بازدید 13435

توصیه رئیس اتحادیه املاک به خریداران مسکن

کد خبر: ۸۴۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 26 October 2018

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران به متقاضیان بخش مسکن گفت: به اعتقاد من کسانی که قصد خرید دارند اقدام کنند. به فروشنده‌ها نیز توصیه می‌کنم واحدهای خود را بفروشند و با این هدف که مسکن گران می‌شود خانه را نگه ندارند

به گزارش ایسنا، جدیدترین آمار از بخش مسکن که توسط رییس اتحادیه املاک تهران ارایه شد نشان می‌دهد در مهرماه سال جاری قراردادهای خرید و فروش در کل کشور ۱۹ درصد افزایش داشته اما در شهر تهران ۳۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مصطفی‌قلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مهرماه سال جاری ۵۹۲ هزار و پنج قرارداد خرید و فروش در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: در پایتخت اما شاهد افت ۳۷ درصدی معاملات بوده‌ایم. مهرماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۱ هزار و ۳۲ قرارداد خرید و فروش در تهران داشتیم. این رقم در مهرماه ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۷ هزار و ۳۸۱ مورد بوده است.

خسروی هم‌چنین با اشاره به قراردادهای اجاره گفت: در کل کشور ۴۷۳ هزار و ۸۴ قرارداد اجاره در مهرماه به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل در همین بازه زمانی ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. در تهران نیز ۱۵ درصد کاهش قراردادهای اجاره را داشتیم. در مهرماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۴۰ قرارداد اجاره در تهران به امضا رسیده است. این رقم در ماه مشابه سال قبل ۱۵ هزار و ۸۴۱ مورد بود. علت افت قراردادهای اجاره به دو موضوع اقدام برای خرید توسط شهروندان در کل کشور و مهاجرت از تهران مربوط می‌شود.

رشد ۲۶ درصدی خرید و فروش در هفت ماهه سال جاری

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران آمار قراردادهای خرید و فروش مسکن در هفت ماهه نخست امسال را نیز اعلام و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴۳ هزار و ۶۶ مبایعه‌نامه (قرارداد خرید و فروش) در کل کشور به ثبت رسیده است. در زمان مشابه سال قبل این تعداد ۳۶۲ هزار و ۳۰۴ مورد بود که نشان می‌دهد قراردادهای خرید و فروش در کشور ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در بخش اجاره اما ۳۶۴ هزار و ۱۹۲ قرارداد در هفت ماهه امسال به ثبت رسیده که با توجه به ۴۱۹ هزار و ۶۲۹ اجاره‌نامه در همین بازه زمانی سال قبل قراردادهای اجاره ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. این رقم نیز به معنای تمدید اجاره نامه یا اقدام به خرید بوده است.

کاهش قراردادی خرید و اجاره در تهران

به گفته خسروی، در تهران نیز در هفت ماهه امسال ۱۰۵ هزار و ۶۳۷ مورد قرارداد خرید و فروش املاک به ثبت رسیده که با توجه به ۱۲۳ هزار و ۳۸۴ مبایعه‌نامه سال قبل، شاهد کاهش ۱۴ درصدی معاملات در تهران بوده‌ایم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یادآور شد: هفت ماهه امسال، اجاره نامه نیز در تهران ۱۵ درصد کاهش یافته است. از ابتدای امسال تا ۳۰ مهرماه ۱۰۷ هزار و ۴۳۵ قرارداد اجاره در تهران به امضا رسیده است. این عدد در هفت ماهه سال قبل ۱۲۶ هزار و ۵۵ مورد بوده است.

متقاضیان واقعی اقدام به خرید کنند

خسروی در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای به متقاضیان بخش مسکن دارید، گفت: به اعتقاد من کسانی که قصد خرید دارند اقدام کنند. به فروشنده‌ها نیز توصیه می‌کنم واحدهای خود را بفروشند و با این هدف که مسکن گران می‌شود خانه را نگه ندارند؛ زیرا اگر قیمت‌ها بالا برود ممکن است در شرایط رکود نتوانند خانه خود را بفروشند و مضافا این‌که در این صورت گران می‌فروشند و گران می‌خرند. مسکن پیشران اقتصاد است. گردش مالی در بخش مسکن باعث رونق اقتصادی می‌شود و ۱۷۴ شغل کلیدی را راه می‌اندازد. این اتفاق باعث می‌شود چرخ حوزه‌های مرتبط، کارخانجات و صنایع نیز بچرخد و اقتصاد راه بیفتد که برکت آن به کشور و مردم می‌رسد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در شهریورماه ۱۳۹۷ قیمت مسکن پایتخت در شرایطی کماکان به روند صعودی خود ادامه داد که معاملات در مسیر کاهش قرار گرفت. با این وجود، در شهریورماه ۱۳۹۷ رکورد افزایش ماهیانه و سالیانه قیمت مسکن طی شش ماه اخیر شکسته شد. آن‌طور که بانک مرکزی گزارش داد، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی شهر تهران ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۹.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۴.۱ درصد رشد نشان داد. معاملات اما همچون ماه‌های گذشته سیر نزولی داشت. در شهریورماه ۱۳۹۷ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۳.۹ و ۳۳.۵ درصد کاهش نشان داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
بله رئیس اتحادیه مشاوران املااااااااک خیلی دوست داره مردم خرید و فروش کنند. اما من به خریداران توصیه میکنم کمی صبر کنید، در صورتی که دلار به زیر 10 تومان رسید که شانس آن وجود دارد، آنهایی که کمین کرده اند برای گرانفروشی به خواسته خود نمی رسند.
به جای این توصیه های الکی و آبکی قیمت دلار را پایین بیاورید تا همه چیز ارزان شود تا کی میخواهید مملکت را در بحران نگه دارید.
مشت نمونه خروار است:
مدیران ما همیشه کوته بین و متوهمانه با مسایل برخورد میکنند. حتی اگر به آنها آمار و درصد و ... ارایه بدهید.
این را هم باید در نظر گرفت که مدیران ما چنان در مورد سایر مسایل صحبت میکنند که گویا وزیر یا ریس جمهوری با حلقه مشاوران و نهادهای کارشناسی هستند.
وقتی بخش مسکن دارای چنین رییس اتحادیه ای باشد از طرز تفکر اهالی مسکن هم بیش از این انتظار نمیرود.
خیلی زحمت کشیدین آقای ریس!
کلا مدیران و روسای ایرانی حرف نزنن سنگینتر هستند. حداقل واژه مدیر یا ریس رو تخریب نکنن. فکر میکنم این کمترین کاریه که میتونن بکنن
به اعتقاد من کسانی که قصد خرید دارند به هیچ عنوان خرید نکنند و فعلا اجاره کنند تا مالکین سودجو خانه ها روی دستشان باد کند.
کاش از کشورای پیشرفته مثل آلمان یا سوئد الگو برداری میشد که مسکن اینقدر دچار هرج و مرج نباشه و نشه دغدغه مردم.
چشم حتما اقدام به خريد ميكنيم،!!!با كدوم قدرت خريد؟
کجا آمار شهرستان رو دارید آخه
هیچ کسی کد رهگیری نمی گیره تو شهرستان، ملت رو تهدید هم می کنند. هیچ آماری ندارید ازشون خالی نبندید.
برای یه کد رهگیری یک هفته هر روز رفتم بنگاه که برام کد رهگیری بگیره، آخرش رفتم اتحادیه و با دعوا و درگیری برام کد رهگیری گرفت!
اونم یه برگه خالی که هیچ شباهتی به قرارداد محکم چهارصفحه ای کدرهگیری تهران نداشت!
الآن هم بعد از سه سال تحمل صاحبخونه بی انصاف به خاطر یه قرارداد ضعیف مجبورم بابت خونه خالی هم بهش اجاره بدم هم صبر کنم موعد قرارداد برسه تا پول پیشم رو پس بگیرم..!
می خواستم اون بندی که می گه اگر خواستی زودتر بلند شی می تونی با دادن یه ماه خسارت اجاره قرارداد رو فسخ کنی حتما تو قرارداد باشه، با تصور اینکه توی کد رهگیری هست پیگیریش کردم. اما بعدا فهمیدم قرارداد کد رهگیری شهرستان با تهران فرق داره و باید دستی توی همون قرارداد بنگاهی درخواست می کردم اضافه بشه!!
واقعا نظارت در شهرستان با تهران قابل مقایسه نیست.
بیت الله ستاریان کارشناس اقتصاد مسکن: بازارهای ارز و طلا به عنوان دو بازار موازی همواره در نوسانات اقتصاد کلان به صورت کوتاه مدت سرمایه‌ها را به سمت خود می‌کشند و بعد از تخلیه این بازارها سرمایه‌ها وارد مسکن می‌شود. دلار و سکه در دوره‌ای که جاذب هستند به صورت کوتاه مدت منابعی را به سمت خود جذب می‌کنند و بعد با ارزش افزوده‌ای به بخش مسکن می‌رود.
این کارشناس اقتصاد مسکن افزود حتی درصورت ادامه کاهش قیمت ارز در بخش مسکن هنوز ظرفیت جذب خواهد بود و رشد خواهد داشت و این رشد تا شش ماهه اول سال آینده ادامه پیدا می‌کند وی با بیان این‌که مسکن به نسبت دلار و سکه افزایش چندانی نداشته است، گفت: رشد قیمت ملک ۷۰ درصدی بوده در حالی که در بازار ارز جهش ۲۷۵ درصدی داشتیم. بنابراین مسکن با توجه به ماهیت دیرپذیر بودن باید خود را با قیمت ارز هماهنگ کند که این اتفاق در آینده رخ میدهد وی افزود همیشه جابه‌جایی در این دو بازار به همین صورت بوده که با تخلیه حباب بازار ارز و طلا، سرمایه‌ها با فاصله‌ی زمانی وارد مسکن می‌شود.قیمت مسکن پایتخت در شرایطی کماکان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد که معاملات در مسیر کاهش قرار دارد. با این وجود، در شهریورماه ۱۳۹۷ رکود افزایش ماهیانه و سالیانه قیمت مسکن طی شش ماه اخیر شکسته شد. آن‌طور که بانک مرکزی گزارش داد، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی شهر تهران ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۹.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۴.۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
یک کارشناس بازار مسکن معتقد است کاهش قیمت دلار در نیمه دوم سال تاثیر خود را به صورت رکود تورمی در بخش مسکن نشان می‌دهد.

بازار مسکن به طور میانگین ۷۴ درصد افزایش قیمت داشته و در برخی مناطق پررونق این عدد بیشتر بوده است. اگر سقف را ۱۰۰ درصد در نظر بگیریم و با بازارهای موازی مقایسه کنیم می‌بینیم که سکه و دلار در شش هفت ماه گذشته بیش از ۲۰۰ درصد رشد قیمت داشته‌اند. بنابراین مسکن با وجود افزایشی که داشته نتوانسته خودش را به بازارهای موازی نزدیک کند.

وی افزود: یکی از دلایل کند بودن سرعت رشد مسکن به ماهیت این بازار برمی‌گردد که یک بخش دیرپذیر است. از سوی دیگر توان تقاضا در بخش مسکن پایین است. هم‌چنین مسکن، یک کالای درشت است و هزینه خرید آن قابل مقایسه با دلار و سکه نیست. ریسک نقدشوندگی و سهل‌الوصول نبودن آن هم به عنوان عامل چهارم در عدم تمایل خریداران تاثیرگذار بوده است. این عوامل باعث شد سرمایه‌ها به سمت ارز و طلا برود.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: در عین حال وقتی بازارهای طلا و ارز به حالت اشباع و آرامش برسند سرمایه‌های سرگردان به حوزه مسکن می‌آید و بخش مصرفی که همیشه در بازار مسکن حضور داشته‌اند رغبتشان برای برگشت به بازار مسکن بیشتر خواهد شد.

پورحاجت با بیان این‌که در سال‌های گذشته عرضه و تقاضا در بخش مسکن تقریبا پایاپای بوده است، تاکید کرد: در حال حاضر بخش عرضه در کشور شرایط مناسبی ندارد. از سوی دیگر برای طیف مصرفی، شرایط بسیار سخت شده است؛ زیرا یک افزایش قیمت را تجربه کردیم و معتقدم در شش ماه آینده نیز این روند ادامه می‌یابد. چه بازار دلار به آرامش برسد و چه نرسد در هر دو صورت افزایش قیمت را در بازار مسکن خواهیم داشت. مسکن یک کالای تولیدی زمان‌بر است و بخش تولید در شرایط سختی که حتی اجزای کوچک ساختمانی در بازار به وفور یافت نمی‌شود با گرانی مصالح و نهاده‌های تولید مواجه شده است. لاجرم قیمت تمام شده واحدهای مسکونی که در آینده وارد بازار می‌شوند به مراتب بالاتر از مسکن‌های موجود خواهد بود.
قیمت ارزحدود۳۰۰ درصدرشدکرده اما قیمت مسکن ۸۰ درصدبالارفته پس هنوز۲۰۰ درصددیگه جای رشدداره که این اتفاق بتدریج انجام خواهدشدوهمه اینرامیدانند
بله معاملات مسکن سیرنزولی داره چون کسی فروشنده نیست
ذرت و پرت نکن که ما در آستانه زلزله خطرناک هستیم.
هرکس درشرایط امروزملکشوبفروشه هفته بعد همان ملک راباهملن قیمت نمیتواندبخرد
فقط چادر مسافرتی را گران نکنید که مرد سر پناهی داشته باشند
به نظرم بنده ، باید فقط در حد نیاز و گذران زندگی اقدام به خرید مسکن در تهران باید کرد ..
هزینه های میلیاردی و گزاف در آینده نزدیک و پس از زلزله تهران ، همه بر باد فنا خواهد رفت !!!
خریدهای میلیاردی روی این دریاچه یخی که مثل تار عنکبوت متزلزل و سست به نظر میرسه ، کار عاقلانه ای نیست ...
زلزله تهران را در نظر داشته باشیم ...
زلزله ای که فاجعه قرن نامیده خواهد شد ...

ممنونم تابناک
چراکامنتهارامنتشرنمیکنید؟
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران به این املاکیهای از خدا بی خبر توصیه بفرمایند اینقدر قیمت مسکن رو نبرن بالا
نمی خریم .تا به قیمت تمام شده وتعیین قیمت مصالح بکار برده دران .با تایید ومهر کارشناس دادگستری ..ارایه فقط ار طریق اینترنت .ثبت فقط در دفاتر اصلی بدون کد رهیگری از املاکی هها ..بستن درب همه بنگاههای معاملاتی .باشد ...نمی خریم .در گوش کر شما می رود .یا نه .................جیب مردم قلک پولی شما نیست .بفهمید این را ........................
مردم اینروزهابه سایت های خبری معتبروبیطرف وامارواطلاعات صحیح دسترسی دارند همه میدانند که ارزچهارپنج برایرشده درحالیکه قیمت مسکن فقط ۸۰ درصدرشدکرده این یعنی موج های بعدی افزایش قیمت مسکن درراهند چه سایت هاوروزنامه های ضدمسکن مثل« د.ا» خوششان بیاید یانیاد این اتفاق حتماخواهدافتادبرای همین هم هست که معاملات کم شده چون مالکین بخوبی میدانندکه قیمت ملکشان بازهم افزایش خواهدیافت درنتیجه همه دست نگه داشته اندتاقیمت مسکن بارشد ۳۰۰-۴۰۰ درصدی ارز همسان شود
خود این املاکی ها خانه های مردم را با قیمت پائین می خرند و بسیار گرانتر آن را می فروشند. حالا که خانه های خریداری شده روی دستشان باد کرده ، امده ، مردم را به خریدن توصیه می کند ؟ کدام آدم احمقی توی گرونی خونه می خره ؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی