هستند بازديد داشتند و فكر مي‌كنم هيچ‌كس به اندازه من در زمينه اسارت و آزادگان تحقيق و پژوهش انجام نداده است و از واقعيت‌هاي گفته و ناگفته آن باخبر هستم به طوري كه هزاران تن از آزادگان در گردآوري و نگارش دائرة المعارف جامع اسارت با من همكاري دارند.

ده نمكي افزود: شايد اگر آقاي ابوترابي يك بار ديگر قدم رنجه مي كرد اسناد مربوط به برداشت آزاد از اردوگاه رومادي و ربوده شدن هواپيما و نهايتا بردن آن به اردوگاه را در اختيارشان قرار مي‌دادند، ايشان نيز اين چنين به اظهار نظر نمي‌پرداختند.

كارگردان اخراجي‌ها 1 و 2 در خاتمه با اشاره به اينكه در حال حاضر در سفر كربلا به سر مي‌برد و ناگفته‌هاي زيادي براي گفتن دارد كه اگر لازم دانست آنها رابازگو خواهد كرد؛ ارائه توضيحات بيشتر را به بازگشت از سفر موكول كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
برای کاسبی کردن باید هم این چنین دفاع کرد ومن حق را به آقای ابوترابی می دهم .آقای ده نمکی اگر راست میگفت اینگونه به دست وپا نمی افتاد .
ولی در هیچ اردوگاهی این همه آدم اوباش نبوده است
ده نمکی رو اذیت نکنین
چه مردم زنده کش و مرده پرستی هستیم به خدا
آقاي ده نمكي وقتي چندين نفر از اقشار مختلف طي چند ماه از عملكرد جنابعالي انتقاد مي‌كنند حتما" جايي از كار شما ايراد دارد پس ديگر اين همه سرسختي و توجيه كردن چه معنايي دارد؟
فردا روزی چهره ایی از رزمندگان رو نشون میده در فیلم هاش که آیندگان تعجب میکنند به هر چی رزمنده که بوده و ادامه پیدا کنه ...
قسمت مربوط به شکستن را درست فرموده اند
راستی یادتون هست ده نمكي در زماني كه اسراي ما در عراق بسر مي بردند مشغول چه کاری بود؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست