بازدید 1469

خانواده‌های بازداشت‌شدگان عربستانی به رسانه‌ها متوسل می‌شوند

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت که خانواده‌های بازداشت‌شدگان عربستانی برای فشار آوردن بر مقامات جهت آزادیشان مجبورند با رسانه‌ها صحبت کنند اما این مسئله نیز با عواقبی روبرو خواهد شد و به افزایش فشار مقامات سعودی بر بازداشت‌شدگان منجر می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ 30 April 2019

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت که خانواده‌های بازداشت‌شدگان عربستانی برای فشار آوردن بر مقامات جهت آزادیشان مجبورند با رسانه‌ها صحبت کنند اما این مسئله نیز با عواقبی روبرو خواهد شد و به افزایش فشار مقامات سعودی بر بازداشت‌شدگان منجر می‌شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: اریج السدحان، عربستانی است که بعد از چند ماه سکوت تصمیم گرفت با رسانه‌ها درباره رنج و مشکلات برادرش عبدالرحمن صحبت کند. عبدالرحمن بیش از یک سال است که در زندان‌های عربستان بازداشت است.

اریج معتقد است که متوسل شدن به رسانه‌ها تنها راهکار برای کمک به برادرش در بازداشتگاه است. او می‌داند که مقامات کشورش به او اجازه صحبت کردن در رسانه‌ها را نمی‌دهند و این اقدام موجب می‌شود مقامات سعوی از برادرش انتقام بگیرند.

اریج به واشنگتن‌پست گفت: ما هر کار ممکنی را امتحان کردیم. من احساس کردم که تمام درها به روی ما بسته شده است.

نزدیکان بسیاری از بازداشت‌شدگان بعد از اینکه تمام تلاششان برای آزادی آن‌ها شکست خورده به رسانه‌ها متوسل شده‌اند.

این روزنامه نوشت که رنج و مشکلات این خانواده‌ها نشان دهنده افزایش سرکوب در عربستان در دوره محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور است.

خانواده‌هایشان بازداشت‌شدگان می‌گویند که آن‌ها کاملاً از سیاست دور بوده‌اند و بدون هیچ اتهامی در حبس به سر می‌برند.

احمد فتیحی ۲۶ ساله که ساکن شهر جده است زمانی که مقامات عربستان پدرش ولید را که صاحب بیمارستان بزرگی در عربستان است، بازداشت کردند مشغول برنامه‌ریزی برای آینده‌اش بود.

وی می‌گوید: ما تلاش کردیم با دولت ارتباط برقرار کنیم. دست به دامن تمام میانجیگران شدیم. همه کار کردیم اما فایده‌ای نداشت حتی وکلا نتوانستند با پدرم ملاقات کنند و او بدون اتهام در حبس به سر می‌برد.

بعد از اینکه اخباری درباره شکنجه پدرش به دست او رسید، تنها کاری که از دست احمد برمی‌آمد رجوع به رسانه‌ها بود. او مصاحبه‌هایی انجام داد و با برخی اعضای کنگره آمریکا تماس گرفت. او گفت: نزدیکانم از من خواستند این کار را نکنم آن‌ها از انتقام می‌ترسند.

خانواده‌های بازداشت‌شدگان در عربستان معتقدند که افزایش فشار از طریق صحبت با رسانه‌ها می‌تواند استراتژی فعالی برای مقابله با نظام عربستان باشد اما با این حال این مسئله به افزایش فشار مقامات بر بازداشت‌شدگان منجر شده است.

کنگره آمریکا از دولت دونالد ترامپ خواسته بر عربستان برای آزادی بازداشت‌شدگان فشار بیاورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی