بازدید 1498

رئیس‌جمهوری موریتانی: اسلام‌گراهای افراطی از اسرائیل بدترند

رئیس جمهوری موریتانی ضمن متهم کردن اسلام‌گراهای افراطی به ایجاد فجایع در کشورهای عربی تاکید کرد که کشورش اقدامات لازم درباره آنها را در زمان مناسب اتخاذ خواهد کرد.
کد خبر: ۸۳۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 22 September 2018

رئیس جمهوری موریتانی ضمن متهم کردن اسلام‌گراهای افراطی به ایجاد فجایع در کشورهای عربی تاکید کرد که کشورش اقدامات لازم درباره آنها را در زمان مناسب اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد ولد عبدالعزیز، رئیس جمهوری موریتانی در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: علت فجایع اعراب و جوامع عرب روشن است، اول اینکه اسرائیل از سال ۱۹۴۸ علت اتفاقات در فلسطین است اما مشکلاتی که اعراب در سال‌های اخیر داشته‌اند، فاجعه بزرگتری بود که علت آن جنبش‌های افراطی اسلامی بودند که کشورها را نابود و خون‌ها را جاری کردند.

ولد عبدالعزیز گفت: سیاسی کردن دین فاجعه‌ به وجود آورد و کشورهای عربی توسط اسلام سیاسی افراطی در هم شکستند و این کار را بعثی‌ها، ناصری‌ها و کمونیست‌ها هم انجام ندادند.

رئیس جمهوری موریتانی اسلام‌گراهای افراطی را به تلاش در راستای اهداف اسرائیل که ویران کننده کشورهای عربی و منزوی و تضعیف کننده آنها است، متهم کرد و گفت: اسلام‌گراهای افراطی این اقدامات را انقلاب می‌خوانند.

وی افزود: این جنبش‌ها کشورهای عربی را ویران کردند، در نتیجه می‌توان گفت اسرائیل از آنها انسانی‌تر رفتار کرده و خسارات و تلفات اعراب در نبردشان با اسرائیل کمتر از خسارت امروزشان است که اسلام‌گراهای افراطی علیه کشورهایشان سلاح به دست گرفته‌اند.

ولد عبدالعزیز با اشاره به حزب تواصل اسلامی که با ۱۴ نماینده رتبه دوم را در انتخابات به دست گرفت، تاکید کرد: موریتانی کشوری سکولار نیست اما نمی‌پذیرد که دین سیاسی شود و این مساله مورد قبول نبوده و در آینده نیز قبول نخواهد شد.

رئیس جمهوری موریتانی در ادامه گفت: تغییر قانون اساسی امکان‌پذیر است، در قانون اساسی مسایل قطعی و غیرقابل تغییری وجود ندارند و ما چنین قانون اساسی نداریم.

وی به اتخاذ تدابیری علیه بزرگترین حزب اسلامی در کشورش تهدید کرد و افزود، هرگز دست به اصلاح قانون اساسی که او را از نامزدی برای دور سوم در انتخابات ریاست‌جمهوری منع می‌کند، نخواهد زد اما آینده سیاسی خود را هم روشن نکرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار