بازدید 3393

پلاسکو الزام به ساخت پارکینگ در محل ندارد

کد خبر: ۹۳۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 24 October 2019

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت سازنده پلاسکو الزامی به ساخت پارکینگ در محل ساختمان ندارد.

به گزارش فارس، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران صبح امروز در حاشیه بازدید از ساختمان پلاسکو در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص تامین پارکینگ در ساختمان پلاسکو گفت بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ساختمان ها برای ساخت و اخذ پروانه موظف به تامین پارکینگ هستند.

وی گفت: در خصوص ساختمان پلاسکو به جهت محل قرار گیری و همچنین شرایط ساختمان امکان ساخت پارکینگ در محل وجود نداشته است.

گلپایگانی خاطرنشان کرد: از همین رو مقرر شده است تا الزام به ساخت پارکینگ در محل برداشته شده و به جای آن تامین پارکینگ در محلی نزدیک به ساختمان انجام گیرد.

یکی از خبرنگاران از وی پرسید آیا پاساژ پروانه و پارکینگ طبقاتی پروانه جزء گزینه های تامین پارکینگ پلاسکو محسوب می شود یا خیر گفت: یکی از مکانهای مورد نظر همین پارکینگ پروانه است البته هنوز توافق صورت نگرفته و مکان های دیگری هم در دست بررسی قرار دارد.

وی درخصوص اقدامات آتش نشانی در ساخت پلاسکو گفت: شهرداری تهران و به خصوص آتش نشانان غیور ما از اولین کسانی بودند که در پلاسکو فعالیت خود را آغاز کردند و تلاش کردند تا آتش را خاموش کنند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: کل نخاله‌های موجود و آوار ریخته شده ناشی از تخریب پلاسکو را شهرداری تهران با هزینه شخصی خود جمع آوری کرده است.

گلپایگانی گفت: براساس قوانین و مقررات درخواست داشتیم تا کارهایی که باید برای صدور پروانه و مجوز ساخت و ساز انجام شود از سوی بنیاد انجام بگیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم یک نماد مهندسی کشور در اینجا تأسیس شود و این را هم یادمان باشد که ساختمان قبلی پلاسکو هم مجوز و پروانه ساخت نداشته است.

معاون شهردار تهران افزود: در ساخت ساختمان قبلی هم برخی اهمال‌ها و سستی‌ها صورت گرفته بود و حتی برخی از ضوابط و مقررات آن روزها هم اجرا نشده بوده است.

گلپایگانی گفت: حالا که وارد دهه‌های قانونمندی شده‌ایم و بنیاد هم در حال هزینه کرد است باید تلاش کنیم بهترین شکل قانون به اجرا در بیاید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی