بازدید 14885

چرا رسانه ها و مقامات آمریکایی بر طبل جنگ با ایران می کوبند!؟

در دو هفته گذشته خبرها و هشدارهای زیادی پیرامون احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه ایران از سوی رسانه ها و مقامات آمریکایی مطرح شد. خبرهایی که تحلیل های زیادی پیرامون آن نیز منتشر شده است. در همین زمینه، ریچارد هاس، رئیس اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی جزو اولین هشداردهندگان جنگ احتمالی ایران و آمریکا در سال 2019 بود. هشداری که مورد توجه بسیاری از رسانه ها و تحلیل گران قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 16 January 2019

در دو هفته گذشته خبرها و هشدارهای زیادی پیرامون احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه ایران از سوی رسانه ها و مقامات آمریکایی مطرح شد. خبرهایی که تحلیل های زیادی پیرامون آن نیز منتشر شده است.

به گزارش تابناک، در همین زمینه، ریچارد هاس، رئیس اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی جزو اولین هشداردهندگان جنگ احتمالی ایران و آمریکا در سال 2019 بود. هشداری که مورد توجه بسیاری از رسانه ها و تحلیل گران قرار گرفت.

هاس اخیرا طی گفتگویی با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» آمریکا مدعی شده که ایران محتمل‌ترین مکان وقوع یک جنگ بزرگ در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.
 
هاس در این گفتگو به وضعیت خاورمیانه پرداخت و گفت: «یکی از قوانین بنیادین خاورمیانه این است که امور قبل از اینکه از این هم بدتر شود، باید بدتر شود. معتقدم که ما این را خواهیم دید. اگر بخواهم در سال ۲۰۱۹ یک شرط‌بندی کنم - مبنی بر اینکه در جایی در جهان ممکن است یک جنگ جدی اتفاق بیافتد- آن جا، کره شمالی نخواهد بود. دریای جنوب چین هم نخواهد بود. هرگز نمی‌دانید که آقای پوتین در اکراین چه کاری خواهد کرد. اما من روی ایران شرط می‌بندم.»

بنا به ادعای هاس، جنگ احتمالی ممکن است بین ایران و اسرائیل اتفاق بیافتد یا اینکه ممکن است سعودی‌ها کاری انجام دهند. یا اینکه ایران به دلیل فشار تحریم‌ها کاری کند. هاس ادامه داد: «این‌ها اموری است که من رصد خواهم کرد. حتی اگر دیدگاهم اشتباه باشد و اتفاقی نیافتد. من به دقت به چند سال آینده فکر می‌کنم. باید تصور کنیم که تروریسم مجددا بروز پیدا کند. سوریه هرگز دوباره یک کشور عادی نخواهد شد. ممکن است شاهد افزایش جنگ در آنجا شویم.»

هاس روز گذشته نیز در توییتی نوشت: اسراییل به اهداف ایرانی در سوریه حمله می‌کند، آمریکا در حال بررسی حمله به تاسیسات نظامی/ موشکی ایران است؛ عربستان و ایران در یمن رو در روی هستند و ایران در فکر خروج از برجام است؛ ابرهای طوفانی به سرعت جمع می‌شوند.

چرا رسانه ها و مقامات آمریکایی بر طبل جنگ با ایران می کوبند!؟

در همین راستا، در یک هفته گذشته سه رسانه آمریکایی به صورت معناداری از طرح هایی برای حمله به ایران سخن گفتند. سه رسانه وال‌ستریت‌ژورنال، نیویورک‌تایمز و آکسیوس هر کدام به فاصله کوتاهی خبرهایی در مورد برنامه آمریکا برای حمله به ایران منتشر کردند.

در مهم ترین آن، روز یکشنبه گذشته، روزنامه آمریکایی وال‌ستریت ژورنال برای نخستین بار از درخواست چند ماه پیش شورای ملی آمریکا از پنتاگون برای تهیه گزینه‌هایی جهت حمله نظامی به ایران خبر داد.

بنا به ادعای روزنامه مزبور، در سپتامبر گذشته، پس از حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد و کنسولگری این کشور در بصره، تیم امنیت ملی آمریکا، به رهبری جان بولتون، مشاور امنیت ملی، از پنتاگون درخواست کرده که برای حمله به ایران گزینه‌های نظامی در اختیار کاخ سفید قرار دهد.

این نخستین بار بود که در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، به صراحت حمله نظامی به ایران مطرح می‌شود. پیش از این، بحث حمله نظامی به ایران، فقط به شکل تحلیل و گمانه‌زنی در رسانه‌ها مطرح می‌شد. بسیاری از تحلیلگران، و حتی مقامات سابق آمریکایی، با استناد به مواضع سابق افرادی مثل بولتون و مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در مورد احتمال تقابل نظامی آمریکا و ایران هشدار می‌دادند.

به طور کلی، تهدید حمله نظامی آمریکا به ایران، امر جدیدی نیست و در دولت‌های قبلی آمریکا هم، تلویحا و تصریحا، مطرح شده است. اما بازگشت این تهدید در برهه حساس کنونی، که تنش‌ها بین تهران و واشنگتن به اوج خود رسیده، قابل تامل است. بررسی اظهارات آمریکایی در این خصوص و نیز نحوه انتشار خبر درخواست بولتون نشان می‌دهد که این امر از دو سناریو خارج نیست:

نخست؛ جدی بودن تهدید

بسیاری از ناظران تهدیدات فعلی دولت آمریکا علیه ایران با حضور افرادی چون جان بولتون و مایک پمپئو را جدی تلقی می کنند و بر این باورند که احتمال دارد جناح تندور در آمریکا برنامه هایی برای هدف قرار دادن ایران داشته باشند.

بولتون، از زمانی که در دولت جورج بوش پسر خدمت می‌کرد دیدگاه‌های تندی درباره ایران داشت که پس از خروج از دولت بوش تندتر هم شد. او به عنوان یک تحلیلگر، بار‌ها خواستار حمله نظامی به ایران بود. در سال ۲۰۱۵، در حالی که دولت وقت آمریکا به دیپلماسی با ایران روی آورده بود، او طی یادداشتی تحت عنوان «برای متوقف کردن بمب ایران، ایران را بمبماران کنید»، در روزنامه نیوریوک‌تایمز، از حمله به ایران حمایت کرد.

به گفته رسانه‌های آمریکایی، میرا ریکاردل، معاون اخراجی جان بولتون، در یک جلسه، حملات در عراق را «اقدام جنگی» توصیف کرد و گفت: آمریکا باید قاطعانه پاسخ دهد. ریکاردل در اثر اختلافات با ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا، از شورای امنیت ملی اخراج شد، اما مقامات قبلی و فعلی آمریکا گفته‌اند درباره تصدی یک شغل جدید در پنتاگون توسط ریکاردل، گفتگو‌هایی صورت گرفته است.

در روز‌های اخیر، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که بولتون تلاش‌هایی برای معرفی ریکاردل به عنوان وزیر دفاع انجام می‌دهد، اگر ریکاردل، به ریاست پنتاگون برسد، احتمال ماجراجویی آمریکا علیه ایران به طور جدی بیشتر خواهد شد. ریکاردل در شورای امنیت ملی دست راست جان بولتون بوده و روابط نزدیکی با او دارد.

سناریوی دوم؛ تسلیم ایران با تهدید

که بولتون و تیمش در شورای امنیت ملی، به طور هماهنگ شده این خبر را به رسانه‌ها داده‌اند تا عنصر «تهدید معتبر نظامی» را به کارزار فشار حداکثری اقتصادی کاخ سفید علیه ایران اضافه کنند.

«معتبر بودن» این عنصر، لزوما به معنای عملی شدن آن نیست. بلکه آمریکایی‌ها می‌خواهند با مطرح کردن احتمال حمله نظامی به ایران، آن هم به خاطر یک واقعه نسبتا کم اهمیتی که هیچگونه خسارت مادی یا جانی در پی نداشته، ایران را از اتخاذ اقدامات مهمتر -نظیر از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم با غنای بالا یا بستن تنگه هرمز- باز دارند.

در واقع، آن ها از این طریق سناریوی احتیاط و تسلیم از سوی ایران را دنبال می کنند؛ احتیاط در رفتارهای منطقه ای و تسلیم در برابر فشار و تهدید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۳۹
سایت شما خم در این چند سال ب چشم مخاطبانتون بعنوان سایتی جنگ طلب شهره شده

فقط کافیه به مطالب و تیترهای صفحه اول نگاه کنید

بیتشر مطالب و ترجمه ها از رسانه های خارجی درباره احتمال جنگ با ایران خلاصه میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
اتفاقا من هم به سایت تابناک مشکوک هستم اینگونه تهدیدات دشمن را آب وتاب دادن جزء خالی کردن دل مردم ایران هیچ سودی ندارد یاوه گوی دشمن چهل سال است ادامه دارد اگر بنا بود از تهدیدات دمشن بترسیم پس برای چه انقلاب کردیم و این همه شهید دادیم
تا این دولت و مجلس روی کار هستند و روند نارضایتی عمدی مردم را دستور کار قرار دارند( همراه با سکوت رسانه های حامی )

امریکا دست به حمله نظامی نخواهد زد
لابد با ایران میخوان بجنگند دیگه .
حالا که گزینه حمله نظامی اینقدر جدی هست چرا مفت خواران ایران یعنی روسیه و چین لال شدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
آقای جهانگیری وآقای روحانی که در زمان مناظره گفتند مردم به ما رای بدهید تا جنگی صورت نگیرد وباز گفتند ما با برجام سایه جنگ را از ایران دور کردیم حالا چرا باید نگرانی جنگ را داشته باشیم
احتیاط و تسلیم

دشمن دانا بهتر از دوست احمق است

البته الان که دوست و دشمن بیشتر ساختگی هستند برای ما مردم عوام تا 40 سال دیگر سرگرم بمانیم
به 2020 هم خواهیم رسید و جنگی از طرف خارج اتفاق نخواهد افتاد. هدف از این هشدارها هم فقط برای فروش آهن پاره های بیشتر به ثروت اندوزان نفتی منطقه و آسایش خیال اسرائیل برای پیشروی است. این هشدارها مطلوب روس ها و اروپائی ها هم هست چرا که آنها هم میخواهند نفت خریداری شده به 60 دلار را در قالب ادوات جنگی با 6000 دلار به فروشندگان آن بفروشند.
احتیاج به هیچ حمله نظامی نیست

آنقدر نارضایتی مردم از دولت و مسئولان بالاست که بی تفاوتی مردم به مسایل جاری از هر حمله نظامی خطرناکتره.

مردم به پوچی رسیدن.
مسئولان از شعار دادن خسته نشدید ؟
هر کدام از دولتهای جمهوریخواه آمریکا تجربه یک جنگ را داشته اند
این به یک روال تبدیل شده
اینبار نوبت جنگ با ...........است .. ؟؟؟؟؟
اظهارات و افاضات برجامی ظریف و تیمش ما را به یاد مرحوم سعید صحاف سخنگوی راستگوی صدام در جنگ آخرش میندازه

واقعیات را بپذیرید

جنگ هم مثل هر چیز دیگری غیرممکن نیست.
پاشنه آشیل جنگ افرازی آمریکا اقتصاد اون کشوره
و مزیت ما مرزهای ما و اشراف به نقاط استراتژیک منطقه و نفوذ قابل توجه
اینها هزینه جنگ رو به شدت افزایش میده به طوری که به نقطه غیرقابل تحمل می رسه
خوبه که کار یکسره شه و همه نابود شیم بسلامتی!
دلیل اصلی شرارت های آمریکا در تمام جهان دور بودن این کشور از مناطق خطره.ما باید بیخ گوش آمریکا مثلا در ونزوئلا
نیروگاه اتمی و موشک بسازیم.البته مخفیانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
شوری و روسیه هم نتونستند شما اگه هم سوریه گذاشتن بعد یه فکری برای ونزوئلا میکنیم
با هر گونه جنگی مخالفم اما بخاطر فقط یک چیز دلم میخواد جنگ بشه و اونم اینکه ببینم کدام آقازاده ها ، خارج نشین و داخل نشین, به جبهه ها خواهند رفت و اصلا آیا خواهند رفت ؟؟؟؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
بله قطعا آقازاده ها رو در جنگ خواهید دید .البته به نفع امریکا و جاسوسی برای اونها
انشاله اقا زادها و مدیران نور چشمی هر چه زودتر شربت شهادت را نو ش جان کنند امین
زیاد این چیزها را در خیلی سال های پیش شنیدیم و بیشتر برای ترساندن عده ای در داخل و دوباره امدن بر سرکار همین یک عده برای امتیاز گیری
بدلیل اینکه مدیران کشوربا عملکرد ناصحیح خود در داخل کشور موجب نارضایتی مردم شده اند لذا ابن امر امیدواری در جنگ امریکا را قوت بخشیده است
آقایان چرا متوجه نیستید
در دوره ترامپ هیچ جنگی بجر جنگ اقتصادی شکل نخواهد گرفت
در صورت وقوع جنگ قیمت نفت به شدت بالا خواهد رفت که با کلیه تفکرات اقتصادی ترامپ در تضاد است در نتیجه هیچ جنگی رخ نمی دهد
من نمی دانم چرا خبرگذاری های ما در حال خالی کردن دل مردم و ترساندن بی مورد ان ها هستند
افراد تاجر مسلک هیچگاه فضای را برای خود ناامن نمی کنند.
مخالفت نمایندگان مجلس عوام انگلیس ،با بریگزیت ، تنها عامل به تاخیر افتادن حملهٔ نظامی امریکا به ایران میباشد ،تا شاید راهی برای توافق مناسب خروج انگلیس از اتحادیهٔ اروپا پیدا گردد ؟ که موضع سخت اتحادیهٔ اروپا باعث مخالفت نمایندگان مجلس عوام انگلیس میباشد ؟ زیرا امریکا بدون همراهی انگلیس با ایران درگیری نظامی را آغاز نمیکند ؟،
ژنهای خوب اموزش نظامی ببینیدچون قراره امریکاواسراییل رانابودکنید،ماهم براتون دعامیکنیم
دولت امریکا بعد از ساخت دیوار مکزیک وارد رویارویی با ایران خواهد شد.

امریکا با تکیه بر برتری هوایی و همکاری کشورهای فرصت طلب منطقه برای این حمله برنامه ریزی خواهد نمود. زیرا از دید امریکا و متحدانش اگر ایران بحرانهای فعلی را پشت سر بگذارد و مهار نشود در اینده ای نزدیک ایران بر تمام منطقه خاور میانه تسلط پیدا خواهد نمود و کنترل نفت خاور میانه را بدست خواهد گرفت و دیگر کسی حریف ایران نخواهد شد.

دلیلی که الان امریکا نمی خواهد یا نمی تواند به ایران حمله نماید این است که امریکا به معنای واقعی سلاحی به عنوان سلاح اتمی در اختیار ندارد تا به عنوان سلاح برتر و تعیین کننده سرنوشت جنگ احتمالی رو کند.

سلاح اتمی تا بحال یک تفنگ خالی بوده است که هم تهدید کننده و هم تهدید شونده از ان می ترسیده اند.

امریکا که حدود 8 دهه با تکیه بر سلاح دروغین و خیالی بمب اتمی در دنیا با ایجاد رعب و وحشت فرمانروایی کرد اکنون به ذلت و حقارت افتاده است و دیگر قادر نیست با تکیه بر دروغهای اینچنینی کشور ایران را تهدید به حمله نظامی نماید و اعتبار تهدیدهای امریکا از بین رفته است.زیرا در عمل قادر نیست چیزی به نام سلاح اتمی را به عنوان اسلحه برتر رونمایی کند.اگر چنین سلاحی داشت حد اقل یک عدد از ان را در سوریه استفاده می کرد تا هم موقعیت استراتژیک بهتری داشته باشد و هم حساب را به دست تمام جهانیان بدهد که امریکا از بکار بردن این سلاح ابایی ندارد.

در صورت حمله به ایران مقامات طراز اول کشورمان دروغ بودن سلاح اتمی و خیالی بودن ان را افشا خواهند نمود.

و با این کار دولت امریکا دچار هرج و مرج داخلی خواهد شد و گرسنگان کشورهای امریکای جنوبی نیز به سوی امریکا هجوم خواهند اورد.

دولت امریکا از همه راهها می تواند مانع هجوم افراد شود جز راه زمینی مرز امریکا و مکزیک که با ساختن دیوار مکزیک و استقرار ارتش امریکا در این مرز جلوی ورود افراد را خواهند گرفت.

و در این میان اتحادیه اروپا ، روسیه و چین نیز قربانی خواهند شد.

اگر دقت کنیم ترس و نگرانی خاصی در چهره مقامات روسی،امریکایی و اروپایی مخصوصا" اقای سرگئی لاوروف و خانم موگرینی به خوبی نمایان است. که نشان از داشتن یک نقطه ضعف و ترس و وحشت از لو رفتن یک موضوع مهم می باشد.
معنی نوشته فوق این است که اگر ایران از لحاط اقتصادی چنان تحت فشار قرار گیرد که کشور ایران دچار مشکل شود مقامات ایرانی یک موضوع را لو خواهند داد که لو دادن این موضوع می تواند به فروپاشی امریکا ، روسیه ، و اتحادیه اروپا منجر شود.

انتشار شایعاتی مثل استعفای اقای ظریف و خروج ایران از برجام کار همان برجام سازان می باشد و می خواهند اروپا و امریکا را به خطرات خروج ایران از برجام واقف نمایند و انها را وادار به از میان برداشتن تحریمها نمایند تا برجام ادامه یابد.

معنای خروج از برجام ایران چیزی جز افشای غیر واقعی بودن سلاح دروغین و خیالی اتمی نیست.

تمام کشورهایی که با دروغ سلاح خیالی بمب اتمی درگیرند و در واقع با کمک این دروغ در بین ملتها رعب و وحشت ایجاد می کنند و بر انها حکومت می کنند از خروج ایران از برجام (یا به معنای واقعی لو دادن دروغین بودن سلاح اتمی توسط ایران)
وحشت دارند.

هیچ کشوری به اندازه روسیه نگران خروج از برجام ایران نبست.

در سالهای اخیر ولادیمیر پوتین سه بار به ایران سفر نمود و هر بار در ابتدا مستقیما” به حضور ایت الله خامنه ای رفتند و به نظر می رسد اقای پوتین با این کار در واقع تلاش نمودند مقامات سیاسی و نظامی ایران را به مصالحه و نرمش در مقابل امریکا وادار نمایند و حتی بعد از اولین سفر پوتین به دستور اقای پوتین سامانه موشکی s-300 نیز در اختیار ایران قرار گرفت تا دل مقامات ایرانی را بدست اورند و انها را ترغیب به تغییراتی در برجام نمایند و همین موضوع نشان می دهد که تمام تلاش روسیه ان است که ایران و امریکا از برجام خارج نشوند چون منجر به فروپاشی کشور روسیه خواهد شد.

یکبار ترامپ اعلام کرد که روسیه از برجام خارج نمی شود چون برای روسیه توافق خوبیست.



این حرف جای کلی بررسی و تفسیر دارد و بیشتر نشان می دهد که به نوعی ترامپ به این حقیقت اشاره می کند که روسیه برای حفظ قدرت و اعتبارش از هر نظر ( سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی ) کاملا" به امریکا وابسته است و از خود قدرتی ندارد.
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
برادر خودت فهمیدی چه گفتی؟اسسمان را به ریسمان بافتی دیوار مکزیک،خروج از برجام،فروماشی روسیه،سلاح اتمی دروغین و غیره چه ربطی به هم دارند؟ترامپ انقدر احمق نیست که خود را درگیر جنگ با یک کشور بزرگ ۸۰ میلیون نفری کند و چنین امری محال است.مشگلات ایران هم راه حل های اتمی و برجامی ندارد چون از نوع تحریمی و اقتصادی است و راه حل هم باید از نوع اقتصادی باشد اگر تحریم ها توسعه یابد دولت ما هم یاد خواهد گرفت با میزان درامد جدید کشور را اداره کند و این راه حل است.
این دوستان امریکایی دچار توهم هستند هیج غلطی هم نمی توانند بکنند .اما داستان ریچارد هاس متفاوت است او یک یهودی نگران سرنوشت محتوم اسرائیل است که در صورت تداوم اوضاع فعلی زیاد درخشان نیست و به قول هاارتص فشار اهسته و پیوسته ایران و فشارهای داخلی و خارجی دیر یا زود ان را خرد خواهد کردو به همان جایی میرسد که افریقای جنوبی رسید ان هم بدون شلیک یک گلوله
جنگ بین ایران و آمریکا در صورتی محتمل است که سعودی و شیوخ همدست او قبلا مخارج جنگ را تقبل کرده باشند وبه حساب ترامپ واریز کرده باشند که به نظر می رسد واریز شده .
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
برادر ظاهرا تصوری از ابعاد چنین جنگی نداری که اینطور ساده لوحانه حرف میزنی برژنسکی چنین جنگی را جنگی ۲۰ ساله با دهها هزار میلیارد دلار خسارت و دهها هزار کشته برای امریکا تصور می کند که نسخه قدرت جهانی او را هم خواهد پیجید که با توجه به دو جنگ عراق و افغانستان کزافه گویی نیست حال اولا امریکا چه منفعتی در این کار دارد و امثال سعودی کجای این معادله بزرگ هستند.دوشیدن سعودی برای فروش اسلحه جنگ یمن مناسب است و نه ابر جنگی مثل این جنگ که صد برابر کل مملکت سعودی هزینه ان است
چون بعضیها در ایران شیپور حمله زدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
تودیگر در توهم بسر میبری
تحلیل خوبی بود و سوال اینکه چرا میبایست در چنین وضعیتی دست به تحریک آمریکا زد??
دعوا ساختگی است برای غارت ملت های بیچاره خاورمیانه امریکا هم برای تسلط به منطقه تروریست تروریست راه انداخته تا ثروت منطقه را غارت کند.تنها راه حل مشگل اراده ی ملت های خاورمیانه کنار گذاشتن تعصب های قبیله ای است.تا نفت خاورمیانه تمام نشود همین آش است و همین کاسه ،برادران تا ما بیدارنشویم هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.
این سخنان مقامات امریکایی وتهدیدات رسانه ای برای آماده سازی ستون پنجم در ایران ونشاندن حرف دولت روحانی به این کرسی که اگر همین برجام نافرجام را هم نداشتیم تا حالا آمریکا به ایران حمله کرده بود .
والا این زندگی که این مسئولان برای مردم درست کرده اند با جنگ تفاوتی نداره همین الان هم همه درآمد کشور تو جنگ سوریه و یمن و فلسطین خرج میشه . وقتی از فردامون خبر نداریم که چی میشه از صد تا جنگ بد تره...زار یک بار شیون یک بار . مسئولین کشور مردم رو به چه کنم چه کنم انداختید و همه مردم رو داریدآواره دنیا میکنید خدا لعنت کند دزدها و اختلاس‌ گرها ....منتشر کن تابناک اگه مردمی و ایرانی هستید
کسانی که از پول نفت خودتون و خانوادتون جیره خواری میکردید آموزشهای لازم را ببینید باید برید جنگ
خوب ما هم بر طبل جنگ میکوبیم و با حمله به اسرائیل اورشیلیم را اشغال و قدس را آزاد میکنیم، سپس به سمت اروپا و آمریکا موشک پرتاپ میکنیم و زیردریایی هایمان را بسمت ناوهای آمریکایی میفرستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
کلی توهم زدی
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار