بازدید 4221
با محوریت کشتی پهلوانی

جزییات جلسه علیرضاحیدری با لالوویچ در نورسلطان

کد خبر: ۹۲۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 29 September 2019

علیرضا حیدری، رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی همزمان با مسابقات قهرمانی جهان در قزاقستان جلسه‌ای با لالوویچ و تورلیخانوف داشت.

به گزارش تابناک ورزشی، آبان‌ماه سال 95 بود که در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی پهلوانی که در خلال مسابقات کشتی پهلوانی در شهر مینسک بلاروس به انجام رسید علیرضا حیدری به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. این در حالی بود که الدار کورتانیدزه حریف دیرینه حیدری در دوره قهرمانی‌اش نیز به عنوان نایب‌رئیس این فدراسیون انتخاب شده و همراه با افرادی چون فواد مسکوت، فرانسیسکو لی، پدرو گاما و خانم ادیت دوژا هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی را تشکیل می‌دادند.

علیرضا حیدری برای پیگیری مسائل مربوط به فدراسیون کشتی پهلوانی راهی قزاقستان شد و علاوه بر تماشای مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، جلسه‌ای نیز به نناد لالوویچ و دولت تولیخانوف داشت.

وی با اعلام این خبر به تسنیم گفت: با دعوت‌نامه به نورسلطان رفتم و آنجا جلسه‌ای با رئیس اتحادیه جهانی و تورلیخانوف قزاقستانی داشتیم. صحبت‌های بدی هم مطرح نشد. به هرحال آنها توقع دارند که ما درخصوص برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی پیگیر باشیم و می‌خواهند بدانند اتفاقاتی که در رأس فدراسیون کشتی ایران رخ داده، در برنامه‌های کشتی پهلوانی چه تاثیری خواهد داشت. آنها این طور فکر می‌کنند که ما دو تیم شده‌ایم و با هم کار نمی‌کنیم. توقع لالوویچ و تورلیخانوف این است که ما پای کشتی پهلوانی بایستیم. من حالا به خاطر اعتبار خودم و پستی که ایران در سطح جهانی دارد، می‌خواهم خودم پای کار بیایم. اگر فدراسیون ایران کمک کند و ما بتوانیم بخشی از هزینه‌ها را از آنها کمک بگیریم، مسابقه را در ایران برگزار می‌کنیم، در غیر این صورت به دنبال این هستیم که در خارج از کشور مسابقه‌ای برای کشتی پهلوانی ترتیب دهیم.

وی ادامه داد: از بهروز نعمتی و حمید بنی‌تمیم توقع این بود و به ما قول هم داده بودند که شاهد همکاری‌شان باشیم. قبل تر از آن هم رسول خادم قول داده بود که در موضوع کشتی پهلوانی به ما کمک کند. به هر حال ما با دودستگی در خصوص کشتی پهلوانی در کشور مواجه هستیم و فدراسیون زورخانه‌ای برای گرفتن کشتی پهلوانی اقدام کرده است. در عین حال نیز گروهی در ترکیه هستند که به دنبال ثبت کشتی پهلوانی به نام خود هستند، درست مثل کاری که در خصوص ثبت جهانی مولانا انجام دادند. باید به این موضوع فکر کرد. من خودم از بچگی اول عاشق زنگ و ضرب زورخانه شدم و بعد سمت کشتی آمدم. فکر می‌کنم کشتی پهلوانی در کشتی ما اصالت دارد و باید به فکر حفظ آن باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل