بازدید 31196

نمک نشناسی کره‌ای‌ها در حق ایرانیان

کد خبر: ۸۳۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰ 16 September 2018

درحالی که فروش کالاهای کره ای در بازار ایران بدون هیچ مشکلی ادامه دارد، اخبار رسیده از کره جنوبی حکایت از آن دارد که برخی بانک های این کشور ایرانی ها را تحت فشار قرار داده اند تا حساب های بانکی خود را ببندند.

به گزارش روزنامه خراسان، فشارهایی که البته تا حد تحقیر هم رفته است و بانک های کره ای به مشتریان ایرانی خود اعلام کرده اند اگر تا 12 اکتبر (22 مهر) حساب خود را نبندند، خود بانک درباره این حساب ها تصمیم خواهد گرفت. به عنوان نمونه بانک «ایویهانا» که ظاهرا اصلی ترین بانک کره ای است که خارجی ها با آن کار می کنند، در نامه ای به مشتریان ایرانی خود نوشته است: «براساس فرمان بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران، مرحله دوم تحریم شامل ممنوعیت معاملات مالی با ایران به زودی آغاز می شود و بانک پس از نظرخواهی از مشاوران حقوقی آمریکایی، به این نتیجه رسیده است که با هرگونه ارتباط با مشتریان ایرانی در معرض تحریم ثانویه قرار خواهد گرفت.» رفتاری که یادآور رفتارها ونمک نشناسی های سابق این کشور علیه ایرانی هاست.

برندهایی که بوی تحقیر می دهند

هنوز اتفاقات المپیک زمستانی سال گذشته و رفتار تحقیرآمیز سامسونگ با ملی پوشان ایرانی، در خاطره مردم ایران مانده است. با این حال ظاهرا این رفتار کره ای ها، کوچک ترین تاثیری در این که مردم ایران، کالای کره ای بخرند یا نه، نداشته و کماکان بخش اعظمی از لوازم خانگی ایرانی ها را برندهای کره ای تشکیل می دهند، برندهایی که بوی تحقیر ایرانی ها را می دهد. برندهایی که بیش از دو دهه است دربازار ایران جا خوش کرده و براساس آمارها گردش مالی بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند. سال گذشته موسسه تحقیقات بازار «G.F.K» در گزارش خود از بازار موبایل ایران نوشت که برندهای کره ای «سامسونگ» و «ال.جی» به ترتیب 51 و 13 درصد بازار ایران را به خود اختصاص داده اند. یعنی 64 درصد بازار موبایل ایران به تنهایی در قبضه این دو برند کره ای است. به لحاظ ارزشی نیز براساس گزارش سال گذشته ایسنا به نقل از شهروند، 45 درصد ارزش بازار ایران را «سامسونگ» درو می کند؛ یعنی ایرانی ها چیزی حدود سه میلیارد دلار در سال از کره گوشی می خرند و این کشور هم خاطر جمع از بازار پر رونق برندهای خود، هر بلایی که بتواند بر سر ایرانی ها می آورد. بماند که براساس آمارها در بازار کالاهای الکترونیکی نظیر تلویزیون هم «سامسونگ» و «ال.جی» 73 درصد بازار را قبضه کرده اند.تاسف بار تر این که سه سال قبل تابناک نوشته بود که شرکت سامسونگ بخشی از درآمد چند هزار میلیارد تومانی خود را« وارد ساخت و ساز در تهران می کند» ، مسئله ای که «باعث تخریب میراث فرهنگی تهران می شود».

احتکار، پرده جدید از جنایت اقتصادی کره جنوبی علیه مردم ایران

جنایت اقتصادی کره ای ها در حق مردم ایران به همین جا ختم نمی شود. سه هفته پیش «محمد امامی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران از احتکار لوازم خانگی توسط دو برند معروف کره ای در انبارهای خود در این استان خبرداد. جالب این جاست که براساس گزارش ایسنا سال گذشته محمدرضا دیانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفته بود که «65درصد از مجموع بازار لوازم خانگی ایران در دست خارجی‌هاست که 55 درصد این سهم را تنها دو برند کره‌ای از جمله سامسونگ در اختیار دارد.» به بیان دیگر حدود یک سوم بازار لوازم خانگی ایران ایران را همین برندهای کره ای دراختیار دارند که ظاهرا به راحتی هرزمان بخواهند کالاهای خود را احتکار هم می کنند تا با شرایط جدید به مردم ایران عرضه کنند، مردم هم البته به اثبات عبارت «از ماست که برماست» فارغ از هر گونه توجه به رفتاری که این برندها می کنند، بازهم مشتری شان هستند!

کره، در خط مقدم اجرای تحریم ها

کره جنوبی در دوره قبلی تحریم های آمریکا یعنی از سال 2012 به بعد جزو اولین کشورهایی بود که خرید نفت از ایران را متوقف کرد. این کشور بهانه های متعددی برای تبعیت از قوانین و تحریم های یک جانبه آمریکا دارد و همان بهانه ها باعث شده تا آن ها در ماه های گذشته بازهم شروع به کاهش خرید نفت و میعانات گازی از ایران کنند.

کره جنوبی سومین کشور وارد کننده نفت و میعانات از ایران است و 53 درصد میعانات گازی کره جنوبی از ایران تامین می شود. این کشور حتی در برهه ای از فروش برخی کالاها ‌ به ایران خودداری می کرد اما نه تنها نفت ایران را نمی خرید بلکه بازار کالاهای مصرفی اش در ایران را دست نخورده در اختیار داشت. سال گذشته نیز ایران و کره جنوبی قراردادی مبنی بر فاینانس هشت میلیارد یورویی امضا کردند، قراردادی که کره ای ها هرگز اجرا نکردند. روز گذشته تسنیم به نقل از رویترز گزارش داد که آمارهای اولیه گمرکی نشان می دهد، میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه اوت با ۸۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۳۲ هزار و ۷۲۳ تن رسیده است.

شرایط ایرانی ها در کره جنوبی

اکنون دانشجویان ایرانی و به صورت کلی ایرانی های مقیم کره جنوبی می گویند براساس فشارهای رسمی دولت کره باید حساب های بانکی شان را ببندند. سفارت کشورمان در سئول نیز چندی قبل اعلام کرد: «متاسفانه مسئولان دولتی و بانکی کره ای به بهانه تحریم های آمریکا از ارائه هرگونه پاسخ مستدل و قانع کننده ای خودداری و بررسی مجدد و حل و فصل موضوع را به آینده موکول می کنند.» هرچند هفته پیش سفارت کشورمان در اطلاعیه اعلام کرده بود که مسئولان بانک «ووری» کره آمادگی خود را برای ارائه تمام خدمات بانکی به شهروندان ایرانی مقیم این کشور در تمامی شعب بانک مذکور اعلام کرده اند اما ظاهرا بازهم نگرانی گرفتار شدن در قوانین مربوط به پول شویی و مسئله تحریم گریبان ایرانی ها و حساب های آن ها در کره را می گیرد.

در هرحال این که یک بانک اصلی در کره جنوبی اطلاعیه علنی بدهد و خواستار بستن حساب های مشتریان خود شود، مسئله ای است که باید توسط وزارت خارجه پیگیری شود تا به دیگر بانک های این کشور و کشورهای دیگر سرایت نکند. این درحالی است که بسیاری از خدمات شهری و اینترنتی ایرانی ها به این حساب های بانکی متصل است و در صورت انسداد این حساب ها ابعاد آن در زندگی روزمره ایرانی ها به طور مشخص احساس خواهد شد، به خصوص برای دانشجویان.

حتی براساس گزارشی که بی بی سی منتشر کرد این شرایط شامل دانشجویانی که با بورسیه دولت کره به این کشور رفته اند نیز می شود و آن ها حتی نمی توانند حساب بانکی باز کنند! ایرانی ها حتی برای تبدیل دلار به «وون» (واحد پول کره جنوبی) هم مشکل دارند. یکی از خبرنگاران ایرانی الاصل در گفت و گویی با شبکه بی بی سی گفت که «این شرایط فقط مخصوص امروز نیست و ایرانی ها حتی از سه سال قبل (زمانی که برجام تصویب و اجراشد) هم برای تهیه بیمه سلامت و بیمه خودروهای خود مشکلات جدی داشتند و حتی در این مدت اگر بانک های کره ای حساب بانکی باز می کردند کارت بانکی به ایرانی ها نمی دادند». تحقیر از این بالاتر؟ با این حال تنها می توان پرسید که آیا وزارت خارجه که قرار بود معاونت اقتصادی اش را فعال کند به این موارد رسیدگی خواهد کرد؟ بالاتر و قدرتمند تر از آن، آیا روزی خواهد رسید که در مقابل این تحقیرها ، نمک نشناسی ها و گربه رقصانی کره ای ها برای آمریکایی ها، مردم ایران هم برندهای کره ای را تحریم کنند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۷۶
چراتمام كشورها اعم از غربي ،شرقي،وحتي كشورهاي اسلامي وهمسايه وكشورهايي كه دراين سالها ازكمكهاي بي دريغ ايران بهره برده اند باماسرناسازگاري دارند؟ يعني همه دنيا بد وماخوبيم؟
پاسخ ها
عاصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
یعنی این مطلب ساده رو هنوز نفهمیدی
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
ناشناس عزیز ،فارغ از بحث فسادهای داخلی ، باید عرض کنم که در تمام طول تاریخ ،ظلم ستیزان تحت فشار بودند ... و سید ظلم ستیزان عالم سید و مولایمان حضرت اباعبدالله الحسین نمونه عظما
فقط چیزی که دلمونو میسوزونه ظلم و فساد داخلیست که انشالله هر چه زودتر مسئولین پاک دست با کمک مردم ریشه این ظلم ها و فسادها را واقعا برچینند.
حسین
| United States of America |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
ظلم ستیز خخخخخخخخخخخخخ شب محرمی نخندون مارو تو مظلوم تر از مردم
ایران سراغ داری من قسم میخورم نه تو کشوری رو سراغ داری که رو دریای نفت وگاز ومعدن مختلف باشه ولی مردمش حتی نتونن یه کیلو میوه بخرن امام حسین به کمرم بزنه اگه دروغ بگم من امسال بعداز عید نتونستم میه بخرم واسه خونه میوه رو کفتم من باب مثال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
ناشناس 1423 ، متاسفانه چیزی به نام مسوول وجود ندارد. ما تنها هستیم
همه ما رو له کنن اما جلوی امریکا کوتاه نیاییم
دریای خزر رو بدیم به روس ها
از چینی اشغال بخریم
اما جلوی امریکا کوتاه نمی اییم
مردم ما هر روز گشنه تر بشن ذلیل تر بشن اما جلوی امریکا کوتاه نمی اییم
حتی عراق مارو له کنه مهم نیست
تازه ابادانی سوریه عراق مونده
فلسطین هزینه هاش جداست
وای خداااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
از طرق خودت حرف بزن سگ امریکا می ارزه به روسیه
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
اونایی که بجای ما مردم ایران تصمیم میگیرن و هزینه تصمیمات اشتباهشون رو ما مردم مظلوم ایران میدیم توی کاخها راحت هستندو دیگه مطمئنم به ریشمون میخندن
ما ایرانی ها متاسفانه حاضر نیستیم تفاوت فرهنگی خود را با دیگران بپذیریم
عکس العمل کره ای ها را در مقابل تحریمهای آمریکا که قطعا می تواند گریبانگیرشان شود نمک نشناسی تعبیر می کنیم و می گوییم (کیهان)جان کری گفته من هم به فکر خروج از برجام در موعد مناسب بودم

یک بار برای همیشه باید بپذیریم که کل کشورهای دنیا مناسبات مثبت و منفی شان را با ما بر اساس منافع روزشان تنظیم می کنند حتی گروه های مبارز فلسطینی...عراق... و ما هم باید بیش از هر چیز و البته در چارچوب اعتقادات و مرامی که برای خود قائلیم بجز منافع ملی مان به فکر چیز دیگری نباشیم.
خوب ما هم سال هاست تولید تلویزیون داریم..مثلا برند صنام...انصافا خوب کار میکنه..مانیتور مادیران...
یخچال داخلی مثل ارج
پلو پز پارس خزر
چرخ خیاطیهای کاچیران
و...و...
بهتر نیست بریم سراغ برندهای داخلی؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
نه
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
شما تو باغ نیستی خیلی از اینها که اصلا عملا دیگه خودشون یا وارد کننده شده اند یا به تاریخ پیوستند! در ثانی اکثر برندهای بظاهر ایرانی فقط منتاژ قطعات همین کره ای ها و در بدتیرین حالت چینی ها هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
مادیران که همون ال جی ودیگر برندها رو مونتاژ میکنه،پارس خزر هم کپی محصولات ناسیونال و هیتاچی هست،واقعیت اینه که هیچی نداریم...حتی توان تولید دستمال و پوشک رو هم نداریم چه برسه به اینا که فرمودین!
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
استاد! اونها هم فقط مونتاژه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
این مطلب شما نشان از بی اطلاعی شماست ...
تمام این برند ها که نام برده اید منتاژ داخل است نه تولید یعنی قطعات وارده شده اینجا اسمبل میشود. خبر ندارید هنوز دسته بیل و نک خودکار وارد میکنیم...
اسماعیل
| United States of America |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
دوست عزیز کارخانه ارج مدتهاست که بسته و به تاریخ پیوسته. البته زمانی افتخار ایران بود.
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
من فکرمی کردم شبکه های اجتماعی اطلاعات عمومی مردم راافزایش می دهد.حالا می بینم که بعضی هافرق مونتاژباتولیدرانمی دانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
مجید جان تمام برندهای تولید تلویزیون که گفتی به نوعی تمام قطعاتشان حتی قالب پلاستیک پشت تلوزیون هم از کره وارد می کنند ماد ایران تحت لایسنس ال جی و برندهای دیگر هم تحت لایسنس سامسونگ
هیچکس جز خود ما مسئول بدبختی و یا خوشبختی ما نیست
از ماست که بر ماست
مجلس باید یه قانون دو فوریتی تصویب میکرد که هر شرکت یا بانکی که در تحریمهای امریکا همکاری کند دیگر تحت هیچ شرایطی حق بازگشت به بازار ایران را ندارد مثل پژو.رنو .توتال .هیوندایی.الجی و.... بازار ایران برای بعضی از این شرکتها کم نیست سودش
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
من طرفدار رابطه با آمریکا هستم اما موافق این طرح هم هستم
ممنونیم از شما که گذاشتین ازتون جنس بخریم ایشااله بعد از تحریم میاین دیگه نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
ههه فکر کردی !! نون کاسبای تحریم به این زودی ها اجر نمیشه. وگرنه کاری نمیکردن تا برجام پاره بشه
اقدام متقابل، این خواسته به حق ما هست.
روحانی مچکریم
پاسخ ها
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
بعضی هاهمیشه دنبال تسویه حساب های جناحی خودشان هستند.قضیه وابستگی هامربوط به این دولت یاآن رئیس جمهورنیست.بلاهتی است که دامن کل مسئولین راگرفته است
بعنوان یک ایرانی از خرید کالای کره ای امتناع میکنم هموطنان بیایید مشارکت خودمان را به دنیا نشان دهیم ما به کره بیشتر محتاجیم یا کره به ما بیایید فروشگاههای که بزن و کره ای می فروشند را تحریم کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
ما به کره نیازمندیم
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
ما به کره
آقا کل دنیا بدند ما خوبیم. تموم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
چرت و پرت می نویسید؟؟
نه کره خوبه ما بدیم
تحقیر چیه؟؟
خب بدبخت تحریم میشه
بد کرده زودتر به مشتری ها گفته حساب خودشونو ببندند؟
خب اگه اینکار رو نکنه آمریکای زورگو ازش انتقام میگیره
ببینید با مردم چه کار کردید که حاضرند هر حقارتی رو تحمل کنند ولی تو ایران نباشند. بعدشم مثلا ال جی و سامسونگ گوشی ندن به ایران از کجا می شه وارد کرد. چرخای صنعت خودمونم که خدا رو شکر زدین له و لورده کردین. یعنی گوشی تولید کردن که آپولو هوا کردن نیست که... اینهمه سال یه گوشی خوب نمی تونستیم تولید کنیم؟؟؟؟
قیصررررررررررررررررررررررررررررر کجایی که داشتو کشتن؟؟؟؟؟؟
پراید خوبه، ما خوبیم همه بدن،
اگر آنها را تحریم کنیم که باز هم ما ضرر می کنیم. برندهای ایرانی که پوست سرمان را می کنند. لااقل جنس خوب می گیریم حالا با قیمت بالا. اگر تحریم کنیم که جنس آشغال با صد برابر قیمت آنهم به صورت پیش فروشی به ما قالب می کنند. مثل صنعت خودروی ملی.
از کفار بیسش از این نمیشه انتظار داشت
سر سپردگی و بردگی و خودشرینی برای امریکا تا این اندازه !!!!!
خیر آن روز نخواهد رسید
چند روز قبل ال سیدی گوشی همکارم شکست به نمایندی سامسونگ در بازار 4 سو و بازار ایران مراجعه کردیم هر دو نمایندگی این جواب رو دادند از گوشی استفاده کن اگر برای تعویض صحفه نمایش گوشی رو اینجا بزاری یک ماه دیگه تحویل میگری دو میلیون هم باید هزینه بدی!
گوشی که 4 ماه تا پایان گارانتی زمان داره در هیچ موردی کاری براش انجام نمیدن در همان زمان مراجعه کنندگان دیگر هم که انجا بودن و برای خدمات پس از فروش امده بودن توصیه میشدن که به جاهای دیگه مراجعه کنن!

به نظر من باید تمام تابلو های سامسونگ و ال جی از خیابان جمهوری به عنوان یک پیش هشدار جمع بشن اگر کره ای ها ادم نشدن جنس های دیگه به جاشون عرضه بشه و بساطشون جمع بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
ببخشید همین الان دوتا کشور و یا دوتا برند معرفی کنی که جای کره ای ها رو بتونند تو ایران بگیرند
خودمون هم که تو همه چیز خودکفا هستیم
نمک نشناسی کره‌ای‌ها در حق ایرانیان
همه کشورها به فکرمردم ومنافع ملی خودشان هستند جز ایران
از ماست که بر ماست!!!!
" آیا روزی خواهد رسید که در مقابل این تحقیرها ، نمک نشناسی ها و گربه رقصانی کره ای ها برای آمریکایی ها، مردم ایران هم برندهای کره ای را تحریم کنند؟"
پاسخ :‌تابناك عزيز ؛ براي انجام يه همچين كاري يه چيزي لازمه به عنوان غرور ملي كه سالهاست در بين مردم ايران به علت ناكارآمدي برخی از مسئولانش از بين رفته ....واقعا متاسفم...
خوب مردم نخرن بفرمایید چیکار کنند موبایل ایرانی داریم آیا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
چیزی است در حد پراید
وقتیکه کشورهایی مانند فرانسه و المان و انگلیس شهامت و جرات مقابله با امریکا را ندارند چطور انتظار دارید کشوری مثل کره و عراق و برخی دیگر بتوانند در مقابل خواسته های امریکا مقاومت کنند کشورهایی که بشدت از نظر نظامی و اقتصادی وابسته هستند
ما ضرب المثلی داریم که میگه : گوشت رانت را بخور منت بیگانه را نکش
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
شما حتما این کارو انجام بده
الان باید ایرانی ها در تمام دنیا از دولتهای متخاصم بخصوص دولت کره و شخص رییس جمهور کره بصورت شخصی بدلیل اجرا نکردن قوانین سازمان ملل شکایت کنند
با این مسئولینی که ما داریم مطمئن باشید اگر دوباره اوضاع آروم بشه مجددا" اول سراغ کره ایها میروند و بعد هم فرانسه انگار در دنیا کشورهای دیگر فاقد تکنولوژی هستند!!!!
برای اکثر کشورها منافع ملی بسیار اهمیت دارد و خودشان رادرگیر مسایل پوچ سیاسی نمیکنند.ما باید اینگونه باشیم و منافع ملی را به راحتی و از روز حب و بعض از دست ندهیم.
کسی پیمان برادری با ما نبسته همه به فکره منافع کشورشونن بجز ما راهی جز مذاکره نداریم ظاهرا تا دیرتر نشده
آزموده را آزمودن خطا بود, چندین بار از یک سوراخ گزیده میشوید؟ !
خود کرده را تدبیر نیست ، ما خودمان میخواییم با امریکا دشمن باشیم ، و کره هم متحد اصلی امریکاست
اول اینکه باید از اینا شکایت کنیم خسارت بگیریم چون قرارداد دارن و زدن زیرش
دوم اینکه برای همیشه همه محصولات اینا رو تحریم کنیم برای همیشه
حقمونه حق همه ایرانیاست تویی که این مطلبو گذاشتی گوشیت چیه؟ یا امریکایی یا کره ای تویی ک داری میخونی گوشیت چیه ... ولی همین کره به هر دلیلی ک صحبت از تحریم کشورت میاد ( بخونید بی عرضگی مسئولین) تحریمت میکنن چون منافعشه ... با تمام احترام به ایرانیا ..بدبخت ایرانی
انفعال یعنی این که میبینید, متاسفم به اداره کننده گان کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
مگه کسی کشورو اداره میکنه؟
مگه نگفتید آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه؟؟؟؟!!!!! پس چرا اینجوری شد؟؟؟؟؟؟؟مثلا ما کالای کره ای رو تحریم کنیم کالای کجا جایگزینش هست؟؟روسی یا چینی؟؟؟؟؟بابا ول کنین تو رو خدا این مردم یک روز خوش ندیدیم.عمرمون رفت جوونیمون رفت ول کنین عزیزه من
با تحریم واردات کالاهای غیر ضروری کره موافقم
فقط کره نیست همه جای دنیا همین هست.چرا کره این کار را با سایر کشور های جهان نمی کند؟ مثلا افغانستان یا کشورهای افریقایی فکر نمی کنید
برای اونها فقط فقط فقط منافع ملی شان خط مقدم هست
این مسایل به کره ای ها ربطی ندارد، به وطنی هایی ربط دارد که سالها کالایی کره ای را به ایران قاچاق کردند و با از پا در آوردن صنایع مشابه داخلی خود شدند یکه تاز میدان....
از کشوری که سرسپرده آمریکاست و امنیتش رو مدیون آمریکاست، چه انتظاری دارید! اما نکتع اینجاست که چین هم رفتار مشابهی با ایرانیها داره و اونجا هم شما اجازه تبدیل دلار به یوان ندارید و اخیرا هم شروع کردن به بستن حسابهای ایرانی ها
.نتوانسته ایم زیرساختهای تولید را درایران تقویت کنیم انتظاررداریم دیگران فکری به حال ما کنند.ایران را مصرف کننده کرده ایم تا بهشت آقایان وزاده هایشان باشد.از دیگران نخواهیم ما را رعایت کنندوقتی خودمان به کشورمان ظلم می کنیم.
هز کشوری به دنبال منافع ملی خود است. از کشوری که رئیس جمهور خاطی و فاسد خود را به زندان طویل مدت و پرداخت مالی محکوم کرد ، نمشود بیش از این انتظار داشت. ضمنا محصولات کره ای توسط ذینفعان ایرانی انها در بازار ایران ارائه میشود... بجای شماتت انها باید خودمان را مورد شماتت قرار دهبم .
مسئولان کشور خودمان چه ارزشی یرای مردم قایلند که بهخواهیم کره ای ها قایل باشند .
انتظار بیش از این رو داشتین ؟!!!!
تحریم کنند چی بخرند؟ چینی بخرند؟ یا ایرانی بی کیفیت که همان هم در بازار نیست و با وجود اینکه اسم ایرانی بودن دارند ولی خدا می داند چرا دو برابر شده اند.
گند چینی ها هم بزودی در می آید
برندهای اروپایی هم که گران هستند
سیاست و حفظ منافع ملی که مرام و نمک نشناسی نداره - حساب کتاب داره همین که ما نداریم
اين درسته ولي در روابط جهاني عقل حكم ميكند نه احساس
كره يا هر كشور ( حتي افغانستان قرار شده از ما چيزي نخره - خبر تابناك ) منافع مردم خودش براش اولويت داره
...
متإسفانه بانک های کشور چین هم در ماهها و خصوصاً روزهای اخیر ، به تمامی شرکت های ایرانی زنگ زده اند و اخطار داده اند : برای بستن حساب شرکت به بانک مراجعه کنند .
هرکشوری براساس منافع ملی خودشون کار میکنند وو شرکت های بزرگ هم همینطور تنها کشوری در جان این ساست رو نداره یک کشور هست که در دنیا فقط به تعداد انگشتان دست دوست داره تاز اونها هم توی دنیا زیاد مطرح نیستند تاز اینو هم خودشون انتخاب کردن
پس گله ای نکی نویسنده محترم
كره اي ها دفعه قبل هم همين كار رو كردن و ما باز هم به واردات كالاي كره اي ادامه داديم اگر قرار مقابله اي صورت بگيره بايدتوسط دولت باشه و واردات كالاهاي مصرفي كره اي رو مثل خودرو، لوازم خانگي و ... ممنوع كنند.
این دیگه وظیفه دولت راستگویان است که مردم را در جریان این خیانت خارجی ها بگذارد و تمام دفتر دستک آنها را تخته کنه
خلایق هرچه لایق ! ما خودمون انتخاب کردیم اینطوری زندگی کنیم پس نباید از دیگران شایت کرد
مقاومت کنید این گردنه رو رد کنید تمامه. همه ته دره ایم :)))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
خخخخخخخخخخخخخخخ
کره جنوبی ترکیه روسیه و....نمک نشناس هایی هستند که گزند خیانتشان بارها تن ما را ازار داده است
همانطور که دولت کره ایران را تحریم می کند دولت ایران نیز کره را تحریم کن.
وقتشه مردم یک فراخوان بزنن لوازم کره ای رو نخرن تا خودشون به چه کنم چه کنم بیافتند
این کشور ها اقتصادشون به دیگران وابسته است ولی در تعجبم از انفعال ما که همیشه همین طوری بوده و اگر متناسب پاسخ می دادند در برایر ابن ها گستاخ نمی شدند
ولی مردم خودشون تحریم کنند کالاهای این کشور
وقتی شرکتهای ایرانی اجناسشان را احتکار می کنند از خارجی ها چه انتظاری دارید مثلا الان موبایل تو بازار نیست به سایت هایی که مثلا برند ایرانیه سر بزنید هیچ محصولی برای فروش ندارد دوحالت دارد یا کارخانه ورشکست کرده وتولید ندارد یا اینکه دارد احتکار می کند تا بعدا با قیمت سوبله بفروشد
اشکال نداره ما عادت داریم هر کس بیشتر خوار و حقیرمون میکنه بیشتر میریم سمتشون
مثل روسیه
مثل شرکتا فرانسوی از جمله پژو
مثل کره
و....
این نمک نشناسی نیست ، این یعنی ارجحیت منافع ملی به هر موضوع دیگری...
چه ربطی به کره ای ها دارد
وقتی منافع مردم مان را فدای خواست های بی مورد می کنیم

دشمن هر کسی عقل اوست
سران کره جنوبی به فکر منافع کشور و ملت خود هستند. آنها نمی خواهند منافع سرشار حاصل از ارتباط با آمریکا را به خاطر ایران به خطر بیندازند. دقیقاً بر عکس آنها سران ایران هستند که تمام منافع ایران را به خاطر کسانی (اعراب) خرج می کنند.
باید آشغالاشون رو تحریم کرد. حیف که ملت متحدی تو این مسائل نیستیم.
حقمونه . وقتی مسئولین بیعرضه و بیکفایتی داریم حقمون بیشتر از اینهاست
افسوس کشوری که پشتوانه تاریخی قوی و منابع سرشار و ثروت فراوان ولی فاقد مدیریت سالم و عاقل به این روز افتاده و مسولین دیدن این روز کشور را مایع افتخار خویش نیز میدانند
تحقیر خودروسازهای وطنی باهموطن خود یا سامسونگ با مشتریان ایرانیش. کدومش بدتره؟
ما کلی هم عزت مند هستیم!!!
مردم ایران را چه شده هر اشغالی را سرا سیمه خریداری می کنند . ظا هرا هویت ایرانی خود را فراموش کرده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
دیگر چیزی به نام هویت ایرانی باقی نمانده. حیوان غریزی درون بیدار شده تا موجود را زنده نگهدارد. این تلاش برای بقاست.
حالا کالاها مردم ایران باید حال اعمالشان را ببرند تا روزی که درباره غیرت ایرانی در وجودشان بیدار بشه
كره اي هارومقصرندونيد.مشكل ازماست كه پس ازچهل سال هنوزبراي مايحتاج اوليه وكالاهاي بسيارساده محتاج خارجيم
به فرموده آقای ظریف ما خودمان انتخاب کردیم که اینطور زندگی کنیم!
كار خوبي مي كنه مگه قراره كره هم مانند ايران باشه .
از ماست که بر ماست...
ایران باید بر روی کلیه کالاهای کره ائی تعرفه سنگین بگذارد. کاری که آمریکا هم با شرکای تجاری می کند و اکنون ترامپ از آن بعنوان حربه استفاده می کند. باور کنید هیچ اتفاقی نمی افتد اگر مردم ما تلویزیون و یخچال ال جی یا سامسونگ نداشته باشند. بگذارید تولید داخلی رونق بگیرد. برای مردم ایران افتخار شده که یخچال سامسونگ یا ال می نداشته باشند.
سیاست غلط
خوب نوکر دستور ارباب اجرا کرده اراده ای نداره
بفرمایید کدوم کشور ما رو تحقیر نمی کنه بریم از اون جنس بخریم؟
چقدر ذلیل شده ایم که باید از نوکر دست چندم امریکا تحقیر شویم !
به صدا و سیما بگید که شب و روز سریال کره ای به خورد ملت میده
ما دیپلماسی بلد نیستیم همه دنیارو محکوم می کنیم. آخه یه خورده سیاست هم خوب چیزیه ها!!!!
ممنون از مسوولان با لیاقتمون که اینهمه عزت و سربلندی را برای ایران و ایرانی به ارمغان آورده اند! کره که سهله افغانستان و آذربایجان هم برامون شاخ شدن!
دو سال قبل آقای نعمت زاده وزیر سابق جریمه 3000 میلیاردی شرکت ال جی را به راحتی بخشید . یعنی اینکه این شرکتها در رده های بالا دوستان زیادی دارند . مطمئن باشید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و این دو شرکت طبق روال سابق به کار خود ادامه خواهند داد و به ریش ما هم می خندند .
ايراني جماعت تحريم كردن بلد نيست هركشور ديگري بود اجناس كره اي را ميسوزاند
سلام
بر فرض هم تحریم کردیم ونخریدیم چی و از کجا بخریم که هم مناسب وباکیفیت باشه هم از لحاظ قیمت توان خرید باشه
این همه تحقیر را مدیون اصلاح طلب ها و بنفش ها هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
مدیون همشون هستیم
شما هم به کره شمالی نفت بدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
لابد مجانی
غیرت نداریم اگرجنس کره ای بخریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
نداریم
اروپایی ها که بدتر عمل می کنند. اصلا نیامدند که بروند اما هنوز مسوولان برایشان دست می زنند و ابراز امیدواری می کنند و از فواید برجامپ می گویند
باید همه دانشجویان برگردند و از امروز ورود همه کالاهای کره ای ممنوع شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
باید به سفارت کره جنوبی حمله کنیم و آنجا را آتش بزنیم
ما هم باید واردات محصولات کره ای را متوقف کنیم و نمایندگی هاشون را تعطیل کنیم. این همه برند خوب اروپایی، ایرانی و حتی چینی در بازار تلفن همراه و لوازم خانگی وجود داره، چه نیازی به محصولات کره ای داریم؟
تحقیر ایران و ایرانی از طرف کشورهای عربی راهم در نظر بگیرید.
بحث الجی سامسونگ نیست، بحث اینه کل دنیا دوباره مارو فرستادن گوشه ی رینگ..حالا کی از پا دربیایم خدا میدونه. البته قبول دارم امریکا زور میگه، اما این وسط ملت چوبشو میخورن. ..
بحث الجی سامسونگ نیست، بحث اینه کل دنیا دوباره مارو فرستادن گوشه ی رینگ..حالا کی از پا دربیایم خدا میدونه. البته قبول دارم امریکا زور میگه، اما این وسط ملت چوبشو میخورن. خداروشکر عاقازاده ها بار خودشونو بستن، مهم نیست که چه بلایی سر مردم میاد. مسئولین هم که قربونشون برم چیزی نگم بهتره
حداقل ما میتونیم در جواب این اقدامات کره، مثل آمریکا روی واردات کالاهای مصرفی( نه مواد اولیه و ماشین آلات خطوط تولید) از کره تعرفه وضع کنیم.
مشکل تنها کره ای ها نیستند!
مشکل در اینجاست که شماها اشتباهات خودتان را بر گردن دیگران می اندازید و دیگران را در این وضع مقصر می دانید! در تجارت نمک شناسی و نشناسی نداریم! سود و قدرت مهم است و نه چیز دیگر!
چرا فکر می کنید که دیگران به ما بده کار هستند؟! چرا فکر می کنید که شما کار درست را انجام می دهید و بقیه کار نا درست را؟ چرا اینقدر سطحی نگر هستید؟! روسیه هم اعلام کرد که کمبود نفت ایران را جبران خواهد کرد؟!
چرا به روسیه نتاختید که هیچ سودی برای ایران از این روسیه نرسیده؟ چرا؟! چرا علیه دولت چین که دست به کشتار مسلمانان زده حرفی زده نمی شود
به نظرم ما هم باید محصولات کره جنوبی را تحریم کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
بفرمایید با کجا مبادله کنیم
ایران خودرو و سایپا دشمنانه تر به ملت ایران می نگرند
این یعنی عقب ماندگی چرا ناراحت میشین وقتش کار کردن الان سودش رو میبرن
تحقیر و تحقیر پشت سر هم به کدوم سمت داریم میریم
نمک؟ مسئله اقتصاد و تبادلات تجاری با تنها ابر قدرت جهان است.
سلام
بجاي اين دو برند كره اي ،برند جايگزين به مردم معرفي كنيد
چرا آقای ظریف به کره تشریف نمی برند؟
این واقعیتی است تلخ که وقتی مردم به هر دلیلی از داخل ناامید شدند ، دست دوستی به سمت خرجی ( کالا ، فیلم و ... ) دراز می کنند و این وسط کاری هم به تحقیر و چیز دیگه ندارند .
در حقیقت کره ای مردم ما را و مردم هم مسئولین را تحقیر می کنند .
دلایلش واضح است .
دل میرود زدستم صاحبدلان خدا را ...
بسم الله ما که حاضریم
ببینیم آیا دولتمردان و آقازاده ها حاضرند مثل ما فکر کنند وقتی که ما به هم وطنانمان رحم نمی کنیم انتظار داری دیگران به ما رحم کنند
ای خدا ببین به چه روزی افتادیم که کشور افغانستان و سایر کشورها که زندگیشان را مدیون ما هستند تحریم می کنند
بایستی به این نکته توجه کنیم هر کس به فکر منافع کشورش هست
مسئولین محترین لطفا به خودتان بیاید
همه جا پول و منافع ملی حرف اول را میزند غیر از ما!
ما با هيچ كس دوست نيستيم الا منفعت ما ايجاب كند. آنها هم همينطور .
در اسرع وقت و با يك بخشنامه خلق الساعه، جلوي واردات از كره جنوبي را بگيريم
با این وضعیت تولید و فرار مهندسان با سواد از ایران، لایق این حرکت هستیم.
مگه در سیاست خارجی و منافع ملی، نمک نشتاسی و مرام و معرفت معنایی داره؟
اینها از ضعف وزارت خارجه است.
صدا و سيما با پخش چند برنامه به راحتي مي تونه افكار عمومي را بر عليه دو برند ياد شده تهييج كنه. البته يك سوال هم پيش مياد سامسونگ و ال جي نخريم، چي بخريم؟!
شما مردم ما رو تحقی کرده اید مگر کشور آلمان و انگلیس و آمریکل لوازم خانگی تولید نمیکنند.
زور بی خود نزنیم احترام هرکسی دست خودشه
انتظار داریم بانک کره ایی منافع خودش رو فدای روابط تجاریش با ما بکنه
خودمون بودیم این کار رو می کردیم؟
بهترین فرصت سامسونگ و الی جی از کشور پاک بشه
جایگزین این شرکتها باید از چین بیاد برندهای گوشی هواوی بزودی از لحاظ کیفیت از سامسونگ سبقت می گیرنند باید کره ای ها آدم بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
دوغتو بنوش بابا
چه توقعاتی دارید، هیچ دولتی به خاطر ایران منافع خودشو در مقابل آمریکا به خطر نمی اندازه، حالا کجاشو دیدید از این بدتر هم خواهند کرد...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
اخوی چین این کار رو میکنه چون قدرتشو داره و الان میتونیم با توجه به فشار امریکا برای بالانس محصولاتمون رو از چین وارد کنیم که الان کل دنیا رو چین گرفته و محصولاتش با کیفیت شدن
کشورهایی مثل کره و ژاپن مجبورند به حرف آمریکا گوش کنند و گرنه گوششان را آمریکا می کند میگذارد کف دستشان.
با سلام
اگر اندکی به مفهوم هویت ملی که اساس و بنیاد دولت و ملت است توجه کنیم باید نگران از بی توجهی مسئولین به این رکن رکین (هویت ملی) بود نه دلگیر و گلایمند از دیگران. در این روزگار رفاه، آرامش و رضایت ملت شرط است نه بیگانگان
من فکر می کنم این کار کره ای ها به نفع مردم فقیر و بیچاره ی ایران است چرا که ایرانی هایی که در کره تحصیل و یا زندگی و کار می کنند خودی هستند. کدام ایرانی کارگر یا کارمند و یا کاسب جزء و معمولی قادر است فرزندش را برای تحصیل به کره بفرستد یا خودش در کره برود زندگی و تجارت کند؟ اتفاقا کره نه تنها باید حساب بانکی این ها را ببندد بلکه باید آنها را اخراج هم بکند.
من به شخصه خیلی وقته کره ای نمیخرم و حتی گوشی هم میخوام چینی بخرم چون الان کیفیت بهتری دارن و هم اینکه حداقل چین وقتی منافعش تامین میشه مارو تحقیر نمیکنه واقعا کره ای ها خیلی پست هستن که از خودرو گرفته تا لوازم خانگی و گوشی رو ما از اونا میخریم ولی با ما این رفتار رو میکنن امیدوارم حداقل یه مقدار غیرت تو وجود ایرانی ها مونده باشه و دیگه هیچ محصول کره ای نخرن
اگر به فکر منافع ملی مان بودیم بجای اینکه سنگ مستضعفین جهان را به سینه بزنیم . بازار آمریکا را دارید با ایران مقایسه میکنید؟ هرکسی بر سر دوراهی قراربگیره انتخابش مشخصه چرا نمیخواهید با واقعیت کنار بیاید؟ روسیه و چین با همه دبدبه کبکبه شان دارند چانه زنی میکنند که آمریکا دست از سرشان بردارد
به نظر مرام و معرفت فقط يك اصطلاح ايرانيه. ساير جاهاي دنيا فقط نفع خودشون براشون مهمه. اشكال اينجاست كه فكر ميكنيم انها هم مثل ما بايد فكر كنند.
در نماز جمعه گفتند كه:
مردم با دلار كار نداشته باشند




ولي انگار اين دلار يقه همه را گرفته

ااااي خدااا
در سیاست خارجی کشورها تنها ملاک منافع ملی است و چیزی به نام نمک و نمک شناسی بی معنا است.
ما تنها کشوری هستیم که منافع ملی خود را فدای دیگران کرده ایم.
ما چوب زیادخواهان را می خوریم ،بی شک اگر تحریمها از بین برود باز افراد سود جو بدون در نظر گرفتن عزت مردم ایران عزیزمان سراغ کره جنوبی می روند.
هنوز بازی های شرکت پژو با ایران خودرو را فراموش نکردیم
باید کالای کره ای تحریم کرد
مردم ما مغزشان عیب کرده
شرکت های کرهای را از ایران بیرون کنید
چه حرفااااااا

کره ای ها که احتکار کردن بلد نبودن.... کمال همنشینی اثرگذاشته رو کره ای ها....
خیلی از دلالان و تولید کنندگان بخصوص تولیدی های دولتی دارن احتکار میکنن!!!!!!!!!!! حرفی توش نیست خارجی ها گناه کردن
این طور نیستند که بيت المال و جيب ملت را بزنيد در ديگر کشورها هزينه کنيد آنها مردم دوستي دارند و دلشان براي مردم خودشان مي تپد
کدام مارک یخچال بخریم واقعا کیفیت کالای کره ای با ایرانی یکی هست مگه کره این وسط ضرر نمیکنه اما منافع بلند مدت را در نظر میگره
چرا به کره و امسال کره گیر دادیم چرا ما به اینجا رسیدیم بدبخت ترین مردم دنیا مردم ایران تو این شک نکنید با هر کشوری با هر مقیاسی مقایسه کنید ما بدبخت ترینیم اینجا افریقا جنوبی نیست که از اول نداشتیم الانم نداریم خودموان را باشرایط کشور سازگار بدیم
ما داشتیم خیلی چیزها ارزش ها اعتقادات رفاه برکت صداقت و هزاران چیز دیگه
الان هیچی نداریم هیچی فکر میکنید داریم هیچی نداریم وجدان غیرت انصاف صداقت همت هیچی نداریم
حقمونه
نخبه های ایران کجا هستند چرا از تولید داخلی حمایت نمیکنید چرا خود کفا نمیشیم چی از مردم کره کم داریم ما مدیر نداریم درانتخابات به عقل رای نمیدیم بلکه به حرف رای میدیم چرا این همه چوان تحصیل کرده وبی کار داریم
بلایی که دو خودرو ساز ایرانی سر ما میاورند دلیل کافی برای روی اوردن به برند های خارجی نیست؟
مشکل اصلی مسئولان نا لایق هستند که باید جای خود را به منتخب واقعی مردم بدهند
چرا طلبکارین؟؟؟؟؟؟مگه اونا مثل شما هستن که منافع ملی رو فدای هر چی می کنید...
اونهایی که کالای خارجی را قانونی یا قاچاق اوردند و صنعت و اقتصاد کشور را وابسته کردند امروز با زبونی و حقارت محتاج همه هستیم
خیلی باحالید اصل مشکل اینکه چرا تحریم هستیم وچرا تحقیر میشم وچرا ارزش پول ملی مون هر روز نابو تر میشه هیچ اشاره ای بهش نمی کید به خاک سیاه نشستیم
خوب جنس کره ای نمی خریم باید دنبال جنس ایرانی رفت لطفا شما جنس ایرانی معرفی کنید ما هر برند ایرانی را که بررسی کردیم به غیر پوسته تمام لوازم داخلیش کره ای هست پس حالا چکار باید به کنیم
تا 1400 همین اشه و همین کاسه

بیخود روح روان همدیگرو خراب نکنیم

تکرار میکنم تا 1400!!!!!
:)
مردم ايران چگونه كالاي كره اي را تحريم كنند؟
درحاليكه توليد كننده ايراني انواع تغلب و كم فروشي را در توليد كالاي داخلي انجام مي دهد؟
ماشين سفر از....خريدم(سال88) بجاي پلتفورم آلومينيومي جلو داشبور ورق يونوليت گذاشته بود كه در يك اتفاق بعد از نفوذ آب بداخل آن متوجه failكردن كليه كليدهاي روي داشبورد شدم و كلي شكايت كردم ولي به جائي نرسيدم و حقم پايمال شد و به شعورم توهين شد.!!!!!!
بجاي اين حرفها و طرحهاي تكراري پيشنهاد تغيير رفتارمان را ارائه دهيدفكركنم بهتراست.
داستان همیشگی استفاده هاشون رو از بازار ایران می برند و به ناگاه ناپدید می شوند!
اینکار نشان میده کره ای ها یک مشت بدبختن که برده امریکان و هر چی اون می گه باید بگن چشم و حتی از منافعشان در ایران بگذرن بیاید قدر استقلال و ایستادگی خودمان را بدانیم که هیچ کشور خارجی نمی تواند بهمان دستور دهد سخت است ولی از عهده ان برمی اییم با مدیریت درست روحیه جهادی و بسیجی و نابود کردن نامرد های داخلی که از صدام بدترن با اتکا به خدا و تکیه بر توان خودما ن می توانیم اینها یک تلنگر است که بدانیم باید در همه چیز روی پای خودمان بایستیم سخت است اما شدنی است
بحث ناسپاسی در تجارت و سیاست معنی نداره. منافع یک کشور مهمترین مساله هست. از طرفی
1: باید بابت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در بعضی محصولات این دو برند در کشور مورد توجه قرار بگیره که خوب بوده.
2: از طرفی نخریدن نفت خام در سیاستهای جامع باید مورد استقبال قرار بگیره.(باید طوری ساختارسازی کرد که با ارزش افزوده بتونیم صادر کنیم.یادمون نره نفت خام سرمایه بدون جایگزینیه و سرمایه نسلهای بعد هم هست)
3: ناکارامدی سیستم نظارتی ربطی به عملکرد سیستهای فروش این برندها نداره. باید بتونیم جلوی هر سو استفاده ای را بگیریم.(کما اینکه تاجرنماهای ایرانی و به نظر معتقد هم بدتر از این تو احتکار و التهاب بازار اثر داشتن)
4: خود کره ایها به شدت ملت تحت فشاری هستن که سالهاست حتی نتونستن کشورشون رو یکپارچه بکنن. توقع همراهی با ایران که جای خود دارد.
به امید خدا از این گردنه هم رد میشیم و به لطف دولت تدبیر و امید و سایر مسولان با سرعت زیاد وارد گردنه های بعدی میشیم.
باشد که آقازاده ها چاق تر شوند.
اون موقع اگر ملت ایرانی باقی مانده بود راجع به دولت قضاوت خواهد کرد.
واقعیتش اینه در مقابل آمریکا بایستی یک بلوکی تشکیل میشد تا در مقابل زورگوی هایش بایستاد ما به تنهایی نمیتوانیم بار همه مشکلات رو به دوش بکشیم ابتدا با سیاست مناسبتری ابتدا خود را تقویت میکرده و همراهی با کشورهای مسلمان رو تقویت میکردیم سپس یک کشورهای اسلامی قدرتمند با بازار بسیار بزرگ تشکیل میدادیم و بقیه کشورها رو همراه خود میکردیم یک تنه حمله به تمام دنیا فایده ای ندارده
ایا شما فکر می کنید تنها علت به سرانجام نرسیدن برجام امریکا و ترامپ است همه شما که این مقاله و کامنتها

گذاشته اید به خاطر دارید درست یک هفته پس از امضاء برجام و زمانی که همه صحبتها از صلح بود ناگهان تلویزیون زیرزمینهای انباشته از موشک را نشان داد که بر روی یکی از انها نیز به عبری نابودی اسرائیل را متذکر شده بود
سوال من اینست اولا دلیل این کار در ان زمان چه بود دوما ایا یکی از علتهای شکست برجام این عمل نبود؟
از تابناک می خواهم اگر واقعا به تضارب ارا اعتقاد دارد این پیام را چاپ کند و از یک ادم مطلع هم می خواهم به این سئوال جواب کارشناسی بدهد. با تشکر
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی