بازدید 25236

جزئيات بيمه طلايي فرهنگيان

کد خبر: ۹۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۴ 21 April 2010
فرهنگيان رسمي و پيماني و افراد تحت تكفل آنها مي‌توانند از اول ارديبهشت‌ از خدمات بيمه طلايي فرهنگيان با ارائه دفترچه بيمه‌‌گر پايه برخوردار شوند.

به گزارش فارس، تفاهم‌نامه بيمه طلايي فرهنگيان در تاريخ 21 فروردين سال جاري بين وزارت آموزش و پرورش منعقد شد و از اول ارديبهشت‌ اجرا خواهد شد.

اين بيمه‌نامه مازاد بر تعهدات بيمه‌گر پايه تا سقف هزينه‌هاي درماني مصوب در بخش خصوصي طبق تعرفه نظام پزشكي براي هر عمل در بيمارستان‌هاي كشور پوشش‌هاي درماني لازم را به فرهنگيان ارائه مي‌دهد.

نرخ‌هاي آزاد و خارج از تعرفه قابل پوشش نيست و اگر از بخش خصوصي استفاده شود مشمول 20 درصد فرانشيز مي‌شود ولي اگر از بخش دولتي باشد، بدون فرانشيز كليه هزينه‌هاي مربوطه پرداخت مي‌شود.

* تمامي فرهنگيان رسمي و پيماني از اول ارديبهشت فرم عضويت را تكميل كنند

به گزارش ، از ديگر مزاياي اين قرارداد استفاده از پوشش‌هاي هزينه‌اي مربوط به دارو طبق فارماكوپه (داروهاي مورد تأييد وزارت بهداشت) ايران و هزينه‌هاي ويزيت تا سقف تعرفه‌هاي مصوب بخش دولتي و خصوصي و همچنين هزينه‌هاي پاراكلينيكي طبق تعرفه بخش‌هاي مذكور بدون سقف است.

همچنين از اول ارديبهشت‌ تمامي فرهنگيان رسمي و پيماني به غير از قراردادي‌ها و بازنشستگان و افراد تحت تكفل قانوني آنها مي‌توانند با مراجعه به ادارات كل رفاه، تعاون و پشتيباني مناطق مختلف آموزش و پرورش نسبت به دريافت فرم عضويت اقدام كرده و از پوشش‌هاي لازم برخوردار شوند.

جهت تعيين هويت بيمه‌شدگان تا زماني كه كارت طلايي آنها صادر نشده است، الزاميست از دفترچه‌ بيمه‌گر پايه در مراكز طرف قرارداد و غيرطرف قرارداد استفاده كنند.

اين بيمه‌نامه موارد مختلف درماني را شامل مي‌شود كه در برخي سقف سرمايه وجود داشته و در برخي وجود ندارد.

* جبران هزينه بيماري‌هاي خاص بدون اعمال فرانشيز

در بخش‌هاي عينك، زايمان طبيعي و سزارين، رفع عيوب انكساري چشم و دندانپزشكي سقف سرمايه محدود شده است.

هزينه‌هاي دندانپزشكي به جز ارتودنسي و زيبايي تا سقف 200 هزار تومان،‌ عينك تا 50 هزار تومان، رفع عيوب انكساري چشم تا 300 هزار تومان و زايمان تا يك ميليون تومان تحت پوشش اين بيمه‌نامه است.

جبران هزينه‌هاي بيماري‌هاي صعب‌العلاج شامل انواع سرطان و ام‌اس، پاركينسون، هپاتيت، ايدز و آلزايمر است؛ براساس تعرفه‌ مراكز درماني طرف قرارداد بيمه‌گر و با رعايت اصل همطرازي بدون اعمال فرانشيز در طول سال در تعهد بيمه‌گر خواهد بود.

در خصوص ساير بيماري‌هاي صعب‌العلاج با نظر مشترك شوراي درمان بيمه‌گر و بيمه گذار اقدام خواهد شد.

در خصوص هزينه‌هاي بيماري‌هاي خاص شامل بيماري‌هاي هموفيلي، تالاسمي ماژور، پيوند كليه، دياليز ناشي از نارسايي مزمن كليه ترجيحاً از دفترچه بيماري‌هاي خاص و در غير اين صورت پس از اخذ سهم بيمه‌گر پايه با رعايت اصل همطرازي و تعرفه مراكز درماني طرف قرارداد پرداخت خواهد شد.

*‌ دانش‌آموزان و مدارس نيز بيمه مي‌شوند

فرهنگيان مي‌توانند ساير بيمه‌ها مانند خودرو اعم از بدنه و شخص ثالث را به صورت اقساط دريافت كنند و با پرداخت ماهيانه 1600 تومان مي‌توانند تا سقف سه ميليون تومان از بيمه عمر كاركنان دولت استفاده كنند.

بيمه‌نامه تكميلي عمر كارمندان به صورت اختياري و با سقف‌هاي سه، پنج و 10 ميليون‌توماني است كه به ترتيب حق بيمه‌هاي 700، يك هزار و 160 و دو هزار و 300 تومان در ماه دارند.

همچنين بيمه حوادث دانش‌آموزي كه از اول مهر سال‌جاري به بيمه ايران منتقل خواهد شد و بيمه آتش‌سوزي منازل فرهنگيان و مدارس از جمله اين بيمه‌نامه‌ها هستند كه از اول ارديبهشت‌ قابل اجراست.

از ديگر بيمه‌هايي كه در تفاهمنامه بيمه ايران و آموزش و پرورش آمده است، بيمه زلزله مدارس، بيمه مسئوليت برگزار‌كنندگان اردوهاي دانش‌آموزي، بيمه مسئوليت مديران مدارس و بيمه مأموريت كاركنان است كه بنا به درخواست هر منطقه قابل پوشش است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۰
آقاي وزير اينه باصلاح عدالت اجتماعي ‌؟ پس تكليف قشر زحمتكش قراردادي و قراردادي كار معين چي ميشه ؟ از نظر شما ما انسان نيستيم و حق زندگي نداريم يا به نظر شما ما اصلا مريض نميشويم و اگر شديم بايد سرمان را بذاريم و بميريم ؟و چون كمترين حقوق را ميگيرند بايد از اينگونه امكانات و مزايا هم محروم شوند ؟ چطور ميخواهيد آن دنيا جوابگو باشيد !!!!!!!!!!!!!
آقای حاج بابایی از زمان وزارت تفاوت زیادی بین نیروهای قراردادی با رسمی قائل می شود که با شعار عدالت محوری سازگار نیست.نمونه اش همین بیمه طلایی یا کارت اعتباری و موارد دیگر ...
باز هم بیمه ی خیلی جاها بسیار بهتر است از این بیمه طلایی مانند بیمه بانکها
نرخ سهم هر فرد را 12000تومان اعلام کرده اندکه با این حساب یک خانواده 6 نفری بایستی ماهیانه 72هزار تومان به اضافه 20 هزار اتومان بیمه خدمات درمانی بپردازد که می شود 92 هزار تومان قبل از بیماری بیمه طلایی میشه قاتل ما بینوا ؟
درود وسلام به وزیر محترم که واقعا فرشته ی نجاتی خداقوت

آفرین بر تو
زحمات حاجی قابل تقدیره
اگر نیروههای قراردادی ای قدر از ناعدالتی اعمال شده شکایت دارند پس ما نیروهای شرکتی دفتری چی بگیم که همون کار نیروههای رسمی ، پیمانی ، قراردادی انجام می دهیم ولی در مرد ما دیگه خبری از اضافه کاری ساعتی ، پرداختی های مناسبتی و.. نیست .حقوق ما نیروههای شرکتی با مدرک لیسانس ، با نیروی خدماتی که تحصیلات دوم ابتدایی داره هیچ فرقی نمی کنه ، من که اسم این کار آموزش پرورش رو برده داری نوع جدید گذاشتم ، بعضی مواقع در معنی عدالت هم شک می کنیم.
درود بر وزیر فرزانه و درد آشنا دعای خیر فرهنگیان یارتان باد
با سلام
ضمن تشکر از وزیر که سعی در حل مشکلات معلمان دارند از ایشان می خواهم در خصوص پایین امدن نرخ حق التدریس نسبت به سال گذشته پیگیری نمایند.
چرا که معیار محاسبه در سال گذشته یک صدم حقوق و مزازا بود اما امسال یک صدم حق شغل و شاغل است که با توجه به اینکه افراد دارای مدارک کارشناسی ارشد وبالاتر بخشی با عنوان تفاوت تطبیق می گیرند و در محاسبه حق التدریس به آن توجه می شود . این موضوع باعث
گردید تا نرخ حق التدریس این گروه نسبت به سال قبل بطور چشمگیری پایین بیاید
اين بيمه طلايي با آن بيمه نقره اي سابق فرقي ندارد دو فرق دارد اول گه سه بيمه پرداختي 2000تومان افزايش يافت در عوض200 هزار تومان دندان با محدوديت افزوده شده ثانيا 4 ماه تبليغات تلويزيون بر عليه معلمها شروع شده كه همه كارگرها و پرستار ها را با آنها دشمن كرده
آقاي وزير آبا بازنشستگان كه عمر خود را صرف تعليم كردند و اكنون در زمان پيري بيشتر از ديگران نيازمند حمايت هستند نبايد تحت پوشش قرار گيرند پس عدالت كو ؟
بازنشسته ها هم که مریض نمیشن؟!
پس بازنشسگان چه میشوند اکثر بازنشسته ها مشکل هزینه درمان دارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی