بازدید 11977
منابع خبری سوریه گزارش دادند؛

حمله موشکی اسرائیل به فرودگاه نظامی T-4 در حمص سوریه

ساعتی پیش اسرائیل در دومین تجاوز خود به خاک سوریه در ۲۴ ساعت گذشته، فرودگاه نظامی T-4 در حمص را هدف قرار داد. بر اساس این گزارش، این فرودگاه هدف حمله موشکی قرار گرفته و پدافند موشکی ارتش سوریه برای مقابله با اهداف متخاصم وارد عمل شده است.
کد خبر: ۹۰۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۵ 03 June 2019

ساعتی پیش اسرائیل در دومین تجاوز خود به خاک سوریه در ۲۴ ساعت گذشته، فرودگاه نظامی T-4 در حمص را هدف قرار داد.

به گزارش «تابناک»؛ سانا (خبرگزاری دولتی سوریه) اعلام کرد، بامداد دوشنبه (به وقت تهران) از حمله به فرودگاه نظامی «تیاس» معروف به T-4 در حومه شرقی «حمص» خبر داد.

بر اساس این گزارش، این فرودگاه هدف حمله موشکی قرار گرفته و پدافند موشکی ارتش سوریه برای مقابله با اهداف متخاصم وارد عمل شده است.

خبرگزاری سوریه (سانا) به نقل از خبرنگار خود در منطقه، نوشته است، این حملات به یک انبار مهمات و چند ساختمان خسارت زده است.

این خبرگزاری همچنین به نقل از یک منبع نظامی، رژیم صهیونیستی را عامل شلیک این موشک‌ها معرفی کرده و نوشته است، پدافند ارتش سوریه دو موشک را ساقط کرده است.

حمله موشکی اسرائیل به فرودگاه نظامی T-4 در حمص سوریه

با این حال، برخورد یک موشک با یک ساختمان به کشته شدن یک سرباز ارتش سوریه و مجروحیت دو نفر دیگر منجر شده است.

در حمله دیگری، روز یکشنبه نیز بر اثر حمله موشکی اسرائیل به مکانی در حومه دمشق و نقطه دیگری در استان قنیطره سوریه جمعا ۱۳ تن کشته شدند.

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا به نقل از یک منبع نظامی، روز یکشنبه گزارش داد که حمله نخست در سحرگاه یکشنبه ۱۲ خرداد در حومه پایتخت، دمشق واقع در جنوب کشور روی داد.

سانا گفته است، سامانه پدافند موشکی سوریه بلافاصله علیه «موشک‌های دشمن» وارد عمل شده و آنها را رهگیری کرده است. به گزارش این رسانه، این موشک‌ها از مکانی در بلندی‌های جولان شلیک شده‌اند.

سازمان غیر دولتی ناظران حقوق بشر سوریه با تأیید وقوع این حمله اعلام کرد، هدف این موشک‌ها انبارهای سلاح و مهمات ارتش سوریه، ایران و حزب‌الله لبنان در جنوب غربی دمشق بوده است. این منطقه پیش از این نیز هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است.

به گزارش این سازمان سه تن از کشته‌شدگان از سربازان ارتش سوریه و هفت تن دیگر از نیروهای خارجی تبعه کشورهای متحد سوریه بوده‌اند. ناظران حقوق بشر جزئیات بیشتری از ملیت نیروهای خارجی کشته شده منتشر نکرده است.

پس از این رویداد، خبری نیز از حمله موشکی اسرائیل به یک موضع نظامی در بلندی‌های جولان منتشر شد. به گزارش ناظران حقوق بشر سوریه، در این حمله نیز سه سرباز سوری کشته شدند.

سانا محل دقیق اصابت موشک‌ها در حمله دوم را مشخص نکرده، ولی می‌گوید این حمله در استان قنیطره واقع در شمال سوریه روی داده است. گفته می‌شود، حملات اسرائیل خسارات مادی قابل توجهی نیز به همراه داشته است.

اسرائیل شلیک موشک به خاک سوریه را تأیید کرده و گفته که این عملیات را در پاسخ به حمله موشکی به این کشور انجام داده است. روز شنبه دولت اسرائیل از شلیک دو موشک از جانب سوریه به خاک خود خبر داده بود. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پس از آن حمله در توئیتر نوشت، دولت تل‌آویو با حمله‌کنندگان به خاک اسرائیل مدارا نخواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی