بازدید 15783

تفاوت آنخمائو و سلحشور از نگاه ده نمکی

چراکه این ویژگی نه در حضرت یوسف بود و نه در زلیخا! فقط تفاوت این دو یعنی کارگردان و کاراکتر پرداخته شده توسط ایشان در این است که حاکم معبد آمون ریش ندارد و ایشان یک من ریش دارند
کد خبر: ۹۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲ 06 April 2010
مسعود ده‌نمکی کارگردان سریال «دار و ندار» در نوشته‌ای از مواضع فرج‌الله سلحشور درباره این مجموعه تلویزیونی انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، کارگردان سریال «دارا و ندار» که این روزها سرگرم پاسخگویی به انتقادها از این سریال است، در وبلاگ خود نوشت: «ف.س هر وقت در مورد سینما و تلویزیون و همکاران صحبت می‌کند عموما همه را بی‌دین و یا فاسد می‌خواند و فقط اقلیتی که خود می‌شناسد را سالم و دیندار می‌داند. از موضع اسلام و دیانت همه را ارزشیابی می‌کند و چون سریال‌هایش کنترات در مورد ائمه است ملاک حق و حقیقت  را خود و کارهایش می‌داند.»

مسعود ده‌نمکی ادامه داد: «همیشه دلم به حال این بنده خدا می سوخت وقتی که می دیدم چگونه آماج حملات منتقدین منتسب به جریان شبه روشنفکری قرار می‌گرفت و بلد نبود از خودش دفاع کند. گرچه کارهایش هم عموما شعاری و ضعیف است، اما نوع حمله‌ها بیشتر انگیزه سیاسی داشت تا حرفه‌ای و فنی.»

او افزود: «اما عجب جمله حکیمانه‌ای فرموده این جناب استاد که این سریال‌ها خودشان را در فیلم‌ها مسخره می کنند و نشان می‌دهند. البته این جمله حکیمانه را ایشان در مورد «اخراجی‌ها» هم به کار برده‌اند، اما واقعیت همین است که فیلم حدیث نفس کارگردان است و هرکس را در اثرش می توان یافت. این جمله را شهید آوینی و برخی حکما هم گفته‌اند. ولی من هرچه در سریال ایشان گشتم تا ببینم خلق و خوی خاص ایشان که نیت آدم‌ها را هم چشم بسته می‌خواند و می‌گوید: سازندگان سریال به آن چیزی که می‌سازند اعتقاد ندارند در کدام شخصیت سریال ساخته شده توسط ایشان متبلور است که به راحتی می‌توان به همه تهمت زد و خود را ملاک حق دانست؟ به کسی جز حاکمان معبد آمون نرسیدم. چراکه این ویژگی نه در حضرت یوسف بود و نه در زلیخا! فقط تفاوت این دو یعنی کارگردان و کاراکتر پرداخته شده توسط ایشان در این است که حاکم معبد آمون ریش ندارد و ایشان یک من ریش دارند!»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
با این کارا نمیشه توپ انتقادات از فیلم های آقای ده نمکی رو تو میدون بقیه انداخت
آقای مسعود ده نمکی نباید از با انتقادات اینگونه برخورد کنند چون باعث می شود که دیگر کسی به وی انتقاد نکند. بهتر است با ساخت فیلم های خوبتر به انتقادات پاسخ دهند.
اگر هر کسی که از وی انتقاد می شود یا توهین به او می شود مقابله به مثل کند دنیا چه رنگی می شود ؟
نقل است فردی به مادر امام معصوم توهین کرد امام فرمود اگر اینگونه تو می گویی بوده است خدا او را بیامرزد و اگر تو اشتباه کرده ای خدا تو را بیامرزد .
متاسفم از نوع ادبيات آقاي دهنمكي. ايشان اگر با سريالش تاثيرات مثبتي هم در جامعه گذاشته باشد، با اين اندازه سعه صدر و بزرگواريش! آن تاثيرات را هم از بين خواهد برد. واقعا نحوه برخورد يك مومن واقعي با انتقادات ديگران اينگونه است؟ عبوس و اخمو؟ بايد هر انتقادي را سياسي‌كاري بدانيم و به منتقدينمان انگ بزنيم؟ ائمه ما با منتقدين و مخالفين خود چنين ميكردند؟ يا آنها را مهمان خانه خود ميكردند و محبت ميكردند؟ حتي اگر كافر و ضد شيعه بودند، كه البته بودند.
آقاي دهنمكي بايد بداند كه مسئوليتش بسيار سنگين تر شده و بايد با اخلاقش نشان بدهد كه هدفش از فعاليتهاي اجتماعي و هنري، تربيتي است. اگر امام را قبول دارد، كه او هدف از حكومت را هم تربيت انسانها ميدانست.
واقعا متاسفم كه بجاي نقد درست وبي طرفانه از سوي كساني كه خود را صاحب انديشه ميداننداينطور مغرضانه وبي ادب در مورد همديگر در فضاي فرهنگي جامعه سخن مي گويند.
م.د.ن هر وقت در مورد سینما و تلویزیون و همکاران صحبت می‌کند عموما همه را بی‌دین و یا فاسد می‌خواند و فقط اقلیتی که خود می‌شناسد را سالم و دیندار می‌داند. از موضع اسلام و دیانت همه را ارزشیابی می‌کند
همیشه دلم به حال این بنده خدا (م.د.ن )می سوخت وقتی که می دیدم چگونه آماج حملات منتقدین منتسب به جریان شبه روشنفکری قرار می‌گرفت و بلد نبود از خودش دفاع کند. گرچه کارهایش هم عموما شعاری و ضعیف است، اما نوع حمله‌ها بیشتر انگیزه سیاسی داشت تا حرفه‌ای و فنی
چه حرفاي جالبي زده اين م.د.ن همش در مورد خودش کاملاً صادقه
اقا همه بدن فقط اقا مسعود خوبه و برنامه هايي كه ساخته از اين به بعد هر كه به مسعود جون حرف بزنه با من طرفه.ولي انصافا ايول داره يه نفس داره جواب منتقداي منافق رو ميده اصلا هم يه درصد پيش خودش فكر نمي كنه كه حتما يه چي هست كه اين همه ادم انتقاد مي كنن ديگه...
اي كاش كمي به اخلاق اسلامي نگاه مي كردند و از تهمت زدن و توهين دست بر ميداشتند
اين سبك حمله هاي شخصي افراد به همديگر در شان ما مسلمانان نيست چه از اين طرف و چه از آن طرف.
بنده واقعا متاسفم که گناه تمسخر تا این حد بالا گرفته و رواج یافته است. در ضمن وقتی ایشان ف.س. می نویسد و بعد صراحتا از اثر ساخته شده ایشان نام می برد، تشویش و هرج و مرج درونی خود را نیز افشا می کند که البته در آثار ایشان نیز این حقیقت آشکار و هویداست.
با سلام
مهم نیست که ایشون موفق بوده یا ف.س موفق بوده یا در کل موفق نبودند
با مطالبی که مشاهده میکنیم هر دو مشابه هم هستند و دوربین رو به طرف مقابل گرفتند لطف بفرمایند و دوربین رو به طرف خودشون بچرخانند و انقدر بخاطر هیچ جو سینما رو آلوده نکنند
همین بس که در فوتبال همه به دنبال یک توپ مشترک هستند سینما رو با فوتبال اشتباه نگیرند لطفا
اولین ویژگی سینمائی احترام به هر نظر و به هر فکر هست
بد اخلاقی بد است از ف. س. یا م. د. فرقی نمی کند؟. مهم این است که میان فیلم سازان به اصطلاح ارزشی ادب و نزاکت بیشتر رعایت شود و اینگونه به هم نپرند و بدی را با بدی پاسخ ندهند. خود دهنمکی هم کم به این و آن بد نگفته است.
به خوبی دادگاه شکایت غرضی را از دهنمکی به یاد می آورم که تقریبا همین عبارت (به راحتی می‌توان به همه تهمت زد و خود را ملاک حق دانست؟) دهنمکی را گفت و از قضای روزگار دهنمکی آن را به سلحشور می گوید. خدا فردا را به خیر کناد!
آفرین به جناب ده نمکی
درکتان می کنم که از هر گونه اثری که جنگ فقر و غنا را نشان دهد بیزارید و مایلید که فقرا هیمن گونه شوند
انتشار خبرهای نفاق افکن در جبهه حق بیش از خود خبر گناه و معصیت دارد الذین یحبون ان تشییع الفاحشه فی الذین امنوا ...دیروز هم برایتان یک نکته نوشتم ولی ...نکند مشمول لهم اذان لا یسمعون بها باشیم ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست