بازدید 13070

وقتی مدیران دانشگاه علمی کاربردی بر قحط الرجال اصرار دارند!

دانشگاهی که تاکید دارد آموزش‌هایش کاربردی است و با اتکا بر منابع موجود، متخصص تربیت می‌کند، آنچنان به قحط الرجال مبتلاست که نیازهایش را از دیگر دانشگاه‌های کشور تامین می‌کند!
کد خبر: ۸۷۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 26 January 2019
دانشگاهی که تاکید دارد آموزش‌هایش کاربردی است و با اتکا بر منابع موجود، متخصص تربیت می‌کند، آنچنان به قحط الرجال مبتلاست که نیازهایش را از دیگر دانشگاه‌های کشور تامین می‌کند!

به گزارش «تابناک»، این شرح حال دانشگاه جامع علمی کاربردی است که مدیرانش از دانشگاه‌های دیگر انتخاب و منصوب می‌شوند. اتفاقی که آخرین نمونه از آن طی روز‌های اخیر رخ داده که معاون آموزشی آن از دانشگاه تربیت مدرس انتخاب شده است.

انتخاب مختار جلالی جواران که دکتری مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی از انگلستان دارد و دانشیار دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس است. فردی که ظاهرا یک دکتری دیگر در مهندسی کشاورزی، اصلاح نباتات دارد و کارشناسی ارشدش را نیز در همین رشته دریافت کرده است.
 
دانشگاه علمی کاربردی

موضوعی که مجابمان می‌کند بپرسیم دلیل انتصاب این فرد در دانشگاه جامع علمی کاربردی چیست؟ دانشگاهی که فعالیت آن با تصویب اساسنامه اش در سال ۱۳۷۰ آغاز شده و حالا یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشورمان و حتی خاورمیانه است، اما ظاهرا یافتن فردی مناسب در میان اساتید و مدیرانش برای سپردن امور معاونت آموزشی دانشگاه به وی مقدور نیست، تا جایی که می‌بایست دست به دامان دیگر دانشگاه‌ها شد.

دعوت از اساتید دیگر دانشگاه ها، آن هم با این ملاحظه که ظاهرا تخصص این افراد مهم نیست که اگر بود، فردی با دکترای بیوتکنولوژی و اصلاح نباتات گزینه مناسبی برای عهده دار شدن معاونت آموزشی چنین دانشگاه عریض و طویلی نمی‌بود. به عبارت بهتر، دکتر جلالی جواران در حالی به این سمت برگزیده شده که از دانشگاهی فراخوانده شده تا مشخص شود که ملاک انتخاب وی ارتباطات برون سازمانی است.
 
قحط الرجال در دانشگاه علمی کاربردی

ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم خداحافظی با معاونت سابق آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی و جایگزین شدن وی با جلالی جواران، نتیجه بروز یک اختلاف میان معاون سابق و رئیس دانشگاه بوده است. اختلافی از جنس مخالفت رئیس دانشگاه با معاونش که مصوبه‌ای با پیشنهاد وی به تصویب هیات رئیسه رسیده بود که با حکم رئیس وتو شد!

تقابلی که در نهایت به عزل معاون قبلی و نصب جایگزین وی منجر شد تا بشود حدس زد آنچه عامل ورود جلالی جواران به ترکیب مدیران دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده، نه تخصص وی یا سوابق مدیریتی اش، که احتمالا همسویی کامل وی با رئیس دانشگاه علمی کاربردی است؛ همسویی خاصی که در روز‌های آتی نکات جالب توجه دیگری در خصوص آن منتشر خواهیم کرد.

گفتنی است «تابناک» آمادگی دارد توضیحات مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی را در این خصوص دریافت نموده و جهت تنویر افکار عمومی منتشر نماید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۸
چرا گیر دادی اونها از ما بهتران هستند همه جا اینطوری هستش.
خود دانشگاه علمی کاربردی باید تعطیل بشه. بعدشم متن خبرتون مشکل داره:
("به عبارت بهتر، دکتر جلالی جواران در حالی به این سمت برگزیده شده که حتی سابقه معاونت آموزشی یا حضور در معاونتی دیگر در سطح دانشگاهی کوچکتر را هم نداشته است.").
این آقای مختار سابقه معاونت را دارند بعنوان معاون آموزشی تربیت مدرس: دکتر مختار جلالی جواران
93/05/26 الی 97/04/17
بلی، فکر کردی به این سادگی است که معاونت را عوض کنی؟!!!
دکتر جلالی که قبلا معاون اموزشی دانشگاه تربیت مدرس بودند!!! چطور ممکنه سابقه نداشته باشه!
با سلام تا جایی که من به عنوان یک عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس میدونم جناب دکتر جلالی چند سالی معاون آموزشی دانشگاه بزرگ تربیت مدرس بودند و از معاونین موفق هم بودند ....
سلام آقای دکتر جلالی سمت 5 سال معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس را در کارنامه خود را دارد.
این دانشگاه در شهرستانها مدرک فروشی می کند.
بعضی از غیر انتفاعیها هم همینطور.
کافی است یک تحقیقی بکنید.
فقط یک شرط دارند حضور در جلسه امتحان و نوشتن صورت سوالات به جای جواب.
از تابناک می خواهم یک نحقیق عمیق روی این مسئله انجام دهد.
همکاران بنده با 50 سال سن در شرف بازنشستگی از این دانشگاهها لیسانس گرفتند.
به ولای علی
دانشگاه علمی کاردی و سراسری و آزاد نداره

از جیب مردم نباید برای دانشگاه رفتن یک عده که 15 درصد دانشجویان رو تشکیل می دن هزینه کرد
آیا از زمان فعالیت دانشگاه آزاد حتی یک نفر از مسولان و معاونات ان از دانشگاه آزاد بوده اند. مسولان اتوبوسی میاند و میرند ولی کلاف این دانشگاه باز که نمیشه بدتر هم میشه.
انتقاد بیشتر به یک تسویه حساب شخصی میمونه تا انتقاد مستدل!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه جامع کشاورزی شده است. رئیس دانشگاه، معاون آموزشی ، معاون دانشجویی و حتی معاون اداری دانشگاه، مدیر گسترش همگی فارغ التحصیلان کشاورزی هستند حتی بسیاری از روسای واحدهای استانی اساتید کشاورزی دانشگاههای مختلف کشور هستند این در حالیست که سایر مدیران دانشگاه نیز از جمله معاون پژوهشی دانشگاه که دکترای روابط عمومی دارد رییس واحد استانی تهران دکترای ریاضی از پیام نور است که تجربه یک بار شکست در مدیریت گسترش دانشگاه را دارد مدیر انتشارات دکترای ریاضی داردو سایر مدیران نیز از تخصص لازم در اداره این دانشگاه برخوردار نیستند ملاک دکتر امید در انتصابات اول فارغ التحصیلی کشاورزی و بعد از ان حلقه به گوشی می باشد.
وقتی مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران یک دکترای کشاورزی بدون یکسال سابقه کار فرهنگی می گذارند با اینهمه نیروی فرهنگی و هنری و رشته های علوم انسانی و مدیریتی و این بدبختی نماد آموزش عالی کشور است!!!!فاتحه جاهای دیگر را باید خواند!
الان نکته تعجب برانگیز این موضوع کجا است؟
مگر مریخ زندگی می کنید؟
ایران است، این یه اتفاق کاملا عادی و روزمره است
سلام
از روزي كه مديريت دانشگاه تغيير پيدا كرد همه برنامه هاي دانشگاه بهم ريخت و موجبات نارضايتي فراواني را فراهم ساخته است. دانشگاه جامع با حضور اين فرد از اهداف و برنامه هاي خود دورشده است و كساني در اين دانشگاه مسئوليت دارند كه علاقه اي به ماهيت و برنامه هاي دانشگاه و ماموريت اين مركز بزرگ علمي كشور ندارند و با طمال تاسف بجاي علم ؛ سياسي بازي و باند بازي در اين دانشگاه حاكم است و روحيه اي آميخته به لجبازي و تقابل با مراكز تحت پوشش جاري است و كسي جرأت بيان ضعفها را نيز ندارد
تابناک جون واقعا این آسمون و ریسمون بافتن هاتون بدرد خودتون می خوره
سالهای گذشته با انتصاب افرادی که حداکثر تجربه دانشگاهی آنها چند صباح دانشجو بودن در دانشگاه بوده است فاقد هر گونه تجربه آموزشی پژوهشی و اجرایی در دانشگاه جامع یکی از ضربات سنگین به پیکر آموزش عالی کشور وارد شده است. امروز کسی در سطح معاون وزیر علوم سکاندار این دانشگاه بزرگ شده است کسی که اگر نگوییم خود در تدوین بسیاری از اسناد تشکیلاتی و بالادستی آمورش عالی نقش مستقیم داشته است بلکه حتما اشراف کامل بر آنها دارد، در حال مدیریت آن است و از کسانی استفاده نموده هم سابقه اجرایی در حد مدیران وزارتی و استانی داشته اند را به کار گرفته است. به تابناک توصیه می کنم به جای آنکه بلندگوی افرادی معلوم الحال و مساله دار باشد مستقیما یک جلسه با ریاست دانشگاه بگذارد.
جناب آقای دکتر جلالی از نوابغ علمی میباشند قطعاً انتصاب نامبرده در پست معاونت آموزشی تاثیر گذارخواهد بود.
در این مقاله عدم شناخت از ساختار دانشگاه علمی کاربردی موج می زند.
سلام از دانشگاه دیگر اوردن امری است و اینکه همه اینها تخصصشان کشاورزی و اب و خاک و اصلاح نباتات است چیز دیگر
مساله وقتی بغرنج تر می شود که بدانید اندک دوره های مرتبط با کشاورزی که توسط مرکز علمی کاربردی جهاد کشاورزی اجرا می شد نیز یکسالی است بدلیل منحل شدن موسسه علمی کاربردی جهاد کشاورزی تعطیل شده است
نداشتن سابقه معاونت آموزشی دکتر جلالی جواران در دانشگاهی دیگر درست نیست.
ایشان از دوستان و نزدیکان دکتر باقری، قائم مقام محترم وزیر علوم بوده و سالها معاون اموزشی دانشگاه تربیت مدرس بوده اند.
جهت اطلاع
علاوه بر معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس تهران، ایشان سابقه معاونت آموزشی دانشگاه شاهد را نیز دارند.
به نظر میرسد این خبر یک تسویه شخصی می باشد.
همونطور که دوستان اشاره کردند بجای اینکه مسئولین دانشگاه و دوستان معاون محترم جدید ابراز نگرانی کنند، به این موضوع فکر کنین که چرا در همه ادوار می بایست مدیران به دانشگاه تحمیل گردند. آقایان محترمی که تاب انتقاد ندارید آیا اگر در دانشگاه تهران و یا تربیت مدرس و یا هر دانشگاه دیگر از یک دانشگاه دیگری مدیر به مجموعه وارد می شد رگ غیرتتان گل نمی کرد و انتقاد نمی کردید. چرا همش موضوع رو سیاسی می کنید. ایشان دوست صمیمی قائم مقام وزیر محترم بوده و برای سرپرستی آینده دانشگاه تحمیل و یا انتخاب شده اند گه در هر دو صورت فرقی برای مجموعه دانشگاه نمی کند چوه مجددا اهداف مسئولین وزاذت علوم یا همان متولیان دانشگاههای غیر انتفعی را که هدفشان تعطیلی دانشگاه است را ادامه خواهند داد. چراکه اگر بنا به همکاری مجموعه وزارت علوم با دانشگاه بود ، پذیرش بهمن ماه مراکز را منتقی و یا مشروط نمی نمودند. خلاصه اینکه جناب وزیر برای یکبار هم که شده کاری کنید که کسی که با مجموعه دانشگاه آشنایی دارد سکاندار آن شود نه کسانی که باید ماهها توسط پرسنل دانشگاه آموزش داده شوند و بعد از ان هم بنای ناسازگاری با دانشگاه را بگذارند.ای کاش می شدکه رئیس و معاونین سایر دانشگاهها هم از جای دیگر و نامتناسب با جایگاه ان انتخاب شوند نا کسی حرف نامربوط و گزاف نزند و شرایط دانشگاه را درک کنند
با سلام چرا نظرات رو منعکس نمی کنید
با عرض سلام
در ارتباط با تجربه جناب دکتر جلالی به استحضار می‌رساند که ایشان از دهه هفتاد در معاونت آموزشی دانشگاه شاهد و سپس در سمت معاونت آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس و در ادامه نیز به مدت 5 سال در معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس خدمت نموده‌اند. پس تجربه لازم در حوزه معاونت آموزشی را دارند
تنها معاون دانشگاه جامع که با خوشرویی مشکلات دانشگاه را (از قبیل نقص در سامانه های آموزشی، بی نظمی در پذیرش دانشجو، قوانین دست و پا گیر، نظارتهای مچ گیرانه توهین آمیز و ...) قبول داشت و سعی در برطرف کردن آنها داشت و به عبارتی همه تقصیر را گردن زیردستان و مراکز نمی انداخت معاوان قبلی
سلام. آقای دکتر جلالی مرد خوشنامی هستند. ایشان سابقه معاونت آموزشی در چند محل مختلف را داشته اند که مهمترین آن معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس می باشد. البته اختلاف های مدیریتی و نارضایتی پس از هر انتصابی ممکن است وجود داشته باشد ولی کم لطفی در مورد اساتید خوشنام، خصوصاً آقای دکتر جلالی که ماخوذ به حیا بوده و رعایت اصول اخلاقی و احترام به سایر همکاران از خصوصیات اخلاقی ایشان است، منصفانه نیست.
برای مجموعه دانشگاه آرزوی موفقیت دارم.
اگر تحقیق کنید متوجه میشوید ایشان فقط مسئول بوده و گرنه کارنامه درخشانی نداشته اند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست