بازدید 40295

سالم‌ترین غذا برای صبحانه

تحقیقات جدید نشان می دهد یک صبحانه پرچرب شامل تخم مرغ ، لوبیا و سوسیس می تواند سالم ترین غذا برای شروع روز و در وعده صبحانه باشد.
کد خبر: ۹۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۱ 03 April 2010
تحقیقات جدید نشان می دهد یک صبحانه پرچرب شامل تخم مرغ ، لوبیا و سوسیس می تواند سالم ترین غذا برای شروع روز و در وعده صبحانه باشد.

دانشمندان معتقدند صبحانه متابولیسم بدن را برای بقیه روز برنامه ریزی می کند و یک وعده غذایی چرب به بدن کمک می کند تا چربی ها را در طول روز تجزیه کرده و از آن استفاده کند.
گزارش نشریه بین المللی چاقی نشان می دهد مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات در هنگام صبح بدن را طوری آماده می کند تا در طول روز فقط کربوهیدرات ها را تجزیه کرده و انرژی خود را تامین کند.

دکتر مارتین یانگ از دانشگاه آلاباما در بیرمنگام در این باره گفت : اولین وعده غذایی متابولیسم شما را برای بقیه روز تنظیم می کند.

این تحقیقات نشان می دهد اگر شما یک صبحانه سرشار از کربوهیدرات مصرف کنید ، مصرف کربوهیدرات ها برای بقیه روز در بدن شما افزایش پیدا می کند.در حالی که مصرف صبحانه سرشار از چربی باعث می شود بدن شما انرژی خود را با مصرف ترکیب چربی و کربوهیدرات در بدن خود تامین کند.

این تیم تحقیقاتی معتقد است این مثل قدیمی که می گوید " صبحانه را مانند پادشاه ها ، ناهار را مانند شاهزاده ها و شام را مانند فقرا بخور " می تواند کلید طلایی برای داشتن بدن و ذهن سالم باشد.

این تحقیقات بر اساس تاثیرات متفاوت انواع گوناگونی از غذاها در ساعات مختلف روز به دست آمده و در دیلی میل به چاپ رسیده است.

در تحقیقات روی موش ها مشخص شد آن‌هایی که بعد از بیداری یک وعده پرچرب به عنوان صبحانه دریافت کرده بودند سالم باقی ماندند ، اما موش هایی که صبحانه ای سرشار از کربوهیدرات و یک ناهار چرب دریافت کردند شیوه مناسبی برای غذا خوردن را انتخاب نکرده اند.

پروفسور مولی بری یکی دیگر از محققان در این باره گفت : مطالعات ما نشان می‌دهد اگر شما واقعا می خواهید به طور کارآمد به وعده های غذایی مختلف در طول روز پاسخ بدهید ، یک وعده غذایی چرب به عنوان صبحانه می‌ تواند بهترین انتخاب باشد.

منبع : تلگراف
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۰
با عرض سلام و خسته نباشید مطالب بسیار عالی و پرمحتواست.
قربون دستت. دو تا چشم، يه زبون با يه مغز بده حالشو ببريم
مي گم وقتي صبحانه كله پاچه مي خورم چرا تا دم غروب گشتنم نمي شه. پس پيش بسوي كله پاچه
بايد براي ان كسي كه سوسيس را بهترين غذا براي صبحانه معرفي ميكند و همچنين براي مسئولان حفظ سلامت مردم بسيار متاسف بود !!!مگر همه علماي علم تغذيه بر اين باور نيستند كه وجود برخي مواد در سوسيس و كالباس عامل سرطان مي باشند.چرا مطالبي كه فوقالعاده براي مردم ضرر دارد را درج مي كنيد؟در ضمن بايد بدانيد بهترين غذا جهت صبحانه ارده و عسل است!! مي تونيد امتحان كنيد.
مگه سوسيس خاصيت هم داره؟!!!
حضرت رضا (ع) میفرمایند صبحانه را خوب بخور ناهار نخورید(بخاطر اثر وضعی خورشید بر بدن انسان که باعث رسوب غذا میشود) و شام در ساعات پایانی روز و خوب میل نمائید.
لوبیا برای صبحانه مناسب نیست و سوسیس نیز بعلت مواد غذایی نامناسب بهیچ وجه توصیه نشده . برای صبحانه تخم مرغ -کره- عسل- خرما- حلیم- کله پاچه -توصیه گردیده است
سوسيس؟!!!
خوردن صبحانه کامل از ضروریات است ولی خوردن سوسیس نباید توصیه شود. زیرا سوسیس نه تنها هیچگونه ارزش غذایی ندارد بلکه بخاطر ترکیبات آن و اضافه کردن سدیم نیتریت بسیار برای بدن مضر و استفاده متمادی از آن برای سلامتی خطرناک می باشد.
برای کسی که صبحانه و ناهار و شامش مثل فقیرهاست این گونه خبرها از فحش بدتر است خدا را شکر که فقیر های بیچاره امکان دسترسی به اینترنت و اینطور سایت های بالا نشین را ندارند .
البته ما در آئئن خودمان هم داریم صبحانه را تنها،ناهار را با دوستتان بخورید و شام را به دشمنتان بدهید پس علم ما ایرانیها چند صد سال پیش به این مهم رسیده بود
بهتر است به جای ترجمه مطلب را طوری بنویسید که قابل فهم باشد. بسیاری نمی دانند فرق کربوهیدرات و چربی چیست یا اینکه در چه غذاهایی یافت میشوند. کامل تر بنویسید.
سلام کاش می گفتید تخم مرغش آب پز باشه یا نیمرو!
با عرض سلام و تشكر ، مي خواستم در مورد خوردن كالباس و سوسيس اطلاعاتي داشته باشم زيرا اين مواد غذايي عليرغم لذيز بودن بسيار حرفها دارد كه واقعأ يك ابهام شده كه آيا مضر است يا خير . واقعأ سپاسگزارم از اين راهنمايي ها. البته به موضوع فوق ربطي ندارد . فقط يك درخواست است .
آخه عزیز من، مردم تو ایران سوسیس و تخم مرغشون کجا بود صبحانه بخورند. خیلی گیرشون بیاد نان و پنیر است.
چرت و پرت نگین تبلیغ سوسیس هم ممنوع حالا یه موسسه ای از یه کارخانه سوسیس پول گرفته یه حرفی زده شما چرا باورتون شد
بهترین صبحانه فقط کله پاچه هست و بس...... هوس کردم بد فرم
ما نفهميديم كه بالاخره خوردن سوسيس براي بدن خوب است يا بد! يه روز ميگين خوبه، يه روز ميگين بده.
با سلام مطلب مربوط به صبحانه غير كارشناسي ميباشد.تخم مرغ و غذاي پر چرب هفته اي 2 الي 3 بار كافي است.
واقعا برای آدم های چاق هم صدق میکند.کلافه شدیم از چاقی و نخوردن
آخرش نفهمیدیم سوسیس غذای سالمیه یا برای سلامتی ضرر داره!!!
واقعا پیشنهاد شما برای یک صبحانه سالم، سوسیس است؟
کی گفته سوسیس سالمه
غذای حاوی کربوهیدرات مانند جه غذاهایی است . از اطلاعات و راهنایی شما سپاس گزارم .
لطفا این موارد را برای ایرانی ها ننویسید چون:
1- در دانشگاه ها ناهاری که به خورد دانشجویان می دهند را حیوانات هم نمی خورند
2- در شرکت ها و اداره جات اکثرا صبحانه خوردن جرم محسوب می شود!!!
ناهارشان هم به درد سطل آشغال هم نمی خورد.
پس در ایران :
صبحانه : مانند یتیمان
ناهار: مانند فقیران
شام: مانند پادشاهان
متاسفانه هیچ نظارتی بر کم کاری شرکت ها و دانشگاهها و سیستم مریض تغذیه در کشور وجود ندارد.
در حالیکه در ژاپن یا آمریکا مدرسه هایشان از رستوران های لوکس ایران هم بهتر است !!
شاید بتوان گفت همان کله باچه ایرانی خودمان هم دارای تمام این خصوصیات است وبلکه غنی تراست به علاوه اینکه از جهت سلامت از مدل غربی آن یعنی سوسیس قطعا برتر است
کله پاچه چی؟
سوسیس هم شد صبحانه سالم ؟
باتوجه به تنوع غذايي بسيار، لطفا درباره ي خواص مواد غذايي و مصرف ان در وعده هاي غذايي روزانه بيشتر اطلاع رساني شود. با تشكر
با سلام، بهترین دستورات را طب سنتی در این زمینه داده، سوسیس نه تنها تغذیه سالمی نیست بلکه مضرات فراوانی دارد که به جد هم برای سلامتی مضر است، مصرف لوبیا و تخم مرغ هم به صورت روزانه مفید فایده نیست، متاسفم که اساتید اروپایی باید در این زمینه نظر بدهند همانهایی که بدون هیچ گونه موضع گیری در مقابل فست فودها پایه گذار بسیاری از امراض در جهان هستند! حرف در این زمینه بسیار است ولی اجمالا بهترین صبحانه همان مرباهای خانگی و کله پاچه سنتی خودمان است!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی