بازدید 14669

باجگیری جدید آمریکا از کشورها با ابزار تحریم ایران!

آمریکا همواره از تحریم به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن رقبا و دشمنان و یا کسب امتیاز از متحدانش استفاده کرده است. در همین راستا، به تازگی ماجرای اعطای معافیت‌های تحریمی به کشور‌های خریدار نفت ایران، مسأله ساز شده و به رغم اینکه واشنگتن اعلام کرده به هیچ کشوری معافیت نخواهد داد، همچنان آن‌ها در حال رایزنی برای کسب معافیت‌ها هستند.
کد خبر: ۸۹۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ 05 May 2019

آمریکا همواره از تحریم به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن رقبا و دشمنان و یا کسب امتیاز از متحدانش استفاده کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ در همین راستا، به تازگی ماجرای اعطای معافیت های تحریمی به کشورهای خریدار نفت ایران، مسأله ساز شده و به رغم اینکه واشنگتن اعلام کرده به هیچ کشوری معافیت نخواهد داد، همچنان آن ها در حال رایزنی برای کسب معافیت ها هستند.

عراق نیز یکی از کشورهایی است که تلاش های گسترده ای برای معاف شدن مجدد از تحریم های ایران انجام داده است؛ تلاش هایی که تاکنون با پاسخ منفی واشنگتن مواجه شده است.

با این حال، گزارش ها حاکی از این است که آمریکا برای معاف کردن مجدد عراق از تحریم ها، شروطی را مطرح کرده که معنایی جز باج خواهی از دولت عراق ندارد.

در همین زمینه، حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن، با نقل توئیت یک کارشناس عراقی، در صفحه توئیتر خود نوشت: «بر اساس برخی منابع سیاسی عراقی، آمریکا به دولت عراق اطلاع داده، در صورتی که تا نیمه ماه آینده میلادی با شرکت آمریکایی «اکسان موبیل» قرارداد انرژی امضا کند، دولت آمریکا برای ادامه همکاری‌های اقتصادی دولت عراق با ایران معافیت صادر خواهد کرد.»

باجگیری جدید آمریکا از کشورها با ابزار تحریم ایران!

کارشناس عراقی که بعیدی‌نژاد این مطلب را از او نقل کرده، «مهند سلوم» نام دارد. منابع رسمی عراقی یا آمریکایی‌ تاکنون این خبر را تأیید نکرده‌اند.

دولت عراق به ‌دنبال آن است که برای ادامه همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، از آمریکا معافیت کسب کند.

واشنگتن روز دوم اردیبهشت اعلام کرد، دیگر معافیت‌های تحریمی را برای کشورهای طرف تجاری ایران تمدید نمی‌کند.

چند نکته در اینجا قابل ذکر است؛

نخست اینکه، آمریکا احتمالا به این نتیجه رسیده که نمی تواند کامل کشورها را وادار به تبعیت از تحریم های ایران کند و به همین جهت در پی آن است در قبال اعطای معافیت به عراق، امتیازاتی از این کشور بگیرد.

دوم؛ در این فرایند، آمریکا متوجه شده است که نمی تواند با رویکرد امنیتی و سیاسی، ایران را در عراق کنترل و مهار کند. به همین جهت با افزایش نفوذ اقتصادی در عراق و وابسته کردن اقتصاد این کشور به خود، کاستن از نفوذ ایران را دنبال خواهد کرد؛ سیاستی که سعودی ها اخیرا در پیش گرفته و قراردادهای کلان اقتصادی با عراق امضا کرده اند.

سوم؛ در این راستا، به نظر می رسد ایران برای جلوگیری از کاهش نفوذ خود در عراق، توافقات اقتصادی امضا شده با عراق را به سرعت وارد مرحله اجرا کند و تعاملات اقتصادی خود با این کشور را بیش از گذشته گسترش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۵
هر اندازه برنامه دلار 4200 تومنی موفق بود بقیه ادعا ها هم موفق خواهد بود. امریکا با همین یک قلم باعث شد که اگر قبلا چینی و ترکیه ای نفت ملت ایران را با 30 درصد تخفیف می بردند الان خواستار 60 درصد تخفیف و بیشتر بشوند. البته که امریکا موفق نخواهد شد. چون قرار نبود که صفر شود بلکه درامد نفتی ان باید به زیر سی درصد ارزش واقعی ان برسد.
یادتون باشه آمریکا هیچ غلطی نمی کند!
پاسخ ها
hasan
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
اگر تویکی وهمسال تو ساکت شوند کار درست میشهوطن فروش
hasan
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
امریکاه ونوکرانش هیچ غلطی نمی تواند بکند همسال تو از امریکاهی بد ترید خاعن
اگر آمریکا قرار برای همه تصمیم بگیرد که سازمان ملل و شورای امنیت رو باید تعطیل کرد چرا این همه هزینه الکی پرداخت می شه
الان آمریکا جهان رو با قانون جنگل پیش می برد واقعا متاسفم .. این همه استاد و کارشناس آمریکای هستن یکی به آموزش بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
شورای امنیتی که توش چین و روسیه حق حتی اظهار نظر دارن همون بهتر تخته بشه درش
از تحریم ها تمام کشورهای دوست و دشمن سود می برند و تمام مشکلات تحریم ها برای مردم ایران است، در نتیجه هیچ کشوری مخالف واقعی تحریم ها نیست
بیچاره ما رعیت
چه جالب ترکیه روسیه چین و... به ترامپ می گویند در قبال همکاری برای تحریم ایران چی عاید ما می شود؟ برروی کالاهای چینی معافیت می خوره، امریکا دست از حمایت کردها برمی داره ونزوئلا به روسیه واگذار میشه.
آمریکا در نهایت ذات بریتانیایی خودش رو داره نشون میده.
این مبحث دیگر گفتمانی کهنه است،بیش از هقتاد سال است که امریکا عربستان را از ان خود می داند،ارامکو متعلق به امریکاست،بیچاره سعود خزنه دار ان هاست.
گویند ترامپ چه گفته و چه نگفته،نگفته نیز هویدا بود که سالیان درازی همه چیز عربستان در اختیار امریکاست.فقط ترامپ بارویه تاجر مسلکش از پروژه های کهنه امریکا رو نمائی کرد.هیچ چیز جدیدی اتفاق نیفتاده،فقط شاید ترامپ به میزانی که قبلی ها می بردند راضی نیست.او می داند که ذخائر عربستان نیز با این میزان صادرات رو به اتمام است،پس چه جایگزینی بهتر از ایران و عراق.
خوب برای خاطر مصالح آمریکآ می کنند خوبه ما هم به فکر مصالح خودمان باشیم نه کشورهایی دیگها که اکثر آنها به خون ما تشنه هستند
آقایانی که می فرمودند راهبرد ما روابط نزدیک با چین و روسیه بی شرف است بفرمایند درست کنند، همین کشور دوست چین ببینید چه بلایی بر سر مسلمانان می آورد، اقایون نمی بینند یا ترجیح می دهند نبینند. لااقل امریکایی ها به خدای واحد و دین و شرافت احترامی قائل اند. با این روس های بی دین و چینی های لادین مملکت را به نابودی کشیدید.
این چه مرگ بر آمریکایی!
عربستان به راحتی سه میلیون سهمیه بشکه ایران رو در آینده می فروشه و مقداری کمی از پول را به ترامپ به قول شما باج میده . آیا فکر نمیکنید این روش دشمنی اشتباه هست .آیا فکر نمیکنید بودجه این دشمنی رو خودمون پرداخت میکنیم .
پاسخ ها
کبیر
| United States of America |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
عربستان بدبخت شد کلیه چاه های نفت عربستان با موشکهای هشت نکته زن از دوم خرداد مورد پذیرایی قرارخواهند گرفت
مثل باجگيري خودروسازان از ما !
پاسخ ها
kh
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
هزاران لایک....
متاسفانه شما سیاست رو با فامیل بازی اشتباه گرفتید
آمریکا ارزش بازار سهام اون حدود ۲۵ تریلیون دلار هست
اروپا ۶ تریلیون
چین ۵ و یک تریلیون
ژاپن ۵ تریلیون
هست حالا شما مقایسه کن قدرت اقتصادی آمریکا رو
که قدرت اول نظامی
قدرت اول علمی
جهان هست
بعد انتظار دارید دو دستی همه چیز رو تقدیم ما کنه؟
باید به فکر منافع خودش باشه
در سیاست هیچکس فامیل کسی نیست بحث بحث منافع هست
کار آمریکا بسیار هوشمندانه و در راستای منافع ملی است در غیر این صورت فرانسه چین و روسیه و ترکیه به سرعت جای ایران را پر خواهند کرد همه کشورها به فکر منافع ملی خود هستند
واقعیت اینه که آمریکا تا الان هر کاری دلش خواست کرد و بعد از این هم همینطوره و مردم اونهایی که کارشون لاف در غربت بود و هست رو شناختند و عجب رویی دارند عده ای و مهمتر از همه اینکه آقای بعیدی نژاد به خودت سختی نده به درک که مردم اینه حالشون مهم حال شماست که خوبه و هر روز خوبتر هم میشه تو این چهل سال اخیر که همینطوری بوده ولی اگه زندگی قبلی یکم کسالت بار شده خوبه که با این حرفها مثل حق ایران و مردم ایران یکم بهش تنوع بدین در کل باز هم تاکیدم اینه که مهم حال شما و خانواده بزرگ مسئولان است و دیگر هیچ

یا حق
مكر نمتوانند در برابر امريكا جواب منفي بدهن حتي بك كشور وبكن ما به إيران كمكًميكنيم
ایران می تواند امارات را از این کمپ جدا کند و به شیخ محمد پیغام دهد ما با بقیه کاری نداریم و تمام موشکهایمان را به امارات می زنیم. وقتی یکنفر از این صف مخالفان جدا شود بقیه هم سست میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
تمام این کشورچه ها قلمروی آمریکا هستن.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
باشه.حتما به پیشنهاد شما فکر میکنیم
دمش گرم معلوم میشه کشور برادر کی هست یا نه بعد قرار داد.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی