بازدید 25522
نشست شورای امنیت با حضور ترامپ؛

ترامپ: از ایران، روسیه و سوریه تشکر می‌کنم! / هر کشوری که تحریم‌های ایران را دور بزند، به شدت مجازات خواهیم کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت با بیان اینکه از 13 آبان تمام تحریم‌های آمریکا مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران عملیاتی خواهد شد و تحریم‌ها با قوت کامل از این تاریخ اجرایی می‌شود گفت: بعد از آن آمریکا تحریم‌های بیشتری را اعمال می‌کند؛ تحریم‌هایی سخت‌تر از هر زمان دیگر، تا بتواند با طیفی از رفتارهای ایران مقابله کند.
کد خبر: ۸۳۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 26 September 2018

نشست شورای امنیت درباره عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای‎ به ریاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا آغاز شد و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به ایران تاخت.

به گزارش «تابناک»؛ در این نشست، آنتویو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، ترزا می نخست وزیر بریتانیا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز حضور دارند.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت با بیان اینکه از 13 آبان تمام تحریم‌های آمریکا مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران عملیاتی خواهد شد و تحریم‌ها با قوت کامل از این تاریخ اجرایی می‌شود، گفت: بعد از آن آمریکا تحریم‌های بیشتری را اعمال می‌کند؛ تحریم‌هایی سخت‌تر از هر زمان دیگری تا بتواند با طیفی از رفتارهای ایران مقابله کند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ که ریاست جلسه امروز شورای امنیت را بر عهده دارد، در آغاز سخنان خود با بیان اینکه امروز هشت هزار و سیصد و شصت و دومین جلسه این شورا برگزار خواهد شد، افزود: دستور کار جلسه امروز،حفظ صلح و امنیت و همچنین مقابله با به کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی است و ما در این جلسه این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهیم. من خوشحال هستم که ریاست این جلسه شورای امنیت را بر عهده دارم و افتخار دارم که به مقامات کشورهای مختلف شرکت کننده در این جلسه خوش‌آمد بگویم و همچنین مایل هستم که به آقای گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای شرکت در این جلسه خوش‌آمد بگویم.

وی ادامه داد: اکنون بند 2 دستور کار جلسه را بررسی می‌کنیم و من به عنوان رئیس جمهور آمریکا بیانیه اول صحبت‌های خود را ایراد می‌کنم.

ترامپ ادامه داد: برای من باعث افتخار است که در جلسه امروز شورای امنیت در مورد این موضوع مهم صحبت می‌کنم. صحبت در مورد مقابله با به کارگیری سلاح‌های مخرب شیمیایی و هسته‌ای و راه‌های مقابله با آن موضوع مهمی است تا ملت‌های دنیا بفهمند این به نفع همه ماست که اجازه ندهیم این سلاح‌ها توسعه پیدا کند.

ترامپ: از ایران، روسیه و سوریه تشکر می کنم!/ هر کشوری که تحریم های ایران را دور بزند را به شدت مجازات خواهیم کرد

ترامپ با بیان اینکه از زمانی که من سوگند ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را یاد کردم، اقدامات لازم را در این زمینه انجام دادم اظهار کرد: تاکنون بسیاری از ما که در این جلسه حضور داشتیم، اقدامات و تلاش‌هایی را جهت جلوگیری از استفاده از این سلاح‌ها انجام داده‌ایم و آمریکا یکی از کشورهایی است که یکجانبه استفاده از سلاح‌های میکروبی را کنار گذاشته و در جلوگیری از استفاده از سلاح‌های شیمیایی و گسترش آن پیشتاز بوده است.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مدت‌های اخیر شاهد این بودیم که دولت سوریه دو بار با عواقب بسیار شدید استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه غیر نظامیان روبه‌رو شده و ما اقداماتی را در این زمینه علیه رژیم سوریه انجام داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در اینجا لازم می‌دانم از رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس به خاطر مشارکت در این موضوع تشکر و قدردانی کنم.

وی در ادامه سخنان خود با وارد کردن اتهاماتی به دولت سوریه مدعی شد: حکومت سوریه با کمک ایران و روسیه این اقدامات را انجام داده است.

وی در اظهارات خصمانه خود علیه ایران ـ که این روزها تکراری شده ـ ادعا کرد حکومت ایران به دنبال صدور خشونت و هرج و مرج است و پنهانی برنامه‌های هسته‌ای خود را به پیش می‌برد تا بتواند از سلاح هسته‌ای استفاده و آن‌ها را به نقاط دیگر از جمله خاورمیانه صادر کند.

وی با طرح این ادعا که ایران حکومت اصلی حامی تروریسم و به دنبال هرج و مرج در خاورمیانه است خاطرنشان کرد: با این کارنامه حکومت ایران هرگز نباید اجازه داشته باشد به سلاح‌های هسته‌ای دسترسی پیدا کند. ما در همین چارچوب از برجام خارج شدیم، چون توافق بسیار بدی بود و به ایران اجازه می‌داد که در مسیر دستیابی به این گونه سلاح‌ها قدم بردارد. در پی این توافق بد حکومت ایران به منابع مالی گسترده‌ای دست پیدا کرد؛ در زمانی که به پول نفت احتیاج داشت و ما با این توافق این پول را در اختیار آن‌ها قرار دادیم.

وی در ادامه اتهاماتش علیه ایران ادعا کرد: از زمان برجام، تهاجم‌گری‌ ایران افزایش یافته و ایران از منابع مالی برجام برای گسترش تروریسم و برنامه هسته‌ای‌اش استفاده کرده است.

وی ادامه داد: بعد از خروج آمریکا از برجام، تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای‌اش اعمال شده است و این تحریم‌ها به صورت کامل از 13 آبان اجرا خواهد شد و بعد از آن ایالات متحده تحریم‌های بیشتری را اعمال خواهد کرد. تحریم‌هایی سخت‌تر از هر زمان دیگر تا بتواند با طیفی از رفتارهای ایران مقابله کند و هر کشوری با این سیاست آمریکا جهت مقابله با ایران همراهی نکند، مجازات گسترده‌ای می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود تأکید کرد: از همه اعضای شورای امنیت می‌خواهم با آمریکا کار کنند و تضمین کنیم ایران هرگز دستش به بمب هسته‌ای نرسد و لازم است که از ایران، روسیه و سوریه به خاطر اینکه حمله‌های خود را در منطقه ادلب به دنبال درخواست من کاهش دادند تشکر کنم.

وی تصریح کرد: امیدوارم این خویشتن‌داری‌ها ادامه یابد چون دنیا نظاره‌گر شماست و آمریکا هم هر کاری که بتواند برای نجات صدها غیر نظامی و بیشتر از آن هم انجام می‌دهد و ما آماده کمک هستیم.

ترامپ تصریح کرد: من تعهد دولت خودم را برای ایجاد صلح و امنیت پایدار اعلام کردم؛ اما اخیرا فهمیدم چین سعی در دخالت در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در آبان ماه دارد و ما نمی‌خواهیم در انتخابات ما دخالت کند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین یادآور شد: همان ‌طور که در سخنرانی خود در اجلاس عمومی سازمان ملل گفتم، نتایج تاریخی خودمان را برای صلح در شبه جزیره کره شاهد بودیم و این مسأله‌ای است که ما بسیار به آن افتخار می‌کنیم و خوشحالم که بگویم کره شمالی از نوامبر گذشته آزمایش هسته‌ای انجام نداده است و بقایای قهرمانان آمریکا هم به خاک وطن بازگشته‌اند.

وی اظهار کرد: در ماه ژوئن نشست تاریخی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی داشتم و او هم بر پاکسازی منطقه از سلاح‌های شیمیایی تأکید کرد؛ اما باید همچنان تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را اعمال کنیم تا خلع سلاح کامل در کره شمالی اتفاق افتاد.

رئیس جهور آمریکا با تاکید بر اینکه امنیت کره و جهان بسته به تعهد و اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت است گفت: بسیار مهم‌تر از این مسأله این است که رهبر کره شمالی هم به دنبال امنیت و صلح برای کشورش است و خیلی مسائل به دور از رسانه‌ها در حال انجام است؛ بنابراین، فکر می‌کنم به زودی خبرهایی را از کره شمالی خواهید شنید.

وی همچنین بیان کرد: بسیار قدردان گفته‌های رئیس جمهور کره جنوبی در مورد خودم هستم. کار کردن با رئیس جمهور کره جنوبی برایم مایه افتخار بود. همچنین کار کردن با رئیس جمهور چین و نخست وزیر ژاپن برایم مایه افتخار و لذت بود.

ترامپ در پایان تأکید کرد: باید همه با هم کار کنیم تا بتوانیم وحشت جنگ را با نعمات صلح و امنیت تقویت کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۴۵
نابود شدیم رفت !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
یادت می یاد از کی؟؟؟
تابناک جان مثبت ومنفی کامنتها رو برداشتی.نکنه تو هم باور کردی که اینها که منفی میدن مردم نیستن و رباتن؟یاد اون حرف میفتم که برای اینکه شاه از اوضاع بیخبر بمونه بهش گفته بودن این صدای شعار از نوار کاست هست و مردم نیستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
عامووو اینا آمار دست اسراييل می رسید
متاسفانه باز هم دستگاه کند و خالی از کارشناس واقعی سیاست خارجی ما به بد ترین وجهه مانند مورد برجام و سیمان کردن بزرگترین نگرانی انها بدون گرفتن حتی یک امضا حتی در حد دربان وزارت خارجه کشور مدعی دوباره از امریکا و ترامپ رو دست سنگینی خورد و زمین بازی را کاملا در اختیار ترامپ قرار داد. ترامپ پیشنهاد مذاکره بدون شرط را داد فقط به این دلیل که مطمئن بود دستگاه سیاست خارجه ما ان را رد خواهد کرد و با ر د این درخواست حالا ترامپ دست بالا را دارد و حالا اگر ایران بخواهد پیشنهاد مذاکره بدون شرط بدهد ترامپ نخواهد پذیرفت و این برای اقتصاد و اعتبار ایران خبر خیلی بدی خواهد بود. چرا اینچنین فرصت بزرگ سفر روحانی به نیویورک را به نفع ترامپ سوزاندیم؟ واقعا جای تاسفه
متاسفانه به نظر میرسد هنوز کارشناسان و مدیران و تحلیلگران داخل کشور به خطر عظیمی که از ناحیه ترامپ و تیم بالا اورده شده او با هدف فشار به ایران واقف نیستند و تصور فشارهای سابق را دارند در حالیکه جنس این پروژه و تیم با تمام موارد فشار چهل گذشته به صورت اساسی متفاوت است و دلسوران میهن باید متوجه شوند هر روز تاخیر در درک این خطر بزرگ هزینه برای کشور را به مراتب بالا تر میبرد و امید بستن به موضع گیریهای اروپا و حتی روسیه و چین نه تنها کمکی به تضییعف سیاستهای ضد ایرانی این تیم در امریکا نمی نماید بلکه انها را مصمم تر و جری تر در پیشبرد برنامه خود علیرقم میل و فعالیتهای اروپا و چین میکند. خلاصه موضع گیریهای این دو روز ترامپ و پمپئو و بولتون علاوه بر تحریمهای سنگین از امادگی انها برای اغاز اجرای عملیات ایذایی بر علیه منافع و نیروهای طرفدار ایران از سوریه تا عراق و یمن و خلیج فارس از همان جنس عملیات ایذایی جنگ نفتکشها و سکو های دریایی در ششماه منتهی به اتمام جنگ در تیرماه ۶۷ دارد. وقت تنگ است و برای نجات کیان میهن و نظام نیاز به فداکاریهای عظیم در گفتار و عمل برای عقب راندن این شر داریم.وقت تنگ است. ما مرعوب شدیم و یا ترسیدیم. ارزش ریال در کمتر از یکسال ۵ برابر کاهش یافته. خیلی باید بی انصاف بود که اینها را دید و باز از حرف خود داد سخن گفت
یک عده از ایرانیان وطن پرست، در اروپا و امریکا و کانادا، خواهش میکنم چند وکیل متخصص بگیرید و علیه دولت آمریکا به جهت تحریم های فراسرزمینی علیه ایران که بیگناهان و مردم عادی را هدف فشار اقتصادی قرار داده و نوعی جنایت است، اقامه دعوا کنید.

من پولدار نیستم که وکیل بگیرم، اما هستن ایرانیانی که تمکن مالی دارن و میتوانند چنین کنند. امریکا حق دارد اجازه تجارت شرکتهای خود با ایران را ندهد، اما حق ندارد تحریم هایی وضع کند که کشورهای دیگر را از تجارت با ایران به ویژه خرید نفت منع کند. این جنایت است.

حقوق دانها بیدار شوید و اقدام کنید، ایرانیان با شرافت اقدام کنید.
پول‌های که گرفته شده پول بیت المال مردمه ایرانه ،مگه امریکا از خزانش این پول‌ها را داده؟اونوقت نماینده‌های ایران هم میشینن دروغ‌های این مردک را تماشا میکنند
آیا این سخنان نمیتواند جهان را علیه ایران قانع کند?تصور کنید در یک کشور اروپایی بدنیا آمده بودید و وصف کشور ایران را میشنیدید،صادقادنه بگویید چ فکری در مورد آن کشور میکردید?
آیا این سخنان نمیتواند جهان را علیه ایران قانع کند?تصور کنید در یک کشور اروپایی بدنیا آمده بودید و وصف کشور ایران را میشنیدید،صادقادنه بگویید چ فکری در مورد آن کشور میکردید?
مسخرست کره شمالی همین الانم بمب اتم داره .کشورای دیگه از جمله خود امریکا هم داره و به این میگن زورگویی البته من مخالف هسته ای ام به صورتی ولی یه بام و دو هوا نمیشه اصلا نباید بمب اتمی در جهان باشه .اینا در واقع از اسلامگرایی می ترسن بیشتر و ایرانم که خودش بهانه لازم رو به اینا داد با ذوق کردن در مورد تولید کیک زرد و اعلام اون توسط احمدی نژاد در تلویزیون
تا 10 روز دیگر ترامپ وجود نخواهد داشت و 4 نوامبر را هم نخواهد دید
بهرام که گور می گرفتی همه عمر دیدی که چگونه گور بهرام گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
خواب نما شدی؟؟؟!!!!! با نوستراداموسی و ما خبر نداریم
ناشناس
| Australia |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
تو قراره ترورش کنی
حرف زدن را دیشب از روحانی یاد گرفته!!!!
آقای ترامپ عزیز
شما تحریم ها رو افزایش بده و هی بگو هدف من دولت ایرانه! اما کامل می دونیم که هدفت خود ماییم. برای منی که کودکی و نوجوانیمو در جنگ باختم جوانیمو هم با تحریمای تو از دست دادم هیچ فرقی نمی کنه دیگه چه کار میخوای بکنی
مگر رئیس جمهور کره جنوبی چه راجعش گفته بود؟؟؟!!!
با دولت فعلی توان عبور از شرایط خاص کشور نداریم
چند هزار بار تلویزیون خنديدن به ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل رو با افتخار زیر نویس کرد اینکه ترامپ عدهای را به خندیدن انداخت که هنر نیست هنرمند مسئولان ایران هستند که80 میلیون آدم رو از فرط گدایی به گریه انداخته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
احسنت. حق را گفتی
مسئولین نظامی آماده بستن تنگه هرمز باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
مسئولین نتونستن قیمت ها را کنترل کنند چطور تنگه را ببندن؟؟؟؟؟
چطور وقتی تشکر می کنه میشه ضد داعش. ولی انتقاد می کنه میشه اصل داعش... بالاخره این داعش. کیه کی پشتشه.!!!؟
پاسخ ها
کامل بخون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
به خاطر اینکه به داعش کمتر حمله شده تشکر کرده!!!!
صحبتاش خیلی قشنگه
یک مسلمان واقعی
زنده باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
واقعا زنده باد
دلار۱۹هزارتومان خسته نباشید مسولیین
ترامپ درمدت 2سال عمرریاست جمهوری ثابت نموده برخلاف روحانی مردعمل است وبرخلاف شیخ حسن که پس ازگذشت 5سال به هیچکدام ازوعده هایش عمل ننموده به اکثروعده های انتخاباتیش عمل نموده ولاجرم هرتهدیدی کند عمل خواهدکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
دقیقا
ترامپ بااظهارات اندیشمندانه و شجاعانه و روشنگریهای بزرگ ثابت نمود لایق ریاست جمهوری کشورقدرتمند وبزرگی چون آمریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
خوش به حال مردم خودش تو چرا ذوق میکنی برای ما که فقط بدبختی داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
بدبختی ما از مسئولین خودمون است.
دروغگو
ترامپ در توهمات خود مردم جهان را کودکان یک دبستان فرض کرده و خود را ناظم آن دبستان
یاد سوپردلواپسان عزیز می افتم که در روزهای بعد از تصویب برجام، چقدر بر سر این توافق بین المللی کوبیدند و تنها دلیل اقتدار کشورمان را موشکهای دوربرد دانستند، نه هنر دیپلماسی تیم مذاکره کننده هسته ای. حال که اقتصاد شکننده و نفتی کشورمان به این حال و روز افتاده، تنها امید خروج از این بحران منوط به مذاکره با کشورهای باقی مانده در برجام و در نهایت منزوی کردن آمریکاست، و این کار تنها به یاری هنر دیپلماسی افرادی چون دکتر ظریف محقق میشود. بله، برجام خاصیت چندانی برای کشورمان نداشت، اما اگر همین برجام نبود، امروز باید با کل دنیا درمی افتادیم، و البته قطعا کشورمان در شرایط بسیار بدتری از امروز بود. ما سالهاست که با آمریکا و اروپا در یک جنگ تمام عیار در عرصه دیپلماسی هستیم، نه نظامی.
پاسخ ها
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
چرا نعل وارونه میزنی
حتی صدای طرفداران روحانی و اصلاح طلب همچون تاجگردون و زاغفر هم دراومد و گفتند که مسبب اصلی این وضع خود دولته !!
بالاخره یک جوری باید به مردم بقبولانند که جام زهر را باید نوشید و الا بعد از امضای برجام به اذعان خودشون نه تنها هیچ اتفاق مثبتی نیفتاد بلکه تحریمها بیشتر شد
اون نماینده که به خاطر برجام گریه میکرد الان در چه حالیه؟ لابد داره بشکن میزنه و بد بختی مردم رو با کیف تماشا میکنه، دلواپسان برجام کجا هستند؟ اگر برجام نبود ۳ سال پیش وضعمون از این ب. تر میشد، وضعیت الان هم باز به خاطر عملکرد و بهانه گیری و چوب لای چرخ گذاشتن دلواپسان و مخالفان دولت روحانیه
عجب!!!!
مثبت و منفی ها را که برداشتی دیگر کسی حمله نمی کند و روی کامنت اول 20 پیام مربوط و نامربوط بگذارد!!!!
نظراتو که سانسور میکنید،مثبت منفی کامنت ها رو هم که برداشتید.دقیقا بگید هدفتون چیه و به کجا دارید میرید؟
این مثبت منفی کامنتها یه جور نظرسنجی هم حساب میشدند لطفا دوباره بذارید
تو هفته آینده قیمت دلار به شدت افت خواهد کرد ‌مطمین باشین که خریداری هم به ازای قیمت جدید وجود نخواهد داشت اشتباه کنید بزودی یکسری در اثر استرس‌های کاهش سکته خواهند کرد و به شدت ضرر میکنن خود دانید
واقعا خدا شفات بده ترامپ!
گفت از ترکیه تشکر می کنم، چرا متن رو عوض می کنید
اروپا روسیه وچین برای امنیت اقتصادی ونظامی خودشان هم که شده مجبورن به ایران کمک کنند نفت بفروشیم تا باقدرت سرپا بمانیم درغیر اینصورت نوبت انها هم خواهد رسید .ابان امید دارم برخلاف تصور وضع بهتر می شود .
باید ترامپ را خر کرد و سوارش شد
در پی این توافق بد ایران به منابع مالی گسترده‌ای دست پیدا کرد؛ در زمانی که به پول نفت احتیاج داشت و ما با این توافق این پول را در اختیار آن‌ها قرار دادیم.
آقای تابناک بقیه جمله ترامپ را ننوشتی که گفت این پول را در اختیار آنها قرار دادیم ((((((((((((((آنهم پول نقد)))))))
بنویس عزیزم بنویس بنویس عزیزم بنویس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار