بازدید 14180
«بلومبرگ» گزارش داد؛

بازی خطرناک و ماجراجویانه عربستان و امارات در یمن/ عرب ـ افغان های جدیدی در راهند!

در حالی که حدود سه سال از تجاوز عربستان و ائتلاف تحت هدایت آن به یمن می گذرد و هزاران کشته و زخمی حاصل این تجاوز بوده است، خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» در گزارشی از اتحاد عربستان با گروه تررویستی القاعده برای مقابله با انصارالله پرده برداشته است.
کد خبر: ۸۵۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 24 November 2018

در حالی که حدود سه سال از تجاوز عربستان و ائتلاف تحت هدایت آن به یمن می گذرد و هزاران کشته و زخمی حاصل این تجاوز بوده است، خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» در گزارشی از اتحاد عربستان با گروه تررویستی القاعده برای مقابله با انصارالله پرده برداشته است.

به گزارش «تابناک»؛ خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد، عربستان و امارات در جنگ علیه یمن از گروه های تروریستی کمک می گیرند که برخی از این گروه ها به تروریست های القاعده در یمن مرتبط هستند.

در این گزارش آمده است، عربستان و امارات در سال 2016 با کمک تروریست ها محاصره شهر تعز را شکستند و این اقدام آنها دیری نپایید که شکست خورد.

بلومبرگ اعلام کرد، با استناد به اظهارات برخی شهروندان یمنی برخی از مناطق تحت سیطره تروریست های القاعده در شهر تعز از آغاز سال 2018 تاکنون همچنان صحنه درگیری بین تروریست هاست که بر سر سیطره بر آن با یکدیگر در حال منازعه هستند.

در این گزارش تأکید شده است، حملات ائتلاف ضد یمن به این کشور و جنگی که در آن علیه شهروندان یمنی به پا کرده اند زمینه مساعدی را برای گسترش نفوذ تروریست های القاعده در یمن فراهم کرده است.

بازی خطرناک و ماجراجویانه عربستان و امارات در یمن/ عرب-افغان های جدیدی در راهند!

پیشتر نیز آسوشیتدپرس در گزارشی فاش کرده بود، ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان با تروریست های القاعده در یمن قراردادی سری را امضا کرده بودند و در آن توافقاتی درخصوص خروج برخی از تروریست های القاعده از برخی مناطق در مقابل پرداخت هزینه از سوی این ائتلاف صورت گرفته بود.

همچنین در گزارش آسوشیتدپرس تصریح شده بود، ائتلاف ضد یمن اقدام به عضوگیری از میان تروریست های القاعده در یمن می کرد.

آدام بارون، پژوهشگر شورای روابط خارجی اروپا در لندن ضمن هشدار نسبت به حضور سلفی ها و افزایش گروه های تروریستی مسلح در یمن گفت که اگر نیروهای انصارالله هم از صحنه حذف شوند، به سختی می توان از شر گروه های مسلح دارای گرایش سلفی رهایی یافت.

بازی خطرناک و ماجراجویانه عربستان و امارات در یمن/ عرب-افغان های جدیدی در راهند!

«فریا المسیلیمی»، وابسته به اندیشکده چاتم هوس در لندن نیز در این زمینه گفت: «عربستان سعودی و امارات متحده عربی با مسلح کردن آن ها، بازی خطرناک و ماجراجویانه ای را آغاز کرده اند. نظامی و مجهز کردن سلفی ها یک تهدید دوگانه است. آنها عرب ـ افغانی های جدیدی هستند (مانند بن لادن).

در پی جنگ یمن گروه القاعده توانست سلطه خود را بر برخی مناطق دورافتاده در شرق این کشور تقویت کند.

گروه های تکفیری نقش اصلی را در کنترل دیگر استان های جنوبی یمن از جمله عدن دارند؛ جایی که دولت قانونی (مستعفی) عبد ربه منصور هادی با فشارهایی از سوی جدایی طلبان نزدیک به امارات روبه روست.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۶ هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیرساخت های این کشور شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
آمریکا به بشریت خیانت کرد با حمایت از عربستان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
از کی باید حمایت می کرد ؟؟؟؟؟
مرگ بر آل سعود کودک کش



من نمیدانم در اجلاس امروز تهران این چه پیامی بود که روحانی به عربستان داده بود.
دشمن خوشحال است از برادر کشی مسلمان ها ! ادامه دهید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
تازه هدیه ۴۵۰ میلیون دلاری را رییس جمهور گفت ۴۵۰ میلیارد دلا،
ما به دلیل هم مرزی با یمن و سوریه بایستی به مسائل آنجا حساس بوده و حق خود بدانیم دخالت در امور آن کشورها رو.
هرقدر هزینه کردن از پول ملت بیچاره ایران در یمن و سوریه مباح است چون امنیت یمن و سوریه و حزب اله لبنان در واقع امنیت ماست!!
پاسخ ها
alireza
| United States of America |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
اخی تو چرا ژورنالیست نشدی با این همه حرف تو لفافه؟ ؟؟
حالت خوبه؟؟؟ عراق و سوریه و ...همسایه آمریکا و انگلستان و آلمان و ...هستن که دولت های این کشور ها از چند هزار کیلومتر اونور تر اومدن تو منطقه ما و نیرو پیاده کردن و دارن دخالت میکنن تو کشورهای منطقه ماو پول های مردم امریکا و انگلستان و ...تو منطقه ما خرج تروریستهای وهابی میکنن؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
متن نوشته ات معلومه که همون کاربر با نام نعمت هستی. باید یه کمی روی زبان فارسیت بیشتر کار کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
عزیزم حق با تو هست باید اول کشور خودمون اباد بشه اما واقعا دیگه نمیشه کلا بی تفاوت باشی مثلا داعش عراق رو میگرفت با ما هم مرز میشد بعدم ک رفت سراغ افغانستان اون ورم با ما هم مرز میشد. این یعنی محاصره و خطر. چون با گروه تروریستی ک چریکی میجنگه نمیشه توی شهر جنگید
دیروز در یکی از روستاهای شمال با بالا امدن اب رودخانه بعلت نداشتن پل برروی رودخانه یک دستگاه پراید با 4 نفر سرنشین مهندس جوان به داخل روخانه افتادند و بعد 30 ساعت هنوز از جانزه انها خبری نیست فکر می کنید با چقدر هزینه میشد یک پل مناسب روی این رودخانه احداث کرد ؟!! حالا این هموطنان عزیزمون هی بحث کنند که دخالت در یمن برای ملت ما خوب هست و ما باید جلوی نفوذ امریکا را بگیریم !!
والا خوبه تو سه سال جنگ ویرانگر همش 16هزار کشته!!!!

خودروسازا ما که کاری کردن که هر سال ما بیشتر سه سال جنگ تو یمن کشته داشته باشیم!!! بالا 18هزار کشته در سال!!!
و هیچ کسم واسش مهم نیست!
اگه عرب ها راست میگن کتابشون رو بیارن و ما هم کتابمون رو بیاریم و با هم بخوانیم . روز وحدت اسلام .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست