بازدید 2464
۱

۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان علمی‌کابردی شاغل هستند

کد خبر: ۸۷۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 31 January 2019

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بیش از ۹۰ درصد فارغ التحصیلان ما مشغول به کار هستند که نشان دهنده کیفیت فعلی این دانشگاه است.

به گزارش ایسنا، محسن محمدزاده شامگاه دیروز در نخستین جشن دانش‌آموختگان دانشگاه علمی-کاربردی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: براساس آمار و ارقام دستگاه آموزش عالی کشور جزو موفق‌ترین دستگاه‌های اجرایی پس از انقلاب اسلامی بوده است، زیرا نه تنها برنامه‌های پیش‌بینی شده این دستگاه را به خوبی اجرا کرده چه بسا جلوتر هم رفته است.

وی با بیان اینکه آمار و ارقام نشان می‌دهد که سیستم آموزش عالی ما امروز دستاوردهای بسیاری در حوزه پژوهشی، تولید علم و حرکت در مرزهای دانش داشته است، افزود: قاعدتاً تولید دانش و حرکت در مرزهای دانش دستاوردهای بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است اما به تنهایی کفایت نمی‌کند.

استقلال علمی ایران، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: ما امروز به این رسیدیم که تولید دانش کافی نیست، بلکه تولید دانش در کنار تبدیل آن به علم و فناوری باید در اولویت دانشگاه‌ها باشد. چرا که تولید علم و فناوری و تجاری سازی آن باعث رسیدن ما به استقلال می‌شود. استقلال علمی یعنی ما بتوانیم در تولید علم روی پای خود بایستیم.

محمدزاده اضافه کرد: اگر در گذشته باید فرزندانمان را راهی کشورهای دیگر می‌کردیم، اما امروز خوشبختانه در اغلب رشته‌ها و در مقاطع تحصیلات تکمیلی فارغ التحصیل داریم که خود گویای این است که در این زمینه آموزش عالی به موفقیت رسیده است و برای اینکه در ادامه راه به مأموریت‌های خود بپردازد و به تولید ثروت برسد، باید در نوع آموزش‌های سنتی تغییر ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه برای اینکه نیازهای صنعت و جامعه را تأمین کنیم باید آموزش ما مهارتی باشند و در این برهه آموزش‌های علمی و کاربردی اهمیت می‌یابد، عنوان کرد: در اکثر قوانین مصوب و سیاست‌های کشور به دوره‌های مهارتی علمی کاربردی اشاره شده است.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه علمی کاربردی در یک ربع قرن با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار فارغ التحصیل، ۵۱۰ رشته، پنج هزار و ۳۳۵ کد رشته محل و ۶۰۰ مرکز علمی در سراسر کشور در تربیت دانشجویان مشارکت داشته است. ولی این پایان راه نیست بلکه ابتدای راه است و حتماً باید ارتقای کیفیت سرلوحه کار ما باشد.

محمدزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه جامع علمی-کاربردی ارتقای کیفی را سرلوحه کار خود قرار داده است، افزود: دانشگاه علمی-کاربردی درصورتی موفق است که ورودی، امکانات، مدرسین، مدیران با کیفیتی داشته باشد. همین که بیش از ۹۰ درصد فارغ التحصیلان ما مشغول به کار هستند، نشان از کیفیت فعلی این دانشگاه است ولی بازهم باید در این زمینه کوشا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم فکر می‌کنند که به فرزندانشان در دانشگاه‌های بزرگ با آموزش‌های کلاسیک اهمیت بیشتری داده می‌شود، در حالی که اگر می‌خواهیم مشکل تولید و صنعت کشور حل شود باید مشوق فرزندانمان باشیم که در دانشگاه جامع علمی کاربردی تحصیل کنند چرا که آنان علاوه بر دانش مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند که این امر تضمین کننده این است که در بازار کار موفق باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اکثر دانشجویان علمی کاربردی یعنی همان 90 درصد قبل از دانشجو بودن کارمند بودند لطفا مردم را ساده لوح فرض نکنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار