بازدید 4790

جدال تیم ملی ايران 21، 25 و 29 دی در جام فوتبال ملت‏های آسيا + سوابق بازیهای ایران

كره شمالي و امارات متحده عربي دو بازي ديگر ايران را در دور گروهي تشكيل مي دهند. مردان قطبي روز 11 ژانويه 2011 - 21 دي ماه 1389با عراق، 15 ژانويه 2011 - 25 دي 1389 با كره شمالي و 19 ژانويه 2011 - 29 دي با امارات ديدار خواهند داشت.
کد خبر: ۹۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۵ 23 April 2010
با انجام قرعه کشي جام ملت هاي آسيا در سال 2011 شانزده تيم حاضر در دور پاياني اين رقابت ها در چهار گروه مختلف قرار گرفتند. بر اين اساس تيم ملي فوتبال ايران با حضور در گروه چهارم رقابت ها در بازي نخست با عراق، مدافع عنوان قهرماني رو به رو خواهد شد.

به گزارش ايسنا و مهر؛ كره شمالي و امارات متحده عربي دو بازي ديگر ايران را در دور گروهي تشكيل مي دهند. مردان قطبي روز 11 ژانويه 2011 - 21 دي ماه 1389با عراق، 15 ژانويه 2011 - 25 دي 1389 با كره شمالي و 19 ژانويه 2011 - 29 دي با امارات ديدار خواهند داشت.


گروه بندي و برنامه رقابت هاي جام ملت هاي آسيا در سال 2011

گروه A:
قطر، کويت، چين، ازبکستان
قطر که در سال 1988 نيز ميزبان جام ملت هاي آسيا بود بازي هاي خود را با ازبکستان شروع مي کند.

روز اول:
قطر – ازبکستان
کويت – چين

روز دوم:
ازبکستان – کويت
چين – قطر

روز سوم:
قطر – کويت
چين – ازبکستان


گروه B:
عربستان، ژاپن، اردن، سوريه
دراين گروه دو تيم ژاپن و عربستان که هر کدام سه بار قهرمان آسيا شده اند، رقابت اصلي را برعهده دارند.

روز اول:
عربستان – سوريه
ژاپن – اردن

روز دوم:
سوريه – ژاپن
اردن – عربستان

روز سوم:
عربستان – ژاپن
اردن – سوريه


گروه C:
کره جنوبي، هند، استراليا، بحرين
هند که با قهرماني چلنج کاپ وارد اين بازيها شد آخرين بار در سال 1984 بود که در جام ملت ها حضور داشت. آنها برابر قدرت هاي آسيا کار سختي دارند.

روز اول:
کره جنوبي – بحرين
هند – استراليا

روز دوم:
بحرين – هند
استراليا - کره جنوبي

روز سوم:
کره جنوبي - هند
استراليا – بحرين


گروه D:
عراق، کره شمالي، امارات، ايران
عراق قهرمان دوره قبل بازي ها، ايران صاحب سه عنوان سال هاي دور جام ملت هاي آسيا، کره شمالي که به جام جهاني صعود کرده و امارات اين گروه را پيچيده خواهند کرد.

روز اول: 21 دي 1389
عراق – ايران
کره شمالي – امارات

روز دوم: 25 دي 1389
ايران – کره شمالي
امارات – عراق

روز سوم: 29 دي 1389
عراق – کره شمالي
امارات – ايران


سوابق به نفع ایران

تيم ملي فوتبال ايران در حالي با تيم‌هاي عراق، کره شمالي و امارات هم‌گروه شده است که سابقه خوبي از رويارويي با اين تيم‌ها در ادوار گذشته جام ملت‌هاي آسيا دارد. ايران از 10 بار رويارويي با اين تيمها 8 برد، يک تساوي و فقط يک باخت داشته است.

ايران از 4 مصاف با عراق فقط يک بار باخته و سه بار نيز پيروز شده است. در جام ملت‌هاي 1972 با نتيجه 3- صفر، در جام 1976 با نتيجه 2- صفر و در جام 2000 با نتيجه 1- صفر. ايران در جام ملت‌هاي 1996 نير 2-1 مغلوب عراق شد.

سه بازي با کره شمالي و 3 برد! در جام ملت‌هاي 1980 يک بار در مرحله گروهي برد 3-2 و يک بار نيز در بازي رده بندي برد 3- صفر. در جام ملت‌هاي 1992 نيز ايران 2- صفر کره شمالي را برد.

امارات نيز 3 بار در جام ملت‌هاي آسيا با ايران روبرو شده است. در جام ملت‌هاي 1984 برد 3- صفر و در جام 1988 برد 1- صفر و در جام 1992 نيز ايران مقابل اين حريف با تساوي صفر- صفر متوقف شد.


حواشی مراسم قرعه کشی

مراسم قرعه‌کشی پانزدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا جمعه شب در شرایطی برگزار شد که قطریها شب باشکوهی را رقم زدند.

این مراسم شب گذشته با حضور بن همام، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسئولان این کنفدراسیون در سالن "اسپایر دام"دوحه برگزار شد. قطری ها ظرف چند سال گذشته میزبان تورنمنت های بزرگی از جمله بازی های آسیایی 2006 بوده اند که البته در این راه از کمک کشورهای خارجی بهره های فراوانی برده اند.

حاشیه نگاری خبرنگار اعزامی مهر به دوحه قطر از مراسم قرعه کشی پانزدهمین دوره رقابتهای جام ملتهای آسیا را در زیر می خوانید:

* قطری ها برنامه قرعه کشی دیشب را با موسیقی آغاز کردند. در این بخش از برنامه چهار ویولونیست زن اروپایی بر روی صحنه آمدند و به طور هماهنگ موسیقی کلاسیک جهان را  به اجرا درآوردند.

* قطری ها میزبانی جام جهانی 2022 را نشانه رفته اند. دمای این کشور در تابستان به 55 درجه با 100 درصد رطوبت می رسد اما مسئولان برای افزایش بخت خود برای کسب میزبانی، حتی عنوان کرده اند سیستم خنک کننده را در سطح شهر قرار خواهند داد.

* در قطر می توان به معنای واقعی به تضاد پی برد. از آنجا که درهای این کشور بر روی خارجی ها باز شده، صحنه های بسیاری را شاهد خواهید بود که زنی بی حجاب در حال گفتگو با زنی محجبه که پوشیه بر صورت دارد است.

* نماد برگزاری رقابت ها، سر یک بز بومی است که به "اوریکس" معروف است.

* بن همام برای خوشامدگویی به میهمانان حاضر در این مراسم، با لباس عربی بر روی صحنه رفت.

* سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، روز شنبه در دوحه حضور پیدا خواهد کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.


همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان قرعه کشی مرحله حذفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و جام AFC را به همه فدراسیون‌های عضو این کنفدراسیون یادآوری کرد. در نامه‌ای که به فدراسیون‌های عضو ارسال شد، کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرده است که قرعه کشی هر دو جام ای اف سی کاپ و لیگ قهرمانان روز 25 می 2010 (4 خرداد 1389) درکوالالامپور مالزی برگزار خواهد شد.
 
براساس برنامه، قرعه کشی مرحله حذفی جام AFC ساعت 15 به وقت محلی آغاز می شود و ساعت 16 مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قرعه کشی خواهد شد. هشت تیم در مرحله یک چهارم نهایی هر دو جام (مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و جام AFC) حضور دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست