بازدید 2451

انتقاد از ورود دیوان عدالت ادارای به موضوع تأیید صلاحیت هیأت علمی دانشگاه‌ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ورود دیوان عدالت ادارای به موضوع تأیید صلاحیت هیأت علمی دانشگاه‌ها انتقاد و تصریح کرد: این موضوع باید در کمیسیون آموزش و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیدگی شود.
کد خبر: ۸۳۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 12 September 2018

محمود صادقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ورود دیوان عدالت اداری به موضوع صلاحیت‎های علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، تصریح کرد: بررسی صلاحیت علمی اشخاص در خصوص قانونی بودن یا نبودن بورسیه‌های تحصیلی فرآیندی دارد که این موضوع از وظایف وزارت علوم است.
در موضوع اخیر فقط تأیید مدرک تحصیلی این افراد که بدون آزمون بورس شده‌اند، مطرح نیست بلکه امروز همین افراد پس از فارغ التحصیلی می‌خواهند عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها شوند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی افزود: تأیید صلاحیت‌های علمی اساتید و اعضای هیأت علمی نیز فرآیندی دارد که هیأت جذب و گروه آموزشی مربوطه این بررسی‌ها را انجام می‌دهد ولی هیچ یک از این فرآیندها و مراحل در موضوع اخیر طی نشد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر روی داده و صدور حکم دیوان عدالت اداری در خصوص هیأت علمی شدن برخی افراد، گفت: در موضوع اخیر فقط تأیید مدرک این افراد که بدون آزمون بورس شده‌اند، مطرح نیست بلکه امروز همین افراد پس از فارغ التحصیلی می‌خواهند عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها شوند.

برخی با حکم قضایی عضو هیأت علمی دانشگاه شدند

عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: بالغ بر 70 نفر از افراد بورس به دیوان عدالت شکایت کرده‌اند و طبق آخرین اطلاعات 15 نفر آن‌ها در دانشگاه تربیت مدرس، حکم تدریس و عضویت در هیأت علمی گرفته‌اند.

عضو کمیته آموزش عالی و علوم پزشکی کمیسیون آموزش مجلس افزود: این در حالی است که برای هیأت علمی شدن در هر دانشگاهی، ابتدا خود دانشگاه باید نیاز به هیأت علمی داشته باشد و ثانیا فرد به لحاظ علمی و اخلاقی صلاحیت استاد شدن را داشته باشد و این مسئله را وزارت علوم باید تشخیص دهد؛ ولی این افراد با حکم قضایی می‎‌خواهند استاد و عضو هیأت علمی شوند.

قاضی شخصا برای اجرای حکم به دانشگاه آمد

وی تصریح کرد: نکته عجیب این است که هفته گذشته قاضی اجرای احکام دیوان عدالت در اقدامی بی سابقه شخصا با همراهانش به دانشگاه تربیت مدرس رفته و خواستار اجرای حکم شده و عنوان کرده باید برای فردی که رأی صادر شده است، اتاق اختصاص دهید و واحد درسی برای وی در نظر بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس افزود: جالب‌تر اینکه فردی که به عنوان استاد برای دانشگاه تعیین شده خواستار این است که در مقطع دکتری مشغول به تدریس شود که این مهم برای فردی که تازه وارد دانشگاه شده، نشدنی است و در واقع این وقایع به سخره گرفتن علم، دانش و سیستم آموزش عالی کشور است.

وی افزود: این اقدام از دانشگاه تربیت مدرس آغاز شده و به نظر می‎رسد این دانشگاه الگویی برای اجرای این احکام قضایی در سایر دانشگاه‌‎ها خواهد بود.

صادقی افزود: همچنین رئیس دانشگاه نیز پیش از اجرای حکم قضایی احضار و به او گفته می‌شود که در صورت عدم اجرای حکم قاضی، حکم انفصال از خدمت او صادر خواهد شد و وی مجبور به اجرای حکم دیوان است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش به موضوع ورود کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: از سوی دیگر علاوه بر دانشجویان که تهدید کرده‌اند سر کلاس این اساتید نخواهند رفت، سایر اعضای هیأت علمی دانشگاه‎ نیز تهدید به استعفا کرده‌اند؛ بنابراین ضرورت دارد این مسئله در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و در این رابطه تصمیمگیری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی