بازدید 24007
آیینه جادوی شهید آوینی را بخوانید

پیشنهاد جالب ده‌نمکی به سینماگران

مسعود ده نمکی، کارگردان «اخراجی ها» که به تازگی نیز در تدارک ساخت نسخه سوم این فیلم سینمایی است، در گفتگو با خبرآن‌لاین، عنوان کرد که کتاب های بسیاری را در حوزه های مختلف مطالعه کرده اما «وسایل المحبین» اثر «جعفربن حسین شوشتری» و «مشت در نمای درشت» نوشته «مرحوم سید حسن حسینی» را متفاوت ترین و همچنین جالب ترین کتاب هایی می داند که تا به حال مورد مطالعه قرار داده است.
کد خبر: ۹۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۹ 28 March 2010
مسعود ده‌نمکی که این روزها مجموعه «دارا و ندار» او از شبکه تهران سیما در حال پخش است، برای مطالعه در عید نوروز خواندن کتاب های «آینه جادو» و «مشت در نمای درشت» را به دوستداران سینما و به خصوص سینماگران پیشنهاد می کند.

مسعود ده نمکی، کارگردان «اخراجی ها» که به تازگی نیز در تدارک ساخت نسخه سوم این فیلم سینمایی است، در گفتگو با خبرآن‌لاین، عنوان کرد که کتاب های بسیاری را در حوزه های مختلف مطالعه کرده اما «وسایل المحبین» اثر «جعفربن حسین شوشتری» و «مشت در نمای درشت» نوشته «مرحوم سید حسن حسینی»  را متفاوت ترین و همچنین جالب ترین کتاب هایی می داند که تا به حال مورد مطالعه قرار داده است.

این کارگردان نمی تواند عنوان بهترین را برای کتاب هایی که خوانده انتخاب کند چرا که می گوید در هر زمینه تخصصی کتاب‌های خوبی وجود دارد و نمی توان تمام حوزه ها را با هم جمع بست و یک کتاب را معرفی کرد.

ده نمکی کتاب «مشت در نمای درشت»  را تنها کتابی می داند که توانسته بعد از کتاب «آینه جادو» نوشته شهید سیدمرتضی آوینی به صورت تخصصی  حوزه حکمت در سینما را بررسی کند.

وی معتقد است کتاب «مشت در نمای درشت» اثری است بسیار بدیع و ارزشمند که موفق شده مناسبات سینما و ادبیات را به بهترین شکل ممکن در کنار هم قرار داده و آنها را به نرمی و ملایمتی خاص بررسی و تحلیل کند.

ده نمکی برای مطالعه در عید نوروز خواندن کتاب های «وسایل المحبین» که به شخصیت والای امام حسین (ع) می پردازد را به همه مردم و «آینه جادو» و «مشت در نمای درشت»  را به دوستداران سینما  و به خصوص سینماگران پیشنهاد می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست