بازدید 2236
۱

افزایش ۲.۳ درصدی تولید معادن مس جهان

کد خبر: ۸۹۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ 08 April 2019

میزان تولید معادن مس شرکت های جهان طی ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲.۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، تولیدکنندگان معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان دسامبر ۲۰۱۸، حدود ۲۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۲۰ میلیون و ۶۰ هزار تن بود.

از این میزان، ۱۱ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۴ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۲۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۵۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۹۰۰ تن «اروپا» و یک میلیون و ۸۲ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

تولیدکنندگان جهانی مس طی ۱۲ ماهه سال گذشته میلادی، ۲۳ میلیون و ۸۷۶ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، ۲۳ میلیون و ۵۲۴ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۱.۵ درصدی است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۳ میلیون و ۷۸۳ هزار تن رسید که نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی (۲۳ میلیون و ۸۶۶ هزار تن)، حاکی از کاهش ۳ دهم درصدی است.

کاهش قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس که طی ماه گذشته با افزایش مواجه شده بود، اکنون مقداری کاهش یافته است. به طوری که قیمت این فلز از حدود ۶۵۰۰ دلار بر تن در ماه مارس به حدود ۶۳۹۰ دلار در تن طی روزهای اخیر رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام. پیشنهاد میکنم حال که 4 استان ما و تعدادی دیگر شهرهای متصل به ان بوسیله سیل ازبین رفته.و مثل دوران جنگ و بمبارات و بسیار سهمگین تر و بدتر شده است در مملکت وضعییت جنگی اعلام کنند مدتی را که حداقل کاسب و تاجر و دلال و حقه باز و دزد و محتکران. همه بدانند که باید به مردم رحم کنند وگرنه در دادگاه های جنگی محاکمه خواهند شد . تا مردم عیر سیل زده حداقل نفسی بکشند و از دستمزد و در آمد خود به این اوصاع اشفته برای ترمیم و بازسازی کمک کنند. از حالا هم تدبیری اندیشیده شود که پیمانکاران متخلف شناسایی و کار به انها داده نشود و تدبیری اندیشیده شود که پیمانکاران جدید که برای انواع پروژه ها صف خواهند کشید . هجوم غارتگرانه نیاورند و با زد و بند و پارتی بازی اکثریت پروزه ها را از ان خود کنند و تتمه مملکت را هم بدوشند و ببرند تد ببرند به کانادا و امریکا بمکنندو بعد هم مردم مصیبت دیده دچار همان گرفتاری ها دست و پا برنند. حرف را کنار بگژارند و بنشینند فکر بکر کنند و تصمیم بگیرند برای باز سازی. همه هم در چتر قوانین زمان جنگ حداقل در استانها و مکانهای ویران شده . چون چپاولگران و دردان از حالا در فکر تاسیس انواع شرکتها هستند که ثبت کنند بنام خاله خانوم باجی ها و بچاپند. ما گفتیم. انچه فبل تجربه داشتیم و مشاهده کرده بودیم که برای یک سیل بند چطوری پیمانکاران و استانداری و شهرداری و مهندسین ناظر که کار 100 میلیون تومانی یکساله چطور سه سال طول کشید و بارها به تعدیل خودد و اخرش هم تکمیل و کامل نشد .. اما خیلی ها اباد شدتد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی