بازدید 4257
۲

جوابیه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به خبر «تابناک»

در بخشی از این نامه به موضوع استیضاح وزیر علوم نیز اشاره شده است. با توجه به این که یکی از بند‌های مطرح شده در استیضاح وزیر علوم توسط برخی از استیضاح کنندگان محترم، موضوع نظام آموزش مهارتی است، لازم است که نمایندگان محترم در جریان وضعیت واقعی این دانشگاه در اجرای برنامه ششم توسعه قرار گیرند و اساسا رسالت دانشگاه نیز روشنگری در این خصوص است.
کد خبر: ۸۶۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 17 December 2018
پیرو درج خبری با عنوان «پاتک عجیب و به ظاهر موثر وزارت علوم به طرح استیضاح وزیر»، دانشگاه فنی و حرفه‌ای جوابیه‌ای ارسال کرده که وفق قانون عینا درج می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه که به امضای حسین سلمانی، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی این دانشگاه رسیده و مشتمل بر شش بند است، به شرح زیر است:

۱- نخست، از همه دل سوزان علم، آگاهی و توسعه دانش و بخصوص رسانه‌هایی که مشوقانه پیگیر مطالبات افکار عمومی هستند، از جمله پایگاه خبری وزین تابناک که در مطلب خود به گوشه‌ای از تلاش‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای استفاده از همه ظرفیت‌های موجود جهت توسعه فن و دانش کاربردی در کشور اشاره کرده است، تقدیر و تشکر می‌نماییم.

۲- همانگونه که خود نیز به صراحت اعلام کرده‌اید در این خبر تنها گوشه‌ای از مکاتبات دانشگاه فنی و حرفه‌ای منعکس شده است، مکاتباتی که برای دانشگاه نوپا و مهارت محور فنی و حرفه‌ای یک ضرورت به شمار می‌رود و نباید به تلاش برای استفاده از این ظرفیت برای آبادانی کشور و رفع معضل بیکاری خرده گرفت.

۳- حجم و تعداد مکاتبات صورت گرفته مدیران دانشگاه فنی و حرفه‌ای چه در مرکز و چه در استان‌ها جهت مطرح کردن مشکلات واحد‌های این دانشگاه و در جریان قرار دادن و مطلع ساختن نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات اجرایی در سراسر کشور بسیار گسترده است و نامه مورد اشاره آن پایگاه خبری یکی از این نمونه‌ها می‌باشد، طبیعی است تعطیلی مجلس در آن هفته و سفر، نمایندگان محترم به حوزه‌های انتخابیه خود و تقارن آن با روز دانشجو فرصت مغتنمی را فراهم آورده تا این عزیزان در جریان تحولات دانشگاه قرار گیرند.

۴- در بخشی از این نامه به موضوع استیضاح وزیر علوم نیز اشاره شده است. با توجه به این که یکی از بند‌های مطرح شده در استیضاح وزیر علوم توسط برخی از استیضاح کنندگان محترم، موضوع نظام آموزش مهارتی است، لازم است که نمایندگان محترم در جریان وضعیت واقعی این دانشگاه در اجرای برنامه ششم توسعه قرار گیرند و اساسا رسالت دانشگاه نیز روشنگری در این خصوص است.

در بند دوم محور‌های استیضاح وزیر علوم آمده است: عدم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی و عدم تعیین تکلیف حق التدریسان فنی و حرفه‌ای جامانده از استخدام آموزش و پرورش در سال ۹۰ على رغم تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه!

برای اطلاع خوانندگان محترم لازم است اشاره شود که اتفاقا در دولت تدبیر و امید و در این دوره وزارت علوم توجه و عنایت ویژه‌ای به دانشگاه فنی و حرفه‌ای داشته است چرا که مسئولان وزارت معتقدند یکی از عوامل افزایش بیکاران تحصیل کرده عدم مهارت کافی فارغ التحصیلان است و اتفاقا وزیر علوم بر تقویت آموزش‌های مهارتی تاکید ویژه داشته است. اعطای صدور مجوز ۳۲۸ کد رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته، همراهی در عقد تفاهم نامه با استانداران محترم، اختصاص بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مولد اشتغال در کنار تحصیل و توسعه دانشکده‌ها و آموزشکده‌های تابع دانشگاه فنی و حرفه‌ای و اعطای مجوز شورای برنامه ریزی درسی با عضویت صاحبنظران عرضه صنعت و خدمات، موافقت قطعی و اصولی با تشکیل آموزشکده در نقاط محروم بر اساس طرح آمایش سرزمینی مانند ایرانشهر، چابهار و...، اعطای اعتبارات مدیریت سبز و ساماندهی نزدیک به هزار متقاضی جامانده از استخدام آموزش و پرورش بند ذال در مدت کمتر از ۳ ماه پس از صدور مجوز سازمان امور اداری و استخدامی در شهریور ۹۷ و موارد دیگر از اقدامات ارزنده وزارت علوم در یک سال گذشته در حمایت از دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های عالی مهارتی بوده است که مستندات مربوط قابل ارائه می‌باشد. همچنین پیگیری تبدیل وضعیت بیش از ۳۵۰۰ نیروی قراردادی که تعدادی از این عزیزان سابق بالای ۱۰ سال خدمت را در نقاط دورافتاده و محروم دارند و در این دانشگاه مشغول به خدمت می‌باشند، از اقدامات و تقاضا‌های مجدانه دانشگاه از متولیان امر است.

از طرفی در نامه خام منتشره در آن سایت اگر به خوبی مطالعه می‌شد، تقاضای مساعدت مالی، اختصاص سهمی از اعتبارات استانی به تجهیز کارگاه و آزمایشگاه، کمک به اصلاح قوانین پذیرش دانشجوی تربیت دبیر فنی، استادکار و سرپرست بخش با توجه به نیاز وزارت آموزش و پرورش و تفاهم نامه‌های دو و چند جانبه با آن وزارت اشاره شده است تا از ظرفیت قانون‌گذاران محترم کشور در حل مشکلات جامعه على الخصوص اشتغال بهره گرفته شود.

۵- لازم به یادآوری است وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همان گونه که نویسنده محترم مطلب هم اذعان کرده است به دنبال توسعه می‌باشد و این موضوع نشان از توجه ویژه وزارت متبوع به دانشگاه فنی و حرفه‌ای است و لازم است که نگاه وزارت خانه را به اطلاع نمایندگان محترم برسانیم.

۶- در خاتمه. تاکید می‌گردد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مرز اشتغال و مهارت کشور حرکت نموده و ضمن احترام به حق قانونی قوه مقننه، اعتقاد دارد تحقق اهداف و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در آموزش نیروی انسانی ماهر و خلاق نیازمند استمرار فضای آرام حاکم بر دانشگاه‌ها می‌باشد؛ لذا این دانشگاه رشد و توسعه نظام آموزش عالی کشور را به عنوان یک رسالت خطیر دنبال می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بله شما فرمودید و مردم هم باور کردند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ا
کلا در جواب نوشتن: خوب کاری کردیم. فعلا همینه که هست. البته مودبانه
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی