بازدید 1491

مراکز علمی کاربردی ضعیف استان تعطیل می‌شوند

کد خبر: ۸۲۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 14 August 2018

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین با بیان اینکه با توجه به رشد قارچ‌گونه برخی مراکز دانشگاهی درصدد هستیم تا مراکز ضعیف را تعطیل و فرصتی را برای مراکز قوی‌تر ایجاد کنیم، گفت: در استان قزوین ۱۸ مرکز علمی کاربردی وجود دارد که با توجه به مصوبه هیئت دولت مبنی بر حذف مراکز دولتی در مهرماه سال جاری فقط در ۱۰ مرکز پذیرش دانشجو انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی فتح طاهری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در نشست خبری با اشاره به اهداف تأسیس این دانشگاه عنوان کرد: درحالی‌که اکثر دانشگاه‌ها به‌منظور رشد علم و افزایش آگاهی افراد تأسیس شده‌اند، دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که به‌منظور اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌آموزی راه‌اندازی شده‌ است.

وی تصریح کرد: در برهه‌ای از زمان در مسیر اهداف این دانشگاه انحراف ایجاد شد و به سمت جذب دانشجو و مدرک‌گرایی سوق یافت که این امر موجب آسیب بسیار بر آن شد چرا که دانشجویان تربیت‌شده در این دانشگاه در حقیقت واسطه بین عموم جامعه و علماء هر رشته‌ای هستند.

فتح طاهری ابراز کرد: دانشگاه جامع علمی-کاربردی نیازی به راه‌اندازی مقاطع ارشد و دکتری ندارد و با مقاطع کاردانی و کارشناسی می‌تواند نیروهای زبده را در رشته‌های موردنیاز جامعه پرورش دهد.

وی با بیان اینکه طی نقدی که خود دانشگاه بر عملکرد خود داشت نقطه‌ضعف شناسایی و قدم‌هایی نیز برای هر چه کاربردی شدن و ارتقاء کیفیت آن برداشته شد، گفت: برای پایش مدرسین این دانشگاه کارگروهی راه‌اندازی شد که صلاحیت علمی آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد.

این مسئول ادامه داد: در سطح دانشگاه جامع علمی کاربردی و مراکز مرتبط با آن در استان قزوین ۱۲۰۰ مدرس مشغول فعالیت هستند که تاکنون پرونده ۷۰۰ نفر از آن‌ها در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان قزوین اعلام کرد: از دیگر برنامه‌های این دانشگاه بازنگری محتوای آموزشی رشته‌ها است چرا که بسیاری از متون آموزشی متناسب با تغییرات محیط و نیاز جامعه بروز رسانی نشده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از خصوصیات این دانشگاه انعطاف‌پذیری آن در تدوین رشته‌هاست لذا رشته‌هایی را در راستای نیاز جامعه طراحی و وارد سیکل دانشگاه می‌کند.

فتح طاهری یادآور شد: در مهرماه سال جاری ۲۰ درصد به رشته‌های کاردانی و ۱۰ درصد به رشته‌های کارشناسی افزوده می‌شود چرا که مقطع کاردانی می‌تواند اهداف ما را بیشتر به سرانجام برساند از این‌رو ۷۰ درصد رشته‌ها کاردانی و ۳۰ درصد نیز کارشناسی است.

وی با بیان اینکه با توجه به رشد قارچ‌گونه برخی مراکز دانشگاهی درصدد هستیم تا مراکز ضعیف را تعطیل و فرصتی را برای مراکز قوی‌تر ایجاد کنیم، افزود: در استان قزوین ۱۸ مرکز علمی کاربردی وجود دارد که با توجه به مصوبه هیئت دولت مبنی بر حذف مراکز دولتی در مهرماه سال جاری فقط در ۱۰ مرکز پذیرش دانشجو انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان قزوین اعلام کرد: وام ۵۰ میلیونی با سود ۲ درصد برای راه‌اندازی مراکز نوآوری در مراکز علمی – کاربردی اختصاص‌یافته و تاکنون ۳ مرکز متقاضی در استان توانسته‌اند از این طرح برخوردار شوند.

فتح طاهری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر شیوه آموزشی و کمبود میزان داوطلبان در سال جاری با کاهش دانشجو روبرو خواهیم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی