بازدید 3310

اربیل: حمله آمریکا و حوادث اخیر نشانگر پیچیدگی اوضاع عراق است

ریاست اقلیم کردستان عراق امروز (شنبه) در پی حمله تروریستی آمریکا به بغداد، هرگونه اقدامی در نقض حاکمیت این کشور را رد کرده و از همه طرف‌ها خواست نهایت خویشتن‌داری را داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 04 January 2020

ریاست اقلیم کردستان عراق امروز (شنبه) در پی حمله تروریستی آمریکا به بغداد، هرگونه اقدامی در نقض حاکمیت این کشور را رد کرده و از همه طرف‌ها خواست نهایت خویشتن‌داری را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه کرد زبان "روداو"، ریاست اقلیم در بیانیه‌ای اعلام کرد، حوادث اخیر که در استان کرکوک، القائم و مقابل سفارت آمریکا در بغداد رخ داد بیانگر افزایش پیچیدگی اوضاع عراق است که به اقدامات و واکنش‌های مکرری منجر شده است.

در این بیانیه آمده است: از این روی، اقدامات برای تسویه حساب کشورها در خاک عراق و نقض حاکمیت آن را رد می‌کنیم که در نتیجه موجب شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون هیئت حشد شعبی عراق و همراهان آنها شد که در مبارزه علیه داعش طی سال‌های گذشته نقش بسزایی داشتند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نباید از عراق به عنوان عرصه‌ای برای حل و فصل درگیری‌ میان کشورها استفاده شود و ما خواستار حل مشکلات آنها از طریق گفتگو و احترام به عراق و حاکمیت آن هستیم.

ریاست اقلیم کردستان عراق تأکید کرد، ادامه این پیچیدگی‌ها، واکنش‌ها و اقدامات، عراق و منطقه را به سمت پرتگاه و آینده‌ای نامعلوم سوق خواهد داد و باعث احیا و تقویت نیروهای تندرو و تروریستی مانند داعش خواهد شد.

این نهاد اعلام کرد: در این شرایط پیچیده، حساس و خطرناک از همه طرف‌ها می‌خواهیم نهایت خویشتن‌داری را داشته و از بروز هرگونه تحولات خطرناک جلوگیری کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بامداد روز جمعه سردار سلیمانی به همراه معاون حشد شعبی و همراهانشان در جریان حمله هوایی پنتاگون به خودروهایشان در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست