بازدید 9400

بهترین جراح بینی برای ترمیم دماغ گوشتی و استخوانی

کد خبر: ۹۱۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 07 August 2019

به نقل از متخصصین کلینیک زیبایی رازی با وجود اینکه بسیاری از افراد بعد از انجام جراحی بینی که نام دیگر آن رینوپلاستی است از چهره‌ی خود رضایت دارند، اما در بعضی موارد افراد به دلایل گوناگون تصمیم به انجام جراحی ترمیمی بینی می‌گیرند. در مواردی دیده شده است که حتی افرادی که رضایت کامل از جراحی اولیه بینی خود را دارند نیز، جراحی ترمیمی بینی را انجام می‌دهند.

در اکثر موارد وجود نواقص در زیبایی و یا اختلالات عملکرد بینی باعث می‌شود که افراد به انجام جراحی ترمیمی بینی روی آورند. اختلالات و نواقصی که از جراحی اولیه بینی بر جای مانده است ممکن است با تغییرات بسیار اندک و یا تغییرات اساسی بینی، در جراحی ترمیمی، از میان برداشته شود. متاسفانه در بسیاری از موارد یکی از دلایل اصلی برای انجام جراحی ترمیم بینی عدم تقارن دو سمت بینی بعد از انجام جراحی اولیه است. در مواردی هم به دلیل وجود آثار بسیار زیاد و عمیق شکاف و زخم‌های جراحی‌ اولیه بینی، انجام عمل‌های ترمیمی احتیاج خواهد بود.

جراح زیبایی باید به نحوی انتخاب شود که با استفاده از تجربه، مهارت و تخصص خود، نه تنها اشکالات باقی مانده از جراحی اولیه را برطرف کند بلکه بتواند در حین جراحی ترمیم بینی، یک بینی طبیعی و زیبا بر جای بگذارد و ظاهر بینی را از حالت نرمال خارج نکند.

جراحی بینی یا رینوپلاستی برای اینکه با موفقیت به انجام رسد یکی از چالش برانگیزترین جراحی‌های زیبایی است. به همین دلیل زمانی که به انجام جراحی بینی فکر می‌کنید باید در جستجوی یک جراح متخصص زیبایی و با تجربه در این زمینه باشید. با وجود اینکه اکثر افراد بعد از انجام جراحی بینی، از عمل خود راضی هستند اما خوب است بدانید که تمام جراحی‌های بینی نتایج مثبتی را به همراه نخواهند داشت.

جراح ترمیم بینی چه کمکی به شما می کند؟

جراحی ترمیم بینی نیز مانند جراحی اولیه بینی، برای تغییر شکل و فرم بینی، متعادل سازی و همینطور بهبود عملکرد بینی انجام خواهد شد. جراحی ترمیمی بینی برای رفع اشکالات جراحی قبلی انجام می‌شود که می‌تواند نواقصی که بعد از جراحی اولیه در زیبایی و عملکرد بینی به‌وجود آمده است را برطرف کند.

در بعضی موارد انجام جراحی بینی به دلیل عدم مهارت پزشک و یا به دلیل سهل انگاری بیمار، نتایج دلخواه و مورد نظر را در پی نخواهد داشت. در این شرایط جراحی ترمیمی بینی با انجام اصلاحات جزئی، مشکلات به وجود آمده را برطرف کرده و ظاهر بینی را به شکل مناسب تغییر می‌دهد.

در بعضی موارد دیگر، بعد از انجام جراحی بینی مشکلاتی در عملکرد بینی به وجود می‌آید که در گذشته وجود نداشته‌اند. این اتفاق بسیار شایع است چون به دلیل اهمیت بینی و عملکرد آن در بدن، انجام جراحی بینی (رینوپلاستی) یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین جراحی‌های زیبایی است و هر تغییر جزئی در ظاهر بینی می‌تواند در عملکرد بینی اختلال ایجاد کند. (برگرفته از سایت خانه پوست پرشین)

اعمالی که برای تصحیح ظاهر و زیبایی بینی در جراحی ترمیم بینی انجام می‌شود

برخی از مشکلات شایع که باعث می‌شود بیماران تصمیم به انجام جراحی ترمیم بینی می‌گیرند در زیر ذکر شده است:

  • نامتناسب بودن یا گیره‌ای شکل بودن نوک بینی
  • ظاهر نامتناسب و غیر‌طبیعی یا ناهموار نوک بینی که بر اثر افتادگی غضروف نوک بینی بوجود می‌اید.
  • کج بودن یا فرو رفتن پل بینی
  • زین اسبی شدن بینی، حالتی که پل بینی دچار فرو رفتگی و نوک آن برجسته‌تر به نظر می‌رسد.
  • منقاری شدن بینی که در این حالت قسمت استخوانی بالای بینی بیش از حد تراشیده می‌شود و قسمت پایینی پل بینی که غضروفی است، به اندازه‌ی کافی کوتاه نشده است.

اختلالات عملکردی بینی که در جراحی ترمیم بینی رفع می‌شوند.

در اکثر موارد جراحی ترمیمی بینی باید به طور همزمان هم عیب‌های ظاهری هم اختلالات عملکردی بینی را تصحیح کند و از بین ببرد.

شایع‌ترین اختلالی که در جراحی ترمیمی بینی باید رفع شود گرفتگی بینی بعد از عمل جراحی زیبایی اولیه می‌باشد. گرفتگی بینی می‌تواند ناشی از عوامل متعددی باشد که یکی از آن‌ها انحراف دیواره‌ی بینی دیواره‌ی نازکی که دو سمت بینی را از یکدیگر جدا می‌کند، است. بسیاری از افراد در دیواره‌ی بینی خود انحراف دارند اما از آن بی‌خبرند. زمانی که دیواره‌ی بینی دچار انحراف باشد، حجم دو سمت بینی با یکدیگر متفاوت خواهد بود و به همین دلیل آن سمت از بینی که حجم کم تری دارد دچار گرفتگی می‌شود. زمانی که انحراف بینی شدید باشد، بینی باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد و این عامل، یکی از دلایل انجام جراحی بینی می‌باشد. علاوه بر این ممکن است بر اثر تغییراتی که در عمل جراحی زیبایی بینی اتفاق می‌افتد، دیواره‌ی بینی فرد دچار انحراف گردد و یا انحراف موجود در بینی فرد تشدید شود – در صورتی که ممکن است این انحراف قبل از انجام جراحی بینی معضل بزرگی نبوده باشد- و همین مسئله باعث می‌شود که بعضی از افراد بعد از انجام جراحی زیبایی بینی دچار گرفتگی بینی شوند.

عوامل دیگری نیز وجود دارند که ممکن است باعث گرفتگی بینی بعد از انجام جراحی زیبایی شوند مانند وجود زخم‌های داخلی شدید ناشی از رینوپلاستی و یا افتادگی دریچه‌ی بینی بر اثر برداشت بیش از حد بافت‌های بینی در حین جراحی زیبایی. هر یک از این اختلالات باید طی جراحی ترمیمی بینی با استفاده از روش‌های مختلف برطرف شوند.

بینی یک عضو بسیار حساس و ظریف است و هر تغییر کوچکی که در آن ایجاد شود می‌تواند از جنبه‌های مختلف بر عملکرد و زیبایی آن تاثیر بسزایی داشته باشد. به همین دلیل است که بیشترین مقدار جراحی ترمیمی در میان تمام جراحی‌های زیبایی، برای بینی انجام می‌شود. انجام رینوپلاستی ترمیمی به ترکیبی از دانش و هنر احتیاج خواهد داشت. برای اینکه نتیجه‌ی مناسبی از جراحی ترمیمی بینی مشاهده کنید احتیاج به یک جراح با دانش و تجربه‌ی کافی خواهید داشت.

جراحی ترمیمی بینی شامل چه مواردی نمی‌شود

باید به یاد داشته باشید که در جراحی ترمیمی بینی نیز مانند سایر جراحی‌ها، باید توقع شما از نتیجه‌ی جراحی، توقعی واقع بینانه باشد. نباید توقع داشته باشید که بعد از جراحی ترمیمی تغییرات بسیار زیاد و چشمگیری را مشاهده کنید. جراحی ترمیم بینی فقط با ایجاد تغییرات بسیار کوچک، عیب‌های ظاهری و یا اختلالات بوجود آمده در عملکرد بینی را رفع خواهد کرد. در هر صورت این جراحی ظاهر شما را زیباتر کرده و باعث می‌شود که شما احساس بهتری به چهره‌ی خودتان داشته باشید. با وجود اینکه این جراحی تغییراتی را در بینی شما ایجاد می‌کند اما معمولا اطرافیان فرد به راحتی قادر به تشخیص تغییرات ایجاد شده نخواهند بود و همین موضوع یکی از جنبه‌های مثبت جراحی ترمیم بینی است.

جلسه مشاوره با دکترعمل ترمیم بینی

جراحی ترمیم بینی در افرادی انجام می‌شود که در گذشته حداقل یک بار جراحی زیبایی بینی را انجام داده باشند. افرادی که خواستار انجام جراحی ترمیم بینی هستند باید هدف و توقعاتی واقع بینانه داشته باشند و هدف اصلی آن‌ها باید رفع عیب‌ها و اختلالات به وجود آمده در زیبایی و عملکرد بینی بر اثر جراحی زیابیی اولیه باشد. نکته‌ی بسیار مهم در این مورد این است که بافت و عضلات صورت شما باید سالم باشند و عواملی که برای جان شما ایجاد خطر کنند نباید وجود داشته باشند.

برای حفظ سلامتی خود باید در جلسه‌ی مشاوره‌ای که قبل از انجام جراحی با پزشک خود خواهید داشت تمام بیماری‌های خود مانند اختلالات تیروئید، فشار خون و یا اختلالات قلبی را با پزشک در میان بگذاریداولین مرحله‌ی انجام جراحی ترمیمی بینی، ارزیابی دقیق است، که در این مرحله پزشک، جراحی بینی شما در گذشته را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و تمام جزئیات چگونگی انجام آن و مشکلاتی که بعد از آن برای شما به وجود آمده است را بررسی خواهد کرد. در این مرحله پزشک از شما می‌خواهد که تمام مدارک جراحی گذشته‌ی خود را به او تحویل دهید که این مدارک شامل تصویر بینی شما قبل و بعد از عمل زیبایی بینی نیز خواهد شد، به این وسیله پزشک ارزیبای خود را تکمیل کرده و بهترین تصمیم را برای انجام جراحی ترمیم بینی شما خواهد گرفت. هرچه مدارک و اطلاعات شما از جراحی اولیه‌ی خود دقیق‌تر و کامل‌تر باشد، پزشک در انجام جراحی ترمیم بینی شما مطمئن‌تر اقدام خواهد کرد. از آنجاییکه بینی یک عضو بسیار حساس در بدن است، دانستن اینکه در جراحی اولیه، چه تغییراتی در بینی شما ایجاد شده است، بسیار مهم خواهد بود. در جلسه‌ی مشاوره پزشک ظاهر بینی شما را نیز بررسی خواهد کرد. بینی اکثر افرادی که در پی انجام جراحی ترمیم بینی هستند، یا بسیار واضح و مشخص است که در گذشته تحت جراحی زیبایی قرار گرفته است، و یا اصلا با چهره‌ی آن‌ها تناسب ندارد

اهمیت انتخاب جراح ترمیم بینی خوب

پیچیدگی و دشواری جراحی ترمیمی بینی بسیار بیشتر از جراحی زیبایی اولیه بینی است. به همین دلیل برای انجام جراحی ترمیم بینی باید به دنبال یک جراح قابل اطمینان و مناسب باشید، جراحی که در این زمینه علاوه بر تخصص و مهارت، تجربه‌ی بسیار زیادی داشته و در انجام جراحی ترمیم بینی موفق بوده باشد.

جراح از چه روشی برای ترمیم بینی استفاده می کند؟

رینوپلاستی ترمیمی کامل

اگر اشکالات به وجود آمده در بینی که ناشی از جراحی اولیه است، زیاد و در ساختار داخلی بینی باشند، ترمیم بینی برای جراح پلاستیک به یک امر دشوار تبدیل خواهد شد. در این شرایط رینوپلاستی ترمیمی باز (جراحی ترمیم بینی) یک روش مناسب است که از طریق آن پزشک می‌تواند به ساختار داخلی بینی دست پیدا کرده و اشکالات و نواقص آن را برطرف کند. این جراحی ممکن است شامل برداشتن و جایگذاری دوباره‌ی استخوان و غضروف بینی باشد. علاوه بر این در این روش ممکن است به پیوند پوست، باف و یا چربی نیز احتیاج شود تا به این وسیله بینی از نظر زیبایی در بهترین حالت خود قرار بگیرد. بعد از انجام اقدامات لازم، پوست به در جای خود قرار گرفته و برای کمک به بهبود بینی، از اسپلینت استفاده می‌شود.

رینووپلاستی ترمیم بینی بدون نیاز به جراحی

به همین ترتیب، روش دوم ترمیم بینی، که ترمیم بدون انجام جراحی است، برای برطرف کردن عیب‌ها و مشکلات جزئی به جا مانده از جراحی اولیه انجام خواهد شد. در این موارد چون رینوپلاستی ترمیمی، پیچیدگی کمتری نسبت به حالت قبلی دارد، معمولا پزشکی که جراحی زیبایی اولیه بینی را انجام داده، رینوپلاستی ترمیمی را نیزبا استفاده از تکنیک‌های ساده، مانند تراشیدن استخوان بینی، افزایش و یا کاهش سایز بینی، انجام خواهد داد. نتایجی که از رینوپلاستی ترمیم بینی بدون جراحی به دست می‌اید معمولا بسیار رضایت بخش خواهد بود.

در حین/ بعد از جراحی ترمیم بینی

با توجه به شرایط و نوع جراحی ترمیمی بینی، رینوپلاستی ترمیمی ممکن است تحت بی‌حسی موضعی ( برای ترمیم قسمت‌های کوچکی از بینی) و یا با استفاده از بیهوشی کامل ( برای ترمیم تمام ساختار بینی) انجام شود. جراحی ترمیمی بینی معمولا یک جراحی سرپایی به حساب می‌آید. در این جراحی نیز مانند جراحی اولیه، شما در صورت خود، شاهد مقداری کبودی  و ورم  خواهید بود. بعد از مشاهده‌ی نتایج حاصل از جراحی اولیه‌ی زیبایی بینی، نگرانی و استرس درباره‌ی جراحی ترمیمی بینی امری طبیعی خواهد بود. اما اگر جراح شما فردی با تجربه باشد و مهارت کافی را در این زمینه داشته باشد حتما نتایج حاصل از ترمیم بینی بسیار رضایت بخش خواهد بود.

متخصص جراحی ترمیمی بینی چه توصیه هایی برای دوره نقاهت دارد؟

دوره‌ی نقاهت و مراقبت‌های بعد از ترمیم بینی مشابه مراقبت‌های بعد از جراحی زیبایی بینی در مرحله‌ی ابتدائی مي‌باشد. نوع عمل ترمیمی بینی و همچنین وسعت تغییراتی که بر روی بینی شما ایجاد می‌شود تعیین کننده‌ی مدت زمان نقاهت شما خواهد بود.

توصیه‌های پزشک برای بیمارانی که جراحی ترمیم بینی را انجام داده‌اند مشابه کسانی است که به تازگی تحت جراحی زیبایی بینی قرار گرفته‌اند. این توصیه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • در ۲۴ ساعت اولیه بعد از انجام جراحی تا حد ممکن فرد باید استراحت داشته باشد.
  • در ۲-۳ روز اول از کمپرس سرد استفاده شود.
  • حداقل تا یک هفته باید در زمان خوابیدن سر خود را مستقیم و رو به بالا قرار دهید.
  • از خم شدن پرهیز کنید و تمام مدت صورت خود را صاف و رو به بالا نگه دارید.
  • از دمیدن در بینی خود اجتناب کنید.
  • پانسمان خود را مرتب عوض کرده و خشک نگه دارید.

در جراحی ترمیمی بینی نیز، مانند جراحی اولیه، ممکن است ۱ سال زمان لازم باشد تا شما نتیجه‌ی نهایی جراحی را به طور کامل مشاهده کنید. این موضوع مخصوصا در مواردی که نوک بینی تحت تغییرات شدید قرار گرفته باشد بسیار صدق می‌کند.

هزینه عمل ترمیم بینی توسط بهترین متخصص ایران چقدر است؟

ار آنجاییکه جراحی ترمیم بینی بسیار پیچیده‌تر و دشوارتر از جراحی اولیه بینی است، هزینه‌ی آن نیز بیشتر خواهد بود. هزینه‌ی جراحی ترمیم بینی در اولین جلسه‌ی مشاوره تعیین خواهد شد.

پرسش‌های متداول درباره‌ی رینوپلاسیتی ترمیمی

نتیجه‌ی رینوپلاستی بهتر از نتیجه‌ی اولیه خواهد بود یا خیر؟

رینوپلاستی ترمیمی واقعا یک جراحی پیچیده و دشوار خواهد بود چون ممکن است نتیجه‌ی حاصل از آن بدتر از شکل قبلی بینی باشد. به همین دلیل انتخاب یک جراح متخصص که در زمینه‌ی ترمیم بینی تجربه‌ی زیادی داشته باشد بسیار مهم است. بسیار مهم است که جراح بتواند نقص بینی شما را پیدا کرده و به درستی آن را به همان شیوه‌ای که لازم است تغییر دهد. این عمل شامل تغییر ساختار داخلی بینی و جای گذاری صحیح عناصر بینی است.

آیا در ترمیم بینی به پیوند نیز احتیاج خواهد بود؟

در مواردی که استخوان و غضروف بینی به طور کامل تحلیل رفته باشند، از دیگر قسمت‌های بدن مانند دنده‌ها، استخوان یا غضروف برداشته می‌شود. استخوان یا غضروف پیوندی برای قرار گرفتن در ساختار داخلی بینی آماده خواهند شد. با این حال پیوند استخوان یا غضروف فقط در مواردی استفاده می‌شود که بافت بینی به شدت از بین رفته باشد که درصد بسیار کمی از جراحی‌های ترمیمی را تشکیل می‌دهد.

آیا جراحی ترمیم بینی یک جراحی طبیعی و عادی است؟

زمانی که صحبت از جراحی‌های زیبایی می‌شود، جراحی ترمیم بینی یکی از رایج‌ترین جراحی‌ها می‌باشد. مخصوصا رینوپلاستی بینی بدون انجام جراحی بسیار مرسوم است به طوریکه ۱۰ درصد از تمام رینوپلاستی‌های بینی را تشکیل می‌دهد. اینکه بعضی از افراد احساس می‌کنند که به رینوپلاستی ترمیمی نیاز دارند تا چهره‌ای بهتر داشته باشند و معضلات ناشی از جراحی بینی خود را رفع کنند، امری بسیار طبیعی است. در موارد بسیار کمی، رینوپلاستی ترمیمی شامل تغییرات اساسی در ساختار اصلی بینی خواهد بود، که این موارد زمانی رخ می‌دهند که فرد، جراحی زیبایی بینی خود را، در گذشته، نزد یک جراح بی‌تجربه انجام داده باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی