بازدید 6142

فعالیت‌های مفید و سرگرم‌کننده برای تقویت زبان انگلیسی کودکان

کد خبر: ۹۲۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ 23 September 2019

شاید شما نیز شنیده باشید که کودکان به شکل بهتری یک زبان جدید را می آموزند و قادر هستند که با یادگیری در سنین کودکی در استفاده از یک زبان جدید تسلط کامل بدست آورند. ذهن کودکان بسیار آماده تر از بزرگسالان در درک زبان دوم می باشد و اگر آموزش به طور مناسب صورت گیرد، می توانند به خوبی زبان انگلیسی را بیاموزند.

بسیاری از والدین از مربیان زبان کودک سوال می پرسند که چگونه می توانند در خانه به کودک خود آموزش دهند و یا اینکه بهتر است از چه تمرین ها و سرگرمی هایی برای یادگیری بهتر کودک خود استفاده کنند. برای یادگیری هر چه بهتر زبان برای کودک خود، دوره های آموزش زبان انگلیسی به کودکان که توسط مربیان آموزش زبان دایلو به شکل ویژه و با استفاده از متد های مناسب زبان کودک صورت می گیرد را به شما توصیه می کنیم تا کودک شما بتواند به خوبی زبان انگلیسی را بیاموزد و به این زبان صحبت کند.

فعالیت‌های سرگرم‌کننده برای تقویت انگلیسی کودکان

علاوه بر آموزش های کلاسی به کلیه زبان آموزان برنامه مناسب و تمرین های مختلف در منزل نیز ارائه می شود تا والدین بتوانند کودک خود را برای یادگیری و صحبت کردن به یک زبان جدید به شکل بهتری آماده کنند. برای مثال یکی از تمرینات موثری که توسط مربیان زبان کودک در نظر گرفته می شود تا در خانه انجام شود، استفاده از کتاب های داستان است. کودکان علاقه بسیار زیادی دارند که کتاب هایی که رنگ های روشن دارد و در آن ها از تصاویر جذاب گوناگونی استفاده شده است را تماشا و مطالعه کنند.

به همین جهت مربیان سعی می کنند به عنوان تمرین اوقات فراغت کودکان در منزل کتاب های مناسب سن و سطح کودک به شما معرفی نمایند تا با تهیه آن بتوانید به یادگیری بهتر کودک خود کمک کنید. برای استفاده از کتاب های کودک می توانید به تصاویر کتاب ها نگاه کنید و کلمات را همانطور که به تصاویر اشاره می کنید با صدای بلند تلفظ کنید. تشویق والدین در یادگیری کودکان تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت کودک خواهد داشت.

پس از آن شما می توانید از کودک خود بخواهید که با انگشت به بخش های مختلف اشاره کند. برای مثال هنگامی که به تصاویر نگاه می کنید، می توانید از کودک خود به زبان انگلیسی سوال کنید "پروانه کجاست؟" و سپس هنگامی که کودک شما با عبارت ها و تصاویر به خوبی آشنا شد، سعی کنید که آن ها کلمات را تلفظ کنند. به همین منظور می توانید به زبان انگلیسی سوال کنید "آن چیست؟".

هنگامی که شما داستانی را به زبان انگلیسی برای کودک خود می خوانید، موجب می شود که گوش کودک شما به صدا ها و ریتم ها در زبان انگلیسی عادت کند. از آن جایی که مهارت لیسنینگ یا شنیداری تاثیر بسیار زیادی در مهارت صحبت کردن خواهد داشت، موجب می شود که اسپیکینگ یا صحبت کردن به زبان انگلیسی نیز در کودک شما تقویت گردد.

همچنین استفاده از انیمیشن های زبان انگلیسی که مناسب با سطح زبان کودک شما باشد برای کودکان بسیار سرگرم کننده و جذاب می باشد و موجب می شود که آن ها مهارت های شنیداری و مکالمه خود را تقویت کنند. در انیمیشن ها و کارتون های مناسب برای سن کودک شما، از آهنگ های گوناگون نیز استفاده می شود. استفاده از انواع آهنگ های آموزشی، یک روش واقعا موثر برای یادگیری لغات جدید و بهبود تلفظ می باشد.

آهنگ های ویدیویی که در آن از انیمیشن های مناسب برای کودکان استفاده شده است فایده به خصوصی برای کودکان دارد، زیرا کودکان می توانند با نگاه کردن به انیمیشن ها، مفهوم کلمات در شعر را بهتر درک کنند. مربیان زبان انگلیسی کودک معمولا به عنوان تمرینات آموزشی، آهنگ های شاد کودک را نیز به والدین ارائه می دهند.

فعالیت‌های سرگرم‌کننده برای تقویت انگلیسی کودکان

آیا آموزش گرامر زبان به کودکان لازم است؟

آموزش گرامر زبان انگلیسی به کودکان در سنین پایین به صورت واضح و با عنوان دستور زبان لازم نیست و در عوض در دوره های آموزش زبان دایلو سعی می شود که کودکان ساختار های گرامری گوناگون را در حین انجام فعالیت های آموزشی بشنوند و با آن آشنا شوند. برای مثال سعی می شود در هنگام صحبت کردن و توصیف ظاهر افراد از ساختار های به خصوص گرامری استفاده شود و یا در حین صحبت کردن درباره قوانین مدرسه می توان از ساختار "باید ها و نباید ها" استفاده کرد.

اینکه کودکان در حین انجام بازی و سرگرمی، ساختار های دستور زبان مختلف را در سنین کم بشنوند، موجب می شود به اندازه کافی با آن ها آشنا شوند و بتوانند در سنین بالا تر به شکل صحیح و روان از آن ها در جملات خود در هنگام صحبت کردن یا نوشتن استفاده کنند.

یکی از سوال هایی که والدین از مربیان کودک خود می پرسند در ارتباط با ترتیب آموزش به کودکان است. آیا شما نیز نمی دانید که بهتر است برای آموزش زبان به کودک خود در منزل در ابتدا از چه مباحث و موضوعاتی استفاده کنید؟

در پاسخ به این سوال، بهتر است که شما علاقه مندی ها و شخصیت کودک خود را در نظر بگیرید تا بتوانید موضوعات مناسب تری برای آموزش انتخاب کنید. همچنین می توانید از کودک خود نیز سوال کنید تا موضوعات مناسب تر آموزش داده شود. برخی از موضوعات رایجی که معمولا در ابتدا به کودکان آموزش داده می شود، شامل رنگ ها، اعداد، برخی از صفت ها همانند بزرگ، کوچک، شاد، خسته، بخش های مختلف بدن همانند دست، پا، ابرو، موی سر، اسباب بازی ها، لباس ها، حیوانات اهلی و وحشی و انواع غذا ها و خوراکی ها می باشد.

به خاطر داشته باشید که یکی از عوامل بسیار مهم در یادگیری زبان کودکان سرگرمی می باشد و لازم است سعی کنید که یادگیری برای آن ها یک تجربه خوب و شاد باشد. کودکان توانایی بسیاری در درک صدا ها و ریتم در زبان های گوناگون دارند و به خوبی می توانند با تمرکز بر روی یک یا چند زبان، خود را با تلفظ عبارت ها آشنا کنند و پس از مدتی با تلفظ کلمات به صورت پراکنده قادر خواهند بود که جملات ساده ای بیان کنند و سپس کیفیت جملات خود را بالا ببرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم