بازدید 9010

واکنش نفتی‌ها به ابهام در مورد کیفیت بنزین

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیرو خبر منتشر شده در بعضی کانال‌های خبری مبنی بر اینکه «بنزین باید در پالایشگاه زنجیره آروماتیکش شکسته شود تا حالت سرطان‌زایی آن کمتر شود» اطلاعیه‌ای منتشر کرد.
کد خبر: ۹۴۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳ 27 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه آمده است:

بنزین تولیدی در پالایشگاه‌های ایران و در تمام پالایشگاه‌های دنیا شامل چند مولفه است که این مولفه‌ها محصول نهایی واحد‌های تبدیل کاتالیستی، ایزومریزاسیون، اف‌سی‌سی، آراف‌سی‌سی، آلکیلاسیون، بنزین استریت ران (واحد تقطیر) و اکتان‌افزا‌هایی مانند ام‌تی‌بی‌ای است.

ریفورمیت یکی از مولفه‌های تشکیل‌دهنده بنزین است که در واحد تبدیل کاتالیستی نفتا با احیای مداوم تولید می‌شود و شامل آروماتیک است.

در همه پالایشگاه‌های دنیا یکی از مهمترین واحدها، واحد تبدیل کاتالیستی با احیای مدام است که محصول خروجی آن شامل آروماتیک است و اگر بنابر شکستن این آروماتیک بود اصلا وجود واحد تبدیل کاتالیستی در پالایشگاه معنی نداشت.

هر کدام از مولفه‌های بنزین بعضی از مشخصات بنزین را تامین می‌کنند و ممکن است یک یا چند مشخصه آن‌ها از حد مجاز بیشتر باشد، به عنوان مثال بنزین خروجی از واحد تبدیل کاتالیستی، پایه اروماتیک و بنزین خروجی از اف سی سی و آر اف سی سی پایه ألفین است.

در تمام پالایشگاه‌های دنیا خروجی این واحد‌ها در استخر بنزین به نسبتی مخلوط می‌شود که میزان اروماتیک‌ها، ألفین، بنزن، گوگرد در محدوده مجاز زیست‌محیطی قرار بگیرد و سایر مشخصات بنزین مانند اکتان، آر وی پی و ... که مورد نیاز موتور است هم تامین شود.

بنزین تحویلی به مصرف‌کنندگان به‌ویژه در کلانشهر‌ها مطابق با استاندارد ملی و یورو ۴ است و انتشار مطالب بی‌پایه صرفا به منظور تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی بی‌اساس در جامعه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۵
ما هم باور کردیم

مثل همیشه .
اینو نگی چی بگی....اخه..
الودگي هواري درمان كنيد
آنچه در هوای شهرها مشاهده میشود نشان می دهد حرفهای شما بی پایه و اساس می باشد و بنزینهای تحویلی به ما مصرف کنندگان همگی غیر استاندارد و دارای مواد خطرناک می باشند.
شما با اصطلاحات تخصصی فرافکنی نکنید؟
به صورت واضح بگویید نوع آروماتیک داخل بنزین چیست وچند درصد است؟
آیا بنزن در داخل آن هست و چقدر ؟
بنزن خطر ناکترین آروماتیک و سمی است و نمی سوزد و شما ایا انرا برای بالا بردن اکتان استفاده میکنید یا نه؟
کاری نکنید مردم و متخصصین شیمی خودشان با ازمایش های کروماتوگرافی اعداد را اعلام کنند و بعد مجبور به تکذیب شوید.
امروزه در هر دانشگاهی تجهیزات اندازه گیزی وجود دارد.
جنابان نفتی که مثلا توضیح کارشناسی دادید فراموش نکنید که شیمیست در این مملکت کم نیست لذا با چند اصطلاح فنی حقیقت روشن نمی شود. اگر ادعای شما درست است چرا از پمپ بنزین ها نمونه برداری نمی کنید و در سه آزمایشگاه بی طرف و معتمد بنزین تحویلی به مردم را آنالیز نمی کنید تا مشخص شود کیفیت بنزین داخلی از لحاظ میزان آلاینده های آروماتیک و تولید دوده و بنزن در چه شرایظی قرار دارد. عدد اکتان بنزین معیار سلامتی آن برای انسان نیست بلکه معیار بهسوزی در موتور خودرو است. ترکیبات آروماتیک و ... با عدد اکتان بالا وجود دارند که که سرطان زا و مضر برای سلامتی هستند.
آنالیز بنزین را منتشر کن
وقتی در مورد سهمیه بندی صریحا دروغ گفتند چرا باید به اطلاعیه شان اعتماد کرد؟
اگه مردیدبفرستیدیه آزمایشگاه بیطرف اونموقع بیان بلبل زبونی کنید.
ادعا که چیزی رو ثابت نمی کنه مستندات لازمه
چرت نگو وضعیت هوا همه چی رو نشون میده
دقیقا کیفیت هوای کلانشهر ها هم موئد این ادعا است!!!
حتی اگر فروش بنزین به کشورهایی مثل افغانستان و جایگزینی آن با بنزین نامرغوب را هم ندید بگیریم و فرض رعایت استاندارد یورو 4 در بنزین را قبول کنیم آیا نمی شود تصور کرد که وجود بیش از 35 درصد ترکیبات آروماتیک در سوخت ایجاد ترکیبات نسوخته و نیم سوخته در موتور را تولید نکند؟ اصلاً غیر از خود پخش و پالایش جایی برای کنترل بنزین و کیفیت گازهای حاصل از سوخت، وجود دارد؟
تمام گفته های دولت در مورد کیفیت بنزین دروغ است.
این اظهارات از ریشه غلط است. تفاوت بنزین بدست آمده از تقطیر در برج اتمسفریک پالایشگاه با بنزین پتروشیمی احمدی نژاد تفاوت مثل یک لیوان آب معمولی و یک لیوان آب پر از زهر است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار