بازدید 1734

۳ هزار پرونده قاچاق روی میز تعزیرات

کد خبر: ۸۲۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰ 27 August 2018
 مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد در چهار ماهه امسال بیش از سه هزار پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از ۱۸۶ میلیارد ریال در سطح عرضه به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

به گزارش ایرنا، معدن و تجارت، بهنود قاسمی اعلام کرد: در قالب طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه که از پارسال آغاز شد، ۱۲۵ هزار و ۱۳۹ مورد بازرسی کشف کالای قاچاق از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه صورت گرفت و بیش از سه هزار پرونده تخلف تشکیل شد.
قاسمی اضافه کرد: در بازه زمانی مورد اشاره استان هرمزگان با بیش از ۱۶ هزار مورد بازرسی، استان تهران با ۵۳۳ مورد تشکیل پرونده و استان خوزستان با بیش از ۵۷ میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق کشف شده، بالاترین عملکرد را بین استان‌ها داشتند.
این مسوول ادامه داد: از کالا‌های کشف شده، بیشترین ارزش ریالی را لوازم خانگی با ۶۹ میلیارد ریال و لباس و لوازم مرتبط با آن ۱۶ میلیارد ریال را به خود اختصاص داد و سیگار، توتون، تنباکو و محصولات دخانی به ارزش ۱۴ میلیارد ریال در رتبه بعدی قرار گرفت.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان دستگاه نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و از جمله دستگاه‌های کاشف موضوع ماده (۳۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مبارزه با قاچاق کالاست که در سطح عرضه فعالیت می‌کند.
هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا نگهداری و جابجایی مشکوک کالا با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی