بازدید 10412
پیمانه اقتصادی؛

نرخ تورم تولید کننده ۳۰ درصد شد/ کسری موجودی، ۸۳۱ هزار چک را برگشت زد/ حراج کارخانه ۵ هزار میلیاردی به‌ قیمت ناچیز/ کالاهای ایران بیشتر به کدام کشورها صادر شدند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی جنب پل حافظ با حمایت بانکی‌ها، سهم دلار در ذخایر ارزی بانک‌های مرکزی جهان سقوط کرد، چاپ اسکناس‌های جدید روپیه در هند، قیمت نفت بزودی به ۶۵ تا ۷۰ دلار می‌رسد، یک ریال از یارانه نقدی استان‌ها به پایتخت نمی‌رسد، رشد اقتصادی کانادا کاهش می‌یابد، قیمت تضمینی گندم در بودجه ۱۷۰۰ تومان تعیین می‌شود و کاهش استقبال از خودرو‌های آلمانی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 31 December 2018
نرخ تورم تولید کننده ۳۰ درصد شد/ کسری موجودی ۸۳۱ هزار چک را برگشت زد/ حراج کارخانه ۵ هزارمیلیاردی به‌قیمت ناچیز/ کالاهای ایران بیشتر به کدام کشورها صادر شدند؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.  
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی جنب پل حافظ با حمایت بانکی‌ها، سهم دلار در ذخایر ارزی بانک‌های مرکزی جهان سقوط کرد، چاپ اسکناس‌های جدید روپیه در هند، قیمت نفت بزودی به ۶۵ تا ۷۰ دلار می‌رسد، یک ریال از یارانه نقدی استان‌ها به پایتخت نمی‌رسد، رشد اقتصادی کانادا کاهش می‌یابد، قیمت تضمینی گندم در بودجه ۱۷۰۰ تومان تعیین می‌شود و کاهش استقبال از خودرو‌های آلمانی را در بر دارد.

نرخ تورم تولید کننده ۳۰ درصد شد

بانک مرکزی گزارش داد: خلاصه نتایج به‌ دست آمده از شاخص بهای تولیدکننده در ایران نشان می‌دهد، شاخص بهای تولیدکننده در ایران در آذر ماه ۱۳۹۷ به عدد ۱۷۳.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۴.۵ درصد کاهش داشته است. این شاخص در آذر ماه ۱۳۹۷ نسبت به ماه مشابه سال قبل، معادل ۵۳.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین شاخص بهای تولیدکننده در دوزادهم منتهی به آذر ماه امسال نسبت به دوازدهم سال گذشته ۳۰.۶ درصد رشد داشته است.

نرخ تورم تولید کننده ۳۰ درصد شد/ کسری موجودی ۸۳۱ هزار چک را برگشت زد/ حراج کارخانه ۵ هزارمیلیاردی به‌قیمت ناچیز/ کالاهای ایران بیشتر به کدام کشورها صادر شدند؟
سبزپوشی جنب پل حافظ با حمایت بانکی‌ها

در دومین روز معاملات بورس تهران در این هفته، بانکی‌ها با افزایش قیمت مواجه شدند و از تأثیرگذاران شاخص‌های بازار سهام بودند و شاخص کل بورس امروز با ۵۳۵ واحد رشد مواجه شد. دیروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق تهران ۵۳۵ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۶۱ هزار و ۳۰۹ واحدی رسید. همچنین شاخص هم وزن با ۱۱۰ واحد رشد تا رقم ۲۷ هزار ۵۸۴ واحدی بالا رفت. شاخص آزاد شناور نیز با ۷۵۴ واحد رشد تا رقم ۱۷۴ هزار و ۹۸۱ افزایش یافت. در عین حال، شاخص بازار اول ۶۳۳ واحد بالا رفت و به رقم ۱۱۸ هزار ۸۱۰ رسید؛ اما شاخص بازار دوم با ۸۲ واحد کاهش رقم ۳۲۱ هزار و ۴۸۳ دید. دیروز برخی نماد‌های بانکی در کنار فلزی‌ها بیشترین تأثیر را روی نوسانات شاخص‌های بازار داشتند؛ از جمله این نماد‌ها می‌توان به بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان و بانک تجارت اشاره کرد. هر یک از نماد‌های یاد شده به ترتیب ۱۱۰، ۱۰۲ و ۷۸ واحد تاثیر مثبت روی شاخص‌های بازار داشتند.  

نرخ تورم تولید کننده ۳۰ درصد شد/ کسری موجودی ۸۳۱ هزار چک را برگشت زد/ حراج کارخانه ۵ هزارمیلیاردی به‌قیمت ناچیز/ کالاهای ایران بیشتر به کدام کشورها صادر شدند؟

سهم دلار در ذخایر ارزی بانک‌های مرکزی جهان سقوط کرد

صندوق بین المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود در مورد سهم ارز‌های اصلی جهان در ذخایر بانک‌های مرکزی جهان اعلام کرد، سهم دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره در سه ماه سوم سال جاری میلادی به پایین‌ترین رقم در ۵ سال اخیر رسید، در حالی که سهم یورو به بالاترین رقم در تقریبا ۴ سال اخیر رسیده است. همچنین سهم یوآن در ذخایر ارزی بانک‌های مرکزی جهان برای اولین بار از ۳ ماه پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد در سه ماه سوم سال جاری میلادی کاهش پیدا کرد. در حالی که سهم ین در این بازه زمانی به بالاترین رقم در ۱۶ سال اخیر رسیده است. ذخایر ارزی جهان در نزد بانک‌های مرکزی به ارز‌های مختلف به منظور پشتبانی تعهدادات آن‌ها استفاده می‌شود. گاه بانک‌های مرکزی از ارز‌های ذخیره خود برای کمک به منظور حمایت از ارز‌های خاص خود بهره می‌برند. بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، مجموع ارز‌های ذخیره در نزد بانک‌های مرکزی جهان در سه ماه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱۰.۷۱ تریلیون دلار رسید که این رقم برای ۳ ماه دوم سال جاری میلادی ۱۰.۵۱ تریلیون دلار ثبت شده بود. ذخایر ارزی به دلار آمریکا در این بازه زمانی به ۶.۶۳ تریلیون دلار افزایش پیدا کرد که ۶۱.۹۴ درصد از مجموع ذخایر ارزی جهان را تشکیل می‌دهد؛ در حالی که این رقم برای سه ماه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی ۶.۵۶ تریلیون دلار یا ۶۲.۴ درصد از مجموع ذخایر ارزی جهان را تشکیل داده بود. صندوق بین المللی پول اعلام کرد، سهم دلار آمریکا در حال حاضر به کمترین سطح خود از سه ماه پایانی سال ۲۰۱۳ میلادی که رقم ۶۱.۲۷ درصد ثبت شده بود، رسیده است. بانک‌های مرکزی به دنبال تنوع بخشی ارز‌های ذخیره خود از دلار به سایر ارز‌ها هستند.

چاپ اسکناس‌های جدید روپیه در هند

بانک مرکزی هند از ابتدای سال آینده اسکناس ۲۰ روپیه جدیدی را چاپ خواهد کرد. اسکناس‌های جدید در مقایسه با اسکناس‌های قدیمی دارای چندین تفاوت هستند. مهم‌ترین تغییر اسکناس جدید، تغییر رنگ اسکناس‌های ۲۰ روپیه‌ای جدید خواهد بود. به گفته شاکتیکان داس، رئیس بانک مرکزی هند، اسکناس‌های قدیمی ۲۰ روپیه‌ای در چرخه خواهند ماند.  به گفته بانک مرکزی هند، در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از کل تراکنش‌های نقدی در این کشور بر حسب اسکناس‌های ۲۰ روپیه‌ای صورت می‌گیرد و ۱۰ میلیارد قطعه از این اسکناس چاپ شده که از این تعداد، ۴.۹۲ میلیارد اسکناس در چرخه هستند.

وزیر انرژی الجزایر: قیمت نفت به زودی به ۶۵ تا ۷۰ دلار می‌رسد

«مصطفی قیتونی» وزیر انرژی الجزایر روز یکشنبه گفت: با توجه به توافق اخیر اوپک، قیمت نفت تا ماه آوریل افزایش می‌یابد و به رقمی بین ۶۵ تا ۷۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد. قیتونی در جمع مدیران سونلگاز (شرکت برق و گاز الجزایر) گفت: قیمت نفت در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ و با اجرایی شدن توافق اوپک و کشور‌های غیر اوپک، شاهد افزایش خواهد بود و به همین دلیل برای اینکه به نتایج مورد نظر برسیم، باید منتظر باشیم سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ به پایان برسد. وزیر انرژی الجزایر افزود، اعضای اوپک در ماه اوریل ۲۰۱۹ جلسه‌ای با دیگر تولیدکنندگان نفت برای ارزیابی آثار کاهش تولید بر بازار خواهند داشت و اگر لازم باشد، تولید نفت بار دیگر کاهش می‌یابد. قیتونی در ادامه قیمت ۶۵ تا ۷۰ دلار برای هر بشکه نفت را برای تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و همچنین مصرف کنندگان مناسب دانست.

کسری موجودی ۸۳۱ هزار چک را برگشت زد

بر اساس گزارش بانک مرکزی بالغ بر ٨٦٩ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٩٣ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ١٣٩٧ در کل کشور برگشت داده شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۲۵.۲ درصد و ۳۶.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. در همین ماه، در استان تهران بالغ بر ٣٠٤ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٤٨ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد و همچنین در کل کشور ۱۲.۱ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۳.۱ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. ماهیانه در استان تهران ۱۱.۸ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۱.۹ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است که در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های سمنان (۲۰.۶ درصد)، مرکزی (۱۹.۸ درصد) و هرمزگان (۱۹.۶ درصد) و اسـتان‌های بوشهر (۹.۱ درصد)، البرز و گیلان هر یک (۱۰.۵ درصد) و سیسـتان و بلوچسـتان (۱۰.۸ درصد) کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند. حدود ٨٣١ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٨٨ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ١٣٩٧، در کل کشور به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد ۹۵.۶ درصد و از نظر ارزش ۹۴.۲ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است. /ایسنا

نوبخت: یک ریال از یارانه نقدی استان‌ها به پایتخت نمی‌رسد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یک ریال از هر آنچه از یارانه نقدی حذف می‌شود به تهران بازنمی‌گردد و برای همان استان خرج می‌شود؛ ضمن آنکه استان‌ها به افرادی که نیاز بیشتری دارند یارانه بیشتری پرداخت می‌کنند. وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بیش از ۴.۵ میلیون خانوار از دریافت یارانه نقدی حذف شدند، اما با توجه به مدارکی که ارائه کردند، یارانه بخش بزرگی از آن‌ها برقرار شد که این موضوع نشان می‌دهد، تصمیم‌گیری در تهران کار دشواری بوده و اگر قرار است حذفی براساس عدالت انجام شود در استان‌ها در این خصوص اقدام شود. نوبخت با بیان اینکه استان‌ها و شورای برنامه‌ریزی استان یک مرجع قانونی در بودجه و قانون برنامه است، تأکید کرد: برای همسانی و یکنواختی کار، یک دستور‌العمل و فرمول واحد به همه ارائه می‌دهیم، اما استان‌ها می‌توانند بر اساس شناخت عمل کرده و برای هر آنچه حذف می‌شود انگیزه دارند، زیرا همه مبالغ در همان استان خرج می‌شود. وی با اعلام اینکه برای کاهش فقر در لایحه بودجه ۹۸ هفت هزار میلیارد تومان در ردیف ملی دیده شده است، افزود: استان‌ها می‌توانند یارانه حذف شده دهک‌های بالای درآمدی را برای کاهش فقر مطلق و طرح‌های اشتغال و عمرانی در داخل استان استفاده کنند که این اقدام به مراتب از آنچه در تهران برای همه روستا‌ها و سایر نقاط کشور تصمیم گرفته می‌شود، بهتر است. رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مقرر شده صرفه‌جویی از محل حذف دهک‌های بالای درآمدی در استان‌ها صرف هزینه‌های عمرانی شود، اضافه کرد: بر این اساس بودجه طرح‌های استان‌های کم برخوردار در سطح ملی بیشتر می‌شود به گونه‌ای که اکنون خوزستان بیشترین سهم و سیستان و بلوچستان در رتبه سوم و یا چهارم دریافت بودجه طرح‌ها قرار دارد. /خانه ملت

کاهش استقبال از خودرو‌های آلمانی

آلمان سال‌های متمادی است که میزبان خودروسازان لوکسی است که از نظر کیفیت و عملکرد خودرو‌ها پیشگام بوده‌اند. اما محصولات این شرکت‌ها ازجمله دایملر و بی‌ام‌و در کیفیت بلندمدت عملکرد ضعیفی از خود نشان داده‌اند. برای مثال شرکت خودروسازی تویوتا یا برند لوکس آن، لکسوس، همواره محصولاتی را تولید می‌کند که با گذشت چندین سال کیفیت خود را حفظ می‌کنند. تاکنون شکایت‌های بی‌شماری از جانب خریداران خودرو‌های آلمانی نسبت به مشکلات مختلف خودروهایشان ازجمله نقص فنی در سیستم برقی آن مطرح شده است. بروز چنین مشکلاتی طی سال‌های اخیر موجب نگرانی خریداران خودرو‌های آلمانی شده است. زمانی که خریداران این خودرو‌ها را با محصولات ژاپنی مقایسه می‌کنند، درمی‌یابند که قادرند با قیمت‌های کمتر خودرو‌هایی با کیفیت مشابه خریداری کنند. از سوی دیگر، خودرو‌های لوکس آلمانی به‌ محض استفاده با افت شدید قیمت مواجه می‌شوند که این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل واکنش منفی خریداران به این خودرو‌هاست.

حراج کارخانه ۵ هزار میلیاردی به‌ قیمت ناچیز

داریوش اسماعیلی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت مالی را می‌فروشد، باید در بخش توسعه کشور هزینه کند که این اتفاق هنوز نیفتاده است، به‌طور مثال ماشین‌سازی تبریز که واگذار شده ۱۲۶ هکتار زمین کارخانه است و ۸۳ هزار مترمربع زمین و ۴۰۰ آپارتمان دارد که  ۸۳۵ میلیارد تومان پول زمین‌های اطراف کارخانه است. پول زمین‌های کارخانه و این واحد بیش از ۵ هزار میلیارد است، حداقل ۵۰۰ ماشین در این کارخانه وجود دارد که تکنولوژی را وارد کشور کرده و مادر صنایع است که یک واحد ماشین‌آلات آن نیز ۱۰ میلیون یورو قیمت دارد که ۶۸۷ میلیارد تومان این کارخانه به‌فروش رفته است که فردی که این کارخانه را خریداری کرده کاملاً نااهل بوده است.
وی افزود: نیشکر هفت‌تپه نیز ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده که ۹۰۰ میلیارد تومان فروخته شده است و گفته شده ۶۸۰ میلیارد تومان بدهی دارد و ۲۲۲ میلیارد تومان قرار شده به دولت بدهد، یعنی سند کارخانه‌ای که ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دارد خریدار در گام اول ۱۰ میلیارد تومان داده و به افرادی واگذار شده است که اهلیت لازم را ندارند. این نماینده مجلس گفت: نیروگاه اصفهان نیز که در دولت قبل واگذار شده ۱۴۰۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود که ۱۰ درصد را نقد  و بقیه را به‌اقساط پرداخت کند که این نیروگاه فقط ۲ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد که نشان می‌دهد ارزیابی درستی از این تصدی‌گری‌ها در دولت وجود ندارد. اسماعیلی اضافه کرد: آلومینیوم المهدی نیز با قیمت بسیار پایینی واگذار شد که مجموع شمش و قراضه موجود در آن ۳۵۰ تن محاسبه شد که ۱۳۵ هزار تن شمش و ضایعات در آن کارخانه وجود داشت و ۵۰۰ میلیارد تومان هم زیر قیمت واگذار شد که با اعتراض مردم مواجه شد که با بررسی مجدد هیأت تجدید نظر ۳۴۶ میلیارد تومان به قیمت اولیه اضافه کرد. /تسنیم 

رشد اقتصادی کانادا کاهش می‌یابد

اقتصاد کانادا سال ۲۰۱۸ را با عملکردی فراتر از حد انتظار پشت سر گذاشت به گونه‌ای که نرخ بیکاری به پایین‌ترین سطح ۴۰ سال اخیر رسید و رشد اقتصادی به 3درصد رسید. با این حال به نظر می‌رسد که سال آینده، سال سختی برای اقتصاد کانادا خواهد بود. دولت کانادا در گزارشی پیش بینی کرده است رشد اقتصادی سال ۲۰۱۹ کانادا به دو درصد کاهش یابد. علاوه بر کاهش بهای نفت در بازار‌های جهانی، ریزش اخیر در بازار‌های مالی، بریگزیت و بی ثباتی در عرصه سیاسی آمریکا که بزرگ‌ترین شریک تجاری کانادا محسوب می‌شود از جمله عواملی هستند که بر رشد اقتصاد کانادا تأثیر منفی خواهند داشت.

قیمت تضمینی گندم در بودجه ۱۷۰۰ تومان تعیین می‌شود

سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از جزئیات جلسه ۴ نفره وزیر جهاد، رئیس مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد که توافق شده قیمت خرید تضمینی گندم در بودجه، ۱۷۰۰ تومان تعیین شود. /فارس

کالا‌های ایران بیشتر به کدام کشور‌ها صادر شدند؟

صادرات غیرنفتی ایران در ۹ ماهه سال‌جاری با رشد ۵ درصدی به ۳۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون دلار رسید.  اقلام عمده صادراتی ایران در این مدت به ترتیب میعانات گازی به ارزش ۲ میلیارد و ۷۷۶ میلیون دلار و سهم ارزشی ۸ و ۳۲ صدم درصد، گاز طبیعی مایع شده به ارزش یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون دلار و سهم ارزش ۵ و ۴۴ صدم درصد، پروپان مایع شده به ارزش یک میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار و سهم ارزشی ۴ و ۷ صدم درصد، متانول به ارزش یک میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳ و ۴۲ صدم درصد و سایر روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین به ارزش یک میلیارد و ۱۱۳ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳ و ۳۴ صدم درصد بوده است. گزارش گمرک ایران حاکی از آن است که در مدت مذکور ۳۴ و ۳۴ صدم درصد از ارزش کل صادرات ایران مربوط به پتروشیمی‌ها، ۸ و ۳۲ صدم درصد مربوط به میعانات گازی و ۵۷ و ۳۴ صدم درصد مربوط به سایر کالا‌ها بوده است.  در این مدت مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران به ترتیب پنج کشور عراق با ۶ میلیارد و ۹۲۹ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲۰ و ۷۷ صدم درصد، چین با ۶ میلیارد و ۷۴۹ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲۰ و ۲۳ صدم درصد، امارات متحده عربی با ۵ میلیارد و ۱۳۴ میلیون دلار و سهم ارزشی ۱۵ و ۳۹ صدم درصد، افغانستان با ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون دلار و سهم ارزشی ۷ درصد و ترکیه با یک میلیارد و ۹۱۲ میلیون دلار و سهم ارزشی ۵ و ۷۳ صدم درصد بوده‌اند. عراق طی این مدت رتبه اول را در بین کشور‌های مقاصد صادراتی ایران کسب کرده است به طوری  که میزان صادرات به این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۴۸ و ۷۰ صدم درصدی از نظر ارزش دلاری همراه بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
اصل 44 مطمئنا برای این است که با قانون کشور را بین خود تقسیم کنند. مگر می شود به این را حتی بیت المال را بخشید. مگر مهریه مادرانشان است. چرا تمام کار خانه های واگزار شده هیچ پیشرفتی نکردند و همه در حال احتضار به سر می برنند. بیش از این کشور را حراج نکنید اصل 44 با تعطیل شود. و مدیرانی از کشور های دیگر برای مدیرت آنها با سلیقه مدیر معتبر جارجی آورده شود. مانند کشور های عربی اطرافمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
هزاران لایک
وقتی مربی خارجی می اوریم باید مدیر خارجی هم بیاد تا .زور نبست که ..بلد نیستیماقتصاد دزست بشه
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
مدل چک رو هم صیادی کردند






باز شد همون آش و همون کاسه.
شده شما مالتو به خانوادت گرون بفروشی؟ ممکنه بهش تخفیف هم بدی!
حالا این داستانه واگذاری ها هم هست!دولت که نمیاد به بچه های خانواده سران خیلی ارشد نظام به قیمت روز کارخونه بفروشه! یجورایی خواسته هبه کنه ولی قیافه واگذاری هم داشته باشه واسه همین 10 میلیارد گرفته 2000 میلیاردشم گفته ندادیم ندادی! اسمش میشه خصوصی سازی موفق!!
بله کاملا از حالت عمومی به خصوصی تبدیل شده کارخونه !!
اینست معنی خصوصی سازی در ایران!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
یک نتیجه اینکه خصوصی سازی صد در صد در ایران جواب نمیده چون فساد توش غوغا میکنه.
شاید ترکیب دولتی و خصوصی جواب بده. باید امتحان بشه
اقای نماینده این قیمتها را کجا میاورید، قیمت کارخانه مهم نیست برگشت سرمایه نداشته باشد و یا نرخ برگشت سرمایه ان کاهشی باشد این کارخانه در بلند مدت ورشکسته است و قادر به پرداخت دیون و حقوق کارکنان خود نخواهد شد و در دنیا این نوع کارخانه یا شرکتها را غلیرغم دارایی های ثابت بالا چوب حراج یه واحد پول کشور یعنی یه ریال میزنند مثل پان امریکن و بساری از بانکها و شرکتهای بزرگ دنیا که زمانی غولی بودند و الان نیستند و حداقل بدهی ندارند تا اینکه میبودند و بدهی قابل توجهی به گردن مردم و دولت میانداختن
امور دنیا را از دنیا مداران و امور الهی را از خدا باید اموخت
قیمت و ارزش فعلی در فروش برای خریدار مهم نیست به این امر توجه کنید
چرا قوه قضاییه به حراج اموال دولتی که دههاهزار میلیارد تومان است رسید گی نمی کند اما از یمک پناهنده بی خانمان قانونی خراج می گیرد
لطفا به جای تمرکز روی حذف یارانه بگیران تمرکز کنید ببینید کجا کارخانه 5000 ملیاردی را 600 ملیارد یعنی یک دهم قیمت آن فروخته اند ببینید چند مورد اینچنین وجود داره پالایشگاه کرمانشاه -ماشین سازی تبریز و ..
روی هم جمع بزنید که می شود زیر ۱۰ میلیارد دلار برای گاز و روغن و بقیه ان چه اجناسی صادر می شود
روپیه را هند زیاد چاپ‌ کنه و‌پول نفت ایران را به روپیه بده یعنی دیگه هیچ
اقا به جای واگذاری کارخانجات به یک عده دزد و قالتاق که اغاب وابستگان دولت هستند چون ناکارامدی مدیران دولتی محرز شده از طرفی واگذاری کارخانجات هم عملا یعنی بخشیدن ان به فک و فامیل دولت و سپاه و آخوندها و تعطیلی اون کارخانه پی عاقلانه ترین کار واگذاری سه قوه به پیماکاران خارجی است تا اونها کشور را اداره کنند به جای وارد کردن جنس بنجل از چین کشور را به پیمانکاران چینی و کره ای واگذار کنید
من نمیدونم چرا مشتقات نفت رو جزو صادرات غیر نفتی میدونید؟
پتروشیمی و روغن و گاز و... حالا اگه نفت نبود چی کار میکردید؟
همینجوریه که کشورهای اروپایی از ما عقب تر هستن
در ثانی کسی نیست جلوی فسادها تو خصوصی سازی رو بگیره؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی