بازدید 2811

ریزش دانشجویان بین‌المللی برای دومین سال

کد خبر: ۸۷۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 07 February 2019

براساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمریکا، آموزش عالی این کشور برای دومین سال متوالی با کاهش شمار دانشجویان بین‌المللی در تحصیلات تکمیلی مواجه است.

به گزارش فارس به نقل از تایمز هایراجوکیشن، براساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمریکا، آموزش عالی این کشور برای دومین سال متوالی با کاهش شمار دانشجویان بین‌المللی در تحصیلات تکمیلی مواجه است.

موسسات آموزشی که برنامه های کاربردی و ثبت نام دانشجویان خارجی برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی در آمریکای شمالی را پیگیری می‌کنند گفته‌اند، ثبت نام دانشجویان خارجی برای دومین سال متوالی کاهش یافته است.

کاهش ثبت نام دانشجویان در سال 2018 بیش از 33 میلیارددلار به اقتصاد آمریکا ضرر رساند؛ کارشناسان علمی گفته‌اند این کاهش تنها به دلیل پیام‌های ضدمهاجران و سخت‌گیری‌های بیشتر در صدور ویزای دانشجویی بوده که در دولت ترامپ اتفاق افتاد.

درحالی که این کاهش برای آمریکای شمالی اولین بار در سال 2018 رخ داد، در سال 2019 نیز تکرار شد تا زنگ خطری برای سیستم آموزشی ایالات متحده آمریکا باشد.

آمارها حاکی از آن است که ثبت نام دوره دکتری نیز با کاهش 3 درصدی مواجه است؛ این کاهش در دوره ارشد بیش از 6 درصد است.

شمار ثبت نام دانشجویان چین و هند به عنوان کشورهایی که بیشترین میزان دانشجویان بین‌المللی را در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آمریکا دارند، در پاییز 2018 به ترتیب 12 درصد و 2 درصد کاهش یافته است.

کارشناسان این وضعیت را نگران کننده تفسیر کرده‌اند، زیرا جامعه دانشجویان بین الملل مشارکت چشمگیری در رهبری پژوهشی و کارآفرینانه ایالات متحده آمریکا ایفا کرده و بیش از ۴۵۰ هزار شغل را پشتیبانی می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی