بازدید 30713

آقای جهانگیری! کدام مسئول دولتی، مانع شفاف‌سازی درباره فساد در برنامه نود شد؟

چگونه مواضع اعلامی دولت می‌تواند در انتقاد از فساد باشد، ولی مانع از پخش یک موضوع مفسده انگیز ورزشی شود که در مقابل مفاسد بزرگ، هیچ است. انتظار این است که پاسخ به این پرسش به سرعت داده شود، چون سکوت مؤید مواضع مسئولان صداوسیما و یک فاجعه برای دولت به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۲۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 25 August 2018

آقای جهانگیری! کدام مسئول دولتی مانع شفاف‌سازی درباره فساد در برنامه نود شد؟پس از تنش در برنامه 90 هفته گذشته بر سر سانسور آیتم‌ها، عادل فردوسی‌پور این برنامه را سی دقیقه زودتر از زمان مقرر به پایان رساند و این اعتراض را روی آنتن زنده شبکه سوم سیما بیان کرد که البته این رخداد با نقدهایی همراه شد و از آن جمله، نقد خبرگزاری دولت بود؛ نقدی که منجر به واکنش مدیر شبکه سه گشت و فروغی مدعی شد دولت عامل سانسور برنامه بوده است. اکنون باید از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور پرسید، کدام مسئول دولتی مانع شفاف‌سازی درباره فساد در برنامه نود شد؟

به گزارش «تابناک»؛ برنامه نود در هفته گذشته با تنش غیرمنتظره‌ای همراه بود و این تنش در پشت صحنه به مقابل دوربین‌ها آمد و عادل فردوسی‌پور اعتراض بی‌سابقه‌ای به این اتفاق داشت. در برنامه‌های زنده نظیر نود که بسیاری از اوقات آیتم‌ها در حین برنامه تولید و پخش می‌شود، ناظر پخش حضور دارد و با توجه به اختیاراتش یا تماس‌هایی که با او گرفته می‌شود، سانسورهایی را بر آیتم‌ها اعمال می‌کند و گاهی برخی آیتم‌ها اساساً مجوز پخش دریافت نمی‌کنند و به کلی کنار گذاشته می‌شوند.

عادل فردوسی پور که همواره به دنبال وقت اضافه برای برنامه‌اش است، در برنامه نود هفته پیش، در حالی که مشخص بود در انتظار پخش آیتم‌های مربوط به بازی نساجی و خونه به خونه و تأیید ناظر پخش برای آنهاست، روی آنتن گفت: «می‌خواهم یک چیزی بگویم که هم شما و هم بچه‌های شبکه احتمالا شوکه می‌شوید؛ اما امشب برنامه را نیم ساعتی زودتر تمام می‌کنیم چون واقعا برای این بحث نیم ساعتی زمان گذاشته بودیم اما همچنان این تصاویر اجازه پخش ندارد... دیگر خسته شدم از اینکه در این مدت برای پخش نشدن این آیتم‌ها عذر خواستم و دیگر برای نوبت پخش‌شان زمانی را اعلام نمی‌کنم ولی واقعا هیچ چیز خاصی هم ندارند این آیتم‌ها؛ اما این را بگویم که این مشکل اصلا از بچه‌های گروه ما و تیم شبکه سه هم نیست... .»

آقای جهانگیری! کدام مسئول دولتی مانع شفاف‌سازی درباره فساد در برنامه نود شد؟

اظهارات فردوسی پور طبیعتاً با نقدهای فراوانی همراه شد و همانطور که انتظار می‌رفت بخشی از رسانه‌ها با تهیه کننده و مجری برنامه 90 همراهی کردند. در این میان، ایرنا خبرگزاری دولت نیز نقدی در این زمینه با عنوان «دیوار ندانستن، همچنان دور جام جم» منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: «برنامه نود، سه هفته است که از پرداختن به اتفاقات مشکوک فوتبال ایران منع می‌شود... سرانجام دیشب این نمایش عدم شفافیت و استراتژی جدید ندانستن مدیران رسانه ملی برای مردم آشکار شد... فردوسی‌پور دیشب از کلمات تلخ و ناامیدکننده برای نشان دادن خستگی روحی و جسمی خودش استفاده کرد و به اعتراض، نیم ساعت برنامه خودش را زودتر به پایان رساند...

علی فروغی مدیر شبکه سوم سیما با انتشار تصویر این نقد در صفحه اینستاگرام خود، نوشت: «این سطور تیتر و بخش هایی از مطلبی است که خبرگزاری رسمی دولت آن را پیرامون آخرین برنامه نود منتشر کرده. رسانه‌ای که مسئول طرح مواضع رسمی دولت است. در این مدت ترجیح ما بر این بوده به جای توجه به حاشیه‌ها به برنامه سازی و آنتن و بپردازیم که گمان می‌کنم این مهم، در برنامه‌های جدید شبکه و تغییرات برنامه‌های موجود مشهود است. اما به نظرم امد باید این یک مورد را برای مردم توضیح دهم تا عده‌ای متوجه باشند سواستفاده از نجابت رسانه ملی هم حد و حدودی دارد.»

آقای جهانگیری! کدام مسئول دولتی مانع شفاف‌سازی درباره فساد در برنامه نود شد؟

مدیر شبکه سوم سیما در ادامه تأکید کرد: «دلیل اصلی نپرداختن به اتفاقات مشکوک فوتبال و پرونده مشکوک به تبانی در لیگ (که البته ظاهرا اینطور هم نبوده)، فشار جدی برخی مسئولین دولت برای نپرداختن به این موضوع در سطوح مختلف سازمان است. به عبارت بهتر خبرگزاری رسمی دولت در حالی رسانه ملی را محکوم به بایکوت در این موضوع در فوتبال می‌کند که دلیل اصلی تجدیدنظر رسانه ملی در پرداختن به این موضوع، درخواست مصرانه و فشارهای مقامات دولتی تا دقایقی مانده به آنتن بوده است. حالا سؤال اینجاست، چطور می‌شود که دولت موضوعی را از صداوسیما مطالبه کند و بعد از اجابت درخواستش، رسانه رسمی آن مجموعه، به دلیل اجابت تقاضای همان مجموعه تخریب و توهین را در دستور کار خود قرار دهد؟! این تفاوت در سیاست‌های اعمالی و اعلامی، برای چیست؟»

اظهارات مدیر شبکه سوم سیما تلویزیون جمهوری اسلامی ایران کاملاً شفاف و غیرقابل تفسیر است. بنابراین انتظار می‌رود مسئولان دولتی و به ویژه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که عملاً اداره امور اجرایی دولت را در اختیار دارد، توضیح دهند دقیقاً کدام مسئول دولتی مانع شفاف‌سازی درباره فساد در برنامه نود شد؟

چگونه مواضع اعلامی دولت می‌تواند در انتقاد از فساد باشد اما مانع از پخش یک موضوع مفسده انگیز ورزشی شود که در مقابل مفاسد بزرگ، هیچ است. انتظار این است که پاسخ به این پرسش به سرعت داده شود، چون سکوت مؤید مواضع مسئولان صداوسیما و یک فاجعه برای دولت به شمار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۶۲
منظورشون این بوده که به مفاسد بزرگتر بپردازین ، خخخخ
آفرين، تا رسوايي ناکارامدان ادامه بده با قدرت تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
شبکه های اجتماعی انحصار رسانه ای اصلاح طلبان رو شکسته.قبلا با همکاری شبکه های فارسی زبان حامی خود این گونه موارد رو به فشار نهادها نسبت می دادند و ژست لزادی بیان می گرفتند..اما الان همه فهمیدن دولتی ها بودند!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
من يك حقوق دان هستم آقاي قاليباف نه يك نظامي


متاسفانه سياست اين دولت به ظاهر مدعي حقوق داني در هيچ دولت ديگه اي سابقه نداشته
بعد مردم ما انتظار دارند که جلوی مفسدین اقتصادی ایستاده و آنها رامحکوم کند . . واقعا اگر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برخورد قاطع با مفسدین نبود ، مطمئنا از برخی مدیران آبی گرم نمیشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
هنوزم گرم نشده...فقط یه شو آف بود که صدای مردم بخوابه!!
حالا این وسط شاید این اقا ادعای کذب کرده است.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
خب بزارن پخش بشه تا مشخص بشه دوست من:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
پس چرا کسی تکذیب نمیکنه
معلومه اشخاصی در همه دستگاهها هستند که بر مدیر دستگاهها نظارت میکنند و کسی حق بردن نامشان را ندارد؟ تا اینجاش بحثی نیست ولی جالبش اینجاست که این شازده ها در مقابل فسادهای آنچنانی ساکتند ولی در مقابل بیان حقایق مقاومت میکنند. به راستی چرا؟
کی با کی هماهنگ کرد تا جلوی روشن گری گرفته شود . واقعا .... چه خبر است در این شهر..
حالا شما چی رو دیدید
عادل یادت هست چقدر اراین اصلاح طلب ها حمایت میکردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
اصولگرا هاشم ناکارامدتر از اصلاح طلبیشه!!!
پویا
| Germany |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
کلمات اصولگرا و اصلاحطلب ارزشی ندارند. مهم اون شخصیه که در جهت اسلام حرکت می کنه. اسلام که کاملترین مجموعه از اخلاق و انسانیت و عدالته
واقعا تابناک خسته نشده از این دولت دوازدهم همش کذب
هر جا انحصار قدرت باشه همین میشه
نه فقط تو فوتبال - خود مدیران هم نمیخواد فساد رسانه ای بشه
درود بر جهانگیری.....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
ملت شریف ایران، دختر وزیر آموزش و پرورش و دختر مظلوم نعمت زاده یادتان می آید؟
پویا
| Germany |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
جناب ناشناس دوم، بله ملت یادشونه و باز هم رفتن و این رای غلطو دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
فرزندان مسئولان ایران در آمریکا و انگلیس روزگار می گذرانند و پدرانشان بالای سر مردم شعار مرگ بر آمریکا سر میدهند, کدام را باور کنیم قسم حضرت عباس یا دم خروس را
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
مردم ایران یادتان می آید.......
اشك تمساح از نوع فردوسي پور. مهران مديري و احسان عليخاني را يادمون نرفته هنوز
یکی از بزرگترین مصیبتهایی که اکنون گریبانگیر جامعه است , این است که چند سالی است که یک عده نوظهور پا به عرصه گذاشته اند . اینها "هم" امام امت را انطور که باید و شاید نمیشناسند و "هم" با یاران و دوروبریهای امام امت رابطه و میانه ی خوبی ندارند . و "هم" اینکه (با یک دنیا تاسف) اصلا و ابدا با نصایح و توصیه ها و وصایای امام امت و نیز با مصالح و منافع ملی کاری و سروکاری ندارند . در رفتار و گفتار انها "مخالفت و دشمنی با یاران امام "موج میزند . فقط و فقط یک قیافه و ظاهر ظاهرالصلاح دارند . همین وبس !!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
تمام مشکلات از مقدس سازیها ست جهان بر اساس قوانین مدنی اداره میشود نه اوهام وپریشانفکری ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
همه مسوولین که یاران امام هستن. مگه میشه یار امام
نبود و پست گرفت؟ کلاهتو بذار بالاتر اخوی
مشخصا با اینکه ایشون رسما حزب اعتدال را دارد اما متاسفانه سواد سیاسی مردم ایران پایین هست و نمی دونند که ایشون هیچ ربطی به اصلاحات ندارد بلکه با اعتبار اصلاحات صرفا روی کار آمده است.
جالب اینجاست که اینقدر سواد برخی پایین هست که حتی 8 سال ریاست جمهوری هاشمی و حزب کارگزاران نیز با حزب اصلاح طلبان اشتباه گرفته می شود و هاشمی را اصلاح طلب می دادند.
با توجه به اینکه احمدی نژاد نیز از فرقه انحرافی هست لذا در واقع ما هیچ رئیس جمهور اصول گرا نداشتیم!!!!!!!!
جناب فردوسی پور!اینم از دولتی که سنگش را به سینه میزدی!
به منتخب مردم توهین نکنید میخواهد افشاگری کند عده ای نمی گذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
من همونی هستم که این کامنت رو گذاشته. این 2 نفری که مثبت دادند متوجه طنز قضیه شده بودند یا واقعا رد دادن؟
در کشور اسلامی چیزی بنام فساد نداریم و کسانی که دزدی و اختلاس میکنند ایرانی نیستند و یا از عراق و سوریه و یا از افغانستان و هندوستان امده اند و اصلیت ایرانی ندارند.....
یه بنده خدایی منتقدینش رو بی سواد و بی شناسنامه میدونست و اونارو به جهنم حواله میداد و این تهدید به مرگ نبود ولی یه روز یه بنده خدایی روی پلاکارد استخر فرح رو نوشت گفتن این یعنی تهدید به مرگ!!!!
الانم عادل خان شما بی شناسنامه و بی سواد شدی زیاد انتقاد کنی حواله میدنت به جهنم!!!
مبارزه با فساد افراد جوان با روحیه ی ارمان طلبانه میخواد
مثلا همین وزیر ارتباطات را ببیند چقدر رفتارش با مابقی دولتیها متفاوته
انصافا دولت روحانی در یک کار خیلی موفق بوده و اون فرافکنی و از زیر بار هر گونه مسئولیت در رفتن به عنوان مثال
1- فیلتر تلگرام با ریاست روحانی بود اما طوری روحانی تو سخنرانی مخالفت میکرد که منم باورم میشد واقعا مخالف هست
2- نداشتن کمترین تحمل انتقاد و دادن انواع فحش ها به منتقدین اما گرفتن ژست آزادی بیان به گونه ای که بازهم داشت باورم میشد
3- وجود انواع فساد ها (از فساد هشت هزار میلیاردی تا ....) و گرفتن ژست مبارزه با فساد
4- گرون کردن همه چی و گرفتن ژست مخالف گرونی
5- دادن انواع وعده ها قبل از انتخابات و ادعاهای بسیار اما هنگام پاسخگویی گرفتن ژست ما هیچکاره ایم و قدرت نداریم
6- ....
پاسخ ها
پویا
| Germany |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
ولی مردم با دونستن همه این مواردی که فرمودین، دوباره بهش رای دادن. پس مقصر اصلی مردم هستن نه
جناب روحانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
پس مردم به روحانی رای ندهند به کی رای بدهند, اون سه کاندید دیگر با دست خالی در انتخابات شرکت کرده بودند
پویا
| Germany |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
جناب ناشناس، حتی دست خالی اون کاندیدا پر تر از دست جناب رئیس جمهور بود. به جز ترساندن از رقیب و اعلام دیوار کشیدن بین پیاده رو و جنگ و دلار 7 تومنی !! چیز دیگه ای هم تو دست داشتند؟
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
مردم می تونستند به هیچکدام رای ندهند
تا کاندیداهای معتبر بیاورند
جريان اطلاح طلب ديگه تمومه.
به اطلاح طلب ها ديگه دلخوش نباشد
اگر مسوولین مفسدان را نمیگیرن یا نمیذارن شفاف سازی بشه اونوقت طبیعیه که مردم فکر میکنن برخی مدیران دست تو اوضاع دارن
نقابها برای همیشه موثر نیستند.
عجیبه صداو سیمایی که در ۲۴ ساعت ۲۳ ساعتش حدااقل یک برنامه خلاف مدیران فعلی داره تحت فشار دولت خم شده.خخخ من که باور نمیکنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
پیداس هیچکدوم از برنامه‌های صدا و سیما رو نمیبینی که میگی از ۲۴ ساعت ۲۳ ساعت تحت فشار قرار دادن دولته. اتفاقا صدا و سیما یه سانسورهایی در مورد انتقادها از دولت میکنه که از تعجب شاخ در میاری که این دیگه واقعا برای حفظ وحدت و انسجام ملی نیست یه بایکوت خبری کامله
با سلام .قرار بود در سال 84 درراستای اجرای اصل 44 قانون اساسی در قالب برنامه چهارم توسعه با طرح تجمیع صندوق های بازنشستگی . خدمات درمانی . قانون کار . دولت کشور ما نیز مانند دولت چین . المان . ژاپن . امریکا. انگلیس از طریق قانون کار از کارگران در برابر سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت کند . متاسفانه نمایندگان مجلس طرح تجمیع را تصویب نکردند. . و باعث گردید که کارگران . رعبتی به کار در بخش خصوصی نشان ندهند و تلاش کنند در بخش دولتی باقی بمانند . این عدم رغبت باعث عدم اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی و فرار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی از کشورما باشند .الان هم بخش خصوصی یک کابوس برای کارگران کشورما است . در صورتی کارگران چینی بخش خصوصی را یک نمعت می دانند . در کشورما کاران تلاش می کنند که در مدیریت بخش دولتی کار کنند .در صورتی که در چین تلاش دارند در بخش خصوصی کار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
تجمیع بشه کجا بره؟ صندوق تامین اجتماعی ؟
اونوقت وضعیت این صندوق و پرداخت و حمایتش رو شما میدونی ؟؟؟
خود مردم به این دولت رای دادن و این همه انتقاد هم می کنند. نباید موقع رای دادن اشتباه می کردین.
اونایی هم که میگن بین بد و بدتر انتخاب کردین بهشون عرض می کنم که خیالتون راحت باشه که ( بد ) رو انتخاب نکردین.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
من رای ندادم
با عدم برکناری وزیر صنعت ، وزیر اقتصاد ، و جناب نوبخت بر همگان روشن شده
که دولت محترم آقای روحانی زیاد هم ازناکارامدیها بدش نمی یاد
جدیدا ماهیگیران چینی و عدم پاسخگویی شفاف وزیر جهاد کشاورزی هم به کلکسیون دولت کلید اضافه شده
عادل فردویس پور به اصلاح طلب هت اعتماد کرد و سیلی بدی خورد
یعنی میشه یه روزی بیاد کع بگن صداقت پیدا شده......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
بله برای گنج صداقت درزمینه اقتصاد کافی است به کشورهای دیگر مراجعه کنید
صدا و سیما حرفهای رئیس جمهور رو سانسور میکنه حالا شما میگید با فشار دولت جلوی افشا گری رو گرفته
یه چیزی بگید آدم باورش بشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
تمام بودجه صدا و سیما دست دولته.
با سلام . رشد بسیار زیاد دانش عمومی باعث گردیده است که اکثریت مردم می دانندکه سایر کشورها با مالیات اداره می شود . اما نبود شفافیت مالی و مالیاتی باعث شده که مردم علاقه چندانی به پرداخت مالیات نشان ندهند . در سایر کشورها 1= سازمان امور مالیاتی شان از طریق سامانه ااین امکان را برای مرددمانشان فراهم اوردند که مشاهده کنند که چقدر مالیات داده و می دهند .2= برای جلب اعتماد مردم به وجود شفافیت مالی ودریافت مالیات بر اساس عدالت .در کشورشان .بانک مرکزی شان در اکثریت انها بالای 90% گردش مالی شان با کارت بانکی و اعتباری می باشد ..لذا در دست مردمانشان مانند ایران اسکناس به اصطلاح چه ریالی و ارزی دیده نمی شود .باید صبر کرد ایا بانک مرکزی .و سازمان امور مالیاتی احساس نیاز می کند شفاف سازی کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
سالهای ساله که مالیات کارمندان قبل از پرداخت حقوق کسر میشود
بعلاوه اینکه علاوه بر مالیات کشور ما نفت گاز پسته زعفران و ..... دارد ولی بازهم مسیولین در اداره کشور می نالند
برخی مدیران باز هم میخواهد بره مذاکره کنه
برنامش اینکه یه خوده اوضاع را ول کنه تا مردم به ستوه بیان
زمان انتخابات یادمه بعضی ها برای ترساندن از رقیب می گفتند که اگه ( دیگری ) بیاد دلار میشه 7 تومن! کاش همون
( دیگری ) رای میاورد لااقل الان 3 تومن جلو بودیم !!
هر چند که این حرف برای ترساندن مردم بود. تازه میگفتند اگه ( دیگری ) بیاد جنگ هم میشه که اتفاقا جنگ اقتصادی
هم شروع شد !!
صدا و سیما اومده ابرو رو درست کنه چشم رو کور کرده و عملا نشون داده که با فشار بیرونی تسلیم میشه و اخبار رو سانسور میکنه این بار مال دولت بوده دولتیها رو رسوا کرده ولی آیا بقیه رو هم مینطور شفاف میگه بعیده
وقتی دست همشون تا آرنج توو کاسه فساده انتظار دارین بیان برا من و شما شفاف سازی کنن؟ کاری هم به این دولت و اون دولت نداره. فساد سیستماتیک شده.
اگردرکشورمفسدی بودباید درعرض این چندسال شناسایی میشد پس نیست .اما این اختلاسها ورانتها دزدی نیست بلکه جابجایی پول ازیک جیب به جیب دیگراست که اینهمه اختلاس محسوب نمیشود تازه اگر صدها انباراحتکارکالا وهزاران نفرمفسد اقتصادی هم سناسایی شوند درحال وروزمردم تاثیری ندارد پس بهترآنکه این عزیزان به کارشان مشغول باشند ومردم هم پی چهار شاهی ثنار بدوند
افشاگری مکانیسمی مفید بر ضد فساد است.
دوربین های مدار بسته (CCTV) اساساً برای افشا کردن جرم، جنایت، فساد یا واقعه ای در مکان های مختلف نصب میشوند تا در موقع لزوم بوسیله فیلم ضبط شده افشا نمایند.

فاسدان و سایر مجرمان آب را گَل آلود می کنند تا ماهی های فراوانی بگيرند و دُم شان در تله گیر نکند.

دزدان، فاسدان، مجرمان و یا قاتلان اساساً از شفافیت، روشنگری، افشاگری و هر مکانیسم یا فرایند دیگری که فساد یا جرم را بتواند آشکار یا عیان کند بیزارند و به بهانه ها و یا پوشش های گوناگون تلاش می کنند از شفافیت پیشگیری و یا آن را نابود کنند.
هر کس در هر مقام و منصب و لباس و جایگاه به بهانه ای جلوی افشاگری را بگیرد به احتمال قوی جزئی از شبکه و سیستم فساد است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار