بازدید 4322

کاهش قیمت نفت با انتشار گزارشی مبنی بر افزایش تولید اوپک در ماه جولای

در روز سه شنبه، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته کاهش یافت. دلیل کاهش قیمت نفت انتشار نتایج بررسی رویترز عنوان شده است که نشان می دهد تولید اوپک در ماه جولای به بیشترین میزان خود در سال جاری رسیده است و این امر باعث نگرانی در مورد اشباع بازار نفت شده است.
کد خبر: ۸۲۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 31 July 2018

کاهش قیمت نفت با انتشار کزارشی مبنی بر افزایش تولید اوپک در ماه جولایدر روز سه شنبه، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته کاهش یافت. دلیل کاهش قیمت نفت انتشار نتایج بررسی رویترز عنوان شده است که نشان می دهد تولید اوپک در ماه جولای به بیشترین میزان خود در سال جاری رسیده است و این امر باعث نگرانی در مورد اشباع بازار نفت شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت برای تحویل در ماه سپتامبر، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته ۲۵ سنت کاهش یافت و بشکه ای ۷۴.۷۲ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۲۴ سنتی، بشکه ای ۶۹.۸۸ دلار صورت گرفت.

این در حالی است که قیمت نفت برنت در روز دوشنبه ۱ درصد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت ۲ درصد افزایش یافته بود.

در مجموع، قیمت آتی نفت برنت در ماه جولای ۶ درصد کاهش یافته است که این بیشترین میزان کاهش ماهانه از جولای سال ۲۰۱۶ است. نفت وست تگزاس اینترمدیت هم در ماه جولای ۵.۸ درصد کاهش قیمت داشته است که بیشترین میزان کاهش ماهانه اش از اکتبر ۲۰۱۷ است.

نتایج بررسی ای که در روز دوشنبه توسط رویترز منتشر شد نشان می دهد که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در ماه جولای روزانه ۳۲.۶۴ میلیون بشکه نفت استخراج کرده است. نتایج این بررسی نشان می دهد که این میزان تولید، از میزان تولید بازنگری شدهٔ ماه ژوئن ۷۰ هزار بشکه بیشتر است و بالاترین میزان تولید در سال جاری می باشد. در آمار ماه جولای میزان تولید کنگو نیز به مجموع تولید اوپک اضافه شده است.

دلایل اصلی افزایش تولید اوپک در ماه جولای، افزایش تولید کشور های حاشیه خلیج فارس پس از توافق اوپک برای افزایش تولید، و همچنین پیوستن جمهوری کنگو به این سازمان عنوان شده است.

در دو هفته گذشته قیمت نفت تحت تاثیر عوامل گوناگونی من جمله تنش تجاری میان چین و آمریکا کاهش یافته است، اما با این حال احتمال تحریم نفت ایران و در پی آن کاهش عرضه نفت، موجب شده است که تجار نگران آینده بازار نفت شوند.

این در حالی است که دونالد ترامپ با رویکردی ظاهرا نرم تر نسبت به ایران، در روز دوشنبه اعلام کرده که حاضر است با رئیس جمهور روحانی، بدون هیچ پیش شرطی، مذاکره کند.

واشنگتن پس از خروج از توافق بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران، دستور داده بود تا کشورهای واردکننده نفت تمام واردات نفت خود را از ایران تا ۴ نوامبر متوقف کنند یا بدون هیچ گونه استثنایی با اقدامات مالی ایالات متحده رو به رو شوند. کاهش تولید ایران می تواند موجب کاهش عرضه جهانی و در پی آن، افزایش شدید قیمت نفت شود.

از سوی دیگر اگرچه سرعت رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری به بیشترین سرعت خود در حدود چهار سال گذشته رسیده است، اما با این حال تحلیلگران بر این عقیده اند که تنش های تجاری میان آمریکا و چین می تواند موجب کاهش قیمت نفت در هفته جاری شود، چرا که با کاهش فعالیت های اقتصادی چین، نیاز این کشور به انرژی می تواند کاهش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار