بازدید 3178

گرد و غبار جاده نهبندان – زابل را بست

کد خبر: ۸۲۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ 12 August 2018

جانشین رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: جاده نهبندان به سمت زابل به علت گرد و غبار شدید از ساعت 8 و 45 دقیقه امروز( یکشنبه) تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

سرهنگ حسین نیکمرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاده های نهبندان - شهداد، نهبندان - سربیشه و سربیشه - بیرجند در شرایط کنونی باز است.


وی با بیان اینکه امروز حادثه ای در جاده های استان گزارش نشده است افزود: از رانندگان انتظار داریم ضمن رعایت سرعت مطمئنه، لامپ های خودروهای خود را هنگام رانندگی روشن و از توقف در جاده ها پرهیز کنند.


جانشین رییس پلیس راه خراسان جنوبی تاکید کرد: به محض مساعد شدن اوضاع جوی مسیر های مسدود شده بازگشایی می شود.


طبق پیش بینی های هواشناسی خراسان جنوبی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا تا 2 روز آینده در استان ادامه دارد.


این شرایط از شب گذشته تا فردا ( دوشنبه ) سبب اختلال در ترددهای جاده ای به ویژه در شهرستان های نهبندان، سربیشه، خوسف، بیرجند، زیرکوه و طبس خواهد شد که در این مناطق بروز خسارت دور از انتظار نیست.


طول کل راه های خراسان جنوبی حدود 17 هزار و 326 کیلومتر است. میزان فقر پوشش گیاهی و مرتعی در مناطق دشتی و کوهپایه ای این استان در چند سال اخیر بر اثر تداوم خشکسالی و تشدید بادهای 120 روزه سیستان افزایش یافته که موجب شده است میزان گرد و خاک، توفان و ریزگردها بیشتر شود.


خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع وسعت پس از سیستان و بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار