بازدید 2253

تجمیع دستگاه‌های امدادی در زمان بحران در تهران

کد خبر: ۸۶۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 01 January 2019

اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد نامه نگاری شورا با دولت برای لغو مصوبه تجمیع دستگاه‌های امدادی در زمان بحران رای منفی دادند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز پیشنهاد لغو مصوبه شورای شهر تهران در مورد تجمیع دستگاه‌های امدادی در زمان بحران روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

زهرا صدراعظم نوریی در این باره با بیان اینکه این مصوبه در زمان شورای سوم تصویب شده است گفت: این مصوبه شهرداری را ملزم کرده تا نسبت به یکسان سازی و تجمیع دستگاه‌های امدادی اقدام کند، در حالی که دستگاه های امدادی زیادی در تهران وجود دارد که زیر نظر سازمان بالادستی خود فعالیت می‌کنند و چارت سازمانی‌شان به گونه‌ای نیست که ذیل شهرداری قرار گیرند.

نوری افزود: در همین اساس پیشنهاد می شود که این مصوبه لغو شود.

در ادامه رییس شورا هم در سخنانی گفت: شورای شهر، شهرداری را ملزم کرده است که نسبت به تمرکز دستگاه‌های اجرایی و امدادی در زمان بحران اقدام کند اما حالها بعد از گذشت چند سال شهرداری نامه نوشته است که نمی تواند آن را به دلیل مختلف انجام دهد و حالا عضو شورا پیشنهاد داده است که این مصوبه لغو و این پیشنهاد به دولت داده شود.

رسولی نیز در انتقاد به این پیشنهاد گفت: در شرایط بحرانی احتمال دارد که نیروهای امدادی خودشان فشل شوند. در 30 استان مسوول ستاد بحران استاندار است و به شهرداری ربطی ندارد. محسن هاشمی نیز در واکنش به این سخنان گفت: براساس قانون در حوداثی تا 300 کشته، شهرداری مسوول است و من هستم و کشته ها را می شمارم تا 300 بیشتر نشود.

الویری نیز گفت: شهرداری و شورا در حد وظایفشان نیست که به دولت پیشنهاد دهند و بر همین اساس لازم است که به شورای عالی نامه نوشته تا آنها وارد مذاکره با دولت شوند.

همچنین مسجد جامعی با بیان اینکه روال مصوبات کلا به سمتی است که شهرداری را حذف می‌کند، گفت: این اتفاق به ضرر مردم است چرا که شهرداری‌ها می‌تواند با قوت در مسئله بحران نقش آفرینی کند.

در پایان پیشنهاد کمیسیون سلامت مبنی بر حذف نقش شهرداری از مصوبه و نامه نگاری با دولت نتوانست رای اکثریت آرا را کسب کند و به کمیسیون تخصصی خود برگشت داده شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی