بازدید 14945

خرید مسکن ارزان در وحیدیه تهران

کد خبر: ۸۳۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 05 September 2018

وحیدیه روزگاری به گرمابه‌ها و آب‌انبارها و تلمبه‌های فشاری‌اش معروف بود. در گذشته همه خانه‌های وحیدیه دارای چاله‌هایی به نام آب‌انبار داشتند که هفته اول هر ماه آن را پر می‌کردند و تا آخر ماه از آن استفاده می‌کردند. با وجود قدیمی بودن محله وحیدیه، در طی چند سال اخیر به دنبال افزایش نوسازی و آپارتمان‌سازی، آمار خرید خانه در وحیدیه هم رو به رشد بوده است. می‌توان گفت وحیدیه از محله‌هایی است که در مسیر توسعه اگرچه با روندی کند قرار گرفته است و برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن روز به روز موقعیتی مناسب‌تر پیدا می‌کند. اگرچه به لحاظ زیرساخت‌های شهرسازی هم‌چنان دچار ضعف و کمبود است.

در کنار مهاجرت اقوام اراکی، ترکمن و مازندرانی، از دلایل اولیه تشکیل این محله قیمت‌های ارزان زمین‌های آن بوده است. امروز هم بیشتر ساکنین محله متعلق به افشار متوسط، کارگران و کارمندان هستند. از سال 95 قیمت مسکن در این محله همواره روند صعودی طی کرده است. با این حال هم‌چنان مهم‌ترین مزیت خرید آپارتمان در وحیدیه این است که با بودجه‌های پایین هم می‌توان صاحب خانه شد. با مروری بر آگهی‌های املاک سایت دیوار، می‌توان گفت میانگین قیمت آپارتمان 50 متری در وحیدیه حدودا متری 3 میلیون 950 هزار تومان است. ارزان‌ترین واحد، آپارتمانی 16 ساله و نورگیر به قیمت 136 میلیون تومان است که در نزدیکی خیابان دماوند قرار گرفته و دارای انباری می‌باشد. گران‌قیمت‌ترین 50 متری هم در خیابان وحیدیه واقع شده و نوساز است و تمامی امکانات از جمله انباری، آسانسور، آیفون تصویری، کابینت ام دی اف و ... را دارد. البته پنجاه متری زیر 5 سال ساخت را با 4 میلیون تومان هم می‌توان خریداری کرد.

در متراژ بالاتر مثلا 60 تا 70 متری، قیمت خرید آپارتمان در وحیدیه به طور میانگین به متری 4 میلیون و 800 هزار تومان درمی‌آید.  یک واحد 62 متری 5 ساله، بدون آسانسور و پارکینگ متری 3 میلیون و 600 تومان قیمت‌گذاری شده که برای خانه‌اولی‌ها و زوج‌های جوان مطلوب به نظر می‌رسد. این آپارتمان دارای یک اتاق خواب، کابینت MDF و کف سرامیک است کاملا نو وتر و تمیز به نظر می‌رسد. مورد مناسب دیگر، 64 متری بازسازی شده (هم راهرو و هم داخل آپارتمان) با پارکینگ و انباری است که تنها با 185 میلیون تومان قابل خریداری است. اگرچه این خانه قدیمی است، اما با ظاهری نونوار شده با تفاوت قیمتی فاحش نسبت به آپارتمان‌های نوساز به فروش می‌رسد.

در متراژ بالای صد متر، تعداد آپارتمان‌های آگهی شده بسیار محدود هستند. این در حالی است که برای متراژ زیر 100، تعداد آپارتمان‌های به فروش گذاشته شده بسیار بالاست. به طور کلی بیشتر خانه‌های جدید در محله وحیدیه در متراژ کوچک هستند. به نظر می‌رسد در خانه‌های بزرگ که قدیمی هستند، اهالی پیش‌کسوت محله سکونت دارند که نه تمایلی به ساخت و ساز دارند و نه علاقه‌ای به ترک محله. با این حال در میان بالای 100 مترهای انگشت‌شمار دیوار، موارد مناسبی به چشم می‌خورد. آپارتمان 105 متری 4 ساله با پارکینگ و آسانسور، به قیمت۴۸۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان به فروش گذاشته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی