بازدید 19408
بانک مرکزی، شبکه بانکی و افرادی در دولت متهمان ردیف اول؛

آقای تاج‌گردون! فرضیه «خرابکاری عمدی در اقتصاد» صحت دارد؟/ ماموران خراب‌کردن عامدانه اوضاع کشور را معرفی کنید!

وی در صفحه خود در فضای مجازی به طور رسمی برخی زمزمه ها و خبرهای غیر رسمی که ممکن است عمدی در عدم اقدام برای رفع مشکلات در کار باشد، را تائید کرد و نوشت: «امروز جلسه کمیسیون در خصوص تهاتر بدهی‌های دولت و بخش خصوصی بود. شک ندارم بانک مرکزی و سیستم بانکی و برخی از ارکان دولت تعمدا ماموریت بر خراب‌تر شدن اوضاع و اذیت کردن مردم را دارند».
کد خبر: ۸۳۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 24 September 2018

دولت اول «حسن روحانی» مطابق با وعده های انتخاباتی که او داده بود، توانست ثبات نسبی را برای کشور در حوزه های اقتصادی و سیاسی به همراه بیاورد. این رویکرد دولت یازدهم به دنبال اتخاذ برخی تصمیمات اقتصادی در جهت کنترل تورم، جلوگیری از افزایش نرخ ارز تلاش برای مثبت کردن نرخ رشد و مسائلی از این دست حاصل شد، هرچند در این بین تنها نکته منفی وجود رکود شدید اقتصادی بود و این موضوع به شدت اقتصاد کشور و فعالان اقتصادی در بازارهای مختلف را آزار می داد.

به گزارش «تابناک»، از طرفی دولت که با شعار تعامل با دنیا و بکارگیری «دیپلماسی فعال» در جهت کاهش تنش ها بین جمهوری اسلامی و سایر کشورهای دنیا به ویژه همسایگان و اروپایی ها روی کار آمده بود؛ از طریق پیگیری روند سیاسی و دیپلماتیک به ویژه در خصوص پرونده هسته ای ایران توانست با قدرت های دنیا سر یک میز نشسته و به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست پیدا کند که این مساله نیز تا حدود زیادی بر ایجاد ثبات اقتصادی نیز تاثیر گذار بود، هرچند سازگاری آن با وعده هایی که برخی دولتمردان در این باره می دادند، همواره محل ابهام بود.

به هر شکل دولت یازدهم جمهوری اسلامی به ریاست «حسن روحانی» توانست جلوی بی ثباتی اقتصادی که در اواخر دولت دهم شدت گرفته بود را بگیرد و ثبات خوبی را ایجاد کند، به نحوی که شرایط اقتصاد و زندگی مردم به روال عادی برگشته بود و اگرچه برخی مشکلات در برقراری مبادلات مالی بین المللی و رکود حاکم بر اقتصاد کشور همچنان پا برجا بود، اما ثبات نرخ ارز، کاهش تورم و افزایش نرخ رشد کشور در کنار مسائلی همچون افزایش استحصال و فروش نفت وضعیت را به سمت عادی شدن شرایط می برد.

با روی کار آمدن ترامپ، دولت او بر خلاف دموکرات هایی که پیش از او به رهبری اوباما سکان هدایت ایالات متحده را بر عهده داشتند، تنش ها بین ایران و برخی کشورهای منطقه را افزایش داد و برجام را توافقی می خواند که به ضرر دولت آمریکا و منافع ایالات متحده است، لذا همواره تاکید می کرد که از این توافق خارج خواهد شد و باید توافق دیگری با ایران که دامنه موضوعات آن وسیع تر است، جایگزین برجام شود.

این موضوع ادامه پیدا کرد تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم. در جریان رقابت های انتخاباتی در ایران، «حسن روحانی» که به همراه معاون اولش یعنی «اسحاق جهانگیری» که البته گزینه آلترناتیو و یار کمکی اش محسوب می شد، حضور پیدا کرده بود؛ فضا را به شدت علیه رقیبان خود یعنی «سید ابراهیم رئیسی» و «محمد باقر قالیباف» گزینه های جریان اصولگرا ساخت تا جایی که هر رأیی را به جز خود پیمودن راه به سمت جنگ و همچنین ایجاد محدودیت های سیاسی و اجتماعی بسیار می خواند.

روحانی همچنین وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم علاوه بر رفع مشکلات و موانع ناشی از تحریم های هسته ای که بواسطه برجام کاهش یافته بود، برای برداشته شدن سایر تحریم ها علیه جمهوری اسلامی نیز اقدام خواهد کرد که البته این سخن او به معنای مذاکره وسیع و در همه ابعاد بود؛ موضوعی که در بسیاری از موارد اختیارش با روحانی و رئیس جمهور نبود؛ ولی بهرحال او در نهایت پیروز انتخابات لقب گرفت.

انتخاب کابینه اولین گام روحانی بود که برخی تغییرات و کنار گذاشتن چهره های کارآمد دولت یازدهم نوید خوبی از شروع بکار دولت دوازدهم نمی داد. تنها شش ماه کافی بود تا بکار گیری برخی گزینه های ناتوان در دولت دوازدهم در کنار خروج آمریکایی ها از برجام آثار نامطلوب خود را برجای بگذارد و شرایط کشور از حیث اقتصادی به شدت دگرگون شود؛ موضوعی که حتی خود آمریکایی ها هم فکرش را نمی کردند و لذا می توان بسیاری از آن را مربوط به ناکارآمدی ها و ناتوانی مدیران و تصمیم گیران برای انتخاب راه مناسب در مقابل بازگشت تحریم های اولیه دانست.

آقای تاجگردن! ماموران خراب‌تر کردن اوضاع کشور را معرفی کنید/ فرضیه خرابکاری عمدی در کشور صحت دارد؟!

این روند به حدی ادامه یافت که زمزمه هایی در گوشه و کنار دنیای سیاست و همچنین در اخبار غیر رسمی و شبکه های مجازی شکل بگیرد که شاید عمدی در کار باشد و برخی اتفاقات و عدم اقدام ها احتمالا دلایل دیگری هم دارد که برخی دولتمردان شاید از مدت ها پیش سناریوی آن را نوشته اند و می خواهند از طریق افزایش فشارهای اقتصادی به آن برسند. این زمزمه ها و اخبار غیر رسمی ادامه داشت تا اینکه اخیرا یک نماینده ذی نفوذ نزدیک به دولت آن را تائید کرده است.

«غلامرضا تاجگردون» نماینده اصلاح طلب مجلس و از چهره های حامی و نزدیک به دولت روحانی که خود در برهه ای ریاست سازمان برنامه و بودجه را بر عهده داشته و همواره اقدامات دولت روحانی را تائید کرده و به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه حامی آن نیز بوده است، از برگزاری جلسه کمیسیون درباره بدهی‌های دولت و بخش خصوصی خبر داد و از بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور به دلیل اوضاع آشفته اقتصادی کشور، انتقاد کرد.

وی در صفحه خود در فضای مجازی به طور رسمی برخی زمزمه ها و خبرهای غیر رسمی که ممکن است عمدی در عدم اقدام برای رفع مشکلات در کار باشد، را تائید کرد و نوشت: «امروز جلسه کمیسیون در خصوص تهاتر بدهی‌های دولت و بخش خصوصی بود. شک ندارم بانک مرکزی و سیستم بانکی و برخی از ارکان دولت تعمدا ماموریت بر خراب‌تر شدن اوضاع و اذیت کردن مردم را دارند».

از این نماینده اصلاح طلب حامی دولت انتظار است که خیلی رسمی و در جایگاه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اگر موضوعی هست، علنی آن را بگوید. اینکه در لفافه صحبتی انجام بشود و نتیجه گیری بر عهده مردم باشد، جز مطرح شدن شایعات نادرست حاصلی دیگر نخواهد داشت. اگر اطلاعاتی از این مساله وجود دارد که فرد یا افرادی در دولت، بانک مرکزی و بانک های کشور مامور خراب تر کردن وضعیت و اذیت کردن مردم هستند، حتما باید عنوان شود تا برخورد لازم با چنین افرادی صورت بگیرد.

آقای تاجگردون در جایگاه نمایندگی مجلس و ریاست کمیسیون برنامه و بودجه باید گوشه و کنایه زدن را کنار بگذارد و علاوه بر اینکه اطلاعات خود را در اختیار نهادهای مسئول برای برخورد با ماموران خراب تر کردن اوضاع کشور بگذارد، مسائل را صریح و بی پرده برای مردم بازگو کند که چرا عده ای می خواهند وضعیت خراب تر شود، چه کسانی پشت این سناریو هستند و در نهایت هدف غایی آنان چیست؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۰۲
دلار ۱۶۰۰۰ تومن، مرگ بر آمریکا. خخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
چه ربطی به امریکا دارد
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
دلار ۱۶ هزار تومان..برجام..خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
ما برجام داریم. تازه موجود مزاحم هم رفته بیرون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
وای بر طرفدار آمریکا که این وضعیت حاصل عملکرد آنهاست.
آنهایی که وقت کشور را به مذاکره تلف کردند ولی حتی مذاکره هم بلد نبودند.
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
حالا که تحریم شده ایم می بینیم همه چیز به دلار ربط دارد.
اقتصاد مقاومتی محال است
با این وضع موجود
چطور شعارش را می دادیم؟
ناشناس
| - |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
فقط دلار فروشان از افزایش دلار خوشحالند نمونه اش همین آقای خخخخخ
تمام ایران همین فکر و نظر را دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
صد درصد عمدی در کار است
ناشناس
| - |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
عمدی در کار نیست فقط دولت با گران کردن دلار و بعضی از کالاها مستقیم و غیر مستقیم در صدد جبران کسری بودجه میباشد چون هزینه حقوق و مزایای بخش دولتی و هزینه های جاری بخش دولتی بسیار با لا هستند و دولت هم توانایی کوچک کردن خود و جلوگیری از ریخت وپاشهای اضافی را ندارد و تصمیم هم برای کم کردن هزینه های حقوق بگیران دولت هم ندارد ه
تا خدایی نکرده حقوق بگیران دولت ناراحت نشوند و این هزینه های سرسام آور از جیب تمام مردم ایران پرداخت میشود .د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
دولت بی عرضه استعفا استعفا
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
ای بابا این کسری بودجه پس کی میخواد تموم بشه، مردم بیچاره شده دلار 17 تومن
اصلاح طلبان ! شرم بر شما باد اگر این موضوع حقیقت داشته باشد.
لطفا دنبال پرتقال فروش نگردیم یکی از سر شاخه های چنگ روانی و رسانه ای را باید در همین گونه اظهار نظرها جستجو کنیم
جناب تاجگردون اصلاحطلب هستيد و قطعا در ريل خود دولتمردان حركت ميكنن ايشان مأموريت التهاب بيشتر در بين مردم إيفا ميكنن ،طرح جمع آوري نقديندگي در كيسه دولت،،،،،طرح دولت قدرتمند و مردم فقير.......خوب اجرا شده تبريك به دولت و مجلس و تاسف براي ملت فقير ايران
آقای نویسنده چرا اینقدر مقدمه چینی بیمورد میکنین.انقدر که خواننده زده میشه از پیگیری و خوندن متن شما
شاید عمدی نباشد اما اتفاقی هم نمیتواند باشد.

مردم به برخی مسئولین شک دارند. کاملا هم بجاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
احسنت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
خود مردم رای داده اند.
مگر ندیدید و نشنیدید رئیس جمهور در مجلس موقعی که به سئوال نمایندگان پاسخ میداد در ضمن سخنرانی یک جمله گفتند که متاسفانه اصحاب اهل قلم کمتر به آن پرداختند و آنجمله منظورش چی بود مردم و سیاسیون متاسفانه براحتی از کنار آن گذشتند و آن جمله را به چالش نکشیدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
باریکلا
اگر شخصی چنین اطلاعی دارد شرعا و قانونا تکلیف اعلام مراتب به مقامات قضایی را دارذ و اگر اعلام نکرد باید جلب شود. قضیه شوخی نیست.
چند هفته پیش قیمت ارز داشت با نرخ شدید کاهش پیدا میکرد که یهو دولت اومد بالاتر از سقف بازار قیمت ارز مسافرتی را 14500 تومان قرار داد این یعنی خود دولت میخواد بدهیهایش را بر دوش مردم قرار دهد .
دادا اذیت کار تندروهاست انیشتین هم تو این سیستم نمیتونه کاری کنه آیا تندروها کوتاه میان؟باید نشست و دید ولی تا ابد نخواهند تونست بالاخره جلوی ترامپ میشینن پشت میز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
جمعش کنید این مسخره بازی سیاست زده ای
تروریست اقتصادی از تروریستای دیگه خطرناکتره چون به همه مردم داره صدمه میزنه
با در نظر گیری جمیع رفتار مسئولین، مجریان، ناظران و سیاست گذاران کشور، هچ نور امیدی نمیبینم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
شما چشمات مشکل داره. اگه چشم داشتی به دولتی که 4 سال هیچ کاری نکرده رای نمی دادی. حالا هم حق اعتراض نداری. خودتان کردید ما هم سوختیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
دوست عزیز ما هم رای دادیم هم حق اعتراض.شما که سرنوشت کشور برات مهم نبوده که رای بدی لطفا نظر هم نده
خرابکاران همان دروغگویان خودی هستند که تورم چهار یا پنج برابر شده میگویند 11%ملت منفجر خواهند شدبه هوش باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
رفتم چند تا قوطی رب بخرم از فروشگاه زنجیره ای . میگه بیشتر از 3 تا نمیدهیم
من هم با این نظر موافقم عمدی در افزایش قیمتهای طلا و دلار و در مجموع افت شدید ارزش پولی وجودداردکه منشاء داخلی دارد. الان وضعیت کشور تبدیل به بهشت صادرکنندگان شده مالک شرکتی که من در آن کار می کنم استارت تاسیس دو کارخانه را در این آشفته بازار زده و ایشان شخصی هست به شدت کاسب و سودجو اگر شرایط بد بود هیچگاه این کار را انجام نمی داد ولی متاسفانه فشار اقتصادی کمر من و امثال من را دارد خرد می کند. فروش این فرد تا دو ماه پیش اعتباری بود ولی اکنون فقط نقد می فروشد و هر روز نیز افزایش قیمت را شاهد هستیم.
در این موارد بهتر است رودروایسی با مسئولان کنار گذاشته شود و موارد اشتباه یا مشکوک صریحا اعلام شود تا حق مردم از بین نرود.
خیلیها قبل از انتخابات ۹۶ به روحانی پیشنهاد جدی دادند که کاندید نشود ولی این قدرت آنقدر شیرین است که نمیشود از آن دل کند. حالا هم طعم شیرینیشو بچش آقای روحانی. مسئولیت اول این نابسامانی اقتصادی با شخص شما است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
چرت نگو
تابلوئه و همه میدانند و میدانیم که دولت و نظام بانکی با افزایش نرخ ارز گرچه سود نمیکنند، اما بدهی های تجمیع شده بزرگی رو تصفیه میکنند.
اینا اینطور تبلیغ میکنند که با تحمیل بدهی به مردم و نابود کردن دارایی مردم با عنوان مقابله با نقدینگی! میتونند اقتصاد رو نجات بدن، اما در واقع دارند با کاهش ارز دارایی نقدی موجود، ترازهای بانکی رو برای استفاده از فضای بعد از تصویب fatf مثبت میکنند..
اما این مردم دیگر در این سیستم سرمایه گذاری نخواهند کرد. همه شیفت کردیم به دلار و ریال و عکس روش رو گذاشتیم برای شما...... بحران عدم اعتماد رو نمیتونید به آسونی حل کنید و ترامپ هم منتظر تصویب fatf و رها شدن آخرین تیر در کمانتون هست که بیاد سراغتون. اروپا درست در همون موقع میکشه بیرون!
با سلام... انقلاب اسلامی این گونه خیانت ها را پشت سر خواهد گزاشت... هر چقدر بر ما فشار بیاورند دست از آرمانهای امام راحل برنمیداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
متوجه نشدی کی فشار میاره؟
جناب تاج گردون به والله اگر چیزی میدانی و نگوئی خائن ترین فرد به کشور هستی
خواهش میکنیم مسببان این آشفتگی را به مردم معرفی کنید
فقط حرف مفت...... . .. . .. ..
از آقای تاج گردون انتظار افشاگری نداشته باشید. ایشان خود عضوی از مجموعه نمیشود و نمیتوان است.
نکات مثبت اقتصادی ان است که همه پارامتر های اقتصادی رشد کند و نه یکی دو مورد برای اهداف سیاسی پایین نگه دارند
در دولت یازدهم اکثر قیمت ها ولو کم یا زیاد افزایش یافت ولی نرخ ارز و سکه و همچنین بنزین و نان افزایش نیافت!
ودر دولت دوم ایشان هم زمان با تحریم ازاد سازی این چند کالا و تسری یافتن ان به کالاهای دیگر و این هنر برای دولت نیست
و بهتر شما هم همیشه مخصوصا از کارشناسان سوال کنید که ابا این پارامتر ها همزمان و به صورت توازن رشد پیدا می کند یا خیر البته الان که گذشت و برای سالیان بعدتون گفتم
اخر فقط با یک افزایش سود بانکی می تواند از افزایش سکه و ارز جلوگیری کرد این دست و ان دست می کنند
قضیه چی هست؟
جالبتر اینکه نرخ تورم را ۱۱ درصد هم اعلام کردند برای ماه گذشته
صد قربون به احمدی تژاد که حداقل تورم را بالای ۲۰ درصد اعلام می کرد
من از پشت پرده خبر ندارم، ولی عرض میکنم که اگر اوضاع اقتصاد در نیمه دوم سال ثبات پیدا نکنه، متاسفانه همین اندک اعتمادی که به حاکمیت وجود داره بیش از امروز خدشه دار میشه. اعتماد عمومی سرمایه عظیمی است که قدرش را نمیدانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
هیچ اتفاقی نمیافته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
دکتر روحانی، حقوقدان است و قیمت ها را با ثبات می کند.
ضرر این داعشی های وطنی برای نظام مقدس اسلامی کمتر از داعشی های عراق و سوریه و عاملان جنایت اهواز نیست . خیلی ها براشون سواله چرا در جنگ اقتصادی بعضی از آقایان در آسمان ها سیر میکنند ضعیف شدن دین و اخلاق و انسانیت(مثل احتکار شیر خشک و کالاهای اساسی) ضررش کمتر از ضعیف شدن پول ملی نیست
خیلی دیر متوجه شدید مثل روز روشنه
هدف برجام های بعدی و مذاکره با امریکا واخرش هم اشغال ایران
دلار رفت برا همون 18 تومنی که گفته بودم سیف گفته می رسونه من احمقم باور نکردم و نخریدم .فکر کردم تو این مملکت ادمایی هم هستن که درستن ولی اصلا نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
سیف گفته ۱۸ تومان می شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
ببخشید اینو همتی گفته از شدت ناراحتی اشتباه نوشتم
به یکسری از بازاریا گفته بوده
کاهش سود سپرده های بانکی - واگذاری ارز به صورت رانتی - بستن صرافی ها - جرم بودن خرید و فروش و ممنوعیت داشتن بیش از ده هزار دلار. همه اینها در یک فاصله کوتاه به دنبال اعلام خروج آمریکا و بازگشت تحریمها. اصلا عمدی در کار نبوده لطفا سیاه نمایی نفرمایید. انشالله گربه است !!!!
مگر نمی دانی کسانی هستند در دولت که می خواهند رهبری را با افزایش سرسام اور دلار و سکه و اجناس تحت فشار قرار دهند که قبول کنند اقایان به سمت امریکا بروند
برای مذاکره
شرف ندارید تابناک اگر منتشر نکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
مرگ بر طرفداران آمریکا
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
دقیقا همینه
عمد!!! خیلی سادست یک نمونه آن اینه که اگر کسی کالایی را با پول خود(البته از این مملکت) وارد کرده با تغییر قانون حدود 4 ماه است که توی گمرک مونده و قانون را عطف به ما سبق کردند تا وضع بازار اینگونه بشه تازه الان گفتند که میتونید ترخیص کنید. خوب چرا 4 ماه اجازه ندادید و بازار را به هم ریختید.؟؟ نمونه بسیار است و مردم هم فهمیدند.
هدف غایی؟ ناراضی کردن مردم وتهدید سپاه ورهبری به پذیرفتن برجام موشکی والا بیشتر ناراضی کردن مردم با ایجاد گرانی وتورم وکشاندن مردم عاصی از مشکلات اقتصادی به خیابان و بالاخره نوشتن همه ی مشکلات به پای رهبری وسپاه یعنی دقیقا دو عامل قدرت ایران که سال هاست اتاق فکرهای صهیونیستی به این نتیجه رسیده اند تا این دو عامل قدرت در ایران باشند ایرانی موافق با توسعه طلبی ها خودشان یا حداقل بی اعتنا به جنایاتشان را نمی توانند به چشم ببینند
کاش دولت از فرصت استفاده کرده بود و اقتصاد مملکت را در مسیری برده بود که اینقدر به تصمیم غرب برای پایبندی یا عدم پایبندی به یک توافق وابسته نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
جمله هر توافقی بهتر از توافق نکردن است و باید توافق بشه تا آب خوردن مردم حل بشه از کیه؟ چه توقعاتی داری؟
قطعا" درست است .هر بخشنامه در دولت و وزارت صنعت یک رانت ایجاد کرده است . واضح است که وزارت صنعت در اولویت قرار خواهد داشت . شروع گرانی ارز از تصمیمات نادرست وزارت صنعت بود . در ابتدا سایت ثبت سفارش بسته شد و همین امر باعث ایجاد عامل روانی برای افزایش قیمت خودروهای خارجی گردید و تصمیم اشتباه بعدی افزایش سرسام آور تعرفه های واردات خودرو بود که جو روانی ایجاد شده برای آن عاملی بود برای اینکه خودروسازان داخلی نیز افزایش قیمت خودرو ها را حق خود بدانند . خودرو یکی از عوامل تاثیر گذار در ایجاد جو روانی و تورمی که دولت از آن نام میبرد میباشد که مشخص گردید ایجاد این جنگ از درون خود دولت بوده است .تصمیمات اشتباه در وزارت صنعت که هماهنگی با رییس کمیسیون اقتصادی مجلس میباشد در خصوص آزاد سازی نرخ فلزات و محصولات پتروشیمی نیز یک دیگر از تصمیماتی میباشد که کمر ضعیف تولید داخل را میشکند . جناب آقای پور حسینی ، آزاد سازی قیمتها زمانی درست میباشد که عامل تورم 300 درصدی نگردد و نقدینگی به اندازه کافی برای واحدهای تولیدی کوچک وجود داشته باشد . به عنوان مثال مواد اولیه تولیدی شرکت ملی مس ایران که جناب پور حسینی طبق گفته وزیر قبلی کار از طرفداران پرو پا قرص آن است با افزایش سه برابری قیمت همراه بوده است و شرکت تولیدی که میتوانست با توجه به نقدینگی خود 200 تن خریداری نماید الان میتواند 50 تن خریداری نماید . با همین روند فعلی قطعا در 2 تا 3 ماه آینده بسیاری از واحدهای تولیدی در معرض تعطیلی قرار خواهند گرفت بجز واحدهای تولید کننده خصولتی مانند فولادیها ، مس و محصولات پتروشیمی که مورد علاقه خاص اعضا کمیسیون اقتصادی مجلس و معاونین وزارت صنعت میباشند .
شاید کلمه خرابکاری درست نباشد اما قطعا عمدی در کار است! مردم به خوبی این را می بینند که دستهایی در کار است تا وضعیت اقتصاد کشور بی ثبات و تورم فزاینده و قبیمت ارز بالا بماند! بارها شده که وقتی قیمتها روند نزولی گرفته، یک باره یکی از آقایان از یک گوشه ای بیرون می آید و حرفی میزند یا کاری میکند که باعث جلوگیری از افت قیمتها میشود! این کارها کاملا عمدی و برنامه ریزی شده است!
مردم ایران قویا ازنمایندگان مجلس میخواهند ازمماشات دست برداشته وطبق وظیفه نمایندگی عمل کنند واز این اقا بخواهند مسایل رصریحا درجلسه علنی برای مردم تشریح کنند.ظاهرا خبرهای بدی وجوددارد.مردم حق دارند ازمسایل اگاه باشند.
اصول گراها فقط وفقط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
هیچکدام. فقط اسلام گرایان واقعی.
برای یافتن جواب این سوال احتیاجی به توضیحات آقای تاجگردون یا هر کسی دیگری نیست ! اصولاً دیدن دستهای آشکار احنبی و شیاطینی که چوب لای چرخ ملت میگذارند کار سختی نیست :
-- تمام کسانی که من غیر حق به پست و مسئولیتی رسیده اند در این خرابکاریها دست دارند !
-- تمام کسانی که افراد بی لیاقت و کارنابلد را به پستی گمارده اند در این خرابکاریها دست دارند !
-- تمام کسانی که در مسئولیتهای اقتصادی با خارجی ها مماشات و رشوه خواری می کنند ، در این خرابکاریها دست دارند !
-- تمام کسانی که بعنوان مدیران اقتصادی با جهت گیری خاص اقتصاد کشور را در یک سمت خاص جهت می دهند در این خرابکاریها دست دارند !
-- و نهایتاً تمام کسانی که اینگونه افراد را در سیستم دولتی می شناسند و باز هم کاری نمی کنند در این خرابکاریها دست دارند !
هدف غایی دولت دوازدهم واگذاری صنعت نفت و گاز و درآمدهای آن از دولت به بخش خصوصی (خودیها) بود که در حال تحقق است، این سیاست آقای ترامپ و مکرون را هم راضی خواهد کرد. لازم نیست تاجگردون آنرا به مردم بگوید.
با سلام
این را هر فرد عادی هم میدونه افرادی عمدا در حال اذیت کردن مردم هستن تا ببینن این مردم صبرشان تا کجاست
بگم آقاي تابناك......
بگم !!!!!!!!
خرابکاری عمدی در اقتصاد که چیزی نیست دهها ساله یک عده ماموریت دارند این کشور را نابود کنند و در این جهت دارند حرکت می کنند.حالا اقتصاد یک نمونه آشکار است محیط زیست و هوا و اخلاق اجتماعی و مواد مخدر فقر و تورم و روابط بین الملل و ... را هم ببینید.
نظرات را منتشر کن
ایشان دقیقا راست مگوینند اگر یک انسان عادی هم بدون سواد اقتصادی به این قضیه نگاه کند متوجه اهمال وکوتاهی بانک مرکزی بخاطر وضع سکه وارزوزارت صنعت وبازرگانی به خاطر بازار به هم ریخته وتولید تقریبا خوابیدن صنایع به دلیل نبود مواد اولیه وزارت اقتصاد بخاطر عدم تدبیر اقتصاد کلان کشور وزارت نفت بخاطر رانت ها وفسادها ومخصوصا انبار مواد پتروشیمی وچند برابر کردن مواد اولیه موردنیاز صنایع و....ومجلس شورای اسلامی بخاطر تماشای همه مشکلات وکاری نکردن
ما از اول هم شک نداشتیم دستهایی در ناراضی کردن مردم در کار است ..........!!!!
خداوند همه ی مارا به راه راست و حقیقت هدایت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
آمین .
آقای تاجگردون ! شجاع باش ودین خودرا به عنوان یک مسلمان اصلاح طلب و ایرانی غیرتمند اداکن ! امیدو هراست نباشد زکس براین است مبنای توحیدو بس !
کاملا واضحه در شرایطی که دولت دچار کسری بودجه شدیده، بالابردن قیمت دلار تمام کسری ها رو جبران می کنه. نیاز به هیچ شاهد و مدرکی هم نیست
فعلا که عمدی و غیر عمدش پدر ملت را درآورده این وسط امریکا هم خیلی از دست با لا گرفته و ۱۲ شزط گذاشته برای مذاکره با اینکه خودشون هم می دونند ایران زیر بار ۱۲ شرط نمیره بلکه خدا کاری کنه ترامپ از خر شیطون بیاد پایین و به نوعی شروطش را قابل قبولتر کنه تا شاید ایران قبول کنه با امریکا مذاکره دو جانبه کنه و مشکلات بین دو کشور را حل کنند .در ان حالت کسانی که ارز و سکه دارند شروع بفروش میکنند و نرخ ها پایین می اید و مردم دوباره قد راست میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
مذاکره برای چی؟ ما که برجام داریم تازه موجود مزاحم هم که ازش خارج شده. مگه مشکلی هست که مذاکره کنیم؟ تورم که 11 درصده. اشتغال هم که به راهه. نگرانیت چیه؟ نکنه دلواپسی؟
ناشناس
| Philippines |
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
دوست ۱۹.۲۰ کلی از جوابت خندیدم یا کلا مزاح کردی و یا مفهوم کامنت من را درک نکردی بله بر جام پا برجاست البته برای طرفهای مقابل ولی بیرون کشیدن امریکا کلا منافع ایران از برجام را از بین برد قیمت ارز و سکه هر روز داره رکورد میزنه گرونی بیداد میکنه شرکتهاای خارجی ایران را ترک می کنند و کلا اقتصاد فلج شده بله دوست من برجام بدون امریکا مرد چون اتحادیه اروپا قدرت کافی ندارد باید فقط مذاکرات دوجانبه با امریکا بشه و یا کلا از برجام بکشیم بیرون یعنی چه دلار ۱۶ تومانی انهم با حفظ برجام
نماینده محافظه کار بدرد این ملت نمیخوره. کسی رو میخواد که عملکرد دولت رو زیر ذرهبین قرار بده.
اگر نقدينگي پولي كل كشور رو كه ٣٥٪؜ از ١٦٥٠ هزار ميليارد تومن هستش يعني حدود ٥٥٠ هزار ميليارد تومن را به دلار ده هزار تومني تبديل كنيم كلا ميشه ٥٥ ميليارد دلار ؛ يعني همين امروز تمام ريال كشور رو به دلار تبديل كنيم ٥٥ ميليارد دلار كافيه ، خنده دار نيست وقتي مردم ٣٠ ميليارد دلار تو خونه هاشون دارن ، دولت ٥٠ ميليارد دلار نداره !؟! شك نكنيد بالاي ١٠ هزار تومن نه اقتصادي هستش نه سياسي بلكه ....
من اگر جای شورای نگهبان بودم تمام نمایندگانی که به نام اصلاحطلب رای آوردن ولی در مجلس به طیفهای دیگر چسبیدند و را رد صلاحیت می کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
قدرت در دست همین اصلاحطلب هاست به هیچ طیفی هم نچسبیده اند و فقط به قدرت چسبیده اند
بهتر است اول در مورد پتروشیمی گچساران ومشکلاتی که برای مردم ایجاد می کنه توضیح بدید ازمنظر آب برق و آلودگی
باید دید دغدغه مسئولان چیست؟
اما این وسط لوازم را فراموش کرده است لوازمش ایرانی قویست. ایران قوی با پرورش قوی امکان پذیر است. پرورش افراد نظم در کارها و اجرای عدالت نیازمند عزم جدی ودانش قوی است که از سطح فکری ودرک برخی مسئولین خارج است.
دولتی در کار نیست ، نرخ دلار بطور اتومات هر چندسالی یک بار به بهانه واهی بالامیرود و این را مدیریت میکنند تا مردم فکر کنند اتفاقی بوده و به قیمت جدید راضی باشند و به سر کارگر و کارمند و حقوق بگیر کلاه میگذارند و خودشان و اطرافیان و پسرخاله و سایر اقوام به رانت میرسند و مردم را غارت میکنند و چند سال دیگر مجددا قصه افزایش نرخ ارز شروع میشود!
اگر مسئولان با مردم رو راست هستند نرخ برابری زیال و طلا را اعلام کند و به آن وفادار باشد تا قیمت سایر ارزها نسبت به قیمت طلا در آن کشور محاسبه شود!
در طول سالهای و دهه های گذشته رسم بر این بوده که صورت مسئله در لفافه و مبهم و نقد و اعتراض هم تا جایی که صورت مسئله را روشن نکند آزاد و روشن بوده است لذا نمیتوان توقعی برای روشن گفتن صورت مسئله داشت.و گر نه رفتارهای اقتصادی و صنعتی آقای شریعتمداری واضح ترین رفتار بد اقتصادیست البته وزیر اقتصاد ،مشاوران ،رییس سابق بانک مرکزی و رییس برنامه و بودجه و و و هم چنین رفتارهایی داشتند.
ولی مردم حیران این هستند که چرا هیچیک از مسئولین دولتی در مقابل این رفتارها و گرانی های افسار گسیخته عکس العملی نشان ندادند ؟؟چرا ؟
اینها فردا با چه رویی از مردم طلب رای خواهند کرد.؟؟؟
متاسفانه این اظهارات یک مقام رسمی کشور است و آدم بارز متاسف میشود از اینکه یک عده با اینکه در این چند دهه از سر دولت این انقلا ب صاحب منصب و قدرت و ثروت شدهاند عملا این روز ها تیشه به ریشه این انقلاب میزنند در این میان گناه مردم چیست که مورد بی مهری و بدبختی قرار بگیرند و رویه موجود و عدم رسیدگی به فساد و حیف و میل منابع و ثروت کشور نشان از یک نوع بی تفاوتی و چشم پوشی به وضعیت موجود است و عملا عدهای میخواهند وضعیت کشور از این هم بدتر شده و به مقاصد پنهان خود برسند .
باسلام اقای نویسنده .همه عالم وادم میدانند مسؤل این وقایع اسفناک اقتصادی اقای سیف وتیم اقتصادی دولتهایند
آقای تاجگردون اگر راست می گوید چرا مدارک و مستندات خود و اسامی این خائنین را به قوه ی قضائیه نمی دهد .
فقط توی مسائل اقتصادی نیست به هر اداره ای سر بزنید دیوانه تان می کنند اینقدر شما را دور شهر می چرخانندکه بارها و بارها مرگ خود را ز خدا بخواهید . آیا می شود گردبادی بیاید و ظالمان را مانند نخلهای از جا کنده شده بر کند ؟؟ ایا که در میکده ها بگشایند ؟ گره از کار فروبسته ما بگشایند ؟؟
دلار داره به بیست هزار تومن نزدیک میشه سکه به پنج میلیون تومن اقایان بیخیال
البته قبلا هم مشخص بود که کلا تو ایران همه دست به دست هم دادن تا میتونن ملت رو بچاپن'پول نفت رو ببرن......این امر خطیر رو با تمام توان پیگیری میکنن.حالا ما هم دلمون خوشه که این بره اون بیاد اوضاع درست شه
اینم احتمالا به خواسته اش رسید نظرش برگشت.
مجموعه هر دو در بدبختی مردم ایران شریک هستند.
به نظر من اصولگرایان هم در این وضعیت مقصر هستند ، به دلیل اینکه در انتخابات قبل نامزدی رو معرفی کردن که اصلا شناخته شده نبود و بواسطه سابقه قضایی خودش رای سلبی هم زیاد داشت ، جریان اصلاح طلب و تکنوکرات هم تا جایی که تونستن از این اشتباه اصولگراها استفاده کردن و با مردم فریبی برای خودشون رای جمع کردن، حقیقتا که اصولگراها اصلا کار رسانه ای و کار تبلیغاتی بلد نیستن و فقط توقع دارن مردم مثل اعضای یک پادگان بزرگ به هرکسی که اونا میگن رای بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
من طرفدار کس خاصی نیستم ولی اگر ایشون هم می امد با حجم انباشته شده ی تورم و سرکوب ارزی این افزایش داشتیم ولو کمتر یا بیشتر از امروز
دو دوتا 4 تا ؟ پنج تا ؟؟
بده کاری ریالی! تسویه حساب دلاری و سکه ای !!
موضوع خیلی ساده تر از معرفی و این حرفهاست !! بده کاری دولت به سپرده گذراران و بانکها و تامین اجتماعی و بیمه سلامت و صندوق بازنشستگی و ............ همه اش ریالی است و درآمدهای نفت و پتروشیمی دلاری !! سکه و طلا هم که ذخیره هست و مال خود شما !! بریز تو بازار ملت هم بریزند همه اش را بخرند و دمار از جیبشان دربیاور!!!
مردانگی این بود که در طی یک برنامه 4 ساله این افزایش اعمال شود نه الان که به گفته دولتیها درآمدهای نفتی هم 60 درصدزیاد شده اند !! این دست وفرمان جلو بروند هرچند دولت دیگر بده کار نیست و این خیلی خوب است ولی ملت بیچاره است .....
از آقای تاج گردون
در مورد واردات خودرو بالای 2500سی سی در سالهای گذشته سوال کنید
آقای تاجگردون جنابعالی بعنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مقصر این وضعیت هستی.
آقای تاجگردون حمایت بی چون و چرای جنابعالی از سیاست های دولت این نتایج را داشته است.
آقای تاجگردون جنابعالی بعنوان رئیس همیشگی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حمایت و روی کار آوردن وزیران ناکارامد اقتصادی مقصر این اوضاع هستی پس لطفا آدرس غلط نده
باروحانی .پس بریم همه باهم ماهم بایدچوب رای شما رابخوریم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی