بازدید 12053

لایروبی معابر و ساخت بند، دو دستور کار متفاوت برای لرستان و خوزستان/ آخرین آمار جان‌باختگان به ۶۲ تن رسید/ انفجار پیشگیرانه، این بار در گوریه

در شرایطی که بارندگی‌ها چند روزی است پایان یافته، همه توجه مسئولان در مناطق سیل زده اخیر به دایر کردن راه‌های ارتباطی و اتصال آب و برق و کاز معطوف شده است؛ دستور کاری که یک مورد ویژه را نیز شامل می‌شود: «لایروبی معابر»؛ دستورکاری که به کل با آنچه در پایین دست در خوزستان در جریان است، متفاوت است...
کد خبر: ۸۸۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 05 April 2019

به رغم تأکیدات فراوان مسئولان ارشد و تلاش شبانه روزی نیرو‌های امدادی، اخبار رسیده از مناطق سیل زده، حکایت از وخامت اوضاع در این مناطق دارد؛ مناطقی که هنوز راه دسترسی زمینی به برخی شان باز نشده است.

به گزارش «تابناک»؛ در شرایطی که بارندگی‌ها چند روزی است پایان یافته، همه توجه مسئولان در مناطق سیل زده اخیر به دایر کردن راه‌های ارتباطی و اتصال آب و برق و کاز معطوف شده است. دستور کاری که یک مورد ویژه را نیز شامل می‌شود: «لایروبی معابر».

کاری که در پلدختر علاوه بر امدادگران و اکیپ‌های بنیاد مسکن، ۳۰۰۰ نیروی ارتشی هم اختصاصا بدان مشغول شده اند، اما نیرو‌ها و امکانات بیشتری می‌طلبد، چون این شهر بر اثر سیلاب زیر لایه‌ای سنگین از گل و لای قرار گرفته و بدون حذف این لایه، هیچ کاری نمی‌توان کرد.

همزمان با این دست اقدامات در لرستان، در خوزستان تلاش شبانه روزی برای مقابله با سیلاب در جریان است تا جایی که به روایت فیلم‌های رسیده، مردم از سپر کردن سینه شان برای ممانعت از روانه شدن سیلاب به منازل یا مزارعشان هم دریغ نمی‌ورزند؛ وضعیتی که همزمان با آن، تخلیه برخی مناطق در خطر سیل در دستور کار است.

شرایطی که با توجه به در پیش بودن موج بارشی جدید، به شدت نگران کننده می‌رسد و این پرسش را به وجود می‌آورد که آیا بارندگی‌های بعدی اگر کم حجم‌تر هم باشند، مخرب‌تر نخواهند بود و آیا برای مقابله با سیلاب‌های ناشی از آن آماده ایم؟

تعطیلی مدارس در مناطق سیل‌زده لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۲۱:۰۹

رضا زینی‌وند مقدم مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران در نورآباد، کاکاوند و سیلاخور تمام مدارس شهری و روستایی به‌مدت دو روز تعطیل و فعالیت آموزشی این مدارس از 19فروردین آغاز می‌شود.

وی افزود: در خرم‌آباد نیز بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران در جلسه امشب، تمام مدارس شهرستان فردا شنبه تعطیل است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان عنوان کرد: مدارس پل‌دختر و معمولان به‌مدت یک هفته تعطیل و برای بازگشایی در آینده نیز با توجه به شرایط خاص این مناطق سیل‌زده، مجدداً در ستاد مدیریت بحران تصمیم‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: مدارس رودبار از بخش کوهنانی به‌مدت یک هفته تعطیل و فعالیت آموزشی این مدارس از روز شنبه 24 فروردین آغاز می‌شود.

زینی‌وند مقدم تصریح کرد: تمام مدارس شهری و روستایی دورود به‌مدت 2 روز تعطیل و فعالیت آموزشی این مدارس از دوشنبه 19 فروردین آغاز می‌شود، در شهرستان سلسله مدارس روستایی به‌مدت 2 روز تعطیل و فعالیت آموزشی از 19 فروردین آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کوهدشت تمام مدارس روستایی بخش مرکزی روز شنبه 17فروردین تعطیل است؛ در شهرستان چگنی مدارس حضرت معصومه و فاطمه زهرا(ع) و آموزشگاه معین در شهر سراب دوره و همچنین مدارس روستاهای چم‌داود، چم‌چره، چم‌خوشه، چم‌پلک، چم‌دانه، در مرره، سیاه‌چم، ورپل، انارستان و ژریژبان بخش شاهیوند شهرستان چگنی به‌دلیل قطع راه‌های ارتباطی به‌مدت یک هفته تعطیل است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان گفت: مدارس روستای خاصی‌آباد و روستای اسدآباد بخش سوری به‌مدت 2 روز تعطیل است.

مراکز آموزش عالی خوزستان تا 23 فروردین تعطیل هستند
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۲۰:۱۰

سعید رضوانی مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان با اعلام اینکه همه دانشگاه‌ها تا 23 فروردین تعطیل هستند، اظهار داشت: شروع به کار کلاس‌های درسی دانشگاه‌های خوزستان از روز شنبه 24 فروردین است.

وی افزود: این تعطیلی شامل کارکنان و اساتید دانشگاه نبوده و کارکنان باید در این مدت در محل کار خود حاضر باشند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان بابیان اینکه این تعطیلی فقط ویژه دانشجویان مراکز آموزش عالی است، گفت: دانش‌آموزان 7 شهر خوزستان که پیش‌ازاین اعلام‌شده بود تا 19 فروردین تعطیل هستند با روز سه‌شنبه 20 فروردین در کلاس‌های درس حاضر شوند.

خط انتقال آب شهرستان پلدختر وارد مدار شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۸:۱۱

میثم جعفرزاده دقایقی قبل با اشاره به تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی تیم‌های عملیاتی در شهرستان پلدختر اظهار داشت: قسمتی از خط انتقال آب که در حادثه سیل اخیر از بین رفته بود، به‌رغم مسیر صعب‌العبور، مجدد احداث شد.

وی افزود: در حال حاضر مخزن اصلی شهر در حال آبگیری است و به‌تدریج شبکه آبرسانی در شهر با رعایت ایمنی و ترمیم شکستگی احتمالی در شبکه داخلی شهر، فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در چند روز گذشته قطعی آب جز مهم‌ترین مشکلات مردم سیل‌زده شهرستان پلدختر بوده است.

بازگشایی مسیرها نخستین اولویت در مناطق سیل‌زده است
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۲:۵۰

عبدالهاشم حسن نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیلی که اتفاق داده یک رخداد کم‌نظیر بوده و طبیعی است که مشکلاتی هم ایجادشده باشد، مأموریت دادند که خدمت مردم لرستان و به‌طور ویژه مردم پل‌دختر برسیم تا بررسی‌های دقیق برای جبران خسارات سیل را انجام دهیم.

وی افزود: قصد داریم که با تشکیل یک کمیته فنی، به یک هم‌افزایی برسیم و موضوعات مربوط به سیل‌زدگان را تعیین تکلیف ‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: آب شستگی‌هایی که اتفاق افتاده تغییری در شیب و شرایط خاک ایجاد کرده که وجود این ناپایداری‌ها کار دقیق‌تری را می‌طلبد.

وی بابیان اینکه بازگشایی مسیرها جز اولویت اول ما است و پس‌ازآن به بازسازی خواهیم پرداخت، تصریح کرد: مدیریت استان، ارشد سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و هلال‌احمر را به ما معرفی کنید تا با همکاری و نظم و هماهنگی بیشتری کارکنیم.

حسن‌نیا خاطرنشان کرد: مدیریت بحران ایجاد توازن بین نیاز و ظرفیت است، وقتی نیاز زیاد باشد اما ظرفیت محدود، باید اولویت‌بندی شود.

وی بابیان اینکه باید ضرورت‌ها و اولویت‌ها مشخص شود گفت: مدیریت انتظارات بحث بسیار مهمی است که باید موردتوجه قرار بگیرد چون وقتی انتظارات را بالا ببریم ولی نتوانیم به قول‌هایی که داده‌ایم عملی کنیم جز عدم اعتماد به نتیجه دیگری نمی‌رسیم.

معاون وزیر راه بیان کرد: هر کاری یک‌زمانی دارد بنابراین باید با یک نگاه مهندسی کار را جلو ببریم و زمان‌‌بندی‌ها را پس از بررسی در کمیته فنی مشخص کنیم.

راه ارتباطی 50 روستا در کوهدشت بازگشایی موقت شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۱:۵۴

آرمان منصوری در گفت‌وگو با تسینم در کوهدشت اظهار داشت: وقوع سیلاب راه ارتباطی روستاهای کوهدشت شمالی را قطع کرده‌بود که با تلاش اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کوهدشت مسیر ارتباطی به مناطق عشایری هومیان و ضرون که راه ارتباطی حدود 50 روستا بوده به‌صورت موقت برای امدادرسانی به این مناطق سیل‌زده و تردد ماشین‌آلات کمک‌دار و تراکتور بازگشایی شده‌است.

وی با بیان اینکه پل‌های فتح‌الله آباد و کوره‌دشت نیز در محور ارتباطی کوهدشت شمالی به‌صورت موقت احیا شده، افزود: با توجه به حجم بالای خسارت به ابنیه، پل‌ها و جاده ارتباطی محور کوهدشت شمالی هنوز ارتباط 15 روستای این منطقه از جمله چم‌آستان، سرخه‌مهر و نیله‌سادات قطع است.

بخشدار مرکزی کوهدشت عنوان کرد: در حال حاضر اکیپ‌های راهداری در منطقه محور کوهدشت شمالی مستقر هستند و تلاش برای برقراری ارتباط سایر روستاها ادامه دارد.

15 تیم پزشکی به پلدختر اعزام شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۱:۱۵

سرهنگ دوم عبدالوحید ملک آرا اظهار داشت: باهمت سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و اورژانس هوایی، 15 تیم پزشکی به‌وسیله پنج فروند بالگرد به شهرستان پلدختر اعزام شد.

وی افزود: این تیم‌های پزشکی که شامل متخصص، پزشکان عمومی، ماما، پرستاران، کارشناسان بهداشتی، روانشناس، کارشناس آزمایشگاه، دارو یار و وسایل و تجهیزات پزشکی موردنیاز است به مدت 4 روز برای ارائه خدمات بهتر به مردم این منطقه اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان با بیان اینکه تیم‌ها در بخش‌های عمومی، مامایی، بهداشتی و خدماتی ارائه خدمت می‌کنند عنوان کرد: خدماتی که در این اعزام ارائه می‌شود ‏شامل ویزیت رایگان همراه با دارو، تست فشارخون به‌صورت رایگان به اهالی مناطق پلدختر است.

وی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت به لحاظ پزشکی و درمانی و با توجه به استقرار تیم‌های درمانی قابل‌قبول است، دانشگاه علوم پزشکی، کانون‌های بسیج جامعه پزشکی الیگودرز، الشتر و بیرانشهر در اعزام این تیم‌ها حمایت و پشتیبانی کردند.

ارائه خدمات درمانی با کد ملی به بیمه‌شدگان پلدختر
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۰:۳۳

شاهدخت فتحی بیرانوند شامگاه پنج‌شنبه پس از بازدید از مناطق سیل‌زده پلدختر با اشاره به وضعیت بهداشتی-درمانی این شهر اظهار داشت: خوش‌بختانه خدمات بهداشتی درمانی در وضعیت مطلوبی است و معاون بیمه درمان لرستان برای رسیدگی به وضعیت بیمه‌شدگان و ویزیت بیماران در پلدختر مستقر است.

وی با بیان ارائه خدمات بستری سیل‌زدگان افزود: تأکید کرده‌ایم برای ارائه این خدمات چون دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت به‌علت سیلاب مفقود شده با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات بیمارستان‌ها و مراکز تشخیص درمانی را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان عنوان کرد: زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنت مناطق سیل‌زده قطع و امکان تأیید داروهای بیماران خاص، سرطانی، دیابتی و قلبی نیست، در همین راستا به رئیس اداره پلدختر تاکید کرده‌ایم پشت نسخه دفترچه و یا با سربرگ نسخه پزشک کد ملی و مشخصات سه جلدی را با مهر و امضا درج کند و با همان نسخه داروها را با تعرفه دولتی به بیماران ارائه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه دفاتر، بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بیمه سلامت باید یک ماه دوره انتظار داشته باشند، بیان کرد: برای رفاه حال بیمه‌شدگان بیمه سلامت تأکید کرده‌ایم دفاتر پیشخوان بدون طی دوره انتظار و دریافت وجه اقدامات صدور و چاپ دفتر المثنی برای هر فرد که 9 هزار تومان است را در اسرع وقت صادر کنند.

فتحی گفت: در مذاکراتی که با ستاد سازمان بیمه سلامت امیدواریم بتوانیم با امتیازات بیش‌تری جوابگوی نیازهای مردم باشیم؛ به شهروندان پلدختری توصیه می‌کنم با سعه صدر و آرامش اجازه بدهند مسئولان ذی‌ربط اقدامات کمک‌رسانی و امداد را به نحو احسن انجام بدهند.

بارندگی ها در راه است
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۰:۱۶

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز جمعه با ورود سامانه بارشی در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و زاگرس مرکزی استان‌های فارس و بوشهر رگبار باران گاهی رعد و برق وزش باد پیش بینی می‌شود.

بارش پراکنده در نواحی مرکزی کرمان، شمال هرمزگان، شرق، شمال شرق و بخش‌های مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی پیش بینی شده است، همچنین این سامانه در روز شنبه تقویت شده و علاوه بر نواحی ذکر شده به تدریج سواحل غربی خزر را در بر می‌گیرد.

بارش‌ها در بعد از ظهر جمعه در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، بخش غربی فارس و شمال بوشهر شدت می‌یابد. همچنین شدت بارش‌ها در روز شنبه در شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب کرمانشاه، نیمه شمالی فارس و بوشهر، خراسان رضوی و برخی نقاط آذربایجان شرقی و غربی است.

بر اساس پیش بینی‌ها در اواخر وقت شنبه از میزان فعالیت سامانه از سمت غرب کاسته شده و عمده فعالیت آن تا ظهر یکشنبه در شمال شرق کشور در استان‌های خراسان شمالی و رضوی، شرق سمنان و دامنه‌های البرز شرقی خواهد بود. لازم به ذکر است در این مدت بارش در ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی به صورت برف است. همچنین روزهای جمعه و شنبه خلیج فارس مواج و طوفانی است.

توزیع ۱۰ هزار قوطی شیرخشک در مناطق سیل‌زده
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۰:۱۰

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با فارس، درخصوص آخرین اقدامات سازمان اورژانس در مناطق سیل زده توضیح داد: پنجمین محموله دارویی توسط بالگردهای سازمان اورژانس برای نیازمندان و آسیب دیدگان به مناطق سیل زده لرستان ارسال شده است. همچنین جهت مشاوره آسیب دیدگان و سیل‌زدگان دومین تیم از کارشناسان و پزشکان به این مناطق اعزام شده‌اند تا بتوانند خدمات لازم را به افراد این مناطق ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در زمینه کنترل بیماری‌های واگیر در این مناطق مدیریت مناسبی توسط کارشناسان بهداشت صورت گرفته است، افزود: تاکنون بیماری واگیر و عفونی در این مناطق نداشته‌ایم و نیروهای بهداشت محیط در جهت ارزیابی بهداشتی مناطق در حال فعالیت هستند.

کولیوند در پایان از توزیع 10 هزار قوطی شیرخشک در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: نیروهای اورژانس با تمام توان به هموطنان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

آخرین آمار جان‌باختگان سیلاب نوروز به ۶۲ نفر رسید
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۰:۰۰

استان‌های فارس و لرستان در سیل نوروز 98 به ترتیب با 21 و 15 کشته بیشترین تلفات انسانی را در حوادث اخیر داشته‌اند. همچنین استان ایلام در سیلاب 98 هیچ گونه تلفات انسانی نداشته است.

استان فارس: 21 نفر
استان لرستان: 15 نفر
استان گلستان: گلستان 8 نفر
استان مازندران: 5 نفر
استان همدان: 5 نفر
استان خراسان شمالی: 3 نفر
استان کهگیلویه و بویراحمد: 2 نفر
استان خوزستان: 1 نفر
استان کرمانشاه: 1 نفر
استان سمنان: 1 نفر
استان خراسان رضوی: 1

لاریجانی: اعتبار خسارت سیل خارج از بودجه ۹۸ تأمین می‌شود
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۰۹:۴۴

علی لاریجانی با اشاره به لزوم پرداخت خسارت به دامداران و روستاییان اظهار داشت: در سیل اخیر برخلاف دفعات قبل که آقایان خلف وعده کردند به سبب دستور رهبری نسبت به پرداخت به موقع خسارات آسیب‌هایی که به روستاییان وارد شده پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که معلوم نیست بتوانیم ردیفی برای پرداخت خسارت سیل در بودجه 98 ایجاد کنیم افزود: در بودجه 98 متأسفانه ردیفی برای تأمین خسارت حوادثی مانند سیل دیده نشده و باید تصمیم دیگری برای تأمین پرداخت هزینه‌های خسارت سیل گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عده‌ای از بابت خانه، مزرعه و دام‌های خود نگرانند و به وعده‌ها اطمینان نمی‌کنند. به مردم اعلام می‌کنم در پرداخت خسارت سیل تردیدی نکرده و در روبه‌رو شدن با خطر سیل جات خود را الویت قرار دهند.

ترمیم سیل‌بند کوی سید خلف اهواز
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۰۸:۲۹

جمال عالمی نیسی امروز در بازدید از سیل بند کوی سید خلف اهواز اظهار داشت: تلاش شبانه روزی دستگاه‌ها با نظارت مستقیم فرمانداری برای استحکام‌سازی و ترمیم سیل‌بند کوی سید خلف در شهر اهواز ادامه دارد. هم اکنون تعداد زیادی از ماشین‌آلات در این منطقه حضور دارند و نگرانی در این مورد وجود ندارد.

فرماندار شهرستان اهواز با بیان اینکه سیل‌بند کوی سید خلف اهواز با بسیج امکانات و به صورت شبانه روزی در حال استحکام‌سازی و ترمیم است گفت:سیل‌بند کوی سید خلف در گذشته از استحکام بالایی برخوردار نبود که با تلاش شبانه روزی دستگاه‌ها تاکنون از نفوذ آب به این منطقه جلوگیری شد.

لایروبی معابر و احداث بند، دو دستور کار متفاوت برای لرستان و خوزستان/ آخرین آمار جان‌باختگان به ۶۲ نفر رسید/ انفجار پیشگیرانه، این بار در گوریه

انفجار پیشگیرانه، این بار در گوریه
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۰۸:۰۰

کیامرث حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون ماشین‌آلات و نیروهای ارتش در گوریه مستقر هستند و هنوز آب وارد شهر نشده است.

وی افزود: برای جلوگیری از ورود آب به شهر قصد انحراف آب را از طریق کانال اصلی نیشکر امام را داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: در حال حاضر به همراه امیر بیدادی فرمانده ارتش جنوب و نیروهای ارتش کانال اصلی نیشکر را منفجر می‌کنیم همچنین ماشین‌آلات همچنان در حال ایجاد دایک در اطراف شهر هستند.

راه دسترسی ۱۳۲روستای خرم‌آباد قطع است
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۰۱:۰۰

اسد عبداللهی شامگاه پنجشنبه در ستاد مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه در جریان سیل ۱۸۰ روستای خرم آباد مشکل آب شرب پیدا کرده بود که الان به ۱۲ تا رسیده است، اظهار داشت: گاز هم سه روستا و شهر خرم آباد مشکل داشت که حل شده و قسمت پل کرگانه مشکلش مانده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۲ روستا مشکل راه دارند، تصریح کرد: ۲۵۰ روستا مشکل برق داشت که الان به ۲۷ تا رسیده است؛ پل‌های بخش پاپی خراب شده‌اند و مسافرانی که در منطقه بیشه و سپیددشت مانده بودند به دورود فرستاده شدند.

فرماندار خرم آباد با تاکید بر اینکه در روستای رباط دولتشاه رانش زمین داریم، افزود: باید بررسی شود که اگر نیاز بود یک اردوگاه زده شود که موقتاً مردم روستا جابه جا شوند، افزود: کلی زمین دارد رانش می‌کند و ممکن است بارندگی بیاید کل روستا را محو کند. در این رابطه مسکن و شهرسازی در حال تهیه گزارش است.

لایروبی معابر و احداث بند، دو دستور کار متفاوت برای لرستان و خوزستان

پاک‌سازی شهر خرم‌آباد از گل و لای طی دو روز آینده
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۰۰:۵۵

وحید رشیدی شهردار خرم‌آباد شامگاه پنجشنبه در ستاد مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه ۸۰۰ مورد تخلیه آب از منازل و اماکن شهر خرم آباد انجام شده و کار تقریباً به اتمام رسیده است، اظهار داشت: نیروهای شهرداری در کار جمع آوری گل و لای و شستشوی معابر هستند، بسیج هم در محلات کمک حال شهرداری بوده است. کمبود ماشین آلات داریم که کار را عقب می‌اندازد. لجن زیادی در زیرگذرها ته نشین شده که با نیروی انسانی داریم کار را پیش می بریم.

وی با تاکید بر اینکه دیواره‌های ساحلی رودخانه تخریب شده است و در حال ایمن سازی آنها هستیم، افزود: حتماً راهنمایی و رانندگی یک مقدار بیشتر همکاری کنند تا تردد راحت شود، اگر مدارس بازگشایی شود در روند ترافیک و خدمات رسانی شهرداری دچار مشکل می شویم.

رشیدی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد گل و لای سطح شهر جمع آوری شده است و پاک کردن شهر دو سه روز زمان می‌برد، ادامه داد: ظرف یکی دو روز آینده خیابان‌ها را زیر ترافیک می بریم.

وی یادآور شد: ایمن سازی دیواره خرم رود ۳ روز زمان نیاز است، در منطقه کرگانه که کاری از دستمان برنمی آید.

بر اساس این گزارش، در جلسه مصوب شد ایمن سازی حریم رودخانه حداکثر ظرف ۴۸ ساعت آینده انجام شود.

راه اصلی ایلام به لرستان باز می شود
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۰۰:۴۱

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور روز پنجشنبه در بازید از مناطق سیل زده شهرستان دره شهر در استان ایلام اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده توسط نماینده حوزه جنوبی استان، فرماندار شهرستان و موافقت وزیر راه پل موقت گاومیشان به عنوان تنها راه ارتباطی دره شهر به شهرهای جنوبی و تهران ساخته می‌شود.

وی افزود: کار ساخت این پل به طول ۶۰ متر از فردا با همکاری اداره راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده‌ای در پایین‌تر از پل تاریخی احداث می‌شود. با توجه به حجم تخریب پل فلزی سابق، امکان مرمت آن وجود ندارد.

در بازید امروز حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و خاوری معاون ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و کرمی معاون امور عمرانی استانداری ایلام از پل گاومیشان که به علت سیلاب اخیر از بین رفته بود مقرر شد نسبت به انتقال پل خرپایی تا زمان ساخت پل اصلی اقدام شود.

لایروبی معابر و احداث بند، دو دستور کار متفاوت برای لرستان و خوزستان

طاووس دروازه قرآن شیراز آتش گرفت!
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۰۰:۳۸

به گزارش مهر، نماد طاووس که در دروازه قرآن شیراز قرار داشت امشب پنجشنبه آتش گرفت. این سازه پیش از عید نوروز جای طاووس قدیمی شیراز نصب شد که از نظر زیبایی مورد نقد قرار گرفته بود.

پس از سیل شیراز نیز در فضای مجازی بعضی‌ها نماد جدید طاووس را بد قدم توصیف کرده بودند!

لایروبی معابر و احداث بند، دو دستور کار متفاوت برای لرستان و خوزستان

۱۰ هزار واحد مسکونی لرستان از سیلاب خسارت دیدند
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۰۰:۱۴

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان شامگاه پنجشنبه در ستاد مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه امروز تفکیک وظیفه خوبی شد و مناطق سیل زده تقسیم بندی شدند و برای امدادرسانی زمانبندی صورت گرفت، اظهار داشت: امروز یکی از آن کارهای بسیار خوب اجرایی انجام شد و کار رونق گرفت.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های ارزیاب در مناطق سیل زده تصریح کرد: تا الان ۱۰ هزار پرونده خسارت دیده از سیلاب تشکیل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با تاکید بر اینکه آمار به روز تغییر می‌کند و دقیق نمی‌شود میزان خسارت‌ها را گفت، افزود: اما تا غروب امروز آنچه جمع بندی شد، ۷ هزار واحد تعمیری و ۳ هزار احداثی بوده است.

۲ وزیر در راه ایلام
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۲

وزرای راه و شهرسازی و بهداشت و درمان به منظور بازدید از مناطق سیل زده به استان ایلام سفر می کنند.

به گزارش مهر، آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام از سفر وزرای راه و شهرسازی و بهداشت و درمان به استان خبر داد و گفت: اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح و دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر روز جمعه ۱۶ فروردین ماه وارد ایلام می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام بازدید از مناطق سیل زده استان را مهم‌ترین برنامه این دو وزیر در استان اعلام کرد.

۳۰۰۰ نیروی ارتش مشغول لایروبی خیابان‌های پلدختر هستند
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چند روز است که در لرستان مستقریم و تا وقتی مردم بزرگوار اعلام رضایت نکنند مردم را ترک نمی‌کنیم، اظهار داشت: تا به امروز از همه مناطق بازدید و امدادرسانی کرده‌ایم، دستورات تکمیلی داده‌ایم، لای روبی کوچه‌ها و خیابان‌ها و منازل را آغاز کرده‌ایم. ۳ هزار نفر در شهر پلدختر مشغول لای روبی خیابان‌ها هستند، بیمارستان صحرایی در حال ایجاد است و پل هوایی برای امدادرسانی ایجاد شده که چند روز است امدادرسانی پیاپی داریم.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی نیرو از اصفهان و کرمانشاه به منطقه سیل زده فرستاده‌ایم، تصریح کرد: ‬دیروز توانستیم راهی پیدا کنیم برای مرتبط کردن مردم «چم مهر» که شرایط سختی داشتند، راه زمینی را وصل کردیم و قایق گذاشتیم و ارودگاه ایجاد کردیم، مردم نورآباد و دورود را امدادرسانی کرده‌ایم و از مسئولان قول گرفته‌ایم برای معمولان تا غروب راه زمینی برقرار شود. بیمارستان صحرایی ما در پلدختر از فردا عملیاتی می‌شود؛ در مورد شهرستان چگنی نیز کسی را فرستاده‌ایم و بخشدار آنجا با من در تماس بود و قطعاً کمک می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
پیشنهاد برای مهار قدرتمند سیل و بهره گیری از آن


چرا ما از ظرفیت خالی سفره های زیر زمینی و قنات ها هم برای مهار و جلوگیری از وقوع سیل و هم برای پُر کردن سفره های زمینی و قنات ها که سالها در حسرت آن بودیم بهره نمی گیریم !؟

یک مسیل در واقع یک کانال افقی سیل است، یک حلقه چاه هم میتواند یک مسیل و کانال عمودی سیل باشد.

اگر سدهای استانهای سیل خیز پُر است، سفره زیر زمینی که خالیست! چرا آنها را پر نمی کنیم !؟ چرا ما این آبهای ارزشمند را که سالها حسرت آن را می کشیدیم روانه سفره های خالی شده زیر زمینی و قناتهای خالی نمی کنیم !؟

همانطور که سد، یک مخزن آب است، سفره زیر زمینی هم یک مخزن آب است، تنها تفاوت شان روی زمین و زیر زمین بودن آنهاست علاوه بر این ما نیاز مبرم داریم سفره ها، قنات ها و سدها را پُر کنیم پس چرا آنها را ضمن صدمه و قربانی شدن مردم در مسیر سرازیر کردن آبهای سیل آسا به خیلج فارس این آبهای ارزشمند را حیف و نابود می کنیم؟

بدین منظور ما میتوانیم بسترهای تجمع آب را که از آنجا تبدیل به سیل ميشوند یافته و با طراحی و ساخت مسیلی کوتاه آبهای روان سیل گون را به نواحی مورد نظر هدایت کرده و در آنجا با حفر چاههای دهانه وسیع (دهانه قطور) به تعداد و فراخور پیش بینی و نیاز یا تونل هایی با شیب زیاد بسوی سفره ها زیر زمینی و قناتها روان کنیم.

اگر از اينکار اباع دارید لااقل در مسیر سیل بنیان کن چاه های دهانه قطور بزنید به سفره ها و قناتهای مذکور برود.

اگر فکر می کنید دهانه وسیع چاه هم برای این حجم وسیع سیل جاری کم است، خیل خوب میتواند در مسیر سیل وسیع و حجیم ده تا یا بیست حلقه چاه دهانه وسیع حفر کنید که هر کدام بخشی از این روان آب ها را هورت، هورت بکشند پائین. 

سد یکی از راههای نگهداری و تلانبار آب است، راه دوم تل انبار و نگهداری آب در سفره های زیر زمینی و قناتها است که اتفاقاً بسیار خالی و تشنه پُر شدن هستند.

با طراحی و ساخت چاههای دهانه وسیع و هدایت آبهای سیل آسا از طریق این چاهها به سفره های زیر زمینی و قنات ها جان، مال، احشام و زمین های کشاورزی مردم به بهترین وجه حفظ می شود، برای عبور آبهای سر ریز سدها و بارانهای سیل آسا نه تنها نیاز به صدمه زدن به مزارع مردم نیست بلکه با این راهکار سفره ها و قناتهای تشنه و خالی سرشار از آب میشوند.

نگید که ما موشک بالستیک و شهرک نظامی، پانصد متر زیر زمین میتوانیم بسازیم، نفت را از اعماق چند کیلومتری زمین میتوانیم گلوپ، گلوپ بالا بکشیم و فورت، فورت انبار نفتکش ها را پُر بکنیم اما متأسفم، چاه یا تونل شیب دار بسوی قنات و سفره های زیر زمینی برای در امان ماندن مردم و بهره گیری از نعمت آب را نمیتوانیم بسازیم!

لطفا اقدام منتج از حس احساس مسئولیت بکنید.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
طرح شما طرح خوبی است فقط هزینه حفر چاه که این حجم از آب را نگهدارد بسیار بالا ست بهترین راه ساختن سدهای متفاوت وخالی نگهداشتن آنها فقط برای سیلاب میباشدما از امروز باید شروع کنیم
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
برادر عزیز سرازیر شدن آب شیرین به دریا هدر رفت آن نیست بلکه حق طبیعی اکو سیستم طبیعت آن منطقه است .تابستان پارسال که مانع سرریز شدن آب سدهای بالادست در کارون شدن باعث نفوذ آب دریا به بهمنشیر و بالا رفتن میزان شوری آن و باطبع تلف شدن کلی از نخیلات و ماهی های بومی از قبیل صبور شد. . شما تو فلات مرکزی نشستین و اقدام به احداث غیر اصولی صنایع آب بر در دل کویر زدین بعد میخواهین به قیمت دستکاری و نابودی اقلیم خوزستان و مهاجرت مردمان آن دیار آب صنایع خودتون و تامین کنین. هیچ جای دنیا انتقال آب بین حوضه
ای جواب نداده شما یه مورد بیار تا ما قانع بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
سه میلیارد متر مکعب آب حرام شد و با سیلاب و خسارات فراوان به خلیج فارس ریخت این نتیجه تنگ نظری نمایندگان خوزستان بود که مانع از انتقال آب به سه استان یزد اصفهان و چهار محال و بختیاری شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
ناشناس خودت میدونی خوزستانی ها همیشه دست و دلباز بودن وخونگرم ومهمون نواز.
ولی این با موذی بازی و دزدیدن آب و آباد کردن یجا و ویران کردن جاهایی دیگه فرق میکنه.
برخی هموطنها اینقد تنگ نظر هستن که واسه همین تعطیلات که اومده بودن خوزستاناز خود من میپرسیدن این ماشین پلاک منطقه چقد قیمتشه و وقتی حدود400ملیون ارزونتر از پلاک ملی بود میگفتن عجب حالی میکنین که همچی ماشینهایی دارین
چه حالی داره بیایین توی گرمای60درجه تیرماه با گرد وغبار و بی امکاناتی زندگی کنین تا متوجه بشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
استان لرستان بعنوان منبع اصلی این روان آب فاقد حتی یک سد مناسب هستش و وزارت نیرو واقعا در سالهای گذشته که مانع احداث سد در لرستان شده بایستی پاسخگو این خسارات هم به لرستان و هم به خوزستان و همچنین مهاجرت وسیع لرستانی ها به سایر مناطق جهت اشتغال باشد اولویت اول لرستان است و نه انتقال آب به سایر نقاط
رضا آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
آقای امین حرفت مفت ارزش نداره این بخل بازی های نمایندگان خوزستان بود که این بلاسرتون اومد تازه این آب هم مال لرها هست نه شما
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
آقا رضا ممنون از ادبتون. خود وزیر میگه این حجم بارش تو 40 سال گذشته بیسابقه بوده شما چند دهه کم بارشی خوزستان و نمیبینی گیر دادی به امسال؟ شما پارسال کجا بود بخاطر همین سدها و انتقال آب ها آب دریا به اروند و کارون بهمنشیر تو آبادان و خرمشهر نفوذ کرد و کلی از نخیلاتمون و تلف کرد و زمین هایی که اجدادمون میگفتن قدیم ها قابلیت کشت و حتی مرکبات و داشتن تبدیل به شوره زار شدن نشستین تو فلات مرکزی واسه خراب کردن اقلیم خوزستان نظر میدین . شما خیلی نگران کم آبی منطقتون هستین صنایع آب بر وبه بنادر جنوبی مننتقل کنین یا الگوی کشت محصولات پر مصرف و تو کویر تغییر بدین. در ضمن هیچ جای دنیا دستکاری طبیعت و انتقال آب جواب نداده شما یه مورد بیار تا ما قانع بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
آقا امین با درود به ملت خونگرم خوزستان و اظهار تاسف بخاطر مسئله سیل همه اقوام در ایران با هم برادرند و مسلما امکانات باید در کل کشور به صورت یکسان وجود داشته باشد ولی اگر انتقال آب به فلات مرکزی صورت می گرفت در مواقع پر آبی آب منتقل میشد و در مواقع خشکسالی انتقال قطع میشد به همین سادگی و اینقدر به مردم شریف خوزستان و لرستان خسارت وارد نمی شد.
لطفا دوباره خانه های پلدختر ومعمولان را روی آب باز سازی نکنید.همین
مردم سیل زده استانها وشهرستانهای کشور ایران که هستی خودشان را ازدست داده اند زندگیشان را ازدست داده با چهار تا پتو وچهارتا والوویا بخاری نفتی و مقداری پول کم که نهادهای ایرانی داده ومیدهند که زندگیشان تامین نمیشود و مصبیت وغم واندوهی که برانها وارد شده است رفع نمیشود و به هیچ وجه مصیبتی که برانها وارد شده است رفع نمیشود نظام ایران ودولت باید تاانجا که میتواند حتی اگر لازم باشد باید نیروهایش را ازعراق وسوریه ویمن ولبنان و... بیرون بکشد وبفکر سیل زدگان ایرانی باشد
لاریجانی: اعتبار خسارت سیل خارج از بودجه ۹۸ تأمین می‌شود
یکی نیست ازاین مرد بپرسه توخود بهترمیدانی پرداخت هرگونه وجهی نیاز به منابع دارد همین طور دیمی قول ندیم وبعدتوش بمونیم لطف کنید بگید ازاین محل بودجه قراره این مبلغ به سیل زدگان بدهیم. اینکه بگیم قبلا کسی دیگه قول پرداخت به حادثه دیدگان راداده بود چون امروز رهبری گفتند حتما پرداخت میشه یه حرف کاملا پوپولیستست لطفا مردم را نادان فرض نکنید هرپرداختی یه بودجه خاص میخواهد اول بودجه آنرادرمجلس تعریف کنید بعد قول دهید،ضمنا زمان تبلبغات را برای زمان دیگری بگذارید.ازاین حرفها قلبم درد گرفته
درود بر ارتش
درود بر سپاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
این مزدوران کی هستند که منفی زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
سپاه عزیز عده ای نمک نشناس هستند وبرای یک دوره ای دست از ساختن زیر ساخت ها بردار تا یک کمی این یک عده از مردم قدر ناشناس قدر تو را بدانند تا مفهوم ابادانی های شما بفهمند و وقتی برای بنزینی که ساختی رفتند توی صف پمپ بنزین یا اب رسانی و جاده سازی و راه اهن سازی و توربین های برقی و گازی که قطع شد تا قدر زحمات تو را بدانند با وجود اینکه خارجی ها نمی ایند و شرکت توانمندی هم نداریم که این چیزها را بسازند
من به نوبه خودم از خیلی از مردم قدر شناس از زحماتت با این وجود قدر دانی میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
خداوکیل هم سپاه هم ارتش هم مردم تمام تلاششون رو دارند میکنن من که ساکن خوزستان هستم دارم میبینم.
مردم از گرانی ها گله دارند و یکسری افراد که مثلا ویلاهای لواسان رو ساختن و رانت خوارن وگرنه دست همه زحمتکشان کشور چه سپاه چه ارتش و نیروی انتظامی رو میفشاریم ما خوزستانیها
یک وقت به دولت برنخورد که ارتش منفجر می کند!!!!!!
سلام، درکشور های اروپایی برای مهار سیلاب هر شهر وندی که خانه میسازد به اندازه ملک که می سازد باید یه چاله بزرگ در محلی که شهرداری مشخص میکند حفر کند،این چاهله ها در مسیر های سیلاب های فصلی ،ایجاد میشوند برای کنترل بهتر ومدیریت آب باران وطوفان وسیلاب ،دوستان مسئول الان هم دیر نشده چاله های بزرگ در دشتها ایجاد کنند وسیلاب ها را به اون مناطق هدایت کنند .
سیل اعجاب اور نبوده بلکه زمین خواری و گوه ودرودشت وجنگل ومسیل وحریم شگفت انگیزو حیرت اور بوده ملت مظلوم سکوت وغصب کنندگان غارت کردند قبل از انقلاب هم برف شدید هم باران سیل آسابود ولی حریم ومسیل ها دست نخورده بودند جنگل ها وکوها و دره ها متعلق به ملت واز انها حفاظت میشد لطفا دست از نابودی کشور بردارید دیگر ثروت اندوزی بس است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
ان زمان ها هم سیل می امده
یعنی رودخانه ها را با همین عرض فعلی که جوابگوی سیلاب نیست رها می کنید؟ باید حاشیه رودخانه ها آزاد و خانه های حواشی رودخانه ها تخریب و در جای مناسبی براب صاحبان این خانه ها مسکن مناسب ساخته شود. باید عرض رودخانه ها و ارتفاع سیل شکن نیز افزایش یابد.
مدیریت یعنی جلوگیری از بروز فاجعه. پس از سیل و لایروبی؟ تا وقتی بجای رسیده گی به مردم، برای فلسطینیها و لبنانی ها سینه سپر کنید. بیش از این از شما انتظاری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
تفکر شما برای هر کشوری سم هستش
چون برای هر کاری یک بهانه دارید و هر چیز بی موردی را به هم مربوط می کنید و کاری هم نیستید و فقط غر می زنید
قرارگاه خاتم از این بابت شاکر درگاه خداوند است و سیل را نعمت خوبی میداند
ببخشید جسارت نباشه مسئولین خیلی زحمت کشیدین بعد این همه خسارتهای جانی و مالی تصمیم به لایروبی گرفتید میخواین بمونه یه وقت دیگه فعلا که دیگه بارون نمیاد.....
جه عجب !بالاخره به فکر مسئؤلان و دولت و نمایندگان مجلس رسید که رودها و سدها لایروبی شوند.
همانطور که دوهفته ای خانه های لبنان را پس از حمله اسراییل با پول مردم ایران ساختند منتظریم ببینیم مشکلات مردم ایران را حل می کنند یا نه هر چند که جز شعار و توصیه و ادعا عملا هیچ کمک به مردم ایران در این سیل نکرده اند.
شهردار ایلام که یک شهر کوچک است در سفر فرنگ بود استاندار گلستان که از اسفند ماه در فرنگ تشریف داشتند بعدا ادعا شد که بسیاری از مسئولین دولتی و غیر دولتی هم در فرنگ بوده اند ببینید چه حقوق هایی برای اینکه هیچ کار مفیدی انجام نمی دهند می گیرند که به راحتی با خانواده به سفر فرنگ می روند نتیجه این بی مسئولیتی این به اصطلاح مسئولین شد خسارت های سیل و سیل که شهرهای کشور را فراگرفت تا مدتی که بایکوت خبری داخلی بود و هیچ نمی گفتند مبادا تعطیلات فرنگ و نوروزی مسئولان خراب شود پس از آن جز عکس یادگاری و شو چه چیزی دیدیم؟ مسئولی که می رود مناطق سیل زده اگر راست می گوید و قصدش خدمت به مردم است اجازه ندهد عکس و فیلم بگیرند.به قول مهران مدیری چند وقت دیگر آب ها که می رود و قضیه تمام می شود فقط مردم مصیبت زده می مانند با موجی از نفرت نسبت به مسئولین بی کفایت ( با کفایت که تاکنون ندیده ایم).
پاسخ ها
محمد مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
مسئولین محترم ما عشقشان همین عکس هایی است که برای انتخابات بعدی نیاز دارند آنوقت شما توقع دارید عکس نگیرند عجب انتظاری دارید!!
انصافاْ عده ای در جریان سیل و زلزله زحمات زیادی متحمل شده اند که قابل تقدیر است اما کار و تلاش تنها کافی نیست کاری دارای ارزش است که پشت آن هوش و تفکر و تخصص باشد. اولا قبل از سیل می بایست کسانی که مدیریت شهر را در دست دارند تدابیر امنیتی را از قبیل لایروبی و دپوهای خاکی و عدم جواز ساخت در حاشیه های رودخانه ها را در نظر می گرفتند ثانیاْ حالا که چنین اتفاقی افتاده است باید بدانند که با روش های سنتی نباید اقدام کنند و با استفاده از طرح های مدرن خانه سازی و شهرسازی اقدام کنند که هم تمیزی و هم استحکام مدنظر باشد.
من یک مهندس IT هستم و امروزه IT ابزار بسیار مهم در تسهیل بخشیدن و روان ساخت فعالیت ها در تمام رشته ها و بحران ها و گره های کور است و این در حالی است که بسیاری از مدیران نه تنها خود سواد اولیه آنرا ندارند بلکه به صراحت با صاحبان این تخصص به سردی برخورد می کنند و مانعی برای تحقق اهداف آنها هستند و تفکرات سنتی و عوام گونه آنها باعث شده است چرخه حل مشکلات با دشواری و بن بست همراه باشد.
اگر حکومت ما حکومت عدل علی است، به قول برخی حضرات، پس منتظریم آب ها که از آسیاب افتاد، پل سازان، سدسازان، جاده سازان، و همه کسانی که با رانت به ساخت غیر استاندارد این سازه ها در لرستان اقدام کرده اند محاکمه شوند. تقریبا همه جاده ها و پلهای جدید لرستان خراب شدند اما پلهای قدیمی سر جای خودشان هستند.
تمام این خسارتها باید نمایندگان خوزستان بدهند یادتون برای انتقال کانال آب چه کارها که نکردند الان کجاند .اگر این انتقال صورت میگرفت الان استانهای مرکزی وشرقی ایران پر آب میشد واین همه خسارت به جا نمیگذاشت .چوب خدا صدا نداره
پاسخ ها
ماهور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
این حجم بارش موقتی بوده(تو چند دهه گذشته فقط امسال استثنا بوده) از نظر شما انتقال آب دائمی واسه ترسالی موقتی یک ساله.
با همین تفکرات اقلیم منطقهرو نابود میکنین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست