بازدید 11239
از نجفیِ بیمار تا افشانیِ بازنشسته؛

توانایی منحصر به فرد شورای شهر تهران در دو بار گزیده شدن از یک محل!

زمانی که نتیجه انتخابات پنجمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در کشور اعلام شد و همگان دریافتند که ترکیب شورای شهر تهران به کل تغییر کرده و جناح متفاوتی، اکثریت شورا را از آن خود کرده، کمتر کسی تصور می‌کرد که شورای جدید از انتخاب بی دغدغه شهردار عاجر باشد.
کد خبر: ۸۲۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 22 August 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

چگونه می‌توان به مجموعه‌ای که در دو نوبت پشت سر هم، دو اتفاق نامبارک را رقم زده اعتماد کرد و انتظار داشت به دیگر وظایفش درست و کامل عمل کند؟

به گزارش «تابناک»؛ هنگامی که نتیجه انتخابات پنجمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در کشور اعلام شد و همگان دریافتند که ترکیب شورای شهر تهران به کل تغییر کرده و جناح متفاوتی، اکثریت شورا را از آن خود کرده، کمتر کسی گمان می‌کرد که شورای جدید از انتخاب بی دغدغه شهردار عاجر باشد.

وضعیتی که وقتی خبر رسید اعضای شورای جدید پیش از رسمیت یافتن فعالیتشان جلساتی را برگزار می‌کنند که مهم‌ترین دستور آن، انتخاب جانشین قالیباف است، به نظر حل شده می‌آمد، اما خیلی زود مشخص شد، این گونه نیست، چون از همان پیش نشست ها، خبر اختلافاتی عمیق مخابره شد.

انتخاب رئیس جلسات اعضای شورای جدید در آن مقطع، نخستین اختلافی بود که در جمع این اعضا بروز می‌کرد؛ انتخابی که برخی بر این باور بودند، مقدمه انتخاب شهردار بعدی تهران است؛ چه رئیس جلسات گزینه نهایی تصدی این پست معرفی شود و چه این فرد نقش مهمی در انتخاب شهردار بعدی داشته باشد.

ماجرایی که تا شورا رسما آغاز به کار نکرد و رئیس شورا انتخاب نشد، پایان نیافت؛ اما این پایان راه نبود و از اینجا به بعد، بحث بر سر انتخاب شهردار تهران بسیار بالا گرفت تا جایی که فهرست بلندبالایی از گزینه‌ها برای تصدی این پست تهیه و تصمیم بر این شد که در نتیجه ارزیابی‌ها و طی مراحلی، یکی از ایشان شهردار شود؛ ماراتنی که البته حواشی نیز به دنبال داشت، ولی سرانجام به انتخاب نجفی منجر شد که پیشتر به دلیل بیماری، از سمت قبلی اش کناره گیری کرده بود؛ موضوعی که البته نزدیکان وی مدعی بودند، رفع شده و بنابراین، نجفی می‌تواند گزینه مناسبی برای اداره امور جاری مهم‌ترین شهر کشورمان باشد؛ اما در نهایت به استعفای وی از سمتش منجر شد.

استعفایی که اعضای شورا بر نپذیرفتنش اصرار داشتند و نجفی بر تکرار و به کرسی نشاندنش و نتیجه، تکرار دوباره خداحافظی وزیر اسبق بود با یکی دیگر از سمت‌هایی که عهده دار شده بود و به دلیل بیماری، ترکش می‌کرد؛ استعفایی که بار دیگر شهرداری تهران را به حواشی گره زد و منجر به ردیف شدن فهرستی طولانی از افراد برای تکیه زدن به مهم‌ترین کرسی مدیریت شهری در کشور شد.

اتفاقی که به نظر می‌رسید تجربه نجفی در رقم زدنش تأثیر داده شود تا فردی جانشین وی گردد که قرار نباشد به هر دلیل پیش از پایان مأموریت هایش از کار کنار برود، اما این گونه نشد. این را می‌شود از اخبار فراوانی دریافت که درباره بازنشسته بودن افشانی و ضرورت کنار رفتنش از شهرداری با نهایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان منتشر می‌شود.

وضعیتی که بر اساس آن، ظاهرا قرار است به زودی برای سومین بار در یک سال اخیر بحث انتخاب شهردار، عمده وقت و انرژی شورای شهر را بگیرد و از آن فراتر، اذهان کسر بزرگی از جمعیت کشورمان را به خود مشغول کند، زیرا شورا نشینان نمی‌توانند انتخابی در این زمینه داشته باشند که پایدار بماند. انگار نه انگار که انتخاب شهردار، یکی از کوچک‌ترین وظایف شوراهاست، نه بیشتر.

وظیفه‌ای که ظاهرا شورای پنجم شهر تهران در به انجام نرساندنش تخصصی ویژه دارد، به ویژه اگر مخالفت ایشان با استعفای نجفی و اصرار ایشان به تداوم حضور وی در این پست را به یاد آوریم که بر اساس آن می‌‎توان حدس زد، با رفتن افشانی در صورت نهایی شدن قانون هم مخالفت نمایند؛ اتفاقی که اگر رخ دهد، قطعا می‌توان نتیجه گرفت با حاشیه آفرین‌ترین شورا مواجهیم.

برچسبی که تا همینجا نیز تا حدودی به ایشان چسبیده و البته بحق هم به نظر می‌رسد، چون یکی از مهم‌ترین نکات ثبت شده در کارنامه ایشان، دو انتخاب ناموفق برای سپردن امور پایتخت کشورمان بوده است. دو لکه سیاهی که بعید است فراموش شوند و این گونه تعبیر نشوند که این شورا یکی از کانون‌های بحران ساز برای اداره امور تهران بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
یکی مرد و یکی مردار شد ، یکی به تیر غیب گرفتار شد
پاسخ ها
حسین
| Germany |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
ایران پر از مدیر ان کاردان است
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
اصلاح طلبا كي تونستن تو اين كشور يه كار درست انجام بدن كه اين دوميش باشه
علاوه برتوانائی که ذکر کردید دوقدرت مایشاهم شورای محترم شهر اخیردارند اولی بالابردن عوارض شهرداری دراین زمان که پشت همه ازگرانی خم شده ودوم آنکه این اولین شورائی هست که نمایندگان محترمش تره ای برای موکلینشان خرد نمیکنند واگر کسی وقت ملاقات خواست مسئولین دفاترشان آنرا به روز قیامت حواله میدهندآنهم بابرخورد ی که نه درشان موکلین است ونه درشان اعضائ محترم، امید است درانتخابات بعدی مردم ازیک سوراخ دیگر گزیده نشوند ودرانتخابشان دقت بیشتر کنند.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
دوره ششم هم همين ليست رو تَكرار كنيد


اين يكي شوراي خيلي خوب بيددددد

البته براي جيب منتخبين نه مردم بيچاره شهر
حال آقای نجفی چه طور است؟ آیا نگرانی قوه قضائیه از سلامت ایشان برطرف شده است؟
چه راحت و بدون عذرخواهی این میاید و آن میرود و هیچ و پوچ میشه وقت و پول مردم.
این شورای نگهبان هم دیگه شورش رو در آورده
اون از رد صلاحیت هاشمی که همه افراد درست و حسابی رو رد صلاحیت میکنه اینم از انتخاب شهردار
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
تأييد صلاحيت كانديداهاي شوراي شهر با مجلس شوراي اسلاميه


معلومه خيلييييييي پروفسوري داداش
مافیای اصول گرا به اضلاح طالبان مجال نقش آفرینی نمی دهند. این کشور ذرست نحواهد شد مگر با ....
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
خخخخخ
علی
| Germany |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
چرا به غیر خودی ها فرصت داده نمیشه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
خيلييييييييييييييييي نخ نما شده
اين حرفا
يه كم ذوق و سليقه داشته باش
يه بهونه جديد براي بخور بخور اين جماعت پيدا بكن
خیلی متن کینه جویانه ای بود
از قدیم گفتن دود از کُنده بلند میشه لذا افراد کهنسال که کت و شلوار و کراوات های بیشتری از ما جوانان بی تجربه پاره کرده اند با درایت و مدیریت کارامدتری می توانند مشکلات شهر را حل و فصل کنند نمونه اش مدیران موفق ۹۳ ساله که چندین پست و شغل دولتی دارند
چرا لکه سیاه ؟ تابناک عزیز اینکه چرا نجفی رفت رو تمام مردم میدونن و از روز هم روشنتره. اگه لکه ی سیاهی باشه از نظر مردم همون دخالت نهادهای قدرتمندی بود که نجفی رو مجبور به استعفای اول و دوم کردند.اگه شبانه احضار نمیشد هنوز شهردار بود و بساط تخلفات قالیباف رو میریخت رو میز. بجای این برچسبا سرنوشت پرونده هایی که قالبباف ازون تخلفات قالیباف به قوه ی قضاییه فرستاده رو پیگیری کنید.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
خدا رو شکر نجفی رفت وگرنه الان برای عبور از تونل ها و پل های هوایی داشتیم عوارض میدادیم|!!! برف پارسال هم که نشون داد چقدر ایشون لایق هست!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
بجای حاشیه سازی بگو توی این یک سال یه چهار راه
..... معمولی یا یک کوچه را افتتاح کردید. بعد برید
اصلا معلوم نیس دارن چیکار میکنن
چرا از اصلاح طلبها انتظار کار و عرضه دارید؟اون عز دولتشون,این هم از شوراشون!!
دلیل کنار رفتن نجفی فشار نهادهای قدرت بود.
شما خيلي بهتر از ما مي دانيد كه جناب نجفي مجبور به استعفا شد
یعنی شما باور می کنید
هرچی باشه اینا از اون قالیباف و چمران و دار و دستشون خیلی بهترن
واقعا اصلاح طلبان الان چرا نشون نمیدن چیکاره هستن؟
همه بدبختی مردم از شورای نگهبان و محدود کردن مردم در انتخابات میباشد قطعا رییسی بدتر از روحانی بود مردم باید چکار میکردند وقتی فقط همین دو نفر بودن
اصواگرایان به دلیل عصبانیت از رای مردم هرگز اجازه کوچکترین پیشرفتی به اصلاح طلبان نمی دهند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار