بازدید 14988

شرط حذف ازدواج و طلاق از شناسنامه

کد خبر: ۹۱۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 27 July 2019

سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره حذف ازدواج سابق و طلاق در شناسنامه توضیحاتی داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به اینکه آیا می‌توان ازدواج سابق و طلاق را از شناسنامه حذف کرد، اظهار کرد: حذف ازدواج و طلاق از شناسنامه به هر دلیلی امکان پذیر نخواهد بود و اینطور نیست که هر فردی با مراجعه به دفاتر ثبت احوال بتواند شناسنامه خود را سفید کند.

وی با اشاره به ماده ۳۳ قانون ثبت احوال، گفت: طبق این ماده قانون اگر فردی به هنگام طلاق دوشیزه باشد با مراجعه به پزشکی قانونی و ثبت این موضوع می‌تواند طلاق خود را از شناسنامه حذف کند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه افراد به بهانه گرفتن حذف طلاق برای گرفتن شناسنامه المثنی اقدام می‌کنند، مطرح کرد: بعضی از افراد که آگاهی کافی ندارند به بهانه پاک کردن ازدواج سابق یا طلاق برای گرفتن شناسنامه المثنی اقدام می‌کنند، با وجود اینکه تمام اطلاعات در سازمان ثبت احوال ثبت شده است و به هنگام گرفتن شناسنامه المثنی نیز اطلاعات قبلی شناسنامه ثبت خواهد شد.

این روزها که سقف وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان رسیده است عده‌ای به امید آن که می‌توان نام شخص را از بعد از طلاق از شناسنامه حذف کرد، با انتشار آگهی‌هایی در فضای مجازی اقدام به ازدواج صوری می‌کنند تا بتوانند وام ازدواج را دریافت کنند، با وجود اینکه حذف نام زوجین از شناسنامه به این آسانی‌ها هم نخواهد بود.

بنابراین طبق قوانین و اظهارات سخنگوی سازمان ثبت احوال حذف طلاق و ازدواج سابق امکان پذیر نیست. لازم است برای حذف و جلوگیری از این مسئله تدابیری اندیشیده شود. تا افراد برای گرفتن وام ازدواج، درحالیکه ازدواجی صورت نمی‌گیرد اینگونه سودجویی نکنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۳
متاسفانه اینقدر که حق این مردم توسط یه مشت آقا زاده هر روز در حال خورده شدن هست یعضی ها هم فکر میکنند با این کارها حداقل میتوانند سهم کوچکی از حقشون رو از این دولت و نظام بگیرند.ببین با این مردم چکار کردید که همه را کلاهبردار کردید.
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
خوب اینطوری که خیلی راحته!
در ظاهر با یکی ازدواج میکنی سی میلیون تو میگیری و سی میلیون خانومت
بعدش هم بدون اینکه زیر یک سقف زندگی کرده باشین یه تأییدیه از پزشکی قانونی میگیرید و طلاق
شناسنامه هم سفیده سفیده سفید!!!
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
جالبه که خیلی ها بدون ضامن و مدرک وام های چندهزارمیلیاردی میگیرن تازه پس هم نمیدن
بعد جوونای این مملکت واسه سی میلیون تومن باید چه راهایی رو امتحان کنن
خوشا به حال آقازادگان
اونوقت شرط حذف طلاق از شناسنامه آقایون چیه؟ باید گواهی پزشکی قانونی بیارن اونا هم!!!
پاسخ ها
جلال
| Australia |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
اقایان بعد از ازدواج مجدد ، اطلاعات ازدواج و طلاق قبلی از شناسنامه شون پاک میشه
زهي خيال باطل ، به اونايي كه ازدواج واقعي كردن وام ازدواج نميدن حالا يه عده با ازدواج سوري دنبال وامند.
خودشون راه حل رو دادن!!! خوب اونيكه ازدواج صوري ميكنه دوشيزگيشو حفظ ميكنه ميره پزشكي قانوني ماجرا تاييد ميشه و در شناسنامه ثبت مي نشود!
در همان سازمان ثبت هم افرادی هستند با نگاه فصاد انگیز مالی یا جنسی اقدامات خلاف قانون و خلاف شرع انجام می دهند. زیرا خیلی موضوعات ما دارای قانون و ممنوعیت قانونی است لکن مجریانی که در آن جایگاه نشسته اند خلاف مقررات عمل می کنند.
تو خودی باش اینهم میشه.
حتی دوشیزه بودن هم دلیل بر نداشتن رابطه نیست! اینجوری همه راحت دروغ می گویند! قوانین این مملکت به جای اینکه وضع را بهتر کند بدتر می کند گویا
دختر من دوشیزه نبود ازدواج کرده بوده شوهر هم طلاق نمیداد چهار سال پیش با صرف یازده میلیون تومان تمام سوابق از شناسنامه پاک شد و شناسنامه جدید غیر المثنی هم گرفتیم هر چند این کار خلاف بود ولی بهرحال زندگی جدیدی رو برای دخترم شروع کرد که الان خوشحاله و آرامش دارم پسر عوضی هم بره دنبال قانون!!!
ازدواج یک مساله شخصیه و نیاز به ثبت نباید باشه
مردم به خاطر 30 میلیون وام ازدواج صوری میکنند. دقت کنید 30 میلیون تومن، اونم وام. یعنی باید با بهره پس بدن.

عجب. چقدر به مقام انسانیتمون رسیدیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی