بازدید 13353

احترام امامزاده به متولي است

نگاه متفاوت به ساخت فيلم ضد اسلامي فتنه
کد خبر: ۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۰ 03 April 2008
سيد حسين طاهري

پس از انتشار كتاب ضاله آيات شيطاني و نيز پس از يك دوره كوتاه فترت، باز شاهد موج جديدي عليه اسلام و نبي مكرم ـ ‌صلوات الله عليه ـ در برخي از كشور‌هاي جهان هستيم.
هر چند ستيز با خدا و پيامبر، موضوع جديدي نيست و سايه شوم اين شجره خبيثه در ادوارگوناگون تاريخ ديده مي‌شود، اما آنچه امروز شاهد آن هستيم، نقشي است كه بسياري از جريان‌هاي فكري در داخل جهان اسلام، دانسته و ندانسته در كنار دشمنان قسم خورده دارند. خطاهايي كه عده‌اي به نام دوست و پيرو راستين اسلام با اشاعه مطالب و عقايد خرافي در حق فرستاده خدا و شريعت او روا مي‌دارند، كمتر از اقدامات موهن دشمنان نيست، چراكه غير از نشر اكاذيب در بين مسلمين خوراك لازم و سوژه مناسب نيز براي معاندين فراهم مي‌سازند تا با دستمايه قرار دادن آن، به ساحت قدس پيامبر توهين كنند و غلط‌هاي زيادي خود را با شاهد آوردن از اعمال اين قبيل افراد مستند نمايند.

براي مثال، هنگامي كه كاريكاتوريست دانماركي، تصويري خشن از پيامبر ارايه مي‌دهد، از سيره و حتي صورت كساني چون ملاعمر و علماي وهابي و رهبران ديني القاعده الهام و الگو مي‌گيرد.

اتهام موهوم و سراسر وهن‌آميز تروريست بودن به رسول اكرم و ادعاي پوچ و توخالي حمايت اسلام از تروريسم، خشونت و آدمكشي و بي‌توجهي به حقوق زن و زير پاي گذاشتن حقوق بشر، از مواردي است كه آشكارا در كارنامه عملكرد جريان‌هاي افراطي كه بر اعمال و رفتار خود مهر اسلامي مي‌زنند، مشاهده مي‌شود. حساب كنيد چند فيلم، گزارش، مقاله و كاريكاتور پس از شكل گرفتن جريان‌هاي مذهبي و سياسي طالبان و القاعده توسط نويسندگان، هنرمندان و فيلمسازان در غرب تهيه و منتشر شده است؟!

تمام اين آثار پس از پرداختن به رفتار ضد بشري اين گروه‌ها، مستقيم و غير مستقيم موضوع را به اصل اسلام ربط داده و اين همه را برآمده از متن شريعت مي‌دانند! و پيامبر اكرم را آورنده و مسبب آن قلمداد مي‌كنند. بديهي است، به رغم غرض و مرض‌هايي كه در پشت صحنه اين شايعات هست، براي نويسنده سطحي‌نگر اروپايي تفكيك بين اسلام با مسلماني، آن هم مسلماني كساني چون طالبان و القاعده و گروه‌هاي افراطي و تندرو مانند وهابي‌ها و سلفي‌ها، كاري سخت و دور از ذهن است. طبيعي است وقتي جلوداران اين قبيل جريان‌هاي بنيادگرا و تندرو، در عين حال كه سر مي‌برند و شكم مي‌درند و دست قطع مي‌كنند، خود را مريد پيامبر و پيرو اسلام و مجري احكام قرآن معرفي مي‌كنند و بر گفتار و پندار و كردار خود صبغه كاملا ديني مي‌زنند. منتقدان آنها پاي مؤسس شريعت را به ميان كشيده و همه چيز را به حساب او و شريعتي كه آورده است بگذارند.

وقتي كساني چون ماركس و لنين ـ كه فيلسوفان روزگار خود بودند ـ بي‌خيالي و بي‌حالي و سكوت و سازش و تنبلي برخي از سران و رجال دين را به حساب اصل ديانت گذاشته و مذهب را افيون توده‌ها مي‌نامند، از مشتي هنرمند ظاهربين چه توقع مي‌رود كه مو را از ماست كشيده و حساب اسلام را از كساني كه دزد عنوان ديانت هستند، جدا سازند؟!
آخرين نمونه از اين دست كارها را در فيلم فتنه و تأثيري كه خشونت گروه‌هاي افراطي بر ساختار اين فيلم دارد، شاهديم.
... در صحنه‌هايي از اين فيلم، قمه خوردن کودکان شيعه عراقي توسط مادرانشان در عاشورا و اعدام زني افغاني توسط طالبان در زمين فوتبالي در کابل نشان داده مي‌شود.

در بخش ديگر، فيلم بر حضور مسلمانان در هلند و اروپا متمرکز مي‌شود و تفاوت باورهاي ديني آنان را درباره زناکاران و جهاد و روابط همجنس‌گرايانه برجسته مي‌سازد و آنها را خطري براي جوامع اروپايي مطرح مي‌کند.
در اين فيلم کوتاه که «فتنه» نامگذاري شده، روايت کلامي وجود ندارد و فيلم صرفاً با کنار هم گذاشتن آيات و صحنه‌هايي از فيلم‌هاي تلويزيوني گوناگون و يا بريده روزنامه‌ها، روايت خود را پيش مي‌برد.

در اين فيلم، صحنه‌هايي از ويديوهاي سر بريدن غربيان توسط افراد گروه القاعده، سخن‌راني‌هاي شديداللحن خطباي اسلامي از شبکه تلويزيوني اقرء عربستان سعودي و صحنه‌هاي مربوط به کشته شدن کارگردان هلندي ضد اسلام، تئو فان خوخ (ون گوگ) به دست يک مراکشي مسلمان گنجانده شده است. در صحنه‌هايي از فيلم نيز يهودکشي و يهودستيزي از زبان امامان مساجد و جمعه که به زبان عربي سخنراني مي‌کنند، برجسته مي‌شود.
پس از آن تصاويري از رهبران ايران، از جمله محمود احمدي‌نژاد پخش مي‌شود که وعده مي‌دهد اسلام تمام جهان را فتح خواهد کرد. همچنين تهديدهاي گوناگون نسبت به سياستمداران ضداسلامي هلند از ديگر تصاوير اين فيلم هستند و ... .

آنچه مي‌بينيم و بسيار جاي تأسف دارد، اين كه تار و پود اين فيلم فتنه برانگيز را رفتار كساني مي‌سازد كه خود را مسلمان دو آتشه و پيرو پيامبر اكرم (ص) و انسان طراز قرآن معرفي مي‌كنند و با اين گونه اعمال سوژه و سناريو براي فيلمسازاني كه حتي اگر هدايت شده توسط دشمنان هم نباشند، به چنين كاري ترغيب مي‌شوند، فراهم مي‌آورند.
از ماست كه بر ماست؛ حتي اگر به دقت در قلمرو تشيع كه ما خود را پيرو راستين آن مي‌دانيم، بنگريم، كساني را مي‌بينيم كه به نام شيعه علي، ندانسته چگونه مشتي خرافات را به زلف ديانت گره مي‌زنند و بر قامت رعناي آن پيرايه‌ها به ناحق مي‌بندند، غافل از اين كه خود به دست خود، ريشه اسلام و تشيع را مي‌سوزانند و طرفه آن كه وقتي در يك گوشه از عالم، شخصي فتنه‌گر به حريم اسلام توهين مي‌كند، صداي وا اسلامايشان، گوش فلك را كر مي‌كند، غافل از اين كه اين آسياب دارد با آبي كه آن‌ها خود ندانسته ريخته‌اند، مي‌چرخد.

آيا اين افراد هيچ‌گاه نينديشيده‌اند آنچه به نام تعزيه و سوگواري و در اصل براي بزرگداشت ياد سرور آزادگان جهان بر پا مي‌دارند و در آن صحنه‌هايي را گزارش مي‌كنند كه از شنيدن آن موي بر تن هر شنونده آگاه كه درد دين دارد راست مي‌شود و بجاست از اين همه بي‌حرمتي جاهلانه در حق مقتداي شهيد شيعه، خون بگريد؛ كاري به مراتب بدتر و هتك حرمتي به مراتب بيشتر از فلان كاريكاتوريست نامسلمان دارند مرتكب مي‌شوند؟!
اگر فردا روزي، يك نقاش و رسام غربي، صحنه اي را كه امام از لشكر نفاق و جور براي بچه‌هاي خود و پيامبر التماس آب مي‌كند و يا زينب كبرا، اين شيرزن دشت كربلا، مويه‌كنان ضجه مي‌زند و طلب رحم از بي‌رحمان مي‌كند، به صورت كارتن درآورد، همين حضرات چه خواهند گفت؟! در حالي كه خود باعث و باني آنند!

آيا پيش از آن كاريكاتوريست و نويسنده و فيلمساز دانماركي و هلندي و يا هر جاي ديگر، اين خود ما نيستيم كه بايد مؤآخذه شويم و پاسخ دهيم كه به چه حقي ساحت قدس ديانتي كه براي نجات بشريت آمده است را با اين قبيل اراجيف من درآوردي ذليلانه آلوده مي‌سازيم؟
وقتي ما خود رعايت نمي‌كنيم و از رسول اعظم ـ صلوات الله عليه ـ و ائمه اطهار چهره‌هايي غير حقيقي مي‌سازيم و براي اثبات ادعاي خود نيز ده‌ها سند درست مي‌كنيم، از ديگراني كه هيچ عقد قلبي با اسلام و هيچ صيغه برادري با مسلمانان نخوانده‌اند، چه توقع داريم؟!

بيشتر مردم به ياد دارند در سال‌هاي پيش از انقلاب، در بسياري از شهر‌ها، مراسم عمركشان به پا مي‌شد و ... آيا اين موارد و ده‌ها مورد ديگر كه جز وهن اسلام، چيزي در بر نداشت، زمينه‌ساز هتاكي‌هاي امروز بيگانه در حق اسلام نشده است؟!
و آيا خرافاتي كه اكنون شاهد اشاعه آن در جامعه خود هستيم، بهترين دستمايه و خوراك براي تبليغات ضداسلامي در اختيار بيگانه مغرض قرار نمي‌دهد؟!

به آنچه امروز شاهد آنيم بايد از دو ديد بنگريم:
نخست عناد و كينه كهنه دشمنان قسم خورده در حق پيامبر اكرم (ص) و اولياي خدا كه در تاريخ وجود داشته داشت و شيطان كه از منظرين و مهلت داده شدگان است، جلودار اين حركت بوده و خواهد بود.
و دوم سهمي كه مسلمانان جاهل و جريان‌ها و نحله‌هاي اسلامي با اعمال و رفتار غير ديني خود دانسته و ندانسته در وقوع چنين رخدادهايي دارند و براي همين، پيش از بيگانه خودي‌ها هستند كه بايد بدانند احترام امامزاده به متولي آن است.

بايد بدانند به نام اسلام سخن گفتن و پاي هر گفتار و رفتار خود، مهر اسلامي زدن، مسئوليتي بزرگ است كه چنانچه در آن رعايت حزم و دقت نشود، به نام دين تمام خواهد شد. بايد بدانند زير چتر اسلام پنهان شدن و براي گريز از مسئوليت و گسترش دامنه اختيارات خود، همه چيز را به نام دين ثبت كردن، خيانت بزرگي است به مراتب زشت‌تر و خسارتبارتر از هتك حرمتي كه اين روز‌ها اردوگاه بيگانه نسبت به اسلام روا مي‌دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
حقيقتا" كه حق مطلب را ادا كردند وفرض براين است علما ودانشمندان اسلامي كه درد دين دارند هرچه زودتر وارد عمل شوند وبا زبان منطق جلوي انحرافات را بگيرند واعلام نمايند كه دين مبين اسلام ،دين رحمانيت است آنهم به صراحت كامل. بنظر مي بايستي با استفاده از روشهاي كار آمد و تبليغي نوين اين كار انجام دهند.
با سلام با اینکه بسیاری از مطالب نویسنده صحیح و قابل تامل است ولی به نظر می رسد ارایه این ملاک به مخاطب که حتما باید در تک تک رفتار خود مطابق میل دیگران رفتار کنیم واکنشی انفعالی و مرعوبانه است . آری سخن ایشان درباره برخی پیرایه ها صحیح است اما اگر قرار باشد ملاک فوق الذکر لحاظ شود اصل عزاداری هم زیر سوال میرود چرا که از نظر غربیان بی معناست و خود آزاری است .فراوش نکنیم که به گفته قران یهود و نصاری تا شما را به پیروی از خود وا ندارند از شما راضی نخواهند شد .اگر مناط شما پذیرفته شود میباید حتما این آیه و امثال آن همچون دشمنی بی حد حصر یهود با مسلمانان همگی از قرآن حذف شود .فراموش نکنیم مرعوب شدن و عقب نشینی مداوم بهانه گیری دشمنان را به پایان نخواهد رساند که این فرموده قرآن و تجربه ی ماست که می بینیم کشوری همچون ترکیه علی رغم تمام عقب نشینیها در برابر غرب به جرم اسلامی بودن هنوز اجازه ورود به اتحادیه اروپا و به اصطلاح کلوپ مسیحیان را نیافته است .البته نوشتار نویسنده در باب رفتارهای نا پسند برخی مسلمان نما سخنی پذیرفتنی است .
کاملاً موافقم. اگر نباشد که ما خود برای این افراد داستان آماده سازیم آنها نمیتوانند فیلم بر علیه ما بسازند.
ضمن اینکه نکته دیگر در تقبیح این فیلم میتواند این پیام را برای دیگران داشته باشد که ما از تفسیر ارائه شده در این فیلم بعنوان اسلام داریم دفاع میکنیم که این به مراتب بدتر است. فکر میکنم اگر میتوانستیم لبه تیز تیغ را به سوی خود غربیها برگردانده و اعلام میکردیم که ما نیز با روایت تندرو از اسلام و تفسیر ترور دیگران از قران مخالفیم و کسانی که دم از دمکراسی میزنند حامی این گروههای معاند در اصل با اسلام هستند.
هیچ مسلمانی موافق صحنه ها و تفسیرهای ارائه شده از قرآن در این فیلم نمیباشد مگر آنکه تعلق به گروههای افراطی چون القاعده، طالبان، وهابیت، و ... داشته باشد.
در این راستا ما مسئول هستیم چرا که به دستورالعملهای دین عمل نکردیم:
مگر نگفتند کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم. چرا مسلمانان الگوی رفتاری در دنیا نیستند و اینقدر با یکدیگر دشمنی میکنند.
مگر نه اینکه گفتند به بتهای کفار توهین نکنید تا به خدای شما اهانت نشود. پس چرا حتی ما در داخل خود مسلمانان شاهد تکفیر و تعزیر و... هستیم و هیچ کسی دم بر نمی آورد.
مگر نگفتند که اطلبوا العلم من المهد الی اللحد. پس چرا ما اینقدر در جوامع مسلمان بیسواد و بی فرهنگ داریم که بازیچه دست شیاطین قرار میگیرند.
و مگر امر به صدقه، اطعام ایتام و مساکین، نیکی به همسایه، و هزاران امر به معروف دیگر نداریم که امروز جوامع مسلمان علیرغم داشتن بیشترین امکانات مادی و منابع غنی جزو فقیرترین و بیچاره ترین جوامع هستند.
خداوند توفیق دهد که بتوانیم عمل کنیم به آنچه رسول گرامی اسلام و پیامبر صلح و آزادی امر فرموده تا آنگاه هرگاه چنین شیطنتهایی شد هر انسان سلیم النفسی بنگرد بگویید اینها دروغ است چون پیروان این رسول و این طریقت انسانهایی والا و گرامی و صلح دوست هستند.
به امید ظهور منجی عالم بشریت.
با سلام نگاهي متفاوت و درعين حال درستي بود.
سلام
نگاه شما تا حدود زیادی درست است، اما یک نکته را نباید از ذهن دور داشت و آن اینکه اتفاقات درون جهان اسلام لزوما فرآیندهایی مستقل از اتفاقات خارجی نیست. به عنوان نمونه بستر لازم برای شکل گیری گروه های تندرویی مانند القاعده و حتی گروههای ما قبل آنها مانند حاکمان عربستان توسط همین کشورهای غربی بناشده است. چه بسا این کشورها خود راسا تمامی این گروهها را به وجود آورده و در هر مقطع کوشیده اند با ابزار جدید آنها را به کار گیرند. در مقطعی با حمایت از طالبان به کشتار بپردازند و در مقطع دیگر با نمایش طالبان به عنوان یک گروه اسلامی، مسلمانان را تحقیر کنند و در مقطع کنونی نیز با استناد به آنان به پيامبر توهین کنند. به هر حال هر چند بر مسلمانان است که همواره صف خود را از این گروههای تندرو جدا کنند اما نباید از نظر دور داشت که بسیاری از این تندرویها با هدایت مستقیم غرب صورت گرفته و اساسا مسایل داخلی مسلمانان قلمداد نمی شود.
یا علی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی