بازدید 5966
گزارش

سیاسی‌کاری‌ اماراتی ها علیه فغانی و تیم برجسته داوری ایران

فغانی گفته بود که این مسائل سیاسی مانع قضاوت داوران ایرانی و قطری برای تیم‌های عربستان و امارات شده بود. فغانی البته بابت این اتفاقات ناراحت نبود و می‌گفت: «دوست داشتیم، تیم بیاد بالا و ما قضاوت کمتری داشته باشیم. دو تا قضاوت بدون اشتباه هم داشته باشیم، خوب است.»
کد خبر: ۸۷۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 28 January 2019

جام ملت‌های امارات با همه ماجراهای سیاسی‌اش، بیشترین لطمه را به داوران زده است. از محدودیت‌های زیادی که در قضاوت رسیدن به داوران کشورهایی چون قطر و ایران اعمال می‌شد، بگیرید تا حساسیت‌هایی که قضاوت‌های این دوره از رقابت‌ها داشت.

به گزارش تابناک ورزشی، به خاطر همین محدودیت‌ها و سیاسی‌کاری‌ها، علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمد منصوری در حالی که قضاوت بازی حساسی را برعهده نداشتند، به ایران برگشتند. همزمان با تیم داوری ایران، عبدالرحمن الجاسم، داور قطری هم با پایان کار خودش در جام ملت های آسیا به دوحه بازگشت.

درست است که دلیل اصلی بازگشت تیم داوری ایران و قطر به خاطر صعود تیم‌های ملی این دو کشور به نیمه نهایی رقابت‌ها بوده است اما در مجموع، یکسری ملاحظات سیاسی باعث شد که علیرضا فغانی در طول برگزاری این دوره از رقابت‌ها، قضاوت حساسی نداشته باشد. عبدالرحمن الجاسم قطری با قضاوت در چهار مسابقه شامل دو بازی مرحله گروهی، یک بازی از مرحله یک هشتم نهایی و یک مسابقه در دور یک چهارم نهایی، تورنمنت پُر کار و در عین حال موفقی را در این دوره سپری کرد. چینش داوری در این دوره از رقابت‌ها اما باعث شد که علیرضا فغانی، فرصتی برای درخشش در این دوره از بازی‌ها پیدا نکند.

سیاسی‌کاری‌ اماراتی ها علیه فغانی و تیم برجسته داوری ایران

علی خسروی، داور بازنشسته ایرانی، بیشترین انتقادها را نسبت به این نوع چینش و سیاسی‌کاری‌هایی دارد که در جام ملت‌های امارات، داوری‌ها و انتخاب آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌داد. خسروی در همین رابطه می‌گوید: « از کمیته داوران آسیا انتظار این حسادت را نداشتیم. چیدمان داوری که سیاسی نمی‌شود. زیبایی فوتبال را با VAR بر هم می‌زنند. در بازی قطر و کره‌جنوبی از VAR استفاده می‌کنند اما در بازی امارات و استرالیا بدون استفاده از کمک داور ویدئویی داوری انجام می‌شود. آقای کولینا در فینال جام جهانی عذرخواهی کرد که به خاطر برخی تعاملات نتوانستند او را داور فینال بگذارند. وقتی دنیا مقابل فغانی تعظیم می‌کند، خیلی بد است که کمیته داوران آسیا با او این‌طور برخورد می‌کند. دو بازی به فغانی داده شد در گرمای ساعت ۲ بعد از ظهر. در حالی که در حساس‌ترین بازی‌ها می‌توانست از او استفاده شود.»

خود علیرضا فغانی هم قبل از بازگشت به ایران در مصاحبه‌ای به همین سیاسی‌کاری‌ها اشاره کرده بود. او گفته بود که این مسائل سیاسی مانع قضاوت داوران ایرانی و قطری برای تیم‌های عربستان و امارات شده بود. فغانی البته بابت این اتفاقات ناراحت نبود و می‌گفت: «دوست داشتیم، تیم بیاد بالا و ما قضاوت کمتری داشته باشیم. دو تا قضاوت بدون اشتباه هم داشته باشیم، خوب است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی