بازدید 20227

دليل توقف احداث خطوط 8 و 9 مترو تهران

مديرعامل شرکت مترو با بيان آن‌که در صورت تأمين اعتبارات لازم، احداث و تکميل تمامي خطوط در مدت زمان مناسب امکان‌پذير است، گفت: در سال 87 به بهره‌برداري 15 کيلومتر مترو بنا بر وعده شهردار تهران خواهيم رسيد.
کد خبر: ۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۹ 19 April 2008

مدير عامل شرکت مترو تهران گفت: عمليات اجرايي احداث خطوط 8 و 9 مترو به خاطر مطرح شدن ايجاد منوريل در مسيرهاي اين خطوط متوقف شده است.

به گزارش مهر، مهندس هاشمي در مراسم بهره‌برداري از ايستگاه مترو فردوسي و ايستگاه‌هاي تقاطعي دروازه دولت و دروازه شميران با بيان اين مطلب اظهار کرد: برنامه نهايي مترو در تهران، 9 خط است که احداث تمامي خطوط، داراي مصوبه شوراي شهر تهران است و خطوط 6 و 7 نيز مصوبه شوراي عالي ترافيک را دارد، اما هنوز خطوط 8 و 9 مترو به خاطر ايجاد منوريل در مسيرها اين خطوط مصوبه‌اي شوراي عالي ترافيک را دريافت نکرده است.

وي با تأکيد بر آن که شوراي عالي ترافيک بايد هرچه سريعتر تکليف اين موضوع را روشن کند افزود: در مجموع بايد 430 کيلومتر مترو با 276 ايستگاه در تهران و شهرک‌هاي اقماري ايجاد شود.

مديرعامل شرکت مترو با بيان آن‌که در صورت تأمين اعتبارات لازم، احداث و تکميل تمامي خطوط در مدت زمان مناسب امکان‌پذير است، گفت: در سال 87 به بهره‌برداري 15 کيلومتر مترو بنا بر وعده شهردار تهران خواهيم رسيد.

وي ادامه داد: در سال 87، هفت کيلومتر از خط 1 متروي تهران، 5/4 کيلومتر از خط 4 و سه کيلومتر از بخش شرقي خط دو به بهره‌برداري مي‌رسد و اميدواريم مجموعه اعتبارات در نظر گرفته شده دولت و مجلس شوراي اسلامي به موقع تخصيص يابد.

مهندس هاشمي با اشاره به حمايت‌هاي شهردار تهران از مترو، بيان کرد: علاوه بر حمايت‌هاي كنوني دکتر قاليباف، توجه و حمايت شهرداري را در زمينه تسهيل در ايجاد کارگاه براي فعاليت مترو در خيابان‌هاي پايتخت نيازمنديم، زيرا براي انجام عمليات اجرايي، فضاي مناسب در کنار خيابان براي تجهيز کارگاه مي‌خواهيم.

مدير عامل شرکت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو)، به شهردار تهران قول داد تا در صورت فراهم شدن فضاي مناسب براي تجهيز کارگاه در کنار خيابان طبق روال معمول، سيماي بصري و مشکلات رفت‌وآمدي براي شهروندان ايجاد نشود.

وي همچنين درباره خط چهار متروي تهران گفت: اين خط به طول 20 کيلومتر از شرق به غرب تهران است و قرارداد احداث و تأمين اعتبار آن به صورت EPC بسته شده بود، اما به دليل شرايط بين‌المللي، چيني‌ها کم لطفي کرده و فاينانس اين خط را عملياتي نکردند، اما با دستور شهردار تهران اين امر مانع از عمليات اجرايي پروژه نشد و مسايل نقدينگي را شهرداري بر عهده گرفت و هم‌اکنون 25 جبهه کاري ساخت تونل در زير خيابان انقلاب در حال انجام بوده و روزانه 20 متر پيشروي در تونل‌سازي داريم و تا آخر سال، ايستگاهاي اين خط حد فاصل انقلاب تا شهدا افتتاح مي‌شود.

به گفته هاشمي، حدود 65 ميليارد تومان براي بهره‌برداري از ايستگاه فردوسي و ايستگاه‌هاي تقاطعي دروازه دولت و شميران هزينه شده است و در مجموع خط 4 مترو تهران 20 ايستگاه خواهد داشت.
وي خاطرنشان کرد: به رغم تصور برخي مبني بر بيش از پنجاه ميليارد تومان هزينه احداث هر کيلومتر متروست، مي‌توانيم با کمتر از چهار ميليارد تومان هر کيلومتر مترو را بسازيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
بابا یکی نیست بگه همان منوریل صادقیه !!! بس است خط دیگر نمی خواهیم!
كاش توضيح مي‌دادند كه در سال 86 وضع بودجه مترو و پيشرفت فيزيكي پروژه چگونه بود و آنرا با ديگر كشورها مقايسه مي‌نمودند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی