بازدید 2927

دستور ترخیص محموله‌های کاغذ گمرکات صادر شد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از صدور دستور ترخیص کاغذ از گمرکات کشور توسط وزارت اقتصاد و دارایی خبر داد.
کد خبر: ۸۲۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ 19 August 2018

احمد مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی برای حل بحران کاغذ در کشور، عنوان کرد: بحران کاغذ به حدی وسیع است که صرفا مطبوعات را دچار مشکل نکرده و حوزه نشر و نوشت افزار را نیز تحت تأثیر قرار داده و حتی سایر صنایع را که کاغذ در آن‌ها استفاده می‌شود هم تحت تأثیر قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درباره فروش الکترونیک روزنامه‌ها به دلیل وسیع شدن بحران کاغذ نیز گفت: ورود رسانه‌ها و روزنامه‌ها به حوزه‌های جدید نباید باعث تعطیلی چاپ کاغذی آن‌ها شود و رسانه‌هایی داریم که با ورود به عرصه‌های مختلف، همچنان به چاپ کاغذی ادامه می‌دهند.

دنیای امروز هنوز به جایی نرسیده است که از چاپ کاغذی روزنامه بی‌نیاز شود

وی با بیان اینکه دنیای امروز به هیچ عنوان به جایی نرسیده است که از چاپ روزنامه کاغذی بی‌نیاز شود، افزود: امروزه حتی بسیاری از مطالب فضای مجازی به صورت بولتن کاغذی منتشر می‎شود و روزنامه خوانی عادتی است که نباید ترک شود.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به سلسله نشست‌های کمیسیون فرهنگی مجلس برای حل بحران کاغذ در کشور با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته پس از این نشست دستور ترخیص محموله‌های کاغذ از گمرکات کشور، ممنوعیت صادرات کاغذ و اختصاص ارز دولتی به کاغذ برای واردات صادر شد و کاغذ جزء کالاهای اساسی در کشور قلمداد شد.

گزارش کمیته کاغذ تا 30 شهریورماه در کمیسیون قرائت می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین برای خودکفایی در تولید نیز مقرر شد که وزارت صمت تصمیمی جدی اتخاذ کند و برای پیگیری این موضوع نیز کمیته کنترل بحران کاغذ با حضور دو تن از نمایندگان کمیسیون آقایان وکیلی و قاضی زاده هاشمی در سطح معاونان وزیر برگزار شد که گزارش آن این هفته حداکثر تا 30 مرداد در کمیسیون فرهنگی قرائت می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی