بازدید 5305

حمایت النصر از نخست وزیری فیاض بجای العبادی

کد خبر: ۸۲۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳ 31 August 2018

این رهبران روز جمعه با صدور بیانیه ای، فیاض را بهترین و توانمندترین فرد برای تحقق برنامه ائتلاف النصر مبنی بر ایجاد فضای سیاسی فرافرقه ای و سهمیه بندی مناصب و مبتنی بر مشارکت موثر و مسوولیت همگانی دانسته اند.
این بیانیه چند ساعت پس از دستور حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به برکناری فیاض از ریاست دستگاه اطلاعاتی کشور، فرماندهی سازمان الحشد الشعبی و مشاورت عالی امنیت ملی عراق صورت می گیرد.
العبادی که دوره مسوولیت خود وی رو به پایان است، در ساعات پایانی پنجشنبه شب با صدور دستوری اعلام کرد فیاض بخاطر ورود به فعالیت های سیاسی و حزبی و ناسازگاری این امر با ماهیت ماموریت دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی، از کلیه سمت های خود برکنار شده است.
منتقدان این تصمیم از جمله ائتلاف انتخاباتی الفتح به رهبری هادی العامری، متقابلا برکناری این مقام عالی امنیتی عراق را سیاسی و عامل به خطر افتادن ثبات و امنیت کشور دانستند.
العبادی رهبر ائتلاف انتخابانی النصر و فیاض یکی از رهبران برجسته این فهرست انتخاباتی است که پیش تر برخی اعضای آن العبادی را بعنوان نامزد مجدد نخست وزیری معرفی کرده بودند.
بروز شکاف میان رهبران برخی ائتلاف های انتخاباتی شیعی با یکدیگر در حالی است که ناظران مسائل عراق این تحولات را در شرایطی که عمر دولت کنونی رو به پایان است و رهبران و احزاب سیاسی سرگرم رایزنی های فشرده جهت تشکیل فراکسیون (ائتلاف) بزرگ پارلمانی هستند که اختیار تشکیل دولت جدید را خواهد داشت، حساس و تعیین کننده ارزیابی می کنند.
درحال حاضر ائتلاف های پیروز انتخاباتی در دو محور الفتح و دولت قانون (نوری المالکی) از یک سو و سائرون و حکمت از سوی دیگر در حال تلاش و رقابت برای تشکیل فراکسیون بزرگ در پارلمان جدید هستند که اختیار قانونی تشکیل دولت جدید را خواهد داشت.
با وجود تلاش های فراوان این دو محور هیچکدام تاکنون موفق به جذب حمایت نصف بعلاوه یک نمایندگان پارلمان (از مجموع 328 کرسی) نشده اند تا تشکیل فراکسیون بزرگ را اعلام کنند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی