بازدید 28949

اسارت گسترده نظامیان سعودی به دست نیروهای یمنی

یحیی سریع تأکید کرد: در این عملیات جدید، سه تیپ کامل از نیرو‌های ائتلاف با نفرات آن و تجهیزاتش سقوط کرد و یک تیپ کامل از ارتش عربستان به اسارت درآمد و مساحت‌های گسترده‌ای آزاد شد. یگان موشکی و یگان پهپادی و تعدادی از تیپ‌های پیاده نظام یمنی در این عملیات بزرگ شرکت کردند و صد‌ها کیلومتر در محور نجران آزاد شده است.
کد خبر: ۹۲۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷ 28 September 2019

پس از آنکه نیروهای مسلح یمن از اسارات چندین تیپ از نظامیان تحت کنترل عربستان سعودی در گسترده ترین عملیات یمنی‌ها خبر دادند که طی آن به گفته یمنی‌ها، صدها افسر سعودی نیز بازداشت شده‌اند، عربستان سعودی در قبال این گزارش‌ها سکوت کرد؛ رویکردی که می‌تواند به منزله تأیید این حمله و وسعت شکست عربستان باشد و تغییری جدی در معادلات نظامی جنگ یمن محسوب می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از اجرای عملیات گسترده و مهم در نجران واقع در جنوب عربستان خبر داد و اظهار داشت: نام این عملیات، نصر من الله اعلام شده است. شمار تلفات انسانی متجاوزان و آمار اسرای آنها در عملیات الحدیده آنقدر زیاد است که شمارش آنها دشوار است و سه تیپ کامل از نیروهای متجاوز منهدم شدند و صدها دستگاه خودروی نظامی و زرهی در این عملیات بزرگ غنیمت گرفته شد.

اسارت گسترده نظامیان سعودی به دست نیروهای یمنی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره انجام عملیات نظامی بزرگ گفت: هزاران تن از نیروهای دشمن به ویژه شمار بسیاری از فرماندهان و افسران و سربازان ارتش سعودی در عملیات نصرمن‌الله به اسارت گرفته شدند. در این عملیات جدید، سه تیپ کامل از نیروهای ائتلاف با نفرات آن و تجهیزاتش سقوط کرد و یک تیپ کامل از ارتش عربستان به اسارت درآمد و مساحت‌های گسترده‌ای آزاد شد. یگان موشکی و یگان پهپادی و تعدادی از تیپ های پیاده نظام یمنی در این عملیات بزرگ شرکت کردند و صدها کیلومتر در محور نجران آزاد شده است. این عملیات نظامی ادامه دارد و در ساعات آینده جزییات بیشتری اعلام خواهد شد.

همچنین محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله در بیانیه‌ای تأکید کرد: عملیات «نصر من الله» بزرگترین عملیات نظامی علیه متجاوزان از زمان آغاز جنگ ظالمانه علیه یمن به شمار می‌رود که دشمن در یک مدت زمانی کوتاه، متحمل خسارات‌ و تلفات سنگین شده است.

عبدالسلام با اشاره به اسارت هزاران مزدور و نظامی سعودی گفت: در میان اسیران، صدها سعودی از جمله چندین افسر به چشم می‌خورند. آنها از همه طرف در محاصره قرار گرفتند و نتوانستند پا به فرار بگذارند. دشمن بر طرح‌های نظامی برای کسب دستاورد در مناطق مرزی حساب باز کرده، ولی با عملیات «نصر من الله» روبه رو شد که نتایج کاملا معکوسی برای دشمن داشته و این ناکامی بی‌سابقه‌ نظامی به شمار می‌رود.

عبدالسلام با تأکید بر ضرورت بازنگری متجاوزان در اهداف خود از طریق پایان دادن به تجاوزگری اظهار داشت: اگر فرماندهان دشمن، در برابر یک قانون نظامی قرار بگیرند، پس از شکست در برابر عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی حتما به پای میز محاکمه می‌رفتند. تلاش سعودی برای سرپوش گذاشتن بر چنین شکست کوبنده‌ و سنگینی که در برابر رزمندگان یمنی متحمل شده، بیهوده است.

عبدالسلام خاطرنشان کرد: حکومت ظالم سعودی حقیقت ملت ما و ویژگی‌های ایمانی و اخلاقی آنها را نادیده می‌گیرد که سبب برتری بر زرادخانه نظامی دشمن شده که نشان دهنده ورشکستگی اخلاقی و سیاسی دشمن است. عملیات نصر من الله، پیام نظامی به همراه دارد که متجاوزان و اشغالگران را به شکست سهمگین تهدید می‌کند و اینکه هر وجب از خاک سرزمین‌مان که تحت اشغال است، به فضل الهی آزاد خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۶۴
الله اکبر.
تبریک به مردم و ملت یمن .

فضاحت تاریخی برای آل سعود و عربستان ، امارات ، بحرین ، و ........
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
این نشان انست که حکومت ها در منطقه رفتنی هستند و جنگ دامنگیر تر خواهد شد.
بجای خوشحالی از جنگ باید به سمت صلح در منطقه خود را جهت بدهیم!
الله اکبر، الله اکبر، الله اکبر
درود بر رزمندگان یمنی. نصر من الله و فتح قریب
دمشون گرم. عربستان داره آزاد میشه.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
اینکه عربستاندحکومتی وحشی است را کسی رد نمی کند ولی مخالفان هم نیروی کافی را در خدمت ندارند و مرکز سنیت در جهان اسلام به این سادگی سادگی در دست حوثی ها که جمعیت کمی را نمایندگی میکنند نخواهد افتاد به فکر خاموش کردن اتش جنگ باشیم که گریبان خودمان را هم خواهد گرفت.
کجایی عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن فیصل ( بنیانگذار آل سعود ملعون ) که ببینی نوادگان کثیف خودت به چه غلط کردن هایی افتاده اند ؟؟؟؟
نصر من الله و فتح قریب
چه عجب تابناک هم یه خبر خوب تیتر کرد
الان می ایند و می گویند ایران مرز جغرافیایی خودش را عوض کرده و این ها را اسیر کرده
ماشاالله انصارالله
خدا را شکر که رزمندگان یمنی وههابیان از خدا بی خبر را یه درک می رسانند. فرق بین جنگ ایران وعراق با عربستان و بمن این واست ارتش ایران و عراق هر دو مسلمان بودند ولی ارتش عربستان وههابی اند باید ارتش عربستان نایود بشه و انشاءالله بعدش اسرائیل است .
بسم الله الرحمن الرحیم
كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ
احسنت. حالا بن سلمان و پمپئو بگن یمنی ها نبودن که این عملیاتو انجام دادن. اینان همان مجاهدانی هستن که میتونن مکه و مدینه رو فتح و از چنگ آل سعود یهودی خلاص کنن. خدا چه قدرتی به مردم داده، خودش میدونه. محاسبات دنیایی غربی ها از درکش عاجزه.
فرداست که گوترش و اتحادیه اروپا از اوضاع یمن ابراز نگرانی کنن و اشک تمساح بریزن و غرب پرستان اینجا باور کنن. مث اونی که توی سوریه دیدیم.
صدها کیلومتر چجوری آزاد شد یک دفعه . مگه یمن چقدره کلا
الحدیده! نجران!! کدومشون
خدا قوت برادر آدم دفاع مقدس می افتد
ضرب شست غیابی به این میگن دست مریزاد!!
بابا دم اینا گرم
کار بچه های پایگاه مسجد محله ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
بی‌مزه
این ها حریف ضعیف ترین کشور عربی که هم مرزشونه نمیشن بعدش برای ایران زبون درازی می کنن.
درود بر یمن،واقعا شگفت انگیزن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
قویترین سلاح، سلاح ایمان است و در مقابل ایمان، بمب اتم هم عددی نیست. مردم و ارتش یمن به سلاح ایمان مجهز هستند و همین باعث پیروزی آنها در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح اما ترسو و بزدل عربستان گردیده.
خداوند پناه و یاور مظلومان است. زنده باد ارتش و مردم یمن.
اگر جانیان سعودی به حملات علیه مردم مظلوم یمن ادامه دهند باید جانیانی که به اسارت گرفته شده اند به درک واصل شوند.
بارک الله ب غیرت یمنی در دفاع از دین و خاکشون
انشاالله کاری کنن که حسرت اقای بر عرب, تو دل عربستان بمونه با اون ؤلیعهد ابله که نه سواد نظامی داره و نه اجتماعی و اقتصادی
نصر من الله و فتح قریب. ان شاء الله پیروزی بزرگ نزدیکه و ان شاء الله این پیروزیها مقدمه قریب الوقوع خروج یمانی باشه. آمین
اینم حتما کار ایرانه؟؟!!
من جای یمن ها بود این اسرار رو پخش میکردم به محل هایی که عربستان کودن بمباران کور میکند
یکند
حالا ببینیم بن سلمان عادل الجبیر ترامپ پمپئو اسراییلیا انگلیسیا فرانسویا آلمانیا و بعضیای دیگه این عملیات رو هم کار ایران میدونن یا این دفعه دیگه از رو میرن و خصوصا بن سلمان و عادل الجبیر به شکست و حقارت خودشون در برابر یمنیها اعتراف میکنند
من که بعید میدونم چون این سعودیها بی رگتر از این حرفاند ، نشون به اون نشون که ترامپ تو چشماشون نگاه کرد و گفت شما گاوای شیرده ما هستید و این بی غیرتا فقط لبخند میزدند
این وعده خداست و وعده خدا حتمی ست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
خودمانیم این وعده را دقیقا از کجا اوردی!؟
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
ناشناس ۱۴:۵۵
وعده خدا از زبان معصومین: خروج سید یمانی
ای آل سعود میلیارد ها دلار را جیب آمریکا ریختید؟ چه شد؟ می دادید یمن و سوریه را آباد می کردید.حال قبر مردم مظلوم خود را آباد کردید و کودکان یمنی را کشتید.نتیجه چه شد.مگر مسلمان مسلمان را می کشد؟ برخلاف آیه های قرآن عمل کردید.مسلمان را کشتید و بیگانه را بر مال و اموال خود مستولی کردید.عاقبت ستمکاران را چه آنهم نخواندید.نخوانید خواهید دید.
نصر من الله و فتح قریب!
آفرین و دست مریزاد
ای والله دارید اگر صحت داشته باشه
درود بر یمن قهرمان .نماینده زر و زور و تزویر را بی آبرو کردید
خبر خیلی خوبی بود. خوشال کننده بود.
زنده باد
شیر مردان یمنی مرحبا تنها پاسخ کوبنده و موثر در مقابل ناتوان قلمدادکردن شما در حمله به پالایشگاههای عربستان بوده است . این را دیگر نمی توانند بگویند از شمال و شمال غرب خلیج فارس بوده است !!!!آنها یعنی سعودیها و اماراتیها و آمریکاییها بدانند که نیروی شما نیروی اعتقادی است نه مزدوری
کو تصاویر این اسرا؟؟؟؟
یه کمی حق بدید قبول نکنیم این موضوع را
آفرین
اونوقت به ما چه ربطی داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
ربطش بعدا مشخص میشود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
هر انسان آزاده ای و نه لزوماً مسلمان از مظلومان و ستمدیدگان حمایت می کند.
خداپشت وپناه شما.
الان عربستان میگه کار ایران بوده چون بعیده اونها بتونن چنین کاری بکنن
ماشا الله حزب الله
پیغام به پمپئو وترامپ وسعودی من جای شما بودم میگفتم ایرانیها بودند که حمله کردند این کارها را یمنی ها بلد نیستند همانطور که عربستان بلد نیست از سیستم های امریکایی استفاده مند فقط بلذ هستند پول بدهند
سلام.آفرین بر نیروها مردمی و ارتش یمن ،خداوند یاور شما خواهد بود .
محمد بن سلمان مانند صدام ملعون به دار آویخته خواهد‌شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
امیدواریم
الحمدلله، خبر خوب و خوشحال کننده ای بود. انشاءالله رژیم خائن سعودی هر چه زودتر از بین برود تا مسلمانان منطقه از لیبی و نیجریه گرفته تا افغانستان و پاکستان از دست این مزدوران راحت شوند.
با سلام
به شدت مشتاق شنیدن اینگونه اخبار هستیم .ولی معلوم نیست چرا گزارشات تصویری ارایه نمیشه تا مورد تشکیک واقع نشود
با سلام. واقعا" هر کجا خداوند به مظلوم نظر داشته باشد و مظلوم بخواهد زیر بار ظلم نرود ترتیبی اتخاذ میشود که ورق برمی گردد مانند جنگ ایران و عراق با ان همه پشتیبانی همین آل سعود خبیث و سایر اعراب وهابی با پشتیبانی مالی و سیاسی و سرانجام صدام دیوانه که در ذهن کثیف خود سردمدار اعراب را می پرورانید که به چه شکلی از فرماندهی جنگ و سردار قادسیه بودن بودن سقوط کرد و با چه شکلی اعدام شد. من در جنگ ایران عراق 16 سال داشتم و در عملیات فاو شرکت کردم و تعداد کشته ای عراقیها را زیر پاهایم می دیدم و به عامل خبیث آن فکر می کردم که چرا باید یک گروه تکفیری و وهابی اختیار یک ملت را در اختیار بگیرند و آنها را بر علیه سایر ملتها به جنگ وادار کنند. حدود اول مهر ماه امسال صدام خبیث را با دو نفر از مشاورین ایشان را در خواب میدیدم .خدا شاهده عین چیزی که اتفاق افتاد ایشان در حال که مست و برهنه بود و گویا عروسی پسرش بود با یک چاقو و کارد بزرگ قصابی دیوانه وار شکم گوسفندان را پاره و با دندان چگر آنها را دندان می زد.
بیچاره بورس
البته آمریکا و اروپا کمک نمی کنند تا عربستان و کشور های عربی زیادتر اسلحه بخرند. باید ایران هوشیار باشد. مثلا پاتریوت را از کار انداختند.
جالبه یه تیپ کامل اسیر شدن. خوب بجنگید دیگه بی غیرتا. مثلا سرباز جنگی هستیدا !!! اینا با این روحیه صحبت جنگ با ایرانو وسط می کشن؟ دنیایی از تجهیزات نظامی هم داشته باشی بازم بی فایدست.
سلام /الهی شکر /برای این پیروزی بزرگ باید تمام مسلمانان نماز شکر اقامه نمایند. باز الهی شکر
آفرین،دستمریزاد
آفرین،دستمریزاد
مادعاگوی رزمندگان اسلام خصوصا رزمندگان حوثی هستیم.......
خدا قوت
اغراق و بزرگنمایی است همین.
یاد عملیاتهای رزمندگان خودمون در جنگ ایران و عراق می افتم. وقتی که از رادیو مارش نظامی پخش میشد و گوینده با هیجان و صلابت خبر فتوحات رزمندگان رو اعلام میکرد..... شنوندگان عزیز توجه فرمائید، شنوندگان عزیز توجه فرمائید...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست