بازدید 6963
در نتیجه تعلل اعضای شورای شهر؛

تهران در آستانه دوره دو ماهه دیگری برای بی شهردار شدن!

...تعللی که پیشتر نیز از این شورا سر زده است؛ اواخر اسفندماه ۹۶ خبر رسید نجفی، شهردار قبلی تهران از سمتش استعفا داده، ولی اعضای شورا همه چیز را به شوخی گرفتند تا سرانجام در اواخر فروردین ۹۷ نجفی از شهرداری تهران برود و اواخر اردیبهشت ماه، پس از کش و قوس‌های فراوان، افشانی جانشین وی شود.
کد خبر: ۸۴۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 09 October 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

شهرداری تهران که پیشتر محل خیز برداشتن برخی افراد نام آشنا برای تکیه زدن به کرسی ریاست جمهوری بود، حالا مدتی‌ است به منطقه سقوط آزاد شهرداران تبدیل شده است؛ اتفاقی که قرار است بار دیگر به زودی رخ دهد!

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه اصلاحیه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مجلس به تصویب رسید و با تأیید شورای نگهبان، جامه قانون پوشید، گمانه زنی‌ها درباره فهرست مشمولان این قانون بالا گرفت و هر روز نام های جدیدی در این خصوص مطرح شد تا جایی که شاهد انتشار فهرست‌های مختلفی بودیم که بر اساسشان، بین چند صد تا چند هزار تن باید از کار خود کناره گیری کنند.

فهرست‌هایی که هرچند دشوار است تشخیص دهیم کدامشان تطبیق کاملی با قانون دارند، در برخی گزینه‌ها با هم مشترک هستند و از جمله این گزینه ها، مشمول شدن شهرداران است؛ شهردارانی که یکی از مشهورترین هایشان، افشانی، شهردار تهران است که از قضا زمان زیادی نیست به این سمت منصوب شده است.

فردی بازنشسته که پس از کش و قوس‌های بسیار به سمت شهرداری تهران انتخاب شده و آن گونه که اعضای شورای شهر تهران مدعی هستند، نمی‌بایست مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شود؛ اما برخی اظهارنظرها، از جمله سخنان رئیس دیوان محاسبات کشورمان، حکایت از مشمول شدن وی دارد که معنایش خداحافظی افشانی با شهرداری تهران است.

این در حالی است که قانون یاد شده بر منع به کارگیری بازنشستگان در مجموعه‌هایی که به نحوی از انحا از بودجه ارتزاق می‌کنند، تأکید دارد و حتی از آن فراتر، در فهرست مشاغلی که مشمول ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان هستند، به شهرداران هم اشاره کرده است. مواردی که همه نشان می‌دهند، افشانی در پایان راهش در شهرداری تهران قرار دارد، مگر آنکه تن به تنزل جایگاه بدهد یا اتفاقی متفاوت رخ دهد.

درباره اتفاقی سخن می‌گوییم که ظاهرا اعضای شورای شهر تهران تمایل زیادی به رقم زدن آن دارد تا جایی که به جای تلاش برای جانشینی وی، می‌کوشند ابتدا از مسئولان مشمول شدن یا نشدن افشانی را استعلام کرده و سپس، راهی برای ابقای وی در سمتش، حتی در صورت مشمول شدن افشانی بیابند یا خلق کنند؛ راهی مانند خارج کردن افراد بازنشسته‌ای که انتخاب می‌شوند، از شمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان.

نکته جالب توجه اینجاست که می‌بینیم هیچ تکاپویی در شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار بعدی و جانشین افشانی در صورت الزام به کناره گیری وی از سمتش شکل نگرفته است. تکاپویی که می‌شد همزمان با استعلام گرفتن از مراجع ذی صلاح یا رایزنی‌ها برای ابقای افشانی آغاز شود تا مبادا کار به جایی برسد که افشانی به در خروج هدایت و بزرگترین و مهم‌ترین شهر کشورمان، بی شهردار شود.

تعللی که پیشتر نیز از این شورا سر زده است؛ اواخر اسفندماه ۹۶ خبر رسید نجفی، شهردار قبلی تهران از سمتش استعفا داده، ولی اعضای شورا همه چیز را به شوخی گرفتند تا سرانجام در اواخر فروردین ۹۷ نجفی از شهرداری تهران برود و اواخر اردیبهشت ماه، پس از کش و قوس‌های فراوان، افشانی جانشین وی شود.

پروسه‌ای دو ماهه که بی شک زیان‌هایی به دنبال داشت، اما کوچک انگاشته شد تا جایی که می‌بینیم در آستانه تکرار آنیم؛ اینکه شهردار باید از کار خود کناره گیری کند، اما نمی‌کند و شورا بر ماندنش اصرار دارد و در نهایت، کنار رفتن شهردار تهران و اتلاف زمانی طولانی برای انتخاب جانشین وی؛ وضعیتی که نشان می‌دهد ظاهرا «شهردار تهران» پست چندان مهمی نیست که اگر بود، نباید می‌گذاشتند حتی یک روز بی متولی بماند، نه اینکه دو بار در یک سال تهران بی شهردار شود!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
شوراها به جز هزینه تراشی برای شهرداری هاو افزایش هزینه های شهرداری ها هیچ سود دیگری نداشتند.

کاش یک نفر در ایران بساط اینها را جمع میکرد.

شهردار رو به نظر من باید مثل اروپا و آمریکا با رای گیری از مردم مثل انتخابات انتخاب کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
گل گفتی هموطن ! اصلا از اون زمانیکه این شوراهای شهر و این بازیها را در اوردن همه چیز شهرها خراب شد و این شورهای کذایی فایده ای جز تحمیل گرفتن پول مفت از مردم نداشته اند ! یک شهردار تحصیلکرده خوب منتخب مردم و مسیولین و السلام .
هر وقت شواری شهر دست اصلاح‌طلبان محترم بود، متاسفانه جز فرصت سوزی و کشمکش‌های سیاسی هیچ فایده‌ای برای شهر و شهروندان تهرانی نداشته است!!
والله همین مدتی هم که شهردار داشت با نداشتنش فرق چندانی نداشت.
تهران مَرد میخواد .
الان واقعا با این مملکت بی در و پیکر شهردار به چه درد می خوره .
پاسخ ها
علیرضا
| Germany |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
شهردارو ول کنید
هیچکی حرفی در مورد قیمت ارز نداره!!؟؟؟
این همه هیاهو برای دو روز بود؟؟؟
باز داره میره بالا و همه تماشاچی؟؟؟؟؟
تهرانیها قدر قالیباف رو ندونستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
اره واقعا خیلی نمک نشناسن
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
خداییش قالیباف و شورای شهر زمانش خیلی برای تهران زحمت کشیدن
خداییش مملکته درست کردن دو روز نتونستن دلارو ثابت نگه دارن امروز بازم کلی رفت بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
این وسط فقط ادمهای زودباوردلاراشونومفت فروختند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
میاد پایین نگران نباش
الحق عجب تدبیری وعجب امیدی
مگه وقتی تهران شهردار داشت اتفاق خاصی برای تهران افتاد؟
سه شنبه ۱۷ مهر ساعت ۱۵:۳۰
بورو ۱۷۴۰۰
دلار ۱۵۲۰۰
مگه الان که شهردار داره چه خبره؟شهردار پیر و ناکارآمد.
آقای علی اعطا رو شهردار کنید، از فامیل های دور ما هستن و میشناسمش، بچه سالم و خوبیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
چ دلایل قانع کننده ای،چشم
شهردار تهران در استخدام دولت نیست که بخواهد مشمول قانون بازنشستگی باشد ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
شما فامیلش نیستی؟!
طرح خوبی هست. افراد بازنشته باید دیگه نیان سر کار به جای اونا جوانها استخدام بشن
این قانون مدیران لایق و برجسته و باتجربه را کنار نگذارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
باید هرکی هست کنار بره تو مملکت انقد مرد کار عمل داریم
به راستی چرا این همه گیجی و منگی در زیر و بم ساختارهای اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و تمام ابعاد این مملکت ریشه دوانیده است؟!؟!؟!؟!
مردم گیج و منگ ... مسئولین گیج و منگ ...
اسم این وضعیت رو بعد از نیم قرن واقعاً چی میشه گذاشت؟؟؟
و براستی چرا هر راهی که برویم به بن بست منتهی میشود؟؟؟؟ چرا نه مردم و نه مسئولین یک آینده روشنی را نمیتوانند ترسیم و برنامه ریزی کنند؟؟؟؟
چرا این همه ابهام و تردید و ترس از آینده؟؟؟؟
چرا اکثریت مردم تمایل به خروج از ایران دارند و زندگی در هر کجای دیگری بجر این مملکت را ترجیح میدهند؟؟؟؟
چرا در ایران زندگیها خاکستری و تیره شده است؟؟؟
پاسخ ها
ابرام دست قشنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
چون انتخاب کردیم جور دیگه ای زندگی کنیم! به همین راحتی
ناشناس
| Indonesia |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
این انتخاب خود مردم است مردمی که لیستی رای مدهند
والله بخدا فقط در شهرداری نیست که به تکاپو افتادند تا مدیران بازنشسته را به هر طریقی که ممکن است نگه دارند ، الان خیلی از ارگانها و سازمانهای دیگر هم دارند همین کار را میکنند
الان همین وضعیت در سایر نهادها و سازمانها هم بوجود امده است علی الخصوص در شرکتهای زیر مجموعه شستا که اکثریت قریب به اتفاق مدیران ارشدش بازنشستگانی هستند که بیش از پنج سال قبل بازنشسته شده اند و با قراردادهای موقت در پستهای مدیر عاملی مشغول بکارند و دارند هم حقوق بازنشستگی میگیرند و هم کلیه حقوق و مزایای یک مدیر عامل را .... چقدر شیفته خدمتند بعضی ها !!!!
این همه جوان . یه آدم زیر 40 سال موفق را از بخش خصوصی بردارید بیارید بزارید شهردار بشه
شهرداری که بود و نبودش فرق نکنه همین بهتر که نباشد!
اگر تبیض نباشد وقانون از بالا تا پایین اجرا شود چرا افرادی هستند که چهل سال مشغول کار اند ولی بازنشسته نشده اند ولی در خانواده ای پنج نفر بیکارند
شهرهای ایران شهردار نمیخواد اکثرا روستاهایی هستند که بزرگ شدند بیشتر دهیار و کدخدا لازم دارند
fبعد قالیباف تهران دیگه تهران نبود
مقاومت فايده ندارد
اقا مگه قحط الرجاله
به نظرم با توجه به وجود شبکه های مجازی و اینترنت و اینترانت اصلا نیازی به شورای شهر و نماینده نیست. خود مردم مستقیم می توانند در هر موردی رای دهند چه نیازی هست که نمایندگانی انتخاب کنند
با این جور انتخاب مدیران مثل شهردار الان که واقعا بود ونبودش فرفی برای تهران ومردم نداره وبلکه نبودش برای مردم بهتره هیچوقت کشور درست نمیشه
تهران در آستانه دوره دو ماهه دیگری برای بی شهردار شدن! - تابناک | TABNAK
خدا می داند از دوره هخامنشیان تا به امروز اینهمه نابسامانی و بل بشویی را مردم تجربه نکرده بودند. که سربالا بری لیست قیمت ها یکجور باشه و سرازیر بیای جور دیگری. نمیدانم پیشینیان که ادعای تدبیر و امید را نداشتند! 20 سال چگونه قیمت یک کیلو شکر را 23 ریال و یک کیلو قند را 24 ریال ثابت نگهداشته بودند. خب معلومه وقتی قیمت برای مدتی ثابت باشد کسی برای خرید اضافی حرص نمی زند. یا چگونه با افزودن فقط یک ریال به تعرفه قند و شکر هزینه خط آهن شمال به جنوب را تامین کردند؟؟؟؟ لطفا حسابگران پاسخ دهند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم