بازدید 2235

مسدودشدن راه ارتباطی۱۰روستای چغامیش دزفول

کد خبر: ۸۷۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 29 January 2019

بخشدار چغامیش دزفول گفت: با توجه به شدت بارش ها طی ۴۸ ساعت گذشته و سیلابی شدن بخش، راه ارتباط ۱۰ روستای چغامیش به مرکز این بخش مسدود شده است.

 به گزارش مهر، بابک عبدالهی اظهار کرد: روز گذشته در پی بارندگی شدید، رودخانه فصلی لوره در حوالی روستای بلادیه در بخش چغامیش طغیان کرد و این امر موجب مسدود شدن مسیر روستای بلادیه به قسمت های مختلف بخش شده که با امکانات در دست در حال تلاش برای بازگشایی این مسیرهستیم.

وی افزود: بارندگی شدید شبانه روز گذشته موجب شده تا مسیر روستاهای بنوت، چغاپهن، سیدعنایت، بنه عیسی، بلادیه، خیبر، حمزه، نهضت مبارز آباد و بدیلیان به قسمت مرکزی بخش و شهر بخشداری و شهر مسدود شود.

بخشدار چغامیش ابراز امیدواری کرد تا در کمترین زمان ممکن و باهمکاری مسئولان و دستگاه های اجرایی این مسیرهای روستایی برای تردد روان روستاییان بازگشایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میزان بارندگی در ۴۸ ساعت گذشته در سردشت ۹۰ میلیمتر، سطح شهر دزفول ۷۸.۳، اداره هواشناسی صفی آباد ۵۷.۱ و ماهور برنجی ۵۵ میلیمتر بوده است.

بارندگی شب گذشته موجب آبگرفتگی معابر و خیابان های سطح شهر و شهرهای حومه دزفول شد. بارندگی های خوب امسال موجب پرشدن مسیل ها، رودخانه های فصلی و مخزن سد دز شده است و با توجه به پیش بینی بارندگی های بیشتر در روزها و هفته های آینده مسئولان تصمیم به افزایش دبی رودخانه دز تا حدود یکهزار و ۳۰۰ مترمکعب بر ثانیه گرفتند.

هدف از این افزایش دبی، جلوگیری از سرریز سد و پیشگیری از خطرات احتمالی برای شهروندان و اهالی روستاهای حاشیه دز بود ولی این کار بوستان ها و پارک های ساحلی دز و بخشی از مزارع کشاورزی نظیر گندم و کلزا در پایین دست رودخانه را به زیر آب برد.

آبگرفتگی بیشه های پارک ملی دز نیز از دیگر پیامدهای افزایش دبی رودخانه دز بود که ایمن سازی و ساخت تپه هایی برای استقرار گوزن های زرد به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی انجام شد.

ستاد مدیریت بحران دزفول در روزهای اخیر به صورت آماده باش کامل بوده تا حادثه سیلاب سال ۱۳۹۵ تکرار نشود.

روز دوشنبه و سه شنبه نیز مدارس روستاهای پایین دست رودخانه دز تعطیل و روستای بنه عاطی نیز در روز یکشنبه درراستای جلوگیری از بروز حوادث تخلیه شد.

درحال حاضر فرماندار دزفول به همراه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در حال بازدیدهوایی از روستاهای در معرض آسیب و سیلاب شهرستان هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی