بازدید 4098

جلیلی: باید مردم را اقناع کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلاب را متکی به قدرت مردم دانست و گفت: برگزاری جلسات مهم نیست بلکه باید مردم را با نتایج جلسات و فعالیت ها اقناع کرد.
کد خبر: ۸۴۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱ 14 October 2018

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلاب را متکی به قدرت مردم دانست و گفت: برگزاری جلسات مهم نیست بلکه باید مردم را با نتایج جلسات و فعالیت ها اقناع کرد.

به گزارش ایرنا سعید جلیلی شامگاه یکشنبه در نشست تبیین ابعاد فرهنگی و سیاسی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: نیروی انقلابی به کتاب، اردو، جلسه و اینها اکتفا نمی کند بلکه باید از این طریق مردم را اقناع کند و وقتی مردم به تفکر انقلابی اعتماد پیدا کردند، متوجه کارآمدی می شوند.
وی گفت: مهمتر از انتخابات هم داریم و روز به روزمان مهم است بنابراین نمی توان همه چیز را رها کرد و فقط برای انتخابات وارد میدان شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: آنچه این روزها خیلی از اذهان جامعه را تشویش می کند این است که در این مرحله از انقلاب آیا وظیفه خود را درست انجام می دهیم یا خیر.
وی افزود: این دغدغه افرادی است که به انقلاب پیوستگی دارند، اینکه وظیفه خود را به درستی انجام می دهیم یا نه مهم است موضوعی که در همه زمان ها دغدغه مومنین بوده است.
جلیلی اظهار داشت: خاصیت نشست های اینچنینی باید این باشد که با هم مباحثه، گفت و گو و هم اندیشی کنیم که آیا وظیفه خود را انجام می دهیم یا تعارف داریم.
وی گفت: شاید در ارزیابی ها افرادی بگویند کار خود را درست انجام نداده ایم که حرف بی ربطی نیست و دلیل آن گلایه هایی است که همه از همدیگر داریم.
وی با تاکید بر اینکه تاثیرگذاری و نتیجه نشست ها و جلسات بسیار مهم است افزود: در شرایطی که طرف مقابل با همه وجود پای کار آمده و به صراحت می گوید هر آنچه دارد علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده می کند، باید هوشیار بود.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمن تعارف را کنار گذاشته است و اگر دستکش مخملی داشتند آن را هم درآورده اند لذا در چنین شرایطی انجام فعالیت های فردی، گروهی و اجتماعی و رسیدن به نتایج مطلوب مهم است.
وی اظهار داشت: کسانی که در انقلاب دغدغه دارند نمی توانند نسبت به روند انقلاب بی تفاوت باشند ضمن اینکه باید بدانیم هر کس وسعی دارد و باید به اندازه وسع خود کار کند اما آیا اندازه وسع خود عمل کرده ایم یا خیر؟
جلیلی با بیان اینکه باید تکلیف خود را بدانیم و وسع خود را بشناسیم گفت: اگر حرکت جمعی داشته باشیم بسیار خوب است اما نه اینکه اگر موفق نشدیم بی خیال شویم بلکه هر کس به اندازه خود وظایفش را انجام دهد.
وی گفت: اگر در جامعه کار غلطی می بینید باید بیان کنید در حقیقت قبل از اینکه کار غلطی شکل بگیرد باید وظیفه خود را انجام دهید و خیلی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به خاطر این است که فرد مسئول آنقدر درگیر روزمرگی است و وقتی کنار می رود دیگر به امور توجه نمی کند لذا چرخه ناقص شکل می گیرد.
وی افزود: دولت در سایه تشکیلات نیست بلکه گفتمان و احساس مسئولیت همگانی است و اگر کارها به صورت گروهی و هم افزایی انجام شود خیلی بهتر است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی دارای 40 سال کارنامه موفق قابل افتخار است اما برخی اذعان دارند ناکارآمدی نظام قابل انکار نیست و این به چه معناست.
وی اضافه کرد: اگر نظام ما ناکارآمد است پس چرا اینقدر عربده می کشند، اگر نظام ناکارآمد است چرا به اعتراف مراکز دنیا گفته می شود ایران امروز در زمینه پیشرفت جزو 10 کشور اول دنیاست آیا می توان اینها را پوشاند.
جلیلی گفت: یک فضای مجازی و یک فضای واقعی می سازند اما فضای مجازی با واقعی بسیار متفاوت است و باید این فضا را شکست.
وی افزود: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در مناطق مختلف قابل تامل است و قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست و در طول تاریخ کشور این قدر عزت و افتخار نداشته که اکنون 6 قدرت بزرگ دنیا با کشور ما به گفت و گو می پردازند و قدرت تولید شده است.
وی گفت: خودشان می گویند در کانون ناامنی ها، ایران امن ترین کشور دنیاست پس چرا نظام را ناکارآمد می دانند بعد امروز طوری شده نیروی انقلاب خجالت می کشد از کارآمدی انقلاب دفاع کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اگر تحلیل غلط گفتمان غالب شود گاهی از تحریم فلج کننده بدتر است و گاهی ممکن است تحلیل غلط تمام ظرفیت ها را درگیر کند و وقتی تحلیل غلط در باور عموم رسوخ کرد اگر می خواهیم ظرفیت ها دوباره آزاد شود باید آن را عوض کرد و این نیاز به کار دارد.
وی گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند نمی شود به آمریکا اعتماد کرد و امروز همه به این نتیجه رسیده اند اما برای رسیدن به این مهم شما هزینه داده اید و کار مهم آن است که در زمان خودش انجام شود اگر در زمان خودش نباشد ممکن است هزینه های زیادی بدهیم.
جلیلی به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: قبل از اینکه برجام امضا شود اعلام کردیم برجام فرجام نخواهد داشت و وظیفه ما بود که نظر خود را اعلام کنیم.
وی گفت: مگر آنها می توانستند کاری علیه ما انجام دهند که دریغ کرده باشند و هر آنچه داشتند توانستند و اگر چیزی انجام ندادند نتوانسته اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمام تلاش طرف مقابل این است که به عنوان مثال نمی گذارند نفت خود را به فروش برسانیم آیا این تهدید است لذا باید این تهدید را تبدیل به فرصت کرد.
وی اظهار داشت: اینکه گفته می شود اجازه نمی دهیم از تنگه هرمز نفت عبور کند این راه جنگ اقتصادی است و تهدیدات نظامی و دفاعی جای خودش لذا ما می توانیم کشور را با همین توانمندی های اقتصادی تبدیل به قدرت کنیم تا این قدرت تبدیل به قطب صنعت نفت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی