بازدید 8957

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: هیچ کس نمی‌تواند آینده نرخ ارز را در کشور پیش بینی کند!

به ‌رغم اعلام برخی آمارهای رسمی توسط نهادهای دولتی، تورم و افزایش قیمت‌ها به اندازه کافی مشهود است. افزایش قیمت‌ها تقریبا اندکی پس از صعود قیمت دلار در بازار آغاز شد. این تورم نخست در بازار کالاهای سرمایه‌ای مانند مسکن، سکه و طلا آغاز شد و در ادامه، بازار خودرو را هم تحت تأثیر قرار داد. در آخرین مرحله از این افزایش قیمت‌ها، بازار کالاهای مصرفی هم دستخوش تغییراتی اساسی شد و افزایش قیمت‌ها به مغازه‌های خرد هم رسید.
کد خبر: ۸۴۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 15 October 2018

هیچ کس نمی‌تواند آینده نرخ ارز در کشور را پیش بینی کند/ مشخص نیست قیمت‌ها تا کجا پیش خواهد رفتبه ‌رغم اعلام برخی آمارهای رسمی توسط نهادهای دولتی، تورم و افزایش قیمت‌ها به اندازه کافی مشهود است. افزایش قیمت‌ها تقریبا اندکی پس از صعود قیمت دلار در بازار آغاز شد. این تورم نخست در بازار کالاهای سرمایه‌ای مانند مسکن، سکه و طلا آغاز شد و در ادامه، بازار خودرو را هم تحت تأثیر قرار داد. در آخرین مرحله از این افزایش قیمت‌ها، بازار کالاهای مصرفی هم دستخوش تغییراتی اساسی شد و افزایش قیمت‌ها به مغازه‌های خرد هم رسید.

به گزارش «تابناک»؛ افزایش قیمت ارز باعث شده که سفره های مردم و به ویژه قشرهای ضعیف و حقوق بگیر، بیش از هر زمان دیگری کوچکتر شود و البته ادامه این روند، ممکن است در آینده ای نه چندان دور آسیب های زیانباری را در کل جامعه ایجاد کند.

همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از فعالان اجتماعی و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است. بسیاری از آنان بر این باورند که ریشه این مشکلات در نبود قانون مشخص و به عبارت دیگر، برخی خلأهای قانونی، مدیریت نادرست در اداره بازارها و نداشتن استراتژی مشخص در این زمینه است.

علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: مردم با تورم افسارگسیخته روبه رو هستند و هر روز شاهدیم که قیمت ها نجومی رو به افزایش است و جالب آنکه هیچ کس در این خصوص پاسخگو نیست و تمام فشار آن بر مردم است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این که چرا بازار ارز این گونه به هم ریخته است، گفت: دلایل گوناگونی برای به هم ریختگی در بازار ارز وجود دارد، ولی بحث افزایش نرخ دلار، بخشی مربوط به سیاست‌های اقتصاد کلان، بخشی مربوط به هیجانات، التهابات و تشویش اذهان مردم و بخشی هم مربوط به اعتماد مردم به دولت است.

البته برخی عوامل خارجی، از جمله تحریم ها نیز باعث ایجاد این وضعیت شده و در واقع فشارهای اقتصادی که دولت های خارجی به کشور وارد می کنند، بازار ارز را در کشور تحت تأثیر قرار داده و باعث بروز این مشکلات در کشور شده است.

وی همچنین ادامه داد: غیر از این موارد، تصمیماتی هم که از سوی دولت برای کنترل این موضوع گرفته شد، در آشفتگی بازار تأثیر داشته است. قرار بود دولت بازار ارز ثانویه را راه اندازی کند، ولی به عناوین مختلف، این کار را انجام نمی داد و در نهایت هم با فشاری که از سوی مجلس و برخی دیگر از نهادها وارد شد، مجبور به اجرای آن شد.

وی افزود: بازار ارز ثانویه روش خوبی بود؛ اما دولت آن را ناقص اجرا کرد و این اجرای ناقص، اوضاع نابسامان بازار ارز را تشدید کرد و نه تنها نتوانست کمکی به کاهش قیمت ها کند، بلکه خود یکی از عوامل افزایش قیمت شده و ما اکنون شاهد سه نرخ در بازارها هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: یکی از کارهایی که دولت در اوضاع کنونی می تواند انجام دهد که به بخش اقتصادی کمک کند، این است که هر چه زودتر تکلیف دو وزارتخانه اقتصادی کشور را مشخص کند. هم اکنون کشور بدون وزیر اقتصاد اداره می شود و بسیاری از مدیران این وزارتخانه ها نیز یا بازنشسته شدند یا در شرف بازنشستگی هستند و در واقع انگیزه ای برای کار ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: ترمیم در کابینه نیز یکی دیگر از راهکارهای برون رفت از این مشکلات است و می شود با روی کار آوردن افراد باتجربه و جسور، برخی از این مشکلات را ریشه ای حل کرد.

این نماینده در پاسخ به این که تکلیف ارز در کشور چه می شود و روند افزایش ها تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: با اوضاع کنونی، کسی نمی تواند آینده نرخ ارز در کشور را پیش بینی کند و تا هنگامی که دولت نخواهد، این موضوع را حل کند، مشخص نیست قیمت ها تا کجا پیش برود!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۱
درسته نمیشه نرخ ارز را پیش بینی کردچون هیچ برنامه واراده ای برای کنترلش وجودنداره
احتراما این به این دلیل است که همگی متخصص سان در کشور از جمله در مجلس شورای اسلامی ایران متخصص نیستند و فقط یک مدرک بدهید در راه خدا گرفته اندو اینکه چند صباحی از این خان نعمت برداشت کنند و ... بجای سر تکان دادن جلوی ایشان کشاکی کمی فکر را تکان می دادند و تراوشهای آن را به این شکل بیرون می دادند...
متاسفانه فقط و
متاسفم
چرا سایتهای مربوط به قیمت کالاها را فیلیتر کرده اند؟ آیا مردم لیاقت اطلاع از قیمت کالا را هم ندارند؟ این است گفتمان برتر؟
چرا در چنین شرایطی رییس جمهور در معرفی وزیران بر کنار شده تعلل می کند؟ آیا در فکر مقابله با تصمیم مجلس است؟ یا اینکه دولت گرانی را رها و خود را مسِئول نمی داند!
گرانی کمر هر ایرانی راشکست نارضایتی دارد ریشه می زند
وضعیت فعلی بورس عینا مشابه سال ۹۲ هست درآن سال هم بواسطه سه برابرشدن نرخ ارزبورس جهش خیره کننده ای کرد و شاخص کل تا ۹۰ هزارواحدهم پیش رفت اماازدی ماه. همان سال ریزش های سهمیگن بورس اغازشد وشاخص کل تا۶۰ هزارواحد سقوط مرد و تا۴ سال بعد دایما درحال درجازدن بود همان اتفاق الان درحال تکراراست !!!
بخذا این کشور اگه کلا مسئول نداشته باشه بهتر اداره میشه
حتی قیمت گوجه فرنگی و هویج را هم کسی نمی تونه پیش بینی کنه چه برسه به دلار
تا سه نشه بازی نشه .
پیش بینی لازم نیست
داریم می بینیم
احتمالا ۲۴ هزارتومان چون سرمایه داران و دولت اینطور میخواهند
وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی رو برکنار کردید. آیا قیمت ارز و سکه پائین اومد؟؟
بنظرمی رسد ابن اوضاع واحوال آشفته اصلا نیاز به وجود دولت ندارد مملکت بدون حضور آنان به همین صورت در گزدش است پس با حذف دولت بی ثمردرکلی از هزینه ها ی کشورصرفجویی خواهدشد
غلط کردم که به رفقا پیشنهاد دادم به روحانی رای بدهیم. این کشور بدون وزرای اقتصادی اداره میشه !!!!!!
بجز دةلت تدبير و اميد البته
افزایش نرخ ارز از همان زمانیکه که نرخ دلار ٧ تومان (٧٠ ریال) بود، فقط و فقط ناشی از یک بک مجموعه اشتباهات بنیانی و ناکارآمدی دولتی است:

هر کشوری که علائم ذیل را داشته باشه؛

١- عدم استقلال واقعی بانک مرکزی
٢- چاپ بدون قاعده و اصول بانکداری پول ملی
٣- دستکاری تعمدی نرخ ارز
٤- ساختن بازارهای غیر متعارف و متعدد ارزی
٥- رانت خواری پیدا و پنهان از نوسات و اختلافات بازارهای ارز
٦- اختلاسات ارزی
٧- مرتبط کردن ارز به امور ایدئولوژیک
٨- تنش های سیاسی ایجاد کردن

سوئیس هم که باشه به خاک سیاه می شینه.
آقای نماینده شما از وضعیت خزانه خبر نداری که دائما دولت دولت می گویید؟شما نمی دانید وامهای سر رسید شده ایران امسال ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است؟نمی دانید این مقدار ارز یعنی چقدر؟با چماق هیچ قیمتی پایین نیامده بلکه ناگهان جهش یونانی داری داشته.قیمت ارز باید منطقی و با نرخ تورم بالا رود در غیر این صورت گیم اور می شویم.
یکی از کسانی که بایستی پاسخگو به مردم باشد خود ایشان به عنوان نماینده و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می باشد .
عضو کمیسیون اقتصادی کهحتی نداند قیمت ارز به کجا می رود بودن و یا نبودنش در کمیسیون اقتصادی چه فرقی می کند.
جالب است‌ هنگامیکه حتی بر اساس شرایط بین الملی قیمت نفت بالا‌می رود و اوضاع اقتصادی مطلوب می شود همه مسئولین باد کرده و خود را در موفقیت سهیم می دانند ولی وقتی در اثر بی برنامه گی و بی تدبیری خودشان اوضاع مثل امروز به هم‌می ریزی جوری صحبت می کنند که گویا اصلا از اول مسئولیت نداشته اند
پس این برنامه ۵۰ ساله کشک است
شما فکر می کنید هیچ کس نمی تواند.. حلقه خودی ها که از تصمیمات حضرات زودتر از بقیه مردم با خبر می شونند .. دلارها و سکه را کمی ارزان تر فروخته و خودروهای میلیاردی را کمی ارزانتر فروخته و املاک را کمی ارزانتر فروخته به یک سفر اروپایی می رونند و به ریش این مردم بحران زده می خندند و وقتی مردم عادی متوجه جام زهر سوم می شونند که دیگر خیلی دیر است و هزاران نفر به میدان فردوسی هجوم می برنند برای فروش ارز و سکه که ناگهان قیمتها از نصف هم کمتر شده اند و همه فروشنده هستند و یک قطعه دیگری در بهشت زهرا به اسم جام زهر سوم افتتاح می شود
یه یار دسته جمعی این ها جمع میشن می گن میاد پایین بعد یکی یکی میان میگن معلوم نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی