بازدید 2419
۱
استقلال قبلا از این بدتر هم بوده است

پرویزمظلومی: با ۴برد، این عدد را نماد استقلال کردم

کد خبر: ۸۳۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 25 September 2018

پرویز مظلومی معتقد است پیروزی در داربی می‌تواند کلید قهرمانی یا بالانشینی استقلال در جدول باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، روز پنج‌شنبه‌ هشتادوهشتمین داربی پایتخت بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد. پرویز مظلومی، بازیکن و مربی سابق استقلال که خاطرات زیادی از این دیدار دارد، گفت‌وگویی را با ایسنا درباره این مسابقه انجام داده که شرح این مصاحبه را در پایین می‌خوانید:

پنج‌شنبه‌ یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ هجدهم برگزار خواهد شد، نظر شما درباره عملکرد استقلال در این دیدار چیست؟

به‌ هر حال استقلال بعد از نمایش خوبی که مقابل السد در قطر انجام داد، دوباره آماده بازی‌های لیگ شد. بسیاری معتقد هستند که مساوی مقابل نساجی و السد نتایج خوبی برای شاگردان شفر نبوده اما من اعتقادی مخالف این دارم. به‌ هر حال ما مقابل السد ۱۰ نفره جلو افتادیم و اگر حمله همه جانبه نبود حتی ممکن بود با پیروزی کار را به اتمام برسانیم. مقابل نساجی نیز استقلال در زمین مصنوعی بازی کرد که کار هر تیمی در چنین زمین‌هایی سخت است. در کل فکر می‌کنم استقلال در بازی‌های خودش بد ظاهر نشده است.

پس به نظر شما استقلال می‌تواند کیفیت خوب بازی خود را مقابل پرسپولیس نشان دهد؟

به‌ هر حال شرایط داربی فرق دارد اما من به هواداران می‌گویم که نگران نباشند. تعدادی از بازیکنانمان مصدوم و محروم بوده‌اند و برای این بازی برمی‌گردند. در تاریخ شهرآورد پایتخت هیچ‌گاه نتیجه‌ متاثر از جدول نبوده و دو تیم کار خود را کرده‌اند. پرسپولیس حریف قدرتمندی است اما این بازی حساسیت و شرایط خاص خود را دارد. به نظر من استقلال می‌تواند با پیروزی در این دیدار و همچنین بازی عقب افتاده خود مقابل نفت مسجد سلیمان جایگاه خود را تغییر دهد و به جمع بالا نشینان اضافه شود.

خیلی‌ها معتقدند شرایط استقلال خوب نیست. شما با این موضوع موافقید؟

خیر. به‌ هر حال استقلال در سال‌های گذشته تجربه بدتر از این را نیز داشته است. اتفاقا نظر من این است که استقلال در شرایط عادی قرار دارد و می‌تواند با پیروزی در دو، سه دیدار آتی خود در کورس قهرمانی قرار بگیرد. به‌ هر حال زمان ریکاوری برای این تیم کم بوده است و بازیکنان جدید زیادی به جمع شاگردان شفر اضافه شده‌اند و این مربی کار سختی برای هماهنگی با آنها دارد. البته من فکر می‌کنم تا حدودی در کار خود موفق بوده و ادامه‌ این روند می‌تواند استقلال را در مسیر موفقیت قرار دهد.

شما عضو کمیته‌ فنی باشگاه هستید، عملکرد این فصل استقلال شبیه فصل گذشته است و تنها یک برد تا هفته‌ هفتم کسب کرده. به نظر شما چه چیزی می‌تواند روند نتیجه‌گیری استقلال را تغییر دهد.

برد در داربی روحیه بازیکنان را بهتر می‌کند و انگیزه آنان را برای ادامه فصل ارتقا می‌دهد. مطمئنم که استقلال در هفته‌های بعدی بهتر خواهد شد اما نباید فکر کنیم که برد در داربی کار ساده‌ای است. این دیدار، بین‌المللی است و از بزرگ‌ترین داربی‌های جهان به شمار می‌رود. امیدوارم هواداران شاهد بازی خوبی باشند که توأم با موفقیت استقلال باشد.

به نظرتان نتیجه‌ داربی به نفع کدام تیم خواهد بود؟

من خیلی به پیروزی آبی‌ها و شکست رقیب سنتی امیدوار هستم. به‌ هر حال شفر در حال ریکاوری بازیکنان است و فشردگی بازی‌ها باعث شده فرصت کمی برای پیاده کردن کارهای تاکتیکی داشته باشد. انگیزه مهم‌ترین کلید بازیکنان استقلال برای پیروزی در شهرآورد ۸۸ است. فکر می‌کنم پس از سوت فغانی این استقلالی‌ها هستند که با هوادارانشان پیروزی در این دیدار را جشن می‌گیرند.

کلیدی‌ترین بازیکن استقلال در این دیدار چه کسی خواهد بود؟

بازیکنان با تجربه ما مهم‌ترین نقش را در داربی ایفا می‌کنند. تجربه رحمتی و منتظری در خط دفاع کمک می‌کند تا خط هافبک با اعتماد به نفس کامل میانه زمین را از حریف بگیرد. اگر توپ و میدان در اختیار هافبک‌های ما باشد، مهاجمان به خوبی تغذیه خواهند شد و می‌توانیم دروازه‌ پرسپولیس را باز کنیم. علی‌رغم انتقادات فراوان و همچنین آمار ضعیف مهاجمان استقلال در گلزنی، من معتقدم آبی‌ها فورواردهای خوبی دارند. کم گل زدن آنها به خاطر کیفیتشان نیست بلکه به خاطر ناهماهنگی است. مطمئنا در بازی‌های آینده خواهیم دید که خط حمله استقلال چقدر قدرتمند می‌شود و می‌تواند به راحتی به حریفانش بالای دو، سه گل بزند.

شیرین‌ترین خاطره شما از داربی کدام شهرآورد است؟

هر داربی برای خود یک خاطره است و هر بازیکن و مربی دوست دارد که این دیدار را تجربه کند. آن چهار داربی متوالی که ما توانستیم پرسپولیس را بدون گل خورده شکست دهیم از شیرین‌ترین خاطرات من در شهرآورد است. ما تیم خوبی بودیم و زیباترین بازی‌های لیگ ایران را به نمایش می‌گذاشتیم. آن چهار پیروزی در داربی باعث شد تا اکنون عددی نماد استقلال شود که منشاء آن به همان چهار برد بدون گل خورده برمی‌گردد.

تلخ‌ترین خاطره چه؟

مسلما داربی که با دو گل پیش بودیم و پرسپولیس ۱۰ نفره شد و در پایان ۳ بر ۲ شکست خوردیم، تلخ‌ترین خاطره من از داربی‌هاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پاسخ کری های این اقارادرزمین خواهیم داد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی